Keresés

Részletes keresés

Viminalis Creative Commons License 2007.02.15 0 0 108

Engem, pogány rómait, hidegen hagy a keresztények időszámítás körüli szórakozása.
A Hungár Naptár lehet, hogy nem is létezik!
Előzmény: cyprus_people (101)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 107

Egyébként az is sokat mondó, hogy te, aki az időbuzerálás legnagyobb ászának tartod magad és kioktatod matekról, csillagászatról azokat akik neked ellentmondanak, még ha köztük pl. csillagász is akad, na pont te úgy pofáztál az Era Hispanica mibenlétéről és dobáloztál az évekkel, hogy egy szimpla dokumentum beillesztése és értelmezése során nem vetted észre, hogy mi az Era Hispanica lényege és hogyan használták azt.

 

Emlékszel? Elég súlyos szembesítése ez annak, hogy milyen gyenge az egész rendszer, amit te felépítettél.

 

Előzmény: cyprus_people (103)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 106

Biztos tudod szakszerűen dokumentálni, hogyan avatta szentté VII. Gergely 1083 november 5-én.

Itt az alkalom, meggyőzhetsz! (A Hungár naptár szerint László i.sz. 1086-ban kezd uralkodni...) 

Előzmény: Carolus58 (102)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 105

Hát igen, erről beszéltem.

 

Csipegeted lelkem az infokat, uszkálsz a felszínen, de alatt a mélység. És arról meg fingod sincs. Aztán amikor valaki megmutatja neked, hogy bizony a történettudomány baromira mély és interdiszciplináris, plussz határokon is átnyúl, szofisztikált összefüggések vannak, ahol nem lehet büntetlenül egy szálat ráncigálni, annak reményében, hogy az egész háló szétszakad, akkor aztán meg gyorsan másról kezdesz (mellé)beszélni és megmutatod valós énedet, hogy nincs tartalom az állításaid mögött.

 

 

Előzmény: cyprus_people (103)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 104
A mikiegér szindrómádra mit szól a kezelőorvosod?
Előzmény: Carolus58 (99)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 103

A Hungár naptár mintha az idővel kezdte volna a kutakodást...

 

A csillagászati idővel! 2002-ben megvolt a 200 év, de nem látszott, még hogy hol bújkál. Valahol 600 és 1000 között. Akkor úgy szól a fáma.

Osztán jött a matematika és a kétoldali iteráció...

 

Kár, hogy a történészeknek nem kötelező a matek érettségi...

Előzmény: Carolus58 (97)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 102

Figyu, ezt már egyszer végigbokszoltuk. Ne fárassz már vele. Akkor is dőlt a papírvárad,

Requiescat in Pace elszúrt kísérleted Imréből portugál herceget csinálni.

 

Előzmény: cyprus_people (100)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 101
Rá se ránt, már a csapból is Hunnivári folyik!
Előzmény: Viminalis (98)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 100

Csak az a baj, hogy a kétszáz év helyett az ötven-hatvan évet azt speciel Portugáliában véltétek érdemesnek becserélni." 

 

Tehetek én arról, hogy Gizella családja Saint Gilles környékéről származott, tehát nem bajor, hanem burgund/burkus volt, és fia László király idejében részben besenyő harcosokkal és Raimond unokatestvérével Alfonz segítségére sietett?

 

Egyébként tőlem röhöghetsz hangosan is, a tükröd előtt, nem zavar... 

Előzmény: Carolus58 (96)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 99

Tudom, elég régóta ütjük már egymás fejét. Már a stílusból is felismerhető.

 

Egyébként  pontosan tudja, hogy milyen szinten vallott kudarcot az összes ámokfutó topikjában, csak az önkritikája az tendál a nulla felé. Vagy - rosszabb esetben - megértetlen zseninek tartja magát, akit a sok gonosz ember el akar nyomni. Korunk "Giordano Brunoja." mikiegér kiadásban.

Előzmény: Viminalis (98)
Viminalis Creative Commons License 2007.02.15 0 0 98

Jelezném, hogy tudomásom szerint szájpruszpípöl is Hunnivári.
Előzmény: Carolus58 (92)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 97

Fantasztikus!

 

Örülök neki. ÉS magadra érvényesnek tartod? Mert akkor kezd el villámgyorsan a söprögetést a saját házad táján.

Előzmény: cyprus_people (95)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 96

Hmmm,

 

Csak az a baj, hogy a kétszáz év helyett az ötven-hatvan évet azt speciel Portugáliában véltétek érdemesnek becserélni. Elég nagy pofára esés is lett belőle...

 

A legszebb az egészben, hogy mindezt a portugál történelem és nyelv ismeretének hiányában... De tényleg, csak csendben röhögtem - egy ideig.  

 

De arra meg végképp nem tudtok választa adni, hogy az európai királyságok krónikái és kronológiái közötti átfedéseket, amelyek szoros és egymást kontrolláló láncot alkotnak, hogy fogjátok "ízekre szedni"

 

Egyébként minek vetíted ki rám a te saját problémádat? Nekem Imre és Gizella végképp nem probléma. Küszködj te meg magaddal a problémáiddal! Ennyire nem kell haverkodnunk. Én maxi tükröt próbálok állítani eléd.

Előzmény: cyprus_people (94)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 95
"Egy bizonyos, írásban megörökített esemény csak akkor nyer történelmi jelleget, ha meg tudjuk állapítani, hogy hol és mikor történt az adott esemény, különben a helye a legendák, mondák világába vezet. A matematika és a csillagászat nélkül a történelem zűrzavar volna, s a capitóliumi ludak a sedani capituláció mellett foglalnának helyet."
Előzmény: Carolus58 (92)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 94

Hmm, elég szelektív válasz:

 

Így van, nem kavargatjuk be ide a teljes világegyetemet. Remélem a 190 és a 198 közötti pongyolaságokra azért kaptál egy mondjuk szerinted gyenge választ.

 

"tudniillik a harmadik pontról egyszerűen nem vettél tudomást. Hogy az a 200 év más esetben már 50-60 év." 

 

Elég bonyolult így pár sorban a többieknek elmagyarázni, amit remélem Te már régen megértettél. A magyar történelem nagyon specifikus nem lehet belőle kihajítani egyszerűen 190 évet, amint az megtehető a pápákkal, vagy majd később Bizáncban a teljes makedon dinasztiával. 

 

A problémád Imre és Gizella, amelyet hidd el kellően átérzek. 

 Gizella i-sz. 1095-ben, míg fia i.sz. 1112-ben hal meg az általa alapított portugál grófságban. Ez a szerinted 50 évnyi hiba a 190 éven belül található, és nem extra kronológia csökkentő vagy növelő tényező.

 E két adatból kell meghatározni Gizella (70 éves csontokt hagyott maga után) és Imre születésének időpontját és István uralkodásának kezdetét.

Gizella i.sz. 1025= AD 835!

Imre/Henrik második fia a Stephan nevű hungár királynak i.sz. 1047=AD 857!

 

HARTVIC-Legenda azt mondja, hogy Asricus egy Leo nevű pápához ment fejékért. 

Sajnos a Hungár naptár úgy tudja, hogy a keresett időben csak IV. Leó jöhet számítába. AD 847-855 vagy i.sz.1037-1045! 

 

Ennyit az ötven év hibáról...       

Előzmény: Carolus58 (92)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 93

 Csak azért mert összekevered az etióp naptárat a kopt naptárral."

 

Ezt az egyet kifejtenéd részletesebben?

Előzmény: lyesmith (90)
Carolus58 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 92

Hmm, elég szelektív válasz:

 

tudniillik a harmadik pontról egyszerűen nem vettél tudomást. Hogy az a 200 év más esetben már 50-60 év.

 

Azaz, fordítva ültök a lovon:

A teóriához erőszakolod a tényeket és nem a tényekhez próbálod a teóriádat idomítani.

 

Más, egyben válaszolva későbbi hozzászólásodra:

 

A legjobb mutatója az egész koncepciótok légből kapott voltának és ad-hoc módon, prekoncepcióval történő összemazsolázásának, hogy amikor Nyugat-Európa történelmének részleteibe belemerészkedtetek, minden szakterületen kudarcot vallottatok, amikor annak a területnek a szakértőjével szembesültetek.

 

Nézd meg Hunnivári ámokfutását, hogy hány speciális, tematikus topikot nyitott a vikingektől kezdve a portugálokon, angolokon, spanyolokon, horvátokon, morvákon keresztül, a célból, hogy görcsösen bebizonyítsa fenntarthatalan teóriáját. És ugyanannyi alkalommal belefutott a késbe. Szimplán az egyes történelmi témák mélységei is cáfoltak benneteket.

 

De mintha nemcsak kutatási módszereteiket jellemezné a szelektív szemlélet, hanem a vitastílust, az ellenérvek általatok történő értékelését is.

 

Ez pedig azt jelenti, hogy hitelességetek messzemenően kétséges, nulla.

 

 

Előzmény: cyprus_people (76)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 91

Én itt széttárom a karomat; 

 

Jobb vagy!

Előzmény: lyesmith (88)
lyesmith Creative Commons License 2007.02.15 0 0 90
Csak azért mert összekevered az etióp naptárat a kopt naptárral.
Előzmény: cyprus_people (86)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 89

Ezek a fránya etiópok már 276-ban tudták, hogy jön Dio és üldözni fogja őket.

 Rettegésükben ezért már nyolc évvel előbb elkezdték az időt tőle számolni...

Előzmény: cyprus_people (86)
lyesmith Creative Commons License 2007.02.15 0 0 88

"Tehát a koptba nem toldott be senki semmit, ezért vannak az 1723. évben mártírjuk halála óta azaz az i.sz. 284. év óta amely Krisztus születésétől számítva (ha i.sz.194 ) AD 90, (ha i.sz. 198) akkor AD 86! "

 

Kivéve persze hogy ezzel teljesen figyelmen kívül hagyod hogy a kopt egyházak mit állítanak és teljesen figyelmen kívül hagyod a fennmaradt dokumentumokat. A kopt egyházak nem állítanak olyat, hogy Szt Mark halálától számítjak az időt. Az Etióp és az egyiptomi kopt naptár nagyon pontosan fennmaradt és a cáfolatod nem más mint olcsó szofisztika mindenféle bizonyíték nélkül. 

 

Az iszlámba nem toldottak be éveket minthogy a többi naptárba se. Nem is tudod bizonyítani. Mint ahogy a kopt naptár kezdetét sem bizonyítottad, csupán azt mondtad, hogy "Ahha szóval ez ellentmond az elméletemnek akkor ők biztos hazudnak. Mind az egyiptomiak, mind a koptok" (Azzal együtt hogy még egy európai országnál sem sikerült kimutatni az eltérést).

 

A perzsa naptárat pedig csupán megreformálták a XI. században Az alapelvei ugyanazok maradtak és a dátumok visszavezethetők kr e I sz ig. 

Előzmény: cyprus_people (83)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 87

Ha olyan egzakt a számolásotok, talán azt is tudod, miért van 10 év különbség az alexandriai kopt és az etiópiai kopt között. Ha szakadatlanul és nem visszaszámolással dolgoznak nem lehetne egyetlen nap eltérés sem!"

 

Csak úgy kapásból írtam, pontosítsuk 8-ra!

Előzmény: cyprus_people (82)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 86

Hallatlanul szakszerű a linked; 

 

The difference between the Ethiopic and Coptic is 276 years.   !!!!!!!!!   

 

Előzmény: lyesmith (84)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 85

Nem magyaráztad meg hogy a kalifák sora hogyan lehet töretlen 632-1922 ig?" 

 

Szerinted a kalifák sora töretlen mint a TSZ kukoricája? 

 De hol?

 Bagdadban? Damaszkuszban? Cordobában? Kairóban?  Külön, külön? Vagy együtt? Vagy egymást kiegészítve? Volt egy folyamatos kalifarendszer? 

 Nem tudod elképzelni, hogy párhuzamosan élt kalifákat jóval később sorba rakták a történészek, amikor szembesültek a 194 évnyi többletidővel? 

Tudod többletidő úgy keletkezett, hogy a tényleges csillagászati i.sz. 816. évet i.sz. 622-nek gondolták... Utólag, a történészek! 

Előzmény: lyesmith (78)
lyesmith Creative Commons License 2007.02.15 0 0 84
Előzmény: cyprus_people (82)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 83

Ezenkívül szépen kibújtál az alól hogy megmagyarazád mikor és mi módon toldottak be éveket a kopt, az iszlám és az perzsa naptárba." 

 

Az időszámítások nem együtt, hanem külön külön működtek; (nem szinkronizálgatták a korabeliek, legalábbis nem maradtak fenn...) 

 

Tehát a koptba nem toldott be senki semmit, ezért vannak az 1723. évben mártírjuk halála óta azaz az i.sz. 284. év óta amely Krisztus születésétől számítva (ha i.sz.194 ) AD 90, (ha i.sz. 198) akkor AD 86! 

 

Az iszlámba tényleg betoldottak 194 évnyi sosemvolt történelmet, de nagyon bonyolult nyakoncsípni... (Minden helyszínt külön kell vizsgálni)

 

 A perzsa naptárba nem kellett betoldani, mert 1079. márc. 15-én tavaszi napéjegyenlőséggel kezdődött...   

Előzmény: lyesmith (78)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 82

És kérdezz meg egy koptot hogy mitől számolják az éveket. 

 

Szerintem egy egyszerű mezei kopt azt mondanáni, hogy a mártír óta... Számára az pedig csak Márkot, az első pápát jelenti! Azt sem tudja, hogy eszik vagy isszák Diokletiánuszt 

 

 

Ne találj ki más kezdődátumokat.   

 

 

 

  " 29 évvel később, annak a Diocletianusnak az emlékére, aki Dalmáciában visszavonultan él nem fognak a koptok egy új időszámítást szentelni. Ez magyar példával szemléltetve olyan, mintha a magyar nép a kiegyezés után, vagy jóval később, Haynau születésnapján ünnepelné az 1848-as forradalmat…

 Miért nem Constantinus nevéhez, győzelméhez kötötték új időszámításukat, hiszen a koptok előtt a császár igen nagy tiszteletben állt, a kopt hagyomány még vallásosságát is erősen eltúlozta. (Constantinus valójában csak 337-ben, közvetlenül halála előtt keresztelkedett meg.) Ez a Egedi szerinti új egyházi időszámítás feltételezi, hogy követett, lecserélt egy régebbit! De mi lehetett az a régebbi? Csak nem az alexandriai világkorszak, amely a világ teremtésétől (Anno Mundi) számolja az időt?

Az uralkodó tanítás nézete szerint az alexandriai világérát Panodórosz szerzetes az i. sz. 400 körüli években szerkesztette. Ez csak azt jelenti, hogy kellett lennie – Egedi szerint – egy másik régebbi egyházi időszámításnak.

 Nem kívánok tovább kutakodni, hiszen világossá vált, hogy Egedi gondolatmenetét követve zsákutcába jutottunk, így nem áll meg az uralkodó tanítás azon nézete, hogy a Diocletianus éra azonos lenne a mártírérával. Így egy érvvel megint gazdagabbak lettünk a Hungár naptár 198 éve meghatározza az i.sz. 284-es évet, amely nem más, mint Szent Márk evangélista halálának éve!  

  Hagyományos AD koordinátarendszerben kifejezve, és Dionysius Exiguus hibáját is figyelembe véve az AD 86! 

 Befejezésül nem érdektelen az időugrás szempontjából a vértanú relikviáinak a sorsa.     

 

Egykorú források vannak a kopt egyházról és annak működéséről. "  

 

 De nem Krisztus születésétől és nem is Diokletiánusz hatalomra jutásától számolva.

 

Ha olyan egzakt a számolásotok, talán azt is tudod, miért van 10 év különbség az alexandriai kopt és az etiópiai kopt között. Ha szakadatlanul és nem visszaszámolással dolgoznak nem lehetne egyetlen nap eltérés sem!

 

 

Előzmény: lyesmith (78)
lyesmith Creative Commons License 2007.02.15 0 0 81

"Egy olyan korban, amikor az emberek az idő fogalmával még egészen más viszonyban vannak, nincs általános írásbeliség, érthetetlen, hogy ilyen pontosan meg tudták határozni azt a 284-es évet 303 után! "

 

 

Ez mit akar jelenteni? Érthetetlen hogy számon tudtak volna tartani 19 évet? Nem hiszem hogy bárkinek gondja lett volna számon tartani 200 évet abban az időben.  A nagyapám is meg tudja csinálni csak azzal hogy visszaemlékszik a szüleire, nagyszüleire stb. Azonkívúl miért lettek volna írástudatlanok?

Előzmény: cyprus_people (80)
cyprus_people Creative Commons License 2007.02.15 0 0 80

Az alexandriaiak attól illetődtek meg hogy a trónralépése alakalmából köszöntött be róma legnagyobb keresztényüldözése elsősorban Egyiptomban. El is nevezték az érát a mártírok korának. "

 

Sajnos nem ilyen egyszerű...

 

 

 "Vizsgáljuk meg a hagyományos kronológia szerint mi is történt a 284. évben. Kellett lenni biztosan valami egetverő keresztényüldözésnek! 

 Egedi cikkéből megtudhatjuk, hogy Decius uralkodása alatt [249-251] módszeresen üldözik a keresztényeket Egyiptomban is, ahol kötelezték őket pogány szertartásokon való részvételre, és áldozat bemutatására. Igaz hitüket nem kellett feladni, de az áldozat megtagadását kivégzéssel büntették. Pár évnyi nyugalom után Valerianus császár 257-ben ismét elrendelte a keresztények üldözését. A császár megtiltotta gyülekezésüket, elkoboztatta a keresztények vagyonát, száműzte a püspököket és papokat. Ez a rémálom 260-ig tartott, amikor Valerianus perzsa fogságba került, majd meghalt.

Így érkezünk meg a 284. évbe, amikor a légiók Valerius Diocletianust  kiáltották ki császárnak, aki 305-ig volt a római birodalom ura, ekkor lemondott és visszavonultan élt 316-ig, ekkor halt meg. Vanyó szerint a kereszténység utolsó, legkegyetlenebb üldözője! 

 Felkészülve a legrosszabbakra tovább olvastam Vanyó 3. fejezetét „a nagy üldözés és hatása”, de kezdetben semmi érdemleges nem történik, hiszen eleinte még udvarában Nikomediában is megtűrte őket. 297-ben rendeletet adott ki a manicheusok és nem a keresztények ellen! 300 körül a keleti rész kormányzója közelebbről meg nem határozott szigorú intézkedéseket foganatosított a keresztények ellen. Egedi szerint pedig éppen ebben az időben van béke Egyiptomban:

„A Valerius-féle és a 303-as nagy keresztényüldözés közötti lélegzetvételnyi időszak, a ’kis béke’ Egyiptomban is lehetőséget teremtett az egyház országos szintű kiépülésére. Több nomoszközpont rendelkezett püspökkel, a közösség pedig megfelelő számú hívővel a szervezet fenntartásához.”

 Elég nehéz helyzetbe kerültem, hiszen Diocletianus uralkodásának első 18 éve alatt az egyház csak építkezhet, nem üldözik, mert akkor miből keletkezne a 324 körüli időre a lakosság 40%-át kitevő keresztény néptömeg.  Hogy 303-ig nem beszélhetünk Diocletianus nevéhez köthető keresztényüldözés, az Bithynia kormányzójának Hieroklész magatartásából is kiviláglik.

Bithynia kormányzója, az újplatonikus filozófus Hieroklész állandóan a keresztények üldözésére ösztönözte Galeriust, aki szorgalmazta az ügyet Diocletianusnál.” 

 Egy szó mint száz végre 303-ban megkezdődött a nagy keresztényüldözés! A részletekkel nem kívánom traktálni a figyelmes olvasót, el lehet olvasni magyarul; Lactantius; A keresztényüldözők halála. 

Vanyó könyvéből kiderül, hogy Diocletianus nem volt híve a vérontásnak, ráadásul 304-ben a hatalomból is visszavonul ténylegesen. A keresztények fanatikus ellensége Galerius folytatja az üldözéseket 311-ben bekövetkezett haláláig. 

   A történet folytatása ismert 313-ban Licinius és Constantinus véget vet a keresztényüldözésnek, amely Lactantius szerint 10 év és négy hónapig tartott.

 Sajnos csak egy kérdésre nem kaptunk választ fenti történeti áttekintés kapcsán, mégpedig arra, hogy miért éppen Diocletianus trónra lépésének éve a kopt időszámítás kezdete?

 Egedi javaslata nem meggyőző, egy olyan helyzetben, amikor az origót keressük;

Diokletianus uralkodása végén újabb üldöztetés rázta meg a keresztény közösségeket. A kopt egyház emlékezetébe mélyen belevésődött ez az időszak: erről tanúskodik az új egyházi időszámítás, amely Diocletianus trónra lépésének évével (284) kezdi a mártírok érája számítást.” 

 A 284-es évben, mint láttuk nem voltak mártírok, mártír sem, nagy valószínűséggel épül, szépül, az alexandriai egyház. Sejti ezt a cikk szerzője is, ezért írja a következőket nagyon helyesen:

Valójában a hírhedt és véres üldözésre, amely a templomok és szent könyvek teljes megsemmisítését célzó rendelettel indult, csak 303-ban került sor.”

Egy olyan korban, amikor az emberek az idő fogalmával még egészen más viszonyban vannak, nincs általános írásbeliség, érthetetlen, hogy ilyen pontosan meg tudták határozni azt a 284-es évet 303 után!

Feltételezhetően az üldözések idején 303 és 313 között a legkisebb gondja is nagyobb volt annál a kopt egyháznak, hogy bevezessen egy új időszámítást, éppen Diocletianus trónra lépésétől számolva!

 

Előzmény: lyesmith (78)
lyesmith Creative Commons License 2007.02.15 0 0 79
Mi lenne ha végiglolvasnád azokat cikkeket amelyeket az álláspontod alátámasztására használsz. Ez a cikk nem cáfolja meg a 79 es kitőrést sőtt alátámasztja azt.
Előzmény: cyprus_people (72)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!