Sziasztok lenne egy pár kérdésem hol találok videókat a mazda 5 gta-rol 2010-es 2.0 diesel .A másokdik az lenne a tolatóradart hol tudom aktiválni; a klíma bekapcsolása után erősebb zaj hallatszik köszönöm a válaszokat
Ahogy szoktam mondani, az ételnek lelke van, a technikának ördöge...
"A szerelő rádugta a gépre..." - nos ez az a mondat amit jó lenne kicsit bővebben kifejteni. Milyen szerelő, és milyen gépre?
Agy sima OBD hibakiolvasó,ennél az autónál nem ér sokat... kb inkább semmit...
A porlasztó hibát sokszor még a mérőpados vizsgálat se tudja felderíteni, az egyik bevett módszer, hogy a gyári (vagy annak a másolata) interfésszel egy szerelő lefuttat 3-4 kalibrálást, és ha a korrekciós értékek nagyot ugrálnak, akkor talán megvan a ludas... a hibás porlasztó.
A rángatás nem jó, mert kinyírja a kettőstömegűt, és annak az anyagára kuplunggal kb 300.000 huf... és kb egy nap szerelés.
Sziasztok. Annyi volt csak a hibája,hogy ki kellett szerelni az indításgátlót.De viszont,ha hideg/meleg a motor alapjáraton rángat nem kicsit.😒 2000-es dízel motor van benne.
Sziasztok.A mazdánk egyik napról a másikra behalt.Tegnap megjártuk vele Nyíregyházát,ma meg be akartuk indítani és semmi..A kocsiban minden működik..rádió,ablaktörlő,ülésfűtés stb,de a motor nem indul.Gyújtásnál kattan egyet oszt ennyi..Az akksija jó..A kulcsot érzékeli.Valami ötlet?Nem tudom,hogy lehet-e köze ahhoz,hogy néha-néha az alapjárat ingadozott?!Lehet az inditásgatlónak a meghibásodása okozza??Válaszotokat előre is köszönjük.
Ja azt elfelejtettem, hogy egy házban van a DPF és a katalizátor szűrő, tehát az is sérülhetett ha a DPF nem szakszerűen lett "hatástalanítva". Ha a diagnosztika mindent rendben talál én ilyen irányban mozognék.
Talán segítség talán nem, nekem már 2 autóm is produkált hasonlót (Punto, Bora) mind a kettőben a katalizátor hullott össze. Először a Punto produkált ilyen tüneteket, mindent cseréltünk rajta még motor vezérlőt is aztán a kertkapu határoló vasban fenn akadt a kipufogó. Aznap nem álltam neki javítani hiszen már utáltam a vasat. Másnap melóba menet mintha egy Ferrari lenne, kiderült a katalizátor hullott össze és dugulást okozott, csere után újra ereje teljében volt. egy próbát meg ér.
Nos... sajnos a Denso rendszere eléggé diagnosztizálhatatlan. Olyan helyre kéne elvinned, ahol tudnak élő adatot olvasni, és van referencia értékük. Ez utóbbi még Novoth Tibinél sincs, ha jól tudom...
Addig is: érdemes lenne megnézned a biztosíték dobozban a kábelcsatlakozót (kék műanyag) nincs- e égett pin benne. Kontaktspay-vel érdemes amúgy is megfújni.
Írtad, hogy cseréltek légtömeg mérőt, majd a "levegőszűrőben lévő jeladót" is tisztították... Hát első olvasatra ez fura, mer a le légszűrőháznál a légtömeg mérő van, illetve egy vákuumcső csatlakozás.
Mindenesetre az én olvasatomban fennáll a turbógeometria kokszosodásának gondolata, illetve lehet, hogy kábelkorbács hibád van...
Mivel már mindent kiiktattak, kiütöttek, azaz beletúrtak a rendszerbe, így elég nehéz lesz tetten érni a dolgot...
Van egy 143Le-s 2.0 dízel 5-ös Mazdám (2007), ami füstöl (színtelenül, de majdnem meg lehet mögötte fulladni) és nem megy már másfél éve. Leírom az eddigi kálváriát:
2016 októberben vettem, egy neppertől behozott autóként. A dpf közepébe ütöttek egy szép nagy lyukat valahol, úgyhogy folyamatosan regenerált, és füstölt.
Első lépésként kiírták a dpf-et, ezután nem füstölt, nem dobott hibát.
2017 novemberig kb. 35000km-t mentem az autóval, minden rendben volt (kb. 10000km után kapott új izzítógyertyákat, de semmi egyéb nagy kaland).
Egy 200km-es út végén elkezdtem érezni, hogy semmi ereje az autónak, alapjáraton pedig annyira ingadozik a fordulat, hogy majdnem lefullad. Hangsúlyozom: nem volt előtte szerelőnél az autó, menet közben jött elő a hiba.
Ezután két különböző helyen bevizsgálták a porlasztókat: mindegyik jó (nem ugyanakkor, a második vizsgálat kb. fél év elteltével következett, miután végigjátszottam az ez után leírtakat). Felújították a magasnyomású szivattyút, kicserélték a légtömegmérőt. Legfrissebb, a típushoz elérhető motorvezérlő programot telepítettek (dpf-et kiütve). Lefalazták és kiütötték az EGR-t. Kitisztították a turbó érzékelőjét, ami a légszűrő házában van.
Az utolsótól az alapjárati fordulatszám ingadozás megszűnt, viszont 2000 fölött, ahol húznia kéne, továbbra is olyan, mintha kb 50LE volna az autó, és olyan büdös, hogy nem lehet megmaradni mögötte. Nem kormol láthatóan a kipufogónál, csak büdös. Nem is olyan sűrű fehér füstöt tol, mint regenerálásnál.
Élő értékeket nézve a befecskendezés minden hengernél rendben, turbó nyomás rendben.
Van ötletetek, hogy még mit lehetne megnézni rajta? Vagy tudtok javasolni egy szerelőt, aki esetleg segíthet? Komolyan szívesen elvinném bárhová, csak mondja már azt, hogy van valami halvány fogalma ezek után még mi a bánatos fene lehet az autóval.
A központi kijelzőm mozgásával lenne problémám. Indításkor vagy nyitás gombra nem nyit fel. A motor jó mert meg mozdítja a kijelzőt, de csak kézzel tudom nyitni. Zárást rendesen csinálja.
A kettőstömegű cseréről mindenképpen kérj valami igazolást, mert kb 250.000-300.000 huf-ról beszélünk. Olyan, hogy "csapágyas a váltó minden fokozatban" olyan nem létezik... a fokozatokhot tartozó fogaskerékpárok összesen két tengelyen vannak, ez alól kivétel ha van előtét fkozat és irány módosítás,vagy ugye a hátramenet... Nem tartozik minden külön fokozathoz csapágy...
Ha össze van rakva az autó, akkor sokáig jó...
Én 164-166.000 km-nél cseréltem kettőstömegűt, de kb tévedésből. A kuplungnak volt már baja, így nem bántam. Most 232 van benne, és már kb el is felejtettem aza akkori kiadást.
A múlt évben hatszor voltam Németrszágban, és a nyugalom ilyenkor nem mérhető pénzben...
Nálam most jön a dilemma, hogy költök rá 240.000-nél, vagy nem... de kb az új autó az amiben bízok, az meg most kb 7.000.000 huf lenne... (legalább ekkora, és az sem baj, ha tolóajtós, sőt az automata váltóra megjött a kedvem...) És ez kb az Opel Combo... Illetve belengettek egy Toyota Verso-t de az is 8 éves...
Szóval néha sajnos arra kell költeni ami van, mert az a legjobb döntés...
Nos. Csapágyas lett a váltó minden fokozatban, egyben cserélték bontottra. Állítólag a kettőstömegű is kuka, kifizettem a cserét, bár a számlán nem szerepel. Izgalom volt így is: amikor felhúzták a trélerre, már fenn volt, amikor a vonószem kiszakadt a helyéből, és a kocsi méltóságteljesen legurult a trélerről. Szerencsére senki és semmi nem volt mögötte.
Az egyik első gumi szálszakadt, most vettem észre, holnap intézhetem azt is. Pénzügyileg is "öröm".
Korábban csak kerregett-berregett, ma elkezdett vadul kattogni, recsegni, aztán leállás után mintha valamit beakasztottak volna egy kerék küllői közé, nem akart elindulni.
Hétfőn jön valaki, trélerre rakja és cseréli bontottra :-(
Az 5-ösök jó autók... van pár nyűg, amire oda kell figyelni, de nem az autópályán lerohadós darabok...
A dízelekkel sincs nagy gond, ha odafigyelnek rájuk...
A benzinesek pedig ugye az "örök élet + egy nap olajcsere nélkül" elgondolás áldozatává váltak...
A dízelek árát lenyomta a nepperszemét, így a karbantartott darabok árát is arra a szintre lőtte be a piac... ez ugye generál agy olyan helyzetet, hogy a gondos tulajok se költenek már annyit az autóra, mert minek...
A benzines sokadik gazdás autók, meg olyanok, amilyenek. Még a szerviz se tudja megmondani, hogy A5/B5-ös, vagy A4/B3-as olaj kell bele... mert az első a Fordhoz kell, a második, meg a gyűrűproblémát hivatott megelőzni...
Viszont... ha bevállalsz egy projektet egy jó szerelővel, akkor belátható összegen belül lehet egy jól használható nagy és kényelmes autód.
Az másik márkára is igaz lehet, de a VW és Opel motorok is szeretnek olajzabálóssá válni, azokból több a visszatekert órás, törött autó...
És a fiatalabb jó példányok pedig okkal drágábbak... Ez minden típusra igaz...
Én biztosan nem veszek semmilyen használt autót, ha nincs rá fél millióm, amit gond nélkül el tudok költeni, ha kell... Ezt a pénzt gondolatban hozzá kell adni az árcédulához. Ez a mai valóság, ebben kell élni...
- interneten megtalálható források szerint japán tervezés, de a Ford is gyártotta talán Spanyolországban.
- márkaszervizes ismerős szerin viszont ez Ford motor, kis japán módosítással.
A korrózió ezeken az autókon láthatóan indul, ez ellen lehet tenni, ha időben elkapják. Ez kb 80-100.000 huf, és nagy sorban állás...
Az olajfogyasztással érdemes kalkulálni. Itt vagy van a malacperselyben még fél millió, amit be kell tudni egy hosszú barátság első bukkanójának, vagy alá kell íratni az eladóval, hogy ha 1000 km múlva 0,6 (vagy tetszés szerinti) mennyiségű motorolaj elfogyott, akkor a javítás költségének valamekkora részét neki kell viselnie.
Ezt még én se merném aláírni, de ha valaki igényli, és megfizeti, mehetünk az autómmal 600 km próbautat, megnézheti, mi fogyott és mi nem...
A baj az, hogy a 2010-2012-es 2.0 benzines autókért 2,5-3,5 M huf árat is le mernek kérni... ennek az oka az, hogy azok a legstabilabb vasak, a többi sajnos mindig lutri...
Az 1.8-as motorok az olajáteresztő és lehúzó gyűrűk problémái miatt fekszenek ki... időben elkapva egy gyűrűzéssel és motorolaj váltással orvosolható, de általában a magyar tulajok többsége falnak megy a motor szétszedésének gondolatától, és várható költségétől. Pedig ez még jó esetben nem igényli a kiszerelést.