Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Csak ha az előtte kivett veszprémi miatt mondjuk egy sima kedden is állni kell rajta Fehérvárig, az nem sokakat vígasztal.
Ráadásul a 25-ös vonali kizárás miatt a zalaegerszegi utasok is Balatonszentgyörgy fele vannak terelve, mint leggyorsabb eljutás, az is érződik most a Balaton ICken...
múlt héten munkanapon láttam battán a 17.39-es z42 indulni duna felé, de elég üres volt, kb. 70-en lehettek rajta, pedig ez a legtelítettebb vonat délután
ez a vonat kelenföldről 250 feletti utasszámmal indult -többször jöttem már ezzel-
az esti 20.15-ös z42-es is igen alacsony utasszámmal jár, kelenföld után is kb. 50 utasa van csak
berzeg a 18.30-as fehérvárit megszűntették, pedig az sem volt üres/laza sosem
Dunaújváros esetén szinte mindegy, hogy autópályás busszal vagy vonattal mész, mivel mindkettő csak egy helyen áll meg a városban.
Aki a Rómain lakik, vagy a Békében, vagy Újtelepen stb, az ugyan nincs kisegítve azzal, hogy a Dózsa Mozinál áll meg a busz. Az utazások nagy részénél a befejező házig tartó szakasz autóval történik, attól függetlenül hogy busszal vagy vonattal érkezik.
Abban egyetértek, hogy egy zónázó rendszer kellene, valami Z42 féle óránként Dunaújvárosba ami Érd felsőig nem áll meg sehol Kelenföld után. Érd nagyállomást kihagyhatja, Batta után meg megállhat mindenhol ha már akkora igény lett erre (valóban növekvő az utasszám Adony, Kulcs, Rácalmás térségéből i,s a fenti okok miatt ott sincs előnye a busznak egy szemernyi sem).
A személyvonat meg lehetne fél óránként kétféle felállásban. S40 Pusztaszabolcsra, S40 Százhalombattára.
Kicsit hasonlítana a rendszer a 100a vonalra.
A felújításból jelen rendszerben alig profitáltak a vonalon lakók, ezért kár volt szívni annyit. A menetidő elhanyagolható mértékben csökkent Pusztaszabolcson várakozni kell sokat. Ez így édes kevés!
Azt nem állítottam, hogy csökkent vagy nem nőtt az utasszám, csak hogy szar helyen van az állomás és nem versenyképes a busszal.
Ettől függetlenül nőhetett a vasút utasszáma, aminek az oka lehet, hogy a buszok zsúfoltak, nem lehet rájuk felférni, esetleg sokat áll a dugóban és mégiscsak lassú, vagy eleve egyre több ember van, akinek a várostól messzebb akad csak normális munkalehetőség.
A parkolóhelyzet ismerős, ugyanez van Miskolcon is, meg szerintem minden városban, ahol tönkretették a helyi közlekedést az elmúlt években.
Az biztos, hogy egy jól szervezett helyi közlekedés és egy egész nap járó zónázó lenne az igazán ütős alternatíva, ami ténylegesen ki is válthatná a buszokat, bár teljesen megszüntetni úgysem lehet, mert kell az összeköttetés az útbaeső települések között is.
És még érinti a 40a/42 vonalakat az iváncsai akkumulátor gyár. Adonyból épül egy több mint 5km-es iparvágány kiágazás, vélhetően ott se heti egy vonatra terveznek. Szóval forgalom lesz még ha nem is a 42-es vonal teljes hosszán.
A vasművel kapcsolatban M41 2180 már leírt dolgokat. Forgalom növekedést a Paks project beindulása adhat, mint ahogy ha jól tudom van már heti két alkalommal cement vonat oda, valamint a Pannonia Ethanol is talán növelni fogja a feladását.
Folyamatosan nőtt az utasszám az elmúlt években, 2008-tól kb. Folyamatosan figyelemmel kísértem ezt, mivel ott laktam. A 2006-os utasszámnak ami a főváros felé irányul minimum a 4-szerese van most.
A helyi járat Dunaújvárosban egyáltalán nem játszik már, egyre csökevényesebb, használhatatlanabb a hálózat.
Nagyon sokan autóval mennek ki. Az állomás környékén hétköznap lehetetlen parkolni.
(Az OFF gyöngyösi MÁTRA IR esetén is akkora károgás volt, hogy jajj így nem lesz kihasználva meg úgy, mert az állomás milyen hülye helyen van... aztán mégis elég rendesen kilőttek az utasszámok.)
Most, hogy a Liberty átvette az acélművet, sincs változás a forgalomban? Olvastam, hogy valamiért annak ellenére is visszaestek a vonatszámok, hogy a termelési metodika megújítására és volumen-emelésre is volt ígéret az új tulajdonos részéről, a Dunaferr legutolsó időszakához képest legalábbis.
-----
Jelenlegi állapotában fenntarthatatlan a vasmű. Ún "zöld acél" gyártásra akarnak berendezkedni. Ez elektromos kemencékkel történik, úgy mint Ózdon. Ennek fontos jellemzője, hogy vasércet nem használnak, tehát a nagyolvasztók nem fognak működni. Így a vasérces vonatok idővel teljesen megszűnnek. Helyette lesz ócskavasas lesz mivel a kemencék alapanyaga tisztán ócskavas. De sejthetően nem akkora volumenben lesz ócskavas szállítás mint vasérc.
A kokszoló működése szvsz így totál veszteséges lesz. Mert mi a fene értelme van 1500 km-ről odavinni a szenet, kikokszolni és eladni bárhová? Nem tűnik ésszerűnek. Bár az egész vasmű nem tűnt ésszerűnek sosem, egy mezőgazdasági vidék közepén ahol se szén, se vasérc, se mészkő, se semmi...
Nem a belső megállási rend volna a lényeg, hanem, hogy hagyja ki Ercsit és Dufit. Meg lehetne ugrani, hogy óránként van egy S40 Budapest-Ercsi között és egy Z42 Budapest-Dunaújváros között. Most értem, hogy elvileg lehetnek Pusztaszabolcs-Ercsi/DUFI utasok is, nem tudom hányan vannak ők. De azért a lerohadt, a roma telep végén lévő Ercsi állomást nem sokan használják, a DUFI-nál pedig elenyésző a személyforgalom. Busz pedig van bőven Ercsiből Dunaújváros felé.
Ha a battai mindíg járna, onnantól ki lehetne gyomlálni pár megállót, de nem hozna nagy menetidő rövidülést és lehet Kelenföldön elakadna a forgalomban. Szóval nincs sok értelme. Menne a vita hogy miért pont ezt, miért nem azt hagyja ki stb.
Most, hogy a Liberty átvette az acélművet, sincs változás a forgalomban? Olvastam, hogy valamiért annak ellenére is visszaestek a vonatszámok, hogy a termelési metodika megújítására és volumen-emelésre is volt ígéret az új tulajdonos részéről, a Dunaferr legutolsó időszakához képest legalábbis.
Azt tudom, hogy a kokszolómű végül meg lett mentve, így szénvonatok közlekednek gondolom. Bár a PKP Cargo háza tájáról hallottam, hogy messze nem olyan mennyiségben és volumenben vannak berendelések pl cseh/lengyel szénre, mint korábban, szóval gondolom minimum-kapacitáson üzemeltetik (épp hogy ne kelljen leállítani). Az ércvonatokkal mi van, járnak még egyáltalán?
Egyáltalán milyen más teherek vannak még arra mostanság ezen és a dunaföldvári bioethanol vonatokon kívül? Buga? Esetleg valami késztermék?
Igen, az sem rossz, illetve ehhez kapcsolódnának a 40-es vonalról érkező/induló vonatok. Szerintem kiszúrás az utasokkal, hogy P.szabolcs felett is minden bokornál megállnak a D.újvárosból, Dombóvárról érkező vonatok.
Kellene... Meg kellenének dolgozni akaró váltókezelők, vagy legalább 1-5 vágányoknál valamilyen központi váltóállítás, mert most is, annak ellenére, hogy nincs nagy teherforgalom, előfordul, hogy 2 óra be, illetve kijutni Dunaújvárosból...
Azzal a szerencsétlen elhelyezkedésű állomással soha az életben nem lesz versenyképes, ha csak nem társul hozzá egy kegyetlen jó helyi ráhordó hálózat (márpedig nem), illetve a vonat nem ver rá vagy fél órát a busz menetidejére.