Keresés

Részletes keresés

K. Oszkár Creative Commons License 2024.04.29 0 4 29573

van aki már akkor is zsúfoltságra hőbölög, ha beülnek mellé egy négyes páholyba...

 

Előzmény: kbn (29572)
kbn Creative Commons License 2024.04.29 0 2 29572

Vasárnap 863-ra kb. 10 felszálló volt Szentgyörgyön. Mármint nem az egerszegi pótlóról, hanem a helyből indulókkal együtt a vonatra összesen.

Előzmény: mcg (29571)
mcg Creative Commons License 2024.04.29 0 0 29571

Csak ha az előtte kivett veszprémi miatt mondjuk  egy sima kedden is állni kell rajta Fehérvárig, az nem sokakat vígasztal.

Ráadásul a 25-ös vonali kizárás miatt a zalaegerszegi utasok is Balatonszentgyörgy fele vannak terelve, mint leggyorsabb eljutás, az is érződik most a Balaton ICken...

Előzmény: traxxtoto (29570)
traxxtoto Creative Commons License 2024.04.29 -1 0 29570

Fehérvárig 18.35-kor is van vonat...

Előzmény: nememlexemki (29569)
nememlexemki Creative Commons License 2024.04.29 -2 0 29569

kiegészítésül

 

múlt héten munkanapon láttam battán a 17.39-es z42 indulni duna felé, de elég üres volt, kb. 70-en lehettek rajta, pedig ez a legtelítettebb vonat délután

ez a vonat kelenföldről 250 feletti utasszámmal indult -többször jöttem már ezzel-

 

az esti 20.15-ös z42-es is igen alacsony utasszámmal jár, kelenföld után is kb. 50 utasa van csak

 

berzeg a 18.30-as fehérvárit megszűntették, pedig az sem volt üres/laza sosem

Előzmény: M41 2180 (29560)
nememlexemki Creative Commons License 2024.04.29 0 0 29568

valamit most is hordanak a kikötőből dunában mert a ludmilla jár-kel onnan az állomásra

Előzmény: M41 2180 (29564)
nememlexemki Creative Commons License 2024.04.29 0 0 29567

a 30a-n jött és tárnoknál ment át a 40a-ra vagy pusztaszabolcson át jött ?

 

ha tudod

Előzmény: akóR (29562)
M41 2180 Creative Commons License 2024.04.28 -1 1 29566

Részben egyetértünk.

Dunaújváros esetén szinte mindegy, hogy autópályás busszal vagy vonattal mész, mivel mindkettő csak egy helyen áll meg a városban.

Aki a Rómain lakik, vagy a Békében, vagy Újtelepen stb, az ugyan nincs kisegítve azzal, hogy a Dózsa Mozinál áll meg a busz. Az utazások nagy részénél a befejező házig tartó szakasz autóval történik, attól függetlenül hogy busszal vagy vonattal érkezik. 

 

Abban egyetértek,  hogy egy zónázó rendszer kellene, valami Z42 féle óránként Dunaújvárosba ami Érd felsőig nem áll meg sehol Kelenföld után. Érd nagyállomást kihagyhatja,  Batta után meg megállhat mindenhol ha már akkora igény lett erre (valóban növekvő az utasszám Adony, Kulcs, Rácalmás térségéből i,s a fenti okok miatt ott sincs előnye a busznak egy szemernyi sem).

A személyvonat meg lehetne fél óránként kétféle felállásban. S40 Pusztaszabolcsra, S40 Százhalombattára.

Kicsit hasonlítana a rendszer a 100a vonalra. 

A felújításból jelen rendszerben alig profitáltak a vonalon lakók, ezért kár volt szívni annyit. A menetidő elhanyagolható mértékben csökkent Pusztaszabolcson várakozni kell sokat. Ez így édes kevés!

Előzmény: jbaal (29565)
jbaal Creative Commons License 2024.04.28 -2 2 29565

Azt nem állítottam, hogy csökkent vagy nem nőtt az utasszám, csak hogy szar helyen van az állomás és nem versenyképes a busszal.

 

Ettől függetlenül nőhetett a vasút utasszáma, aminek az oka lehet, hogy a buszok zsúfoltak, nem lehet rájuk felférni, esetleg sokat áll a dugóban és mégiscsak lassú, vagy eleve egyre több ember van, akinek a várostól messzebb akad csak normális munkalehetőség.

 

A parkolóhelyzet ismerős, ugyanez van Miskolcon is, meg szerintem minden városban, ahol tönkretették a helyi közlekedést az elmúlt években.

Az biztos, hogy egy jól szervezett helyi közlekedés és egy egész nap járó zónázó lenne az igazán ütős alternatíva, ami ténylegesen ki is válthatná a buszokat, bár teljesen megszüntetni úgysem lehet, mert kell az összeköttetés az útbaeső települések között is.

Előzmény: M41 2180 (29560)
M41 2180 Creative Commons License 2024.04.28 -1 0 29564

És még érinti a 40a/42 vonalakat az iváncsai akkumulátor gyár. Adonyból épül egy több mint 5km-es iparvágány kiágazás,  vélhetően ott se heti egy vonatra terveznek. Szóval forgalom lesz még ha nem is a 42-es vonal teljes hosszán.

Előzmény: Dash 9 (29561)
Dash 9 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 29563

26-án este ott volt.

Előzmény: akóR (29562)
akóR Creative Commons License 2024.04.28 0 0 29562

A 424, 009 volt Székesfehérváron / ?? / állítólag film forgatáson.
Az ballaghatott haza-felé, majdnem este tízkor indult Szfehérvárról :-)

Előzmény: nememlexemki (29556)
Dash 9 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 29561

Üdv!

 

A vasművel kapcsolatban M41 2180 már leírt dolgokat. Forgalom növekedést a Paks project beindulása adhat, mint ahogy ha jól tudom van már heti két alkalommal cement vonat oda, valamint a Pannonia Ethanol is talán növelni fogja a feladását.

Előzmény: AKF996 (29552)
M41 2180 Creative Commons License 2024.04.27 -1 5 29560

Tévedés.

Folyamatosan nőtt az utasszám az elmúlt években,  2008-tól kb. Folyamatosan figyelemmel kísértem ezt, mivel ott laktam. A 2006-os utasszámnak ami a főváros felé irányul minimum a 4-szerese van most.

A helyi járat Dunaújvárosban egyáltalán nem játszik már,  egyre csökevényesebb, használhatatlanabb  a hálózat. 

Nagyon sokan autóval mennek ki. Az állomás környékén hétköznap lehetetlen parkolni.

 

(Az OFF gyöngyösi MÁTRA IR esetén is akkora károgás volt, hogy jajj így nem lesz kihasználva meg úgy, mert az állomás milyen hülye helyen van... aztán mégis elég rendesen kilőttek az utasszámok.)

Előzmény: jbaal (29549)
M41 2180 Creative Commons License 2024.04.27 0 5 29559

Most, hogy a Liberty átvette az acélművet, sincs változás a forgalomban? Olvastam, hogy valamiért annak ellenére is visszaestek a vonatszámok, hogy a termelési metodika megújítására és volumen-emelésre is volt ígéret az új tulajdonos részéről, a Dunaferr legutolsó időszakához képest legalábbis.

 

-----

 

Jelenlegi állapotában fenntarthatatlan a vasmű. Ún "zöld acél" gyártásra akarnak berendezkedni. Ez elektromos kemencékkel történik,  úgy mint Ózdon. Ennek fontos jellemzője,  hogy vasércet nem használnak, tehát a nagyolvasztók nem fognak működni. Így a vasérces vonatok idővel teljesen megszűnnek. Helyette lesz ócskavasas lesz mivel a kemencék alapanyaga tisztán ócskavas. De sejthetően nem akkora volumenben lesz ócskavas szállítás mint vasérc.

 

A kokszoló működése szvsz így totál veszteséges lesz. Mert mi a fene értelme van 1500 km-ről odavinni a szenet,  kikokszolni és eladni bárhová? Nem tűnik ésszerűnek. Bár az egész vasmű nem tűnt ésszerűnek sosem, egy mezőgazdasági vidék közepén ahol se szén, se vasérc, se mészkő, se semmi...

 

 

Előzmény: AKF996 (29552)
zjakabfi Creative Commons License 2024.04.27 0 0 29558

Szabadbattyánban valami történthetett az ic keresztkor, mert az utolsó állomásról mindkető pontosan eljött,most meg ott állnak.

nememlexemki Creative Commons License 2024.04.27 0 0 29557

helyi járat is van

ha dózsán mégy a városba, teljesen átlagos településnek tűnik

Előzmény: Zugbegleiter (29554)
nememlexemki Creative Commons License 2024.04.27 0 0 29556

tegnap 23h előtt vmi gőzvontatású közlekedett a 40a-n budapest irányába, jól lehetett hallani ahogy mászik érd felé

r1232 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 29555

De azért a lerohadt, a roma telep végén lévő Ercsi állomást nem sokan használják,

 

Szerinted. Amikor még rendszeresen jártam arra, ugyanakkora forgalma volt, mint a vonal többi állomásának.

Előzmény: Zugbegleiter (29554)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.25 -1 1 29554

Nem a belső megállási rend volna a lényeg, hanem, hogy hagyja ki Ercsit és Dufit. Meg lehetne ugrani, hogy óránként van egy S40 Budapest-Ercsi között és egy Z42 Budapest-Dunaújváros között. Most értem, hogy elvileg lehetnek Pusztaszabolcs-Ercsi/DUFI utasok is, nem tudom hányan vannak ők. De azért a lerohadt, a roma telep végén lévő Ercsi állomást nem sokan használják, a DUFI-nál pedig elenyésző a személyforgalom. Busz pedig van bőven Ercsiből Dunaújváros felé.

Előzmény: 1347. (29553)
1347. Creative Commons License 2024.04.25 0 1 29553

Ha a battai mindíg járna, onnantól ki lehetne gyomlálni pár megállót, de nem hozna nagy menetidő rövidülést és lehet Kelenföldön elakadna a forgalomban. Szóval nincs sok értelme. Menne a vita hogy miért pont ezt, miért nem azt hagyja ki stb.

Előzmény: Koszen (29551)
AKF996 Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 29552

"annak ellenére, hogy nincs nagy teherforgalom"

 

Most, hogy a Liberty átvette az acélművet, sincs változás a forgalomban? Olvastam, hogy valamiért annak ellenére is visszaestek a vonatszámok, hogy a termelési metodika megújítására és volumen-emelésre is volt ígéret az új tulajdonos részéről, a Dunaferr legutolsó időszakához képest legalábbis.

Azt tudom, hogy a kokszolómű végül meg lett mentve, így szénvonatok közlekednek gondolom. Bár a PKP Cargo háza tájáról hallottam, hogy messze nem olyan mennyiségben és volumenben vannak berendelések pl cseh/lengyel szénre, mint korábban, szóval gondolom minimum-kapacitáson üzemeltetik (épp hogy ne kelljen leállítani). Az ércvonatokkal mi van, járnak még egyáltalán? 

Egyáltalán milyen más teherek vannak még arra mostanság ezen és a dunaföldvári bioethanol vonatokon kívül? Buga? Esetleg valami késztermék?

Előzmény: Dash 9 (29550)
Koszen Creative Commons License 2024.04.22 0 1 29551

Igen, az sem rossz, illetve ehhez kapcsolódnának a 40-es vonalról érkező/induló vonatok. Szerintem kiszúrás az utasokkal, hogy P.szabolcs felett is minden bokornál megállnak a D.újvárosból, Dombóvárról érkező vonatok.

Előzmény: -huMSTS- (29548)
Dash 9 Creative Commons License 2024.04.20 -2 2 29550

Kellene... Meg kellenének dolgozni akaró váltókezelők, vagy legalább 1-5 vágányoknál valamilyen központi váltóállítás, mert most is, annak ellenére, hogy nincs nagy teherforgalom, előfordul, hogy 2 óra be, illetve kijutni Dunaújvárosból...

Előzmény: -huMSTS- (29548)
jbaal Creative Commons License 2024.04.20 -2 2 29549

Azzal a szerencsétlen elhelyezkedésű állomással soha az életben nem lesz versenyképes, ha csak nem társul hozzá egy kegyetlen jó helyi ráhordó hálózat (márpedig nem), illetve a vonat nem ver rá vagy fél órát a busz menetidejére.

Előzmény: -huMSTS- (29548)
-huMSTS- Creative Commons License 2024.04.19 -1 1 29548

Egész napos órás ütemű zónázás kellene Dunaújvárosba, hétvégén is. Teljesen versenyképes lenne a pályás buszokkal.

Előzmény: FeNegyerek93 (29543)
r1232 Creative Commons License 2024.04.14 0 2 29547

A nyári menetrendben ott az Aranypart.

Előzmény: M41 6212 (29544)
mcg Creative Commons License 2024.04.14 0 1 29546

Nameg melyik vasúttársaság vinné? :)

Előzmény: zjakabfi (29545)
zjakabfi Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 29545

Ez honnan való info? Mikor lépne ki és be?

Előzmény: M41 6212 (29544)
M41 6212 Creative Commons License 2024.04.13 -2 0 29544

Sziasztok. 

Elvileg nyáron akkor biztosan lesz éjszakai vonat ami Zágrábtól Debrecenig jár és vissza az Aranypart helyett? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!