Nem lesznek 2/3-ot kovetelo atalakitasok. A parlament is marad a jelenlegi letszammal.
http://www.fidesz.hu/?CikkID=57561 Egyre inkább erősödik bennem a benyomás, hogy az egész ötpárti egyeztetés egy nagy blöff - mondta a Fidesz elnöke
Radioban hallom, hogy Repassy kozli, hogy hetfon benyujtjak a 200 fos Parlamenthez szukseges Alkotmanymodositast. S most aztan majd jol szavan fogjak GYF_et! Erre jon az igazsagugyminiszter, aki elmondja, hogy nem is igazan erti, hogy Repassy mirol beszel, ugyanis a Parlament letszamarol nem a Alkotmany intezkedik, hanem a valasztasokrol szolo 2/3-os torveny.
Szvsz a fidesz taktikaja dolog vilagos.
A fidesz kovetni akarja OV tanacsat, mely szerint nem asszisztalnak a kormanynakmk s nem turik tetlen tovabb. Ennek megfeleloen meg akarjak akadalyozni a parlament leetszamcsokkenteset olyan modon, hogy azt a nyuszira foghassak. OV is kimondta korabban, hogy eloszor allapodjanak meg a parlament letszamarol, rogzitsek azt az alkotmanyban, aztan targyaljanak a megvalasztas modjarol. Azaz egy uj pontot akarnak az alkotmanyba iktatni a parlament letszamarol. Aztan amikor a kormanypartok arra hivatkoznak, hogy 1. erre nincs szukseg 2. a valsztasi torvenyben kell egyszerre elfogadni a letszamrol es a valasztas modjarol szolo valtoztatasokat, 3. NEM LEHET JOGBIZONYTALANSAGOT ELOIDEZNI AZZAL, HOGY ELLENTMOND EGYMASNAK AZ ALKOTMANY ES A VALASZTASI TORVENY akkor elojonnek azzal amire Repassy is celzott: "GYF megint nem tartja be az adott szavat". Esz persze olyan hatasu lesz, mint amikor Rogan(?) arrol beszelt a szerver-ugy kapcsan, hogy "az mszp is toltott le adatokat".
OV azt a hibas logikat koveti, hogy csak ugy nyerhet, ha legyozi. "agyagba tapossa" a masik felet. A jobboldalt egysegesiteni kell, az mdf-et be kell olvasztani. A hetente lehet harom hetente, ha eleg sok szavazatunk van. Most is csak hu onmagahoz. Attol fel, hogy GYF sikere lenne egy kisebb parlament. Azt nem erti a fidesz tisztelt elnoke, hogy valojaban eppen az OV kepbol hianyzik az egyuttmukodes es a kompromisszum-keszseg, nem a GYF-portrebol.
Sárközy Tamás elégedett a tervezett kormányszerkezettel 2006. június 2. FigyelőNet, MTI >>>
Sárközy Tamás professzor szerint a tervezett új kormányzati struktúra megfelel a szakmai elvárásoknak és "alapirányaiban" megegyezik azzal is, amit ő közigazgatási reformért felelős kormánybiztosként javasolt...
Mivel a megyék ezerévesek ezért sok tekintetben magukon hordoznak sajátosságokat. Ezeket nehéz áttörni.
pl.
Ha kivülről tekintem, akkor nyilván jó lenne egy központi régió, amelyik lefedi a főváros vonzáskörzetét. Itt fel kell tenni a kérdést. Ki gondolja úgy, hogy ide tartozik? Ha ez eldőlt, tessenek leülni és összehozni. Akár kényszerekkel is, mert nagy szükség van rá, pl. közelekedésben, de sok minden másban is.
Itt állami kényszerekre gondolok. Ki kell kényszeríteni, hogy egy ilyen régió megalakuljon valamilyen formában, mert az élet diktálja. Olyasmire is gondolok, hogy pl. Nógrád megye ebbe a régióba tartozik leginkább (az hülyeség, hogy Miskolchoz tartozzanak), tehát az állami kényszernek arra is kell irányulnia, hogy emiatt Nógrád megye ne járjon rosszul.
Hasonlóképpen gondolnám a többit is.
Szal, ezeknek a régióknak csak akkor van értelmük, ha valami módon szervesen összetartoznak.
Amúgy az eb máshol van elhantolva.
A rendszerváltás utáni fejlődés egyik jellemzője, hogy nagyon "legyengített megyék" és nagyon erős megyei jogú városok vannak. Ennek a fejlődési trendnek vannak előnyei és hátrányai. Nagy valószínűséggel a jövőben már egyre inkább a hátrányai jelentkeznek. Ilyesmiken kellene gondolkozni.
Ha komolyan gondolják a szocik, hogy egy csomó megyei jogú várost most "legyengítenek", akkor simán maguk alatt vágják a fát. Ezért nem értem, hogy az érintettek ennek ellenére hallgatnak.
Nem lehet a regiókat úgy elindítani, hogy ne azok határainak megállapításával kezdődjön az egész. Nem tagadom, hogy ez egy szörnyen nehéz feladat, de ha régiókat akarunk, akkor képtelenség megkerülni. Addig csak annyi történt, hogy szabtunk egy ruhát, és próbáljuk ráerőltetni a gyermekünkre, akire első ránézésre sem jó a ruha, hol kilóg belőle a félkarja, hol meg belebotlik a nadrágszárába, ráadásul ő meg egy egészen más ruhát akart magának
A mai kitalált régiók -erre utal a cikk is- nem lesznek működőképesek. Az első pillanattól működési zavarokkal küzdő régió, nem fogja legitimizálni a mostani a kormány törekvést, így előre borítékolva van a visszarendeződés.
Mondok rögtön egy példát. Az Észak-Alföldi Régióban kellene gondolkoznom, mert ott élek. (Már írtam párszor, amit fogok most.)
A Jászság nyugati részéből az emberek közül nem kevesen naponta ingáznak a fővárosba dolgozni.
Beregből nem kevesen naponta ingáznak Ukrajnába benzinért, és egyéb földi javakért. Ezt a különbséget képtelenség egy régióba összehozni.
Simán hülyeség, hogy aki a fővárosban dolgozik, annak az ügyeit Debrecenben intézzék.
Fogalmazhatok másképpen. A regionalitás célja, hogy a területek közti gazdasági különbséget kiegyenlítse. Sz-Sz-B megye gazdasága ott tart, mint az unió utolsó lengyel régiók. Ezzel szemben az Észak-Alföldi Régió ennél azért előbbre van, mert a két másik megye fejlettebb.
A régió az átlagos fejlettségéhez képest kap támogatást. Aztán azt elosztja egyenlősdi alapon. Farkába harapott a kigyó.
Nyahh, valszeg ezért volt a Báthori család címerén is ez!:((((
Ami ennél is jobban bosszant, hogy a szociknál mindenki úgy tesz - a szabolcsiak is-, mintha ők nem látnák pontosan íyg!
Ettől féltem: tapsikol a kormánynak, ahelyett, hogy végre megkérdezné már: miért van e rengeteg irányító? Nem létszámot kell vágni, törvények és rendeletek sorát kell módosítani!
Pl. minden minisztérium köteles saját jogi részleget fenntartani. Juttatási okból főosztályvezetőt kell az élére tenni, neki viszont kell 1-2 beosztott, stb.
Ez egy mas rendszer lenne: a fotisztviseloseg a koztisztviseloi karrier csucsat jelentene. Ebben az esetben viszont nem kellene az 5 eves szabaly, hanem eletfogytiglanra kellene szolnia.
Pontosan. A fotisztviseloi kar letezesenek nincs ertelme akkor, ha megbizunk a masik oldalban annyira, hogy nem fogja az alkalmasokat kirugni. Jelenleg csupan a partkatonak kifizeteset es bebetonozasat szolgalja.
Az átláthatóság is nagyon fontos, de azért nem hanyagolnám el az alkalmasságot . Azt a fajta alkalmasságot, ami szinte nélkülözhetetlenné (nehezen lecserélhetővé) teheti az adott személyeket.
S a státusz ezt szentesítené.
Azért lenne jó, ha kétharmaddal meg tudnák választani az adott személyeket, mert akkor jelentős legtimitása is lenne az adott testületnek.
Csak hát, az alkotmánybírákat sem egyszerű pótolni manapság..
Asszem nem voltam elég világos. Eleve azzal kezdtem: ha komolyan vennék. Egy kormányört elvben ki lehet nevezni főtisztviselőnek - és ebben az kevéssé mérce, hogy lőtt-e, amikor lőni kellett. (Ha nem kell lőni, akkor nem jogos fegyverhasználat, de az akkor jogos volt.)
Ha komolyan vennék a dolgot, akkor komoly számonkérés mellett komoly embereket neveztek volna ki.
A magam részéről csupán azt a "szabályt" támogattam, hogy tekintsük méltóságunkon alulinak dehonesztáló lakonikus szlogenekkel utalgatni. Ránézésre az szimpla sárdobálásnak látszik, és ugye itt senki se szeretne sárdobálónak tűnni. A link OK.
Ennyit a varosi legendarol . Persze elhiszem, hogy lennenek, akik tamogatnak azt a szabalyt, mely szerint minden OV-ra nezve kellemetlen teny definicio szerint varosi legenda es itt nem emlitheto.
Szerintem a Klubnak például abban kellene különböznie a Dilitől, hogy egy ilyen rövidke szlogenszerű utalás itt legyen kevés. Mert ha már terelés, legyen kövér. Ha tudni lehetne legalább azokat a tényeket, hogy az illető milyen kapcsolatban állt a miniszterelnökkel, mit követett el, és milyen tisztséget kapott (és mindezt milyen sorrendben), azzal lehetne kezdeni valamit. De hogy "OV lövöldoző testőre főtiszt lett", az legjobb esetben is csak egy mondat szavakból, nem több. Ma pl. azt hallottam, hogy "oroszok felügyelték a választásokat". Ugyanolyan "jól" hangzik és ugyanannyi értelme is van.
Féloff: hihetetlen a politikai urban legend-ek életciklusa.
Pl: OV lovoldozo testore fotiszt lett!
Az egy dolog, hogy én nem emlékszem az eset részleteire (hacsak nem arról a kormányőr nőről van szó, aki lőtt és fegyverhasználatát a vizsgálat jogosnak ítélte). Arról viszont nem szólnak a legendák, hány -elvileg főtiszti szintű- embert nyomtak ki szoc. miniszterek (incl. GyF), tisztán a haverok beültetése kedvéért.
Hol elsz te? OV lovoldozo testore fotiszt lett! Nem attol alakul ki egy partsemleges, stabil es magasan kvalifikalt koztisztviseloi garda, hogy a partok be tudjak betonozni embereiket 5 evre az embereiket. Eloszor a partoknak kell megegyezniuk abban, hogy nem zsakmanyterulet a kozigazgatas.
SZVSZ ez éppenhogy nem lenne abszurd - ha tényleg komolyan vennék. Magas fizu, biztonság -> komoly, mondhatni teljes ellenőrzés (adóbevallás, vagyonbevallás, jövedelemellenőrzés, telefonok lehallgathatósága, minden).
Sajnos emlkeszem arra, hogy a szocik hogy felhaborodtak a bevezeteskor, aztan hatalomra kerulve ok is neveztek ki fotiszteket es fotisztviseloket. Bar sokkal kevesebbet, mint OV De a garda legnagyobb resze, mondjuk igy , a komeny magja, azert ma is OV kinevezettje. Igy talan a szociknak nem lenne olyan fajdalmas ennek a kis abszurdnak a felszamolasa.