Keresés

Részletes keresés

cyprus_people Creative Commons License 2005.05.01 0 0 177

Nem kutattam, hogy miért tartják a népek ezt a naptárt a 789-es évnek, de elfogadom."  

 

Azt fogadom el hogy a népek (finom akartam lenni) 789-esnek tekintik... (nem birkák, nem majmok, nem gondolkodni nem tudó bambák, stb.) 

 

Egyelőre azzal is beérném, ha idéznél egy olyan részletet, ahol az általad berakott képek naptárairól állítják "a népek", hogy az 789-es."

 

Idéz a radai rosseb, a Ti kitalálásotok. Vagy nem hiszed? Már neked sem tetszik szerdai ápr. 1?

 Tudom buknak a napra kész napfogyatkozásaid a korai századokban. Plinius lovas prótyivmorjebolsoj bácsi Vezúv tűzoltása...  

Előzmény: Dubois (176)
Dubois Creative Commons License 2005.05.01 0 0 176

"Nem kutattam, hogy miért tartják a népek ezt a naptárt a 789-es évnek, de elfogadom."

 

:)))))

Most semmi Bracciolini meg Tischendorf?

 

Egyelőre azzal is beérném, ha idéznél egy olyan részletet, ahol az általad berakott képek naptárairól állítják "a népek", hogy az 789-es.

Előzmény: cyprus_people (175)
cyprus_people Creative Commons License 2005.05.01 0 0 175

A fiam tegnap nem találta a kiszolgálót, még alszik,  addig higgyél nekem.

Nem kutattam, hogy miért tartják a népek ezt a naptárt a 789-es évnek, de elfogadom. (Hogy annak tartják) Ha Borst 7 évet szánt rá életéből, biztos, hogy komolyan gondolja...

(Szegény...)

Illig sem protestál ellene, hiszen idézi; "A 789-ből származó lorschi birodalmi naptár ugyancsak Jeromosig nyúl vissza, és következetesen már csupán 12 maradék évet hagy a hatodik világnapnak." 

Előzmény: Dubois (173)
cyprus_people Creative Commons License 2005.05.01 0 0 174

Klappentext

Alle Beteiligten stimmen darin überein, daß sich das lateinische Kalenderwesen während des achten Jahrhunderts grundlegend veränderte: Neben und vor sakrale Daten der christlichen Liturgie traten seither profane Daten der antiken Tradition und der aktuellen Erfahrung. Umstritten ist der Ursprung dieses für die europäische Kultur richtungs-weisenden Kalendertyps: War seine Urform der für verloren gehaltene komputistische Kalender des Angelsachsen Beda von 725? Entstand sie um 740 als angelsächsische, von Alkuin ins Frankenreich eingeführte Mischform aus liturgischen und komputistischen Kalendern? Ging sie auf Osterdebatten innerfränkischer Reformsynoden seit 744 und die Einwirkung von Bonifatius zurück? Diese Lösungsvorschläge behandeln Kalender als kanonische Texte im literarischen Feld der Artes liberales. Betrachtet man sie hingegen als variable Tabellen im Rahmen komputistischer Theorie und liturgischer Praxis, so zeigt sich, daß die Deutung der gezählten, gefeierten und gestundeten Lebenszeit im lateinischen Europa noch bis etwa 780 heftig umstritten war. Erst Karl der Große setzte mit seinen Helfern gegen mannigfache Widerstände allmählich den Vorrang des derzeitigen und diesseitigen Kalendertags durch.

Rezensionen - Frankfurter Allgemeine Zeitung vom 07.03.2005

Beeindruckt zeigt sich Rezensent Michael Borgolte von Arno Borsts Antwort auf diverse Einwände gegen seine Forschung über den Reichskalender. Die von mehreren gelehrten Abhandlungen begeleitete Edition des karolingischen Reichskalenders von seiner Erfindung unter Karl dem Großen an bis zu seiner letzten Variante im hohen Mittelalter würdigt Borgolte als eine "Pioniertat sondergleichen". Dass Karl der Große in der Geschichte der Zeitdeutung und Zeitenordnung eine Wende bewirkt habe und Kalender nicht in erster Linie chronologische Zählwerke, sondern anthropologische Entwürfe seien, nennt Borgolte eine "geniale Einsicht". In vorliegendem Buch gehe Borst auf Einwände gegen seine Arbeiten ein, etwa den des Harvard-Professors Paul Meyvaert, nach dem der "Reichskalender" auf den angelsächsischen Mönch Beda Venerabilis zurückgeht. Borst wiege "in nobler Manier" jedes neue Argument sorgsam ab. "Auch wenn er sich manche Detailkorrekturen gefallen ließ", so der Rezensent, "sieht er seine These und Rekonstruktion im Ganzen als unerschüttert an".

Dubois Creative Commons License 2005.05.01 0 0 173

Szerencsémre a 789. ápr. 1. is szerda (IV)...

 

Még mindig nem tudom elolvasni a naptárt, csak igen töredékesen.

 

Addig is: Honnan is derül ki, hogy ennek a 789. évre kellene vonatkoznia?

Előzmény: cyprus_people (171)
cyprus_people Creative Commons License 2005.05.01 0 0 172
Az április azért egy jó hónap, mert gyakran van Húsvét(Vasárnap), de még húsvéti holdtölte is. Ez a két esemény, azoknak egymástól való távolsága sokat segít egy adott év meghatározásában. Mondjuk a lorschi naptár 789-es évének, (AD-ben számolva a Hungár naptár i. sz. 194-es évétől) ÉVRE PONTOS  meghatározásában. 
Előzmény: cyprus_people (171)
cyprus_people Creative Commons License 2005.05.01 0 0 171

Szerencsémre a 789. ápr. 1. is szerda (IV)...

Mai visszaszámolással.  

Előzmény: Dubois (169)
cyprus_people Creative Commons License 2005.05.01 0 0 170

Így ezek a holdfázisok egy korábbi ciklusból vannak másolva." 

 

Ezt nem értem... Arra gondoltál, hogy 200 évvel korábbiból? Szóval szerinted Plinius és Columella és Ovidius a nyerő? A Julián naptár i. e. 3. századi? Amikor a MEQ márc. 25-ét mutat...

 

Komolyra fordítva a szót, a zeitzi gymnasiumban talált naptártöredéken sehol sem látható AD dátum. Konzulok igen. Tehát a belemagyarázás tipikus esete a dátumozás.

Előzmény: Dubois (152)
Dubois Creative Commons License 2005.04.30 0 0 169

Előre kösz.

 

"a 879-es évet, a szombati (VII) április elsejét?"

 

879. ápr.1 nekem szerda.

Előzmény: cyprus_people (168)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 168

Szóval, látod amit én is látok, hiszed, vagy nem hiszed a 879-es évet, a szombati (VII) április elsejét? Ebből a naptárból tokkal vonóval van vagy 400 darab, beleértve a könyvnyomtatás után készült pergamen kéziratokat is.

Ui. A fiam megigérte, mindjárt csinál egy e-mail címet, és kedvedre nagyíthatod a képeket...

Előzmény: Dubois (166)
Dubois Creative Commons License 2005.04.30 0 0 167

Annyit én is tudok, hogy a képre kell kattintani a nagyításhoz, de arra mondtam, hogy az Index lekicsinyíti.

 

2 perc alatt tudsz egy freemail postafiókot csinálni.

Előzmény: cyprus_people (165)
Dubois Creative Commons License 2005.04.30 0 0 166

"Sajnos sem levél fogadásra, sem küldésre nem vagyok berendezkedve... "

 

:)))

A sok hamisítványolvasás mellékhatása. :)

 

"Látatlanban tudom, hogy miről fog szólni mindkettő... "

 

Mint ahogy én is látatlanban tudom, hogy éppen 190 vagy 198 évet fogsz valamilyen módon kikövetkeztetni. :))

Előzmény: cyprus_people (164)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 165
Nálam a képre klikkelés tisztességesen felnagyítja!
Előzmény: Dubois (161)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 164

Sajnos sem levél fogadásra, sem küldésre nem vagyok berendezkedve...

 

De kérdezzél bátran, már túl jól kiigazodok a képeken. Vagy harminc különféle időben készült, de a 789-es év áprilisát bemutató melléklet van. Borst, DER KAROLINGISCHE REICHSKALENDER (MGH)  

 

Még két könyvet megrendeltem ma, és koniec... (Der Streit um den karolingischen Kalender, és a Die karolingische Kalenderreform)

 

Látatlanban tudom, hogy miről fog szólni mindkettő...

Előzmény: Dubois (162)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 163

A lényeg a képre klikkelve látszik; VII, e, m, (K. L. apri )

Április 3. szöveg: In Attica Vergiliae vespere occultantur,

Előzmény: cyprus_people (160)
Dubois Creative Commons License 2005.04.30 0 0 162
Előzmény: Dubois (161)
Dubois Creative Commons License 2005.04.30 0 0 161

Az Index kicsinyíti, nem tudom elolvasni.

Légyszíves küldd el levélben.

Előzmény: cyprus_people (159)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 160

Ez egy veronai példány 800-810 közöttről

Előzmény: cyprus_people (159)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 159
Ez a 789-es év! Jól látszik, hogy ápr. kal.= VII! (Lorscher Kalender)
Előzmény: cyprus_people (158)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.30 0 0 158
Előzmény: Dubois (145)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.28 0 0 157

Így ezek a holdfázisok egy korábbi ciklusból vannak másolva." 

 

Semmi megfigyelés? Hiteles szemtanú...

 

Jön a postás, indulunk a Vezúvkitöréshez, miután hideg lábvizet vettünk...

Előzmény: Dubois (152)
Dubois Creative Commons License 2005.04.28 0 0 156

"Rohadt kényelmes helyzetben vitatkozok, bármihez nyúljunk nincs esélyetek..."

 

Akkor úgy látszik azért vitatkozunk ilyen kitartóan.

Én is ugyanúgy látom, hogy kényelmes helyzetben vitatkozom, mert egyetlen rendes bizonyítékot sem tudsz felhozni a teóriád mellett. :)

Előzmény: cyprus_people (155)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.28 0 0 155

Mért, én nem írtam le a hamisított papirusz pontos tartalmát? Elhallgattam valamit? Meg akartalak zavarni valamivel?

Rohadt kényelmes helyzetben vitatkozok, bármihez nyúljunk nincs esélyetek...

Előzmény: Dubois (153)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.28 0 0 154

Viszont akkor megbukott ez a hamisításelméleted, mert nem hiszem, hogy a 19. századiak éppen egy kronológiahamisítást csesztek volna el ennyire." 

 

Allandóan hangsúlyozom, hogy semmi közöm Fomenkohoz! Csak gratulálni tudok a római relatív kronológiát megállapító tudósoknak. A baj 870-880 táján kezdődik, amely nem más mint 1070-1080! Ott nincs kb 190-200 év, persze átmosodásokkal. 

Előzmény: Dubois (152)
Dubois Creative Commons License 2005.04.28 0 0 153

"Nem értem, hogy miért nem kerülöd ki a matt-lepényeket...

Vagy nem veszed észre? "

 

Ezt tényleg elnéztem.

De a kérdésed elárulja a különbséget kettőnk hozzáállásában.

Én mindig be szoktam tenni a forrásokat amiket találok, bármit is mondjanak, hiszen csak idő kérdése, hogy mikor kerülnek sorra.

 

Előzmény: cyprus_people (150)
Dubois Creative Commons License 2005.04.28 0 0 152

A heti és szökőévciklus jó, de a holdfázisok tényleg nem jók.

Én csak az első (366-os) évnél néztem meg a holdfázist és ott jónak tűnt, de most jobban megnéztem és már dec. 29 hajnali 1 GMT-kor van az újhold, ami dec 28-nak számít holdfázisilag, így az sem jó. 

 

A táblázatban látható, hogy már a jan. 1 holdfázisokban ott van a kb. két nap hiba.

 

Így ezek a holdfázisok egy korábbi ciklusból vannak másolva.

 

Viszont akkor megbukott ez a hamisításelméleted, mert nem hiszem, hogy a 19. századiak éppen egy kronológiahamisítást csesztek volna el ennyire.

Előzmény: cyprus_people (148)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.28 0 0 151

Nagyon jó állapotú 1863-as kiadásom van.

A ZVAB-on vettem. (kereső google) Olcsóbb volt mint az angol nyelvű Hungár naptár ugyanott...

Előzmény: Dubois (149)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.28 0 0 150

Nem értem, hogy miért nem kerülöd ki a matt-lepényeket...

Vagy nem veszed észre? De én állandóan figyelmeztetlek...

Előzmény: Dubois (147)
Dubois Creative Commons License 2005.04.28 0 0 149

Ez az 548-as oldalon volt.

 

Kicsit kinagyítottam, hogy jobban látható legyen.

Nem rekonstruált, hanem elolvasott szöveg.

A bal oldalon levő arab AD évszámok vannak csak hozzátéve.

 

 

Előzmény: Dubois (147)
cyprus_people Creative Commons License 2005.04.28 0 0 148

Kössz, hogy betetted

 

a 377-es év húsvéti újholdja IIII.. kal.Á=márc. 29! Nálatok márc. 25!

 

Minálunk Hungár Uruszágban 575-ben márc. 28!

 

ÉS ÍGY TOVÁBB AZ IDŐK VÉGEZTÉIG!

 

(Persze a táblázatban csak 376-ig)

Előzmény: Dubois (147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!