CS
Azért nyitom meg ezt a topikot, mert nem sok információt találtam erről a kisteherautóról, mely elég vegyes érzelmeket vált ki autóhoz valamennyire is értő embertársaimból. Mit érdemes tudni eme kétes (?) eredetű és minőségű járgányról, hogyan van motorizálva. Hallottam, hogy szerelik az ősrégi GAZ (UAZ,Volga stb...) 2.4-es benzinessel, és egy híres-hírhedt Andoria nevű bolgár turbó dízellel.Teher és terepjáró, kisbusz és sima dobozos változatai egyre gyakoribbak a hazai utakon. Várom nálam jobban hozzáértők véleményét a típusról. Valami szép, igényes nullázást várok.
eladó a gazellámról a komplett gázszett, 90l-es tartály 2008-ban vettem ujjonnan, multiszelep 2009-es, brc reduktor teljesen felujított , sima kapcsolós vezérlésű. motort is bontom, hengerfej már nincs meg.
a szett 45000 ft irányár. heves megyében vagyok.
külön a tartály multiszeleppel 35e ft, a reduktor+egyebek 15e ft.
Keresek Gazellához Steyr motoroshoz komplett kormányművet és szervószivattyút! (2002 évjáratú)Nem tudom ebbe nem jó más motoros kormánymű és szivattyú? Szerintem ugyan az lehet,nem?
Egyébként kinek mi a tapasztalata a Steyer motorról? Én most adtam el egy andória motorost 4x4 terepes billencset, de ez sokkal megbízhatóbb, ugyan elektomos vezérlésű minden benne, ami nem tetszik a javítás miatt, de sokkal jobb mint a másik. Ha megosztanátok velem tapasztalataitokat -szívesen venném. Tüzifás Évi (tuzeloanyagok@gmail.com)
De van, Pesten a Sziget Teher Kft. Csüllög Misinél; vagy Pannonpartner Kft. Budaörs (23/500-900); vagy Stúrza művek Debrecen (70/423-529) ez a bolt száma lehet van nekik bontva is. üdv
A Gizi 2006 09 havi terepes Németországban van, 4800 eurot kér érte a kereskedő , de így nem mertem megvenni. A forgalmiban nem cégnév szerepelt. A kiegyenlítő tartályból a víz hiányzott.1-1.5l Már régóta ott állhat mert darázsfészek volt az ajtó mögött.
Nagyon be voltam indulva egy ilyen autóért, de már elbizonytalanodtam. Lehet talán Ivecora kellene spórolni.
Ja, és a km állás valódi lehetett mert a hátsó gumik még gyáriak rajta és a motor is bontatlannak tűnik.
42e km nél nem kéne még ezeket e jelenségeket produkálnia 200e km ig rá sem kell nézni csak a szervizeket kell, csinálni ott valami árulás van mikori évjárat az autó? terepes, nem terepes? kié volt? céges magán?
Meg lehet főzni a motort gátrepedés előfordul nálluk, de igazábol nem jellemző motor hiba.
Porlasztócsúcsot már cseréltem 200e km nél, adagoló volt már javitva de az is 200e km körül, úgy hogy ott valami nem kerek.
Debrecen környékén lakom. Kicseréltük a helyzetpozícionáló mágnest,de szerintem valóban pozícionálni kellene mert ha ráadom a gyújtást a vezérlősín nem jön ki csak ha megpöckölöm aztán ha ráindítok már indul is.
Mindenféle képp, ha megbontod ha csak leveszed a tömböt a helyéről és vissza teszed is, ha ki cseréled akkor főkép. A hibakódokat meg törölni kell a kompjúterből mert hiába javitod meg a hiba nemtörlődik magátol, és bezavar a működésbe. Melyik részén vagy az országnak?
Úgy tűnik megoldódni látszik a probléma. Tényleg a helyzetpozíciónáló mágnesnél volt a hiba. Hibás mert a vezérlősín kijön, de nem eléggé (csavarhúzóval ha rásegítünk beindul pöccre) Esetleg nem tudsz-e olcsón egy ilyen mágnest? Előre is köszönöm a választ!
Ki állitotta, be a motort mikor, hol, és hogyan. ugyanis a beállításhoz több spec szerszám kell ami nemigen van a legtöbb szerelőnek.
A füstölés az esetek 90%-ban hejtelen beállításra utal (vezérműszíj csere után, vagy megbontás után) de lehet hibás befecskendező is de akkor szarul megy a motor, igaz a nemtökéletes beállítás esetén is egyenetlenül jár a motor.
A szelephézagra nem érzékeny, több vezéműházat levettem és a szelephézag nem ment el rajtuk nem igazán kellet hézagot állítani.
A porlasztó töltését is be kell állítani az is okozhat füstölést egyenetlen járás és erőtlenséget.
Ha minden jol belett állítva a motornak tökéletesen kell működnie, ugyanis a steyer motor egy preciz jó konstrukció (nem orosz fejlesztés) 1/2 mil km-et elmegy eröltetés, megbontás nélül, nincs hengerfeje ha van benne(jó minőségű) olaj és víz és nem főzöd meg akkor elmegy a világ végére. De még lehet más problémai többet kellene rolla tudni.
Először is köszönöm a választ, de nem az a probléma mert a vezérlő mágnes működik. Ha indítózom kék füstöt ad. Szelephézag és a vezérlés be van rajta állítva.
Nagy valószinűség szerint a vezérlőmágnes hibája,(menetzárlatos, csak a csere segít) ha az olajbeöntősapkát leveszed és egy hosszabb csavahúzóval megnyomod hátrafele a vezérlősint eközben valaki rá indít be kell indulni a motornak és amint elengeded leáll, mert a mágnes nem pozicionál. A hejzet pozicionáló mágnest a nagy mágnes végében lévőt ha kicseréled megoldja a problémádat.(hacsak nem a nagy mágnes a tömben ment tönkre, de az álltalában nem szokott) ha kicserélted a mágnest pozicionálnod kell az újjat.