Keresés

Részletes keresés

Versity Creative Commons License 2024.02.04 0 0 18021

Az sokmindenre jó,ha tudja használni az ember. Feszültségmérés,ellenállások,vezetékszakadás,meg ki tudja még  mire is alkalmas. Az elektromosság nem köt le,ezért nem is értek hozzá. Szerintem mindenkiben ott lakozik,..csak elő kell csalogatni....

Előzmény: Munthe (18020)
Munthe Creative Commons License 2024.02.04 0 0 18020

Nekem is van multiméterem.

Tényleg lehet mérni mást is a feszülrségen kívül? 😂

Ha mindenki olyan ezermester lenne, mint te, tönkre mennének a műhelyek. 😁

Előzmény: Versity (18019)
Versity Creative Commons License 2024.02.04 0 0 18019

Ja értem. Engem ez a szerelgetős dolog is érdekel,pláne így hobbi szinten,hogy csak a saját motorjaimat javítgatom. Amíg hobbinak fogom fel,addig élvezettel is csinálom. A villamosság részéhez mondjuk suta vagyok,az nem az én világom. Bár,ha gyakorolná az ember,meg jobban beleásnám magam...az sem egy ördögtől való dolog lenne. Azért amikor elment a töltés a Versityn,azt is meg tudtam oldani,megtaláltam,és orvosoltam a hibát.  Viszont az elektromos dolgok kiméréséhez nem értek. Van egy fasza multiméterem,ami tök sok dologra is jó lenne,de csak feszültséget tudok vele mérni🤣! Majd egyszer megtanulom használni azt is. Mostanság a "Co" hegesztést gyakorlom🙂,ha van rá időm! Kicsit el akarok kalandozni a karosszéria lakatolás rejtelmeiben.

Előzmény: Munthe (18018)
Munthe Creative Commons License 2024.02.04 0 0 18018

A ház körül, épületekkel kapcsolatban én is elvégzek sok mindent. A barmolást a motor javításán értettem. Na, abból nem jövök ki jól.

Mikor először vettem ki az akkumulátort a CBF600-asból, több, mint egy óráig tartott. Mikor visszaraktam, sikerült zárlatot csinálnom, ment a kukába az akksi. Aztán később pár percre csökkent a művelet, műszaki hiba nélkül. 😄

Előzmény: Versity (18016)
Versity Creative Commons License 2024.02.04 0 0 18017

Tegnap délluán nekiugrottam az  Ápriliának,és kiszedtem a szimeringet. Elég volt csak a kuplungkosarat leszedni,alatta már hozzá lehetett férni a kiegyenlítő tengely rögzítő csavarjához,és a másik felére ki lehetett tolni a tengelyt,aztán úgy már ki tudtam szedni a szimeringet. Úgyhogy veszek újat bele,aztán mehet össze,és remélhetöleg megszűnik az olaj szivárgás!

Versity Creative Commons License 2024.02.04 0 1 18016

Szerinten meg simán lehet úgy "barmolni",hogy tökéletes a végeredmény.   Mi nem tudunk annyit összespórolni a rendes munkánkal,hogy meg tudjuk fizetni ""szakembereket😂" . Persze dolgoztak nálunk is szakemberek,mert van ami sokemberes meló. Mert mo djuk egy komplett tetőszerkezet cserének nem tudnék nekiállni,meg a csempézés/járólapozást is kömüves csinálta,meg még jópár kömü es munkát,volt vizes és fűtés  szakember is,aztán olyan pillanatok alatt elfogyott a pénz,hogy csak na. Arany ár???!!! Most csunya vagyok,de gusztustalan.....Én mindent elhiszek,de ezeket a munkadíjakat nagyon nehéz kifizetni.  Tehát láttam ki hogy dolgozik,és ha van az ember fiának egy kis affinitása,simán lehet "mesterembereket " megközelítő barmolást készíteni.Tehát akinek nincs,az nem megy keresni,hanem megcsinállja maga😀! Persze amit az adott keretek közt lehet.

Előzmény: Munthe (18005)
abes Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18015

Itt talán jobban látszik.
73 cm az eredeti ülés magasság. Ugye ez nálam még magasabb is lett. Holnap kíváncsiságból megmérem.

Viszonyítás képen Honda CL500 79cm.
Honda Rebel 500 69cm.

Yamaha YBR125 77,5cm. 

Előzmény: abes (18014)
abes Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18014

Jah a térdszög majdnem derékszög, szóval így nagyon jó lett.

Előzmény: abes (18013)
abes Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18013

A gyári üléssel igen kényelmetlen.
Ez jó 3 cm-rel magasabb és mivel nincs benne a lépcső ezért hátrébb tudok ülni.
Szóval így teljesen élhető.
Szaladgálósnak tartom, de simán hosszabb út is bevállalható vele.

Holnap ha marad ez a szép idő, szerintem megyek egy nagyobb karikát.

Előzmény: Főnix 500 (18011)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18012

Arról nem is beszélve,

hogy a nagy technikai fejlődés..

10 ló, 10 Nm,  majd 110 kg.

Az Ybr 125 is.

Sőt, a mostani Honda CB125F is...

 

A Mindennapi igáslovak,

léghűtéses 125-ösök erre vannak tervezve.

De hosszú élettartam!

Pedig a honda Cb125F 2024 nagy

technikai áttörés, sok-sok szabadalommal,

mint (pl)

PGM-FI üzemanyag-befecskendezéses,

ACG Elektronika....

 Meglátjuk..

Előzmény: abes (18008)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18011

Tetszetős kis gép.. Ismétlem.

De azért hogy mellette állsz,

kb olyan lehet a helyzet,

mint én a kis kubával...

 

Nagyobb távon hogy viseled?

Nem zsibbad a lábad?

30 km felett én már

nem mennék a kis sámli méretű

kubával....

Zsibbad a bokám, hiába,

no, nem a méretem.

 

Ha lesz Nekem is apróság,

s érdeklődik, Neki jó lesz tanulni rajta.

6-8 év múlva, ha egyben túléli az eddigieket.

Na, Bilibe értem, vagy mi..

 

 

Előzmény: abes (18008)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18010

Hajrá!

 

Ha nem lettem volna éjszakás,

akkor mentem volna én is!

De így "mi " holnap kerülünk...

 

Ma éjszaka lesz időm

( 3/ 5/3/ 10/ 3/1/5/20/3/17-18)

átgondolni, merre menjünk..?

Tehát óránként (3 percek,

kb egy órám, lebontva a 13 órából)

10-12 percem van átlag egy órában,

a többi munka..  

Vágányútbeállítás, "jelőlés", "szabadadás", tolatások, 

"vonatfogadásokat" bele se számoltam,

tolatáskor a sorompót is én kapcsolom.. etc.

Leülés ritka, nemhogy kajaidő, wc, avagy bármi..

Előzmény: abes (18008)
Munthe Creative Commons License 2024.02.03 0 1 18009

Korán jött a tavasz. 😀

Előzmény: abes (18008)
abes Creative Commons License 2024.02.03 0 1 18008

Kicsit jobb az idő, már nem bír az ember magával. Meg kell látogatni a közeli barátokat.

Munthe Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18007

Ezt én mondom.

 

Amihez értek kicsit, azzal keresek pénzt és nem pazarlom az időt barkácsolásra, mert abból jó nem kerekedik k. 😁

Előzmény: Főnix 500 (18006)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18006

"Igen, és még így is olcsóbb, mintha én barmolnék."

 

Ezt Én nem mondtam..

 

"

Sajna, akinek nincs, megy keresni.

Legalábbis jobb bevétel forrást nem tudok."

 

Mivel nekem más lehetőségem nincs...

Dolgozom, hogy legyen némi anyagim.

Ezzel próbálok megélni, meg motorozni.

Ha tudnék jobbat, legálisat,  azt csinálnám.

 

 

Előzmény: Munthe (18005)
Munthe Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18005

"Akinek nincs, megy keresni."

Igen, és még így is olcsóbb, mintha én barmolnék. 😄

Előzmény: Főnix 500 (18003)
Munthe Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18004

A házépítéssel kapcsolatban én is sok mindent elvégeztem, de motort akkor sem tudnék javítani, ha megnyúzással fenyegetnének.

Előzmény: Versity (18002)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18003

Ja..

Sajna, akinek nincs, megy keresni.

Legalábbis jobb bevétel forrást nem tudok.

 

A másik, szó volt a robogóról.

Szegeden sokan "robiznak" a munkába.

Most hogy Éjszaka, hajnalban,

lefagy a fél Belváros, meg a híd..

Azért észreveszem, hogy a robisok esnek, kelnek..

Avagy a 125cm3, (vagy nagyobb?) rendszámos

robik se mennek 15-20km/h-nél gyorsabban.

A jelenlegi kis kubával, totál kerülgetem őket.

(14", simson 4T motorral, 75 kg,

kínai, vagy "tájváni" gumival)

Tény, egyszer hazafelé még a mex sheprával

én is elestem,a jéggé fagyott szürke betonon,

kanyarban Újszeged, Belvárosi hídfő,

mikor elém vágott a kerékpáros,

hogy hirtelen balra fordul....

Egyből pislogtam, -hogyan?

Tehát azt látom, tapasztalom,

hogy az úttartása a motorhoz képest jóval gyengébb.

Ennek ellenére, azért ha ktmmel megyek,

totál más érzés, sokkal jobban fekszik kanyarban,

úton, bárhol, mint a kis mopedem...

Ég és Föld...Viszont ha lesz némi időm,

megy mindkét jószág takarításra.

 

Előzmény: Versity (18000)
Versity Creative Commons License 2024.02.02 0 0 18002

Fene tudja. Én érdeklődő vagyok a műszaki dolgok iránt is. A szakmám autószerelő,bár egy percet sem dolgoztam benne,úgyhogy úgymond tapasztalatom nincs benne,de azért a motorjaimat nem hordom szerelőhöz. Amit nem tudok,annak utánaolvasok,aztán beleugrok,aztán alakul.  Így vagyok már mindennel a háznál is. Vakolok-festek-villanyt szerelek,állmennyezetet készítek,házat szigetelek,kaput hegesztek(azt igaz csak a köv hónapban fogom),megcsináltam a terasz tetőt faszerkezettel polikarbonátostul(a bádogos része mondjuk hagy némi kivánnivalót,de teszi a dolgát),szóval már inkább mindennek nekiállok magam. Néha segít igaz a fiam is,de többnyire egyedül csinálom. Egyszerüen,ha összeadom forintosítva,akkor több milliót nem kellett a "szakiknak" kifizetni. A végeredmény pedig minősigileg kifogástalan,mert nem spórolok ki semmit,szakszerüen csinálom. Esztétikailag pedig nemigen van különbség azzal,amit a pl a mestet elkezdett. Teljesen jó. Igaz jóval  lassabb,mintha úgy csináltatnám,de hát ez van. Így fogok nekiállni az autóm lakatolásának is. A "co" hegesztőt már megvettem,aztán hajrá. Tavassz környékén megróbálok nekiugrani,hogy mire télen kelljen,addigra elkészüljek vele. Sose csinálltam még olyat se....de egyszer el kell kezdeni😀! Úgyhogy igen,a motorosok sokmindenhez értenek😁! Főzni viszont nem tudok.....

Előzmény: Munthe (18001)
Munthe Creative Commons License 2024.02.02 0 0 18001

Én az olajcserén, fékfolyadék cserén kívül semmihez nem értek. Jó, a láncot le tudom fújni, meg feszíteni.

Csak lesek, hogy mi mindenhez értenek a motorosok.

Az biztosan nagyon jó lesz, mikor együtt gurultok.

Annak idején minden ruházatot megvettem a lányomnak, de végül nem volt kedve motorozni. A feleségem jött 10 évig, de már nem szetet a vasparipára ülni. Így aztán megyek egyedül.

Előzmény: Versity (18000)
Versity Creative Commons License 2024.02.02 0 0 18000

Mindenhol csak a munka🙂...otthon is..😀! Néha félre kellene kormányozni! Közben megjöttek a szükséges alkatrészek az Apriliához. A gumi szívócsonk volt kirepedve,a szivacs légszűrő volt silány már,úgyhogy semmi komoly. Egy komolyabb gond van vele. Van egy úgymond kiegyenlítő tengely benne aminek a szimeringje átenged,azt kellene kicserélni. Igazából nem vészes,de jobb lenne megcsinálni,de ha szét kell hozzá húzni a blokkot,akkor majd csak jövő télen állok neki😁. Most kurvára nincs időm ilyenekre. Majd még kiderítem,hogy elégséges lenne-e csak a kuplungját leszedni,mert valahol ott van a rögzítő anyája a tengelynek,mert akkor az még beleférne,talán.  Úgyhogy ja. A gyerek tanulgat vele,közbe isnerkedik a vassal. Alakulunk🙂...és reményeim szerint fogunk sokat gurulni csak úgy cél nélkül,...mint régen,gyerekkoromba!

Előzmény: Munthe (17999)
Munthe Creative Commons License 2024.02.02 0 0 17999

Rossz felé mész. 😄

Előzmény: Versity (17998)
Versity Creative Commons License 2024.02.01 0 0 17998

Az út végén szinte mindig a munkahelyem van🙂! 

Előzmény: Munthe (17996)
Munthe Creative Commons License 2024.01.28 0 0 17997

Nekem a 7-8 fok még hideg. Tegnap sokat fáztam délelőtt, ma jobban esett a cserépkályha mellett melegedni. De amint 12 fokot ránk szabadít a természet, beteszem az akksit a mociba és mehetünk.

Előzmény: Főnix 500 (17992)
Munthe Creative Commons License 2024.01.28 0 0 17996

Ezzel én is így vagyok, jobban szeretem, ha valamit megnézek az út végén, vagy közben.

Előzmény: abes (17995)
abes Creative Commons License 2024.01.28 0 0 17995

Meglátjuk.
Be szoktam tárazni ilyen programokat, aztán ha kiadja akkor megyek.
Jó 3 órányi az út tőlem. Céltalanul egyre kevésbé szeretek motorozni. Ha van úticél könnyebben indulok.

Előzmény: Főnix 500 (17994)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 17994

Még valami.. Látom, lejössz Fábiánsebestyénre,

ide, Csongrád megye szélére Májusban?

Máj. 11., 9:00-kor?

Tényleg, jó ez a motoros tali?

Érdemes elmenni?

Amúgy ismétlem, mutatós az a sr 125..

jó kis tanuló, kirándulós, poroszkálós kis motor..

Előzmény: abes (17991)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 17993

Így csak a régi mex sheprás képek

vannak arról a körről,

amit ma 3 órakor terveztem.

 

Előzmény: Főnix 500 (17992)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 17992

Akartam, hívtam Munthét is, de nem jött.

Nálam meg sokáig maradt,

a Vendég most ment el.

Már nem megyek.

A terv az lett volna, hogy kimegyek

a képen látható kishídhoz fényképre.

Holt-Maros itt Újszegeden..

Előzmény: abes (17991)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!