A sztori lényege, hogy egy telefonos hívást kaptunk, ahol egy hölgy közölte, hogy tudják, mi kiléptünk az üdülési jogunkból, amiért nekünk kellett fizetni, de ők, mármint a cég, amit ő képvisel pénzvisszatérítést ajánl, mert jogosultak vagyunk rá.
Annyit kell csak tennünk, hogy fel kell mennünk a Budapest, Lehel utca 61-be és ott alá írni a papírokat. Igen, ez a cím, ahol az UKESZ és a BFC System Management Kft székel, és mit ad Isten, az ő irodájukban történt velünk az eset
Azért mekkora pofa kell hozzá, hogy még abba is "belekapaszkodjanak", hogy utólagosan valamivel beetessék az embereket még, ebből a dologból-történetből kihozva maximumot.
El is mentünk, és egy Berkó Richárd nevű "úriember" fogadott, aki hosszan beszélt, és a beszéd lényege az volt, hogy adnak x millió forintot, amivel véglegesen átveszik tőlünk az üdülési jogot. A szerződést az ő jogi tanácsosuk megszerkeszti, de hogy gyorsan kapjuk a pénzt, a jogi munka díját előre kellene azonnal kifizetni. Amennyiben megkapták a pénzt, 5 napon belül mi is megkapjuk a milliókat.
"de hogy gyorsan kapjuk a pénzt, a jogi munka díját előre kellene azonnal kifizetni."
előre kell és gyorsan, de azért, hogy gyorsan kapja a pénzt az ügyfél, mi csak jót akarunk.
Igaz, hogy nem gondolkozol el az alapfelvetésen, ha korrekt menetről meg ügyletről beszélnénk:
- adva van egy cég, amely mondjuk ilyen jogi dolgokra specializálódva - bármilyen szegmensből pénzt szerezzen vissza
- ezt nyilván nem a két szép szemünkért, hanem jutalékért tenné/teszi
- természetesen ehhez egy megbízás/szerződés kellene attól, akinek a nevében eljár, tehát ez még oké, ebből lesz az üzlet
- de mivel ez a munkaköre és jutalékért dolgozik, ami a sikeres esemény - pénzt kapsz vissza a számládra - után valósulhat csak ténylegesen meg, így mi az, hogy megint előre kellene fizetni bármit is - munkadíjfélét, amire hivatkoznak, mikor sehol nem fizetsz előre semmilyen munkáért, főleg, ha a munkaerő kopogtat nálad azért, hogy ő "dolgozna neked" - mikor valami ilyesmi lenne a normális eljárás.
Emberek.
Vegyük már észre az abszurditásokat.
Egyetlen varászszó, egyetlen varázs-momentum van az egész rendszerben, ahol bukik a dolog:
Nem várja meg azt a másik fél, hogy neked előbb a kezedben legyen a pénz, hanem már előre valamilyen egyszerre sürgető, felvillanyozó, reménykeltő szöveggel és cselekménnyel manipulál és el akarja érni, hogy valami módon "előre fizetek" helyzetbe kerülj, vagy konkrétan meg tedd azonnal, vagy egy szerződés útján, de mindenképpen úgy, hogy ez legyen a célja az egésznek.
Persze, hogy létezhet. Mindaddig, amíg a törvényalkotó nem lép. A törvényalkotó meg nem lép, mer' biztos vannak jól jövedelmező beágyazódások. A cégek még azt is megengedik maguknak, hogy elkérjenek tőled 20000 Ft-ot, ha cseréltél. Csak úgy, a semmiér', mer' a szolgáltatásokat már kifizette a ,,jog" tulajdonos. Meg persze attól is elkérnek 20000 Ft-ot, aki a te helyedre megy, igénybe venni azokat a szolgáltatásokat, amiket te már kifizettél. Egy sima aranybánya ehhez képest smafu, és neked kötelességed a bányában dolgozni. Bár az is igaz, hogy erősebb immunrendszerű országokban, tamperében, márszejben, ankarában, tekszaszban ezeket már lelőtték volna, mint a veszett kutyát, de itt a kutya se törődik velük. Meg velünk se. Így hát léteznek, és szépen keresnek.
Csak fel szeretném hívni a figyelmet, hogy új csalási módszer terjeng, legalábbis minket meg próbáltak lenyúlni.
A sztori lényege, hogy egy telefonos hívást kaptunk, ahol egy hölgy közölte, hogy tudják, mi kiléptünk az üdülési jogunkból, amiért nekünk kellett fizetni, de ők, mármint a cég, amit ő képvisel pénzvisszatérítést ajánl, mert jogosultak vagyunk rá.
Annyit kell csak tennünk, hogy fel kell mennünk a Budapest, Lehel utca 61-be és ott alá írni a papírokat. Igen, ez a cím, ahol az UKESZ és a BFC System Management Kft székel, és mit ad Isten, az ő irodájukban történt velünk az eset.
El is mentünk, és egy Berkó Richárd nevű "úriember" fogadott, aki hosszan beszélt, és a beszéd lényege az volt, hogy adnak x millió forintot, amivel véglegesen átveszik tőlünk az üdülési jogot. A szerződést az ő jogi tanácsosuk megszerkeszti, de hogy gyorsan kapjuk a pénzt, a jogi munka díját előre kellene azonnal kifizetni. Amennyiben megkapták a pénzt, 5 napon belül mi is megkapjuk a milliókat.
Először azt mondtuk, hogy rendben, készítsék a papírokat. De amikor kimentek az irodából, hogy kitöltsék a szerződéseket az adatokkal, akkor esett le, hogy a játék arra megy ki, hogy kifizetjük a pár százezer forint "jogi díjat", aztán felszívódnak. Később megnéztem, hogy a vevő cégnek van-e múltja, és egy Berkóimpex Kft nevű társaság lett volna, aki fizeti a súlyos milliókat nekünk. Egy 3 milliós kft, amit 2022. április végén alapítottak.
Mikor elénk tették a papírokat szabadkoztunk, hogy most éppen nem tudjuk utalni a pénzt, de az ügyvédünk szívesen átnézi a szerződést, és megkérdeztük, elvihetünk-e egy példányt. Persze, nem kaptunk példányt, de megígérték, hogy emailben majd átküldik. Azóta sem jött.
.
Lehet minket naívnak nevezni, de mi megúsztuk, és csak annyi a célunk, akik még nálunk is hiszékenyebbek, nagyon vigyázzanak.
Itt a tavasz, ezt azért gondolom, mert a mai nap folyamán 2x hívtak telefonon, hogy megvennék
az üdülési jogomat. Az első azt is tudta, hogy Amrózia, 2 személyes. Direkt rákérdeztem, hogy milyen
cég képviseltében, ezt tagadta, Ő csak magánszemély, de már holnap találkozni kívánt.
Kb egy óra múlva egy női hang (magánszemély!) jelentkezett, aki venne úgy általában, nem lényeges ,hogy mit. Vajon milyen cég éledt fel, mert az utóbbi 2 évben nem zaklattak?
A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a BFCS Kereskedőház Kft.-vel, a BIÁS Trade Kft.-vel (kt.a.) és az Üdülési Jog Károsultak Érdekvédelmi Szövetségével szemben, mivel gyaníthatóan megtévesztő tájékoztatásokat nyújtanak az üdülési jogok értékesítésével kapcsolatban.
A GVH múlt ősszel tett közzé fogyasztói figyelmeztetést, mivel a hozzá érkező piaci jelzések arra utaltak, hogy egyes vállalkozások ismét félrevezető tájékoztatásokkal keresik fel az üdülési joggal rendelkező állampolgárokat. A most vizsgált kereskedelmi gyakorlatok a tavalyi figyelmeztetésben szereplő viselkedésmintát követik: a tulajdonosokat telefonon keresik meg azzal, hogy magánszemély vásárolná meg az üdülési jogot, majd az érintett cégek készpénzt ígérnek a jogosultságért – ehelyett azonban vélhetően pénzre nem váltható kreditekben fizetnek egy zárt vásárlási rendszerben, melynek eléréséért az ügyfeleknek számos jogcímen kell költségeket fizetniük. Az üdülési jog tulajdonjogának átruházása emellett valószínűsíthetően nem történik meg, így annak – sok esetben jelentős – éves fenntartási költségei továbbra is az attól megszabadulni kívánó fogyasztókat terhelik. A GVH eljárás alá vonta az Üdülési Jog Károsultak Érdekvédelmi Szövetségét is, melynek tevékenysége feltehetően pusztán arra szolgál, hogy elnevezésével a cégek elnyerhessék a felkeresett ügyfelek bizalmát.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Nem vagy egyszerű eset, az biztos. Hányadszor kérdezel rá még? Ha nem bízol bennem, bennünk miért itt keresed a megoldást?
Olvasd el 2021.08.07.-én és az idei a január 08-i és későbbi bejegyzésemet. Én kifizettem, tavaly a nyaralásunk után. Nekem már bőven 100 ezer felett lenne a fenntartási díjam amilyen emelésekről írtok itt.
Kérj szerződéstervezetet, olvasd át, ha megfelel töltsd ki, azt ne várd, hogy adataival bárki ide teszi neked a szerződését.
Elképzelem magamban, hogy a GVH kérdésére, milyen összefonódás van a BCSF és az UKESZ között majd nekik is azt válaszolja, mint a mi kérdéseinkre:
"Önök érdemi tényeket .......... nem képesek és nem tudnak okiratilag igazolható feltételek alapján felmutatni!" vagy
"Sajnálatosan az elmúlt időszak megnyilvánulásaik, egyben a szerződés szerinti tények alapján, érdemi tényeket felmutatni a megfogalmazott (vélemény nyilvánításaik volótlanságának igazolható tényét!!!)"
Olvassátok el mi van a szerződésetekben. Ha az van benne, hogy évente az infláció mértékével emelhetnek, akkor levelet írni, hogy nem fogadjátok el az emelést.
Tudunk valamit tenni a karbantartási díj ilyen eszméletlen mértékű emelése miatt? Nem kellene ügyvédet fogadnunk? Szerintem ez lenne a célravezető, ilyen pénzéhes társasággal szemben mi nem tudunk eredményt elérni.