Helló!Örülök,hogy így összetalálkoztunk!Én meg arra nemigazán járok,mert hetenként kolbászoltam még a másik munkahelyemről,de az elmúlt,amit most sajnálok!Viszont egy nagyon jó barátom üzletkötő,az esetleg elhozza,vagy a postai út is járható.Természetesen garantálom,hogy visszajuttatom postafordultával,és a költségét is vállalom.Bár a legtisztább,ha esetleg beszkennelnéd.......?És megbeszéljük mivel tartozok. De nem szaporítom itt a szót,ha esetleg rámírnál az email címemen : kisspanyol0101@gmail.com ,akkor ott megbeszélhetnénk a részleteket.
DE!!!NAGYON KÖSZÖNÖM AZ EDDIGI KEDVESSÉGED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D
A módszer amit leírtál általánosan elfogadott és elég pontos. Sokszor pontosabb, mint némelyik autó fedélzeti komputere által kiírt érték!
Amit még mondanak, hogy az autónak mindig azonos helyzetben kell állnia, de ez szerintem a legtöbb kúton meg van oldva, mert sík a terep a kútoszlopok mellett.
üdv sajnos én arra nem igazán járok de székesfehérváron és dunaújvárosban, dunaföldváron személyesen elérhető lenne ha garantált az hogy visszakapom a könyvet, esetleg postai úton is megoldható most mondanám hogy szkennerrel vagy fényképezővel lefényképezem a lapokat de ez nem fehérembernek való :D jelenleg nincs nálam otthon van, én most koleszban vagyok, de bármelyik hétvégi alkalommal eltudom hozni
A mérésednél pontosabbat egyszerűbbet nem tudok.Igen számít a hőmérséklet,bár a kút tartályából nagyságrendileg azonos hőmérsékletű üzemanyag jön,kivéve,ha előtte ürített a tanker.Azonos fajta üzemanyagnál a habosodás szintén közel azonos,a pisztoly ugye a visszaszívott üzemanyaggáz töménysége alapján kattan le.Szóval a mérésed szerintem jó,de az 1-2 dl eltérés lehetséges a fent említett okokból kifolyólag!A csurig töltés mutatna pontosat,de azt ne tedd,mert ha véletlenül üzemanyag kerül a tankszellőztető szűrőjébe,az sokba is fájhat!(ritkán,de megtörténik)
hi mindenki fogyasztás mérő módszerre lennék kíváncsi első sorban ilyen számolós praktikák érdeklnének nincs a kocsimban cucc ami mutatja hogy xl/100km ezért én úgy szoktam mérni /mértem a fogyasztást hogy teletankoltam kattanásig (98-as A4 avant elvileg 62 literes tank 1.9 tdi afn)
aztán mentem vele x km-t majd mikor úgy gondoltam van "felesleges" pénzem újra oda álltam a szokott kúthoz és kattanásig tankoltam majd a ment km-t és a hiányzó litekkel számoltam ugye első kattanásra tele lett a tank , majd a következő tele tankolásnál pedig láttam hogy hány litert folyt bele az utólsó tankolás óta ... szóval kb ami hiányzik azt fogyasztotta el és így kalkuláltam ki a vegyes fogyasztást
arra lennék kíváncsi hogy ez mennyire jó módszer ? ugye ott van az hogy ugyan az a kút ugyan annál a liter mennyiségnél kattan? plusz még ott van a hőfokból adódó térfogat változás is
hello napokban találtam padláson egy elkon s304-et meg egy s320-at eredeti böröndben meg a kábelekkel(bár lehet ezek nekem is hiányosak) meg ott van hozzájuk a műszerkísérőkönyv merre laksz? (bocs ha tolakodó kérdés:) )
Igyekszem... ha már motorral nem tudok/akarok menni, mikor már megint hóval fenyegetnek, legalább kocsival tegyem meg, ami tőlem telik. Egy 4.87-es és egy 4.69-es tank után gumicsere gyári méretre, majd egy 4.63-as átlag. Ez a tank minden valószínűség szerint jobb lesz, 530km-nél még láttam 5 csíkot a 8-ból. Mondjuk volt, amikor 14 fokban mentünk bútorért és egyebekért Fehérvárra, és laza 3.5l-es átlaggal megvolt a 22km-es útszakasz anyámékig :D
De most megint fagy, így eléggé nagy valószínűséggel maradok 4l fölött, bármelyik irányba is menjek. Hátrány persze a téligumi, de jó időben nem akarok sokat autózni, így simán rámöregedne a 2 garnitúra, ha félévente cserélgetném... lassan 4 hónapja van meg a YARDIS, ezalatt csorgott bele 3000 km, egy szokatlanul havas télen. Tavaly elég sokat motoroztam december-januárban is. Ez a március már csak hab a tortán...
Teresával a két 3.23-as téli tank után egy 3.16-os lett március elején. Lesz ez még jobb hamarosan... ha nem kell fagyban mászkálni vele, például.
"Ott sem jó a túl nagy fojtás, de a túl kicsi fojtás szintén nem jó, mert akkor a keverék egy része kimegy a kipufogón ezzel növelve a károsanyag kibocsátást és a fogyasztást is."
Ha jó a kipu méretezése, az üzemi fordulatszámon a kipuba kiömlő, majd a hengerbe visszaáramló keverék után záródik a kipunyílás. Így keverék a hengerben, kipugáz a kipuban.
Alacsonyabb fordulaton a hengerbe visszamegy a füstgáz is, nagy fordulaton a kipuban marad a friss keverék (túl korán zár a kipunyílás).
Be kellene építenie neki egy vezetőülésből állítható fojtószelepet a kipufogóba.
Sajnos ezt nem tudom. De T4-es Transportereknél a motorokat az alsó tartományra és a nagyobb nyomatékra hangolták.
Ahogy a Wartburg-Barkas esetében is. A motor közel azonos a két járgányban, de a Barkas kipufogóját úgy hangolták, hogy alul nyomatékosabb legyen. Aki ilyet tesz fel Wartbugra, annak a végsebessége csökken, mert a kipufogó miatt felső tartományban gyengébb a gép.
Ahogy beszéltük, ez a motor az LT-kben is szolgált. A kérdés az, hogy a teherszállítás miatt volt-e különbség a kipuff rendszerekben és így a nyomaték leadásban aszerint, hogy ott főleg alacsonyabb sebességtartományokban kellett nagyobb tömeget mozgatni.