Egy 2006-os 1.2-es Clio-val megvétel óta alapjárat ingadozás probléma van, de csak miután néhány km-t ment és kicsit már meleg a motor. Hidegen indítva szépen megemelkedik kicsit a fordulatszám 1000 fölé majd ahogy megyünk vele néhány km-t és kikuplungolunk és megállunk visszaejti 500-as fordulatszámra, ezzel együtt gyengül a lámpafény, a venti fordulatszám is visszaesik meg persze kicsit remeg a kaszni. 5-10 másodperc után kezdi el megemelni 750-es fordulatszám köré. Szerintetek merre lehetne tapogatózni ezzel a hibával kapcsolatban?
Kis Segítségre lenne szükségem. Utastér befújás gondokkal kűzdök. Reggel elindul a venti mind a 4 fokozatban, fűtök. Hosszabb, rövidebb idő után elkezd kerregni, gyengül a befújás. Ha itt leállítom, akkor nem is indul újra egy darabig (gondolom túlmelegszik , majd vissahül). Ha nagy meleg van és megsüti a nap az autót, akkor indulásnál nem megy a venti, de kis idő múlva elindul. Megy is szépen, majd előjön a kerregés. A klímám sem megy, de gondolom ott elment a gáz, mert kapcsolgat a kompresszor. ( tavaly ment rendesen) Nem tudom mit is kellene előbb megnézetnem, mi lehet a gond. Ha valaki már találkozott ezzel a problémával, segítsen. Köszi:
Szerintem nem buta a kérdésed. Amennyire én tudom a 95-ös kifutóban van, helyette E10-es üzemanyag van/lesz, ami úgy tudom nem jó a Cliónak. De az okosabbak javítsanak ki. Amúgy meg szerintem így vannak írva a jelzések: Super, Super Plus, Super E10, Diesel stb. Én is megyek Németországba rokonok miatt és én a Super Plus választom, tuti 98-as oktános benzin megy bele, félnék sima Supert választani ha nincs ott a 95-ös szám is, plusz osztrákba igyekszem megoldani a tankolást, szerintem ott olcsóbb is. A másik ami kint meglepett, hogy vannak "umwelt zone" környezetvédelmi zónák. Oda Umweltplaketteel lehet behajtani, ilyen zöld matrica amit jobb alulra kellett ragasztani. Amúgy nem is értem ősszel műszakin idehaza lekaparták a rendszámtáblámról a matricákat a németek meg ragasztgatják, akkor miért nem lehet egységesen fent hagyni a rendszámnál ha már unió van és kész, vagy már megint az a pénz.... :)
a cső nevét sajnos nem tudom, de fotó alapján minden rendben balról a második hengernél lévő gyertyával? Szüleimnek szintén 1.2 tce van, és egyszer megrepedt az ablakmosó vízcsöve valahol a fúvóka környékén, ráadásul pont az egyik gyertya felett, és szépen csöpögött a víz rá az egyik gyertyára. Nekik emiatt indult néha nehezen az autó. Lehet itt más gond van, de gondoltam megosztom, hátha segít.
A képen látható cső köteg hivatalos nevére lennék kíváncsi. (Nyilakkal jelöltem a 3 csatlakozási végpontot és sárgával csövek útját) Az egyik visszacsapó szelep csatlakozója eltört, ezért lenen szükségem egy másik ilyen csőhálózatra, viszont a Unixba nem sikerült elmagyaráznom úgy, hogy abból megértsék, mire is lenne szükségem :)
Előre is köszi a segítséget.
Illetve, merre található a MAF szenzor/légtömegmérő.... 1.2TCE-ben? Van egy furcsa hibajelenségem ami követ már 2éve kb. Télen az autó hibátlan. tavaszi kezdettel, haogy bejön a jobb idő, az autó alig indul, lefullad, gázadásra fulladozik, 2-3perc autózás után ez megszűnik és megy minden szépen, indul. Új trafók, új trafókábelek, kitisztított pillangószelep (nem is volt koszos, de azért kilett pucolva) Hideg időben hidegen jó, meleg időben hidegen meg rángat :( Hibakód nincs. Márkaszervíz nemtudja mi lehet. Lambdaszonda? Légtömegmérő? Szívósori lerakódás?
Mivel nem kaptam választ a kérdésemre, így inkább leírom, hogy, hogy sikerült a projectoros lámpa project:
TYC projectoros lámpát vettem 24e/db-ért. A lámpa állító és a csatik egy az egyben passzolnak, tehát teljesen szétszed/összerak az egész. Mivel ezek kanyarkövetősek, ezért van egy plusz izzó a lámpában. Sajnos arra még nem sikerült rájönnöm, hogy egy esetleges szoftveres tanítással ez a funkció működésre bírható-e utólag...
Meg lehet kockáztatni akkor, ha a kiszemelt szekér előéletét nem homály, meg mese fedi.
A 100 [LE] azért mégis csak több, mint 75, szükséghelyzetben jól jön a különbség. Aztán a turbó nem működik állandóan, csak ha hirtelen nehéz lesz a cipő.
Nekem 8 évig egy 1,2-es TCe motoros Clio III Monaco-m volt, egy belső világítási hibán kívül más gondom nem volt vele. Minden évben megkapta a márkaszervizben az előírt gondoskodást. 10.000 [km]-enként mérve átlagosan 5,4-5,5 [l/100km] volt a fogyasztása.
Most egy 1,3-as szívómotoros Yaris visz ide-oda. Ez is 100 lovas, de nem gyorsul úgy, mint a turbómotoros elődje. A fogyasztása meg ugyanannyi vagy egy hangyányival több, tök egyforma hajtási mód mellett.
nekem egy 90 lovas dci-m van, 5 éves múlt 115 ezer km körül járok vele. Egyetlen nagyobb hibája volt, mégpedig még a gyárban kevés tömítőanyag került valahova a váltó környékén, ezt javították még garanciában. Ezen felül csak kötelező szervizek, igaz azt az előírt 30 ezer km helyett 15 kilométerenként. Párszor megjártam vele Svájcot, nekem hosszabb utakra is kényelmes.
Szüleimnek egy 1.2 tce Clio-juk van, 180 ezer km van benne. A pár hozzászólással lentebbi lambdaszonda mizérián kívül nagy gondja nem volt ennek sem. Turbó is gyári még, és pont tegnap állapítottam meg, hogy bizony sokkal kellemesebben megy mint a én dci-m. A lambdaszondánál meg úgy néz ki elég volt egy kis tisztítás (kopp-kopp-kopp).
Én jószívvel ajánlanám mindkét motort, a sima 1.2-vel nincs tapasztalatom, úgy tudom kiforrott konstrukció, de szerintem ki kéne próbálnod egyet, hogy elég-e az amit nyújtani tud. És persze ha van lehetőséged akkor ismert előéletű autót vegyél. Dci-nél pl fontos, hogy mit tankoltak bele, erre én pl nagyon odafigyelek.
Amit amúgy nagyon imádok a Clio-ban, hogy 55 literes a üzemanyagtartály, ez bizony elég ritka manapság. Én heti kb 400 km-t megyek, és így elég havonta kétszer tankolnom.
Ha bármi kérdésed van a két motorral kapcsolatban, keress nyugodtan.
Párom és én gondolkodunk egy 3-as Clio vásárlásán. Heti 300-350 km-t megyek a munkám miatt, de idén lehet, hogy váltok, és valószínűleg nem kell majd autóval járnom, ezért szerintem a dízel nem lenne észszerű számomra. Vagy igen? Itt jönne a kérdésem: milyen benzinessel érdemes venni? Az 1.2-es 75 lovas elég ehhez az autóhoz? Néha hosszú túrára mennénk vagy akár még egy kis külföld is előfordulna. A kis turbóst meg lehet kockáztatni? Jó autók-e ezek? Mennyire megbízható? Most egy F Astrát hajtok, és azzal semmi gond nincs... Anno egy ilyen Clio-n tanultam vezetni, és akkor nagyon meggyőzött. Tapasztalatokat, véleményeket szívesen fogadok!
A tanácsotokra lenne szükségem. Szüleimnek van egy 1.2 tce Clio-juk, 2007-es. Épp nálunk jártak látogatóban és az autó dobott egy P0141-es hibát. Ez elvileg a 2. lambdaszonda hibájára utal. Amit még észrevettem, bár lehet ettől független, hogy indítás után nagyon alacsonyra leesik az alapjárat (500-ra), majd felugrik 1200 környékére. Ez mennyire normális? Kb 180 ezer van a motorban, és nincs túlságosan hajtva. Lehet ráférne egy kicsit erőltetettebb autópályázás?
Tudtok esetleg ajánlani egy lelkiismeretes szerelőt Budapesten vagy környékén? Első körben Stefimester ugrott be, de úgy tudom hogy Maglódon is van egy jó Renaultos szerelő. Róla esetleg tudtok valamit?
Köszönöm a válaszod! Pesszimista, igazad van, mentségemre szóljon nem értek hozzá, neten meg annyi félét írnak. Megnyugtató amit írtál. De azért mindenképp elviszem a Renaulthoz.
Nyikorgás. Az inkább valami gumi alkatrész, mondjuk egy szilentblokk hangja lehet, ha a gumi levált valamelyik gyűrűről. A kuplungpedálnál meg a gumitömítés adhatja a hangot. Kanyarodáskor meg a gumik szólhatnak, ha egy kicsit nagyobb a tempó a kis ívű menetnél. Rosszabb esetben lehet kerékösszetartási hiba.
A kormány úgymond töredezettsége lehet, hogy csak a nyomvályú visszahatása a kerekeken keresztül. Az bizony megvezetheti a kereket. De ne legyél pesszimista. Mindenesetre az átvizsgálás nem lenne haszontalan. Már csak a magad megnyugtatása végett sem.
Szia. Először is köszön a válaszodat. Jelenleg 74000 km van a kocsiban. Igazából néha nyikorog néha nem. Ami még zavar, hogy a kuplung is benyomás kezdetekor nyikorog, és szintén hallom a nyikorgást kanyarodáskor is, de ez sem rendszeresen előjövő dolog, néha igen néha nem. Talán ami még fura a kormány mozdulatnál érzem, hogy kicsit töredezett, nagyobb ívnél. Szóval tényleg érik benne, hogy elviszem a helyi márkaszervizbe, úgyis kell mennem Németországba, nehogy ott érjen valami, csak ugye a pénz nagy úr.
Nyikorog vagy csikorog? Nagyon nem mindegy. Ha az utóbbi, akkor vagy nagyon kopott valamelyik alkatrész és fém a fémen csúszik vagy idegen anyag került a tárcsa és a fékbetét közé. (Ha sokat, 100 ekm fölött futott a szekér, akkor esélyes a dolog.)
Ha nyikorog, akkor az többismeretlenes.
Mindenesetre célszerűbb lenne felkeresni egy márkaszervizt, mint csak úgy megvenni az új fékbetéteket.
Ez csak a véletlen játéka volt. Eddig minden járgányomban ha kimúlt az egyik, rá néhány hétre kimúlt a másik is. Az ok az izzók nagyjából jól behatárolható élettartamában keresendő. Egy nem túlhajtott izzó kb. 800 üzemórát bír, a többlet teljesítményt, fényerőt biztosító ennek csak harmadát, negyedét. A hosszú használat közben elgyengülő izzószál pedig elég könnyen megadhatja magát a kockaköveken való haladás, a villamos síneken történő áthajtás során.
Szeretnék segítséget kérni amiatt, hogy egyszerre kiment mindkét tompított izzó valószínűleg a hétvégén mikor Pesten jártunk, de csak tegnap este vettük észre este. Szerintetek mitől adhatta meg magát egyszerre a kettő? Biztosítékot kerestünk volna, de sehol semmi. Egy 2006-os 1.2-es 75 Le-s Clio III-ról lenne szó.
Elképzelhető, hogy átülök egy négyesbe (még nagyon halvány a gondolat, túlságosan szeretem ezt a hármast....), és eszembe villant, hogy jó lenne eszmét cserélni tulajokkal... Úgy, mint itt.
Köszi! Úgy néz ki ez volt a gond nálunk is. Ma tettünk bele egy Delphi márkájút vezetékekkel együtt (16e kedvezménnyel) és meghajtottam most este a pályán, egyelőre tünetmentes. Hétvégén megint megyünk Egerbe, majd kiderül, hogy muzsikál.
Nekem 2012-ben produkált ilyet az M7-en az 1.2-es, bár emlékeim szerint a környezetvédelmi hibajelzés is felvillant. Többször előfordult az út során. A gyújtótrafót cserélték, ez megoldotta a problémát. Az 1.2-esben egy trafó van és 35 ezret fizettem munkadíjjal együtt.
Jövő hónapban lesznek a benne lévő gyertyák 1 évesek. Korainak tartanám, de örülnék neki persze, ha csak ennyi a nyűg. Kiolvastam a motorvezérlőből a hibakódokat, de semmi nincs benne sajnálatomra. :(