Utánfutót szeretnék venni, az érdekelne, hogy hol tudok ehhez szerződésmintát találni, amivel autót veszek az a szerződés jó?
Minek számít, jogi, adózási, stb. szempontból az utánfutó. Milyen adók, illetékek terhelik?
Előre is kösz!
Vezso
Üdv! Ha semmid sincs, akkor is van esély, ha olvasható az alvázszám. Be kell menni az okmányirodába, és ott a járműnyilvántartásban megnézik Neked az alvázszámot. Ha megtalálja hozzá a futót, akkor jó, akkor abból tud adni valamilyen papírt (műszaki adatlap-féle), amivel elvileg le tudod vizsgáztatni, és utána forgalomba lehet helyezni. Kérdés az, hogy a tulajdonjogot hogyan igazolod ha törzskönyv sincs. Ha legalább szerződést tudsz csinálni, akkor egyszerűbb, de az okmányirodában megmondanak mindent.
utanfuton tengely+kereket kene cserelnem. ennek mi a menete es hozzavetöleges költsege? (az alkatreszek arain kivül)
2T tandem rafutofek
kerekek kulso atmeröje maradna ugyanaz, csak 8" helyett 10" (195/50 B10; 8" kereket mar nem lehet kapni, a 10" a valtomerete). ha jol neztem tengely standard meret
Sziasztok. Lenne egy érdekes kérdésem. Napokban vettem egy IFA Hp kis futót aminek se rendszáma se pedig papírjai nincsenek már meg. Valahogyan van rá mód, hogy mégis kaphasson új forgalmit és rendszámot? Vagy egy másik opció, hogy a Quadomhoz szeretnék egy utánfutót ahol megkötés, hogy az össztömeg nem lehet nagyobb 150kg-nál. Arra ez a futó tökéletes lenne csak valahogy akkor is vizsgáztatni kéne. Tudtok ezekhez nekem esetleg tanácsot adni, hogy mit lehet vele kezdeni illetve kit érdemes keresni? Előre is nagyon köszönöm!
Én már harmadik éve használom a Neptun 236-ost. Nagyon jó szerkezet, üresen pattog az úton mint kecskesz@r a deszkán de ha van rajta terhelés akkor nagyon szépen fut. a billenthető plató nekem pl motor és quad szállításhoz nagyon jól jön, de akár ömlesztett áru ürítésénél is praktikus.
Átalakítási engedély kell hozzá. Közlekedési vagy járműmérnök megtervezi, beadja az engedélyezési kérelmet az NKH-hoz, ha megvan (illeték: 12e, mérnök: 50-100e) lehet legyártani (lakatos vállalkozó vagy cég kell hozzá), utána pedig műszaki vizsga. Nem egyszerű történet, vagyis inkább csak drága, a mérnök intéz minden papírmunkát, meg persze kell egy jó lakatos.
Sziasztok! Ráfutófékes utánfutóval nem sok tapasztalatom van, ezért lenne néhány kérdésem. Az normális jelenség, hogy vészfékezésnél blokkol az utánfutó kereke? Amúgy a fék jól működik, le volt méretve és mindkettő hasonló százalékban fog. Lehetséges hogy a vonórudban lévő csillapitó gyengült el? Ezt szétszerelés nélkül lehet tesztelni, ellenőrizni? Vagy arra gondoltam még, hogy lehet túl feszesre van állítva a kapcsolófej és a tengely közötti menetes szár?
Igen, régebbi műszakin azt nézték. Most volt eredetvizsga is, na meg műszakin is az "igazi" alvázszámot kell(ene) nézniük. Végül tegnap gond nélkül ment minden, vittem új önzáró anyákat, levették- visszarakták a kacsolófejet ők, nem volt semmi kötekedés (Suzuki márkaszerviz). Errefelé (Debrecen) nagyon ráijesztett az NKH a vizsgáztatókra, azért paráztam egy kicsit.
Az IFA futóknál (meg a többinél is) kell lennie még egy ún. adattáblának is a váz belső oldalán (az U-profil belső oldalán) ami szintén tartalmazza az alvázszámot.
Ha rajta van és olvasható, akkor elvileg akár át is mehet, nem tudom van-e erre szabály, hogy nem takarhatja el valami, szóval ha leveszed a fejet és olvasható, akkor akár jó lehet.
Rossz esetben kérned kell új alvázszám beütését az NKH / NFM-től.
Érdekelne hogy mi lett, majd írd meg hogy átment-e.
Vettem egy kis IFA utánfutót. Most viszem eredetvizsgára és műszakira.
A kapcsolófej takarja az alvázszámot, eddig így vizsgázott a tulaj szerint, meg a fotók alapján is. Gondolom más is jár ilyen cipőben, mi a tapasztalat, mennyire esélyes, hogy így nem vizsgázik le? Erre felé nagyon szigorúak. Néztem másik kapcsolófejet, de mindegyik takarná, bele kellene toldanom, de ugye abba is beleköthetnek...kinek mi a tapasztalat ezügyben?
A Neptun billenthető - szükséged van erre a feature-re? Ha nem, válassz egy ekkora fixet olcsóbban.
Én tavaly vettem náluk egy újat, ami billenthető - ezt soha nem használtam, mondjuk nem is volt szempont. Sokkal inkább az, hogy körben van egy keret, amihez tudok lekötni spanifert.
Valami hasonló futót néztem ma egy kölcsönzőben, arra azt mondták IFA gyártmány, de nem adják el.
Találtam egy szlovák futót is, annak keresztlengőkaros a futóműve és 4 db Jawa teleszkóp van benne, biztosan finoman rugózik, de nincsenek meg.a.papírjai.
Nézd meg a 1021-es hsz-nél levő futót. Annak az alapja egy Stema HP. Dacára annak, hogy "torziós" rugózású (valójában csak egy gumihenger ellenállása adja a rugózást) kitűnően rugózik és nem pattog 50-250 kiló között, mivel eleve csak 260 kiló a gyári terhelhetősége. Nekem az önsúlya az átalakítás miatt 150 kiló lett, üresen is szépen siklik az úton, ez annyi mintha a gyári állapotún lenne 100 kiló terhelés. Ilyen Stemákat viszonylag olcsón már be lehet szerezni.
Nekem van egy lengőkar régi Westfalia utánfutóm, amivel tökéletesen meg vagyok elégedve. Nagyon nehezen jutottam hozzá, meg munka is volt vele bőven, mert fel kellett újítani. Amúgy Németországban viszonylag sok van belőle. Illetve nem olyan rég volt szó itt a fórumon erről a témáról, akkor ezt linkelte be valaki: http://www.trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=629
Láttam már régi NDK-s futókat lengőkaros futóművel, állítólag van valami szlovák futó is aminek szintén ilyen a futóműve. Csak nem ismerem a típusokat, nem tudom mit kell keresni.
A sátras utánfutók alatt is jó futómű van, esetleg egy olyat is át lehetne alakítani.