Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nzst Creative Commons License 2020.05.15 0 0 1060

Van most is 8-as kerék, pld. Smid.hu.

Előzmény: no_holy_shit (1058)
nzst Creative Commons License 2020.05.15 0 0 1059

Üdv! Ha semmid sincs, akkor is van esély, ha olvasható az alvázszám. Be kell menni az okmányirodába, és ott a járműnyilvántartásban megnézik Neked az alvázszámot. Ha megtalálja hozzá a futót, akkor jó, akkor abból tud adni valamilyen papírt (műszaki adatlap-féle), amivel elvileg le tudod vizsgáztatni, és utána forgalomba lehet helyezni. Kérdés az, hogy a tulajdonjogot hogyan igazolod ha törzskönyv sincs. Ha legalább szerződést tudsz csinálni, akkor egyszerűbb, de az okmányirodában megmondanak mindent.

Előzmény: DAFMAXX (1057)
no_holy_shit Creative Commons License 2020.04.18 0 0 1058

 

utanfuton tengely+kereket kene cserelnem. ennek mi a menete es hozzavetöleges költsege? (az alkatreszek arain kivül)

 

2T tandem rafutofek

 

kerekek kulso atmeröje maradna ugyanaz, csak 8" helyett 10" (195/50 B10; 8" kereket mar nem lehet kapni, a 10" a valtomerete). ha jol neztem tengely standard meret

DAFMAXX Creative Commons License 2020.04.11 0 0 1057

Sziasztok. Lenne egy érdekes kérdésem. Napokban vettem egy IFA Hp kis futót aminek se rendszáma se pedig papírjai nincsenek már meg. Valahogyan van rá mód, hogy mégis kaphasson új forgalmit és rendszámot? Vagy egy másik opció, hogy a Quadomhoz szeretnék egy utánfutót ahol megkötés, hogy az össztömeg nem lehet nagyobb 150kg-nál. Arra ez a futó tökéletes lenne csak valahogy akkor is vizsgáztatni kéne. Tudtok ezekhez nekem esetleg tanácsot adni, hogy mit lehet vele kezdeni illetve kit érdemes keresni? Előre is nagyon köszönöm!

 

DAFMAXX Creative Commons License 2020.04.11 0 0 1056

Én már harmadik éve használom a Neptun 236-ost. Nagyon jó szerkezet, üresen pattog az úton mint kecskesz@r a deszkán de ha van rajta terhelés akkor nagyon szépen fut. a billenthető plató nekem pl motor és quad szállításhoz nagyon jól jön, de akár ömlesztett áru ürítésénél is praktikus.

Előzmény: ''csiga (1055)
''csiga Creative Commons License 2020.02.12 0 0 1055

Pest megye, Halásztelek.

 

Az az olcsóbb már akár érdekelne is. Köszi.

Előzmény: Bmrenault (1054)
Bmrenault Creative Commons License 2020.02.12 0 0 1054

Merrefele? Mennyit szánsz rá?

Magasítót lehet rá csinálni, műszakira meg nem azzal kell vinni.

http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=427

 

http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=465

 

Konkrét tipust azért nem tudok mert ezek legozva vannak.

Laprugos jobban tolerálja az enyhe túlterhelést.

A torziós meg túlterhelés esetén hamarabb tönkremegy.

Előzmény: ''csiga (1053)
''csiga Creative Commons License 2020.02.12 0 0 1053

Esetleg konkrét típus? Gondolom a laprugós a jobb.

Meg persze kell(ene) rá némi a magasítás.

 

Nézegettem a kéttengelyest, de szerintem az már nagyon drága.

Előzmény: Bmrenault (1052)
Bmrenault Creative Commons License 2020.02.12 0 0 1052

1 köbméter fér rá.

2m hosszú meg 1,3 széles minimum meg két tengely jobb

Előzmény: ''csiga (1051)
''csiga Creative Commons License 2020.02.12 0 0 1051

Keresnék 750 kg össztömegű utánfutót, személyautóhoz.

 

Évente néhány alkalommal lenne használva, amikoris 10 erdei köb fát szállítanék kb 6 km-el odébb.

 

Használtban is jó lenne, de milyet érdemes nézni?

gezaFater Creative Commons License 2020.01.04 0 0 1050

Ha terheletlen, akkor igen , akár normális is lehet.

Előzmény: ifklikk (1047)
nzst Creative Commons License 2020.01.04 0 0 1049

Átalakítási engedély kell hozzá. Közlekedési vagy járműmérnök megtervezi, beadja az engedélyezési kérelmet az NKH-hoz, ha megvan (illeték: 12e, mérnök: 50-100e) lehet legyártani (lakatos vállalkozó vagy cég kell hozzá), utána pedig műszaki vizsga. Nem egyszerű történet, vagyis inkább csak drága, a mérnök intéz minden papírmunkát, meg persze kell egy jó lakatos.

Előzmény: ZIY1 (1048)
ZIY1 Creative Commons License 2019.12.28 0 0 1048

Szia. Mit értesz az alatt, hogy meg lett hosszabítva? Van egy futóm amin alakítani szeretnék és most lesz nemsokára műszakis. Lehet hosszabítani? 🙄 

Előzmény: nzst (1021)
ifklikk Creative Commons License 2019.11.11 0 0 1047

Sziasztok!
Ráfutófékes utánfutóval nem sok tapasztalatom van, ezért lenne néhány kérdésem. Az normális jelenség, hogy vészfékezésnél blokkol az utánfutó kereke? Amúgy a fék jól működik, le volt méretve és mindkettő hasonló százalékban fog. Lehetséges hogy a vonórudban lévő csillapitó gyengült el? Ezt szétszerelés nélkül lehet tesztelni, ellenőrizni? Vagy arra gondoltam még, hogy lehet túl feszesre van állítva a kapcsolófej és a tengely közötti menetes szár? 

ptibi-p10h Creative Commons License 2019.10.31 0 0 1046

Igen, régebbi műszakin azt nézték. Most volt eredetvizsga is, na meg műszakin is az "igazi" alvázszámot kell(ene) nézniük. Végül tegnap gond nélkül ment minden, vittem új önzáró anyákat, levették- visszarakták a kacsolófejet ők, nem volt semmi kötekedés (Suzuki márkaszerviz). Errefelé (Debrecen) nagyon ráijesztett az NKH a vizsgáztatókra, azért paráztam  egy kicsit.

 

Előzmény: nzst (1044)
nzst Creative Commons License 2019.10.31 0 0 1045

Ma láttam a jófogáson rendszámos-műszakis eladót.

Előzmény: feredli (1039)
nzst Creative Commons License 2019.10.31 0 0 1044

Az IFA futóknál (meg a többinél is) kell lennie még egy ún. adattáblának is a váz belső oldalán (az U-profil belső oldalán) ami szintén tartalmazza az alvázszámot.

Előzmény: ptibi-p10h (1042)
Damask Creative Commons License 2019.10.29 0 0 1043

Szia,

 

Vigyél magaddal csavarhúzót :)

Ha rajta van és olvasható, akkor elvileg akár át is mehet, nem tudom van-e erre szabály, hogy nem takarhatja el valami, szóval ha leveszed a fejet és olvasható, akkor akár jó lehet.

Rossz esetben kérned kell új alvázszám beütését az NKH / NFM-től.

Érdekelne hogy mi lett, majd írd meg hogy átment-e.

Előzmény: ptibi-p10h (1042)
ptibi-p10h Creative Commons License 2019.10.26 0 0 1042

Üdv Mindenkinek!

 

Vettem egy kis IFA utánfutót. Most viszem eredetvizsgára és műszakira.

A kapcsolófej takarja az alvázszámot, eddig így vizsgázott a tulaj szerint, meg a fotók alapján is. Gondolom más is jár ilyen cipőben, mi a tapasztalat, mennyire esélyes, hogy így nem vizsgázik le? Erre felé nagyon szigorúak. Néztem másik kapcsolófejet, de mindegyik takarná, bele kellene toldanom, de ugye abba is beleköthetnek...kinek mi a tapasztalat ezügyben?

Előre is köszönöm az infókat.

 

Petör Creative Commons License 2019.10.15 0 0 1041

A Neptun billenthető - szükséged van erre a feature-re? Ha nem, válassz egy ekkora fixet olcsóbban.

Én tavaly vettem náluk egy újat, ami billenthető - ezt soha nem használtam, mondjuk nem is volt szempont. Sokkal inkább az, hogy körben van egy keret, amihez tudok lekötni spanifert.

Előzmény: tyurrusz (1038)
Bmrenault Creative Commons License 2019.10.15 0 0 1040
Elég hasonló a kettő. Ha nem vetted még meg mire szeretnéd használni?
Előzmény: tyurrusz (1038)
feredli Creative Commons License 2019.10.15 0 0 1039

Üdv.eladó csónakszállítót tud valaki?Leginkább Magyar papíros érdekelne lehetőleg érvényes müszakival.Tel:0670 340 35 12

tyurrusz Creative Commons License 2019.10.10 0 0 1038

Üdv Mindenkinek.

Szeretnék utánfutót venni de nem tudok dönteni a két típus között.

 

1: http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=584

2: http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=427#

 

Az  Temared vagy a Neptunt vegyem

 

Esetleg tudna valaki érdemben hozzászólni?

WooDoo Creative Commons License 2019.09.24 0 0 1037

Valami hasonló futót néztem ma egy kölcsönzőben, arra azt mondták IFA gyártmány, de nem adják el.

Találtam egy szlovák futót is, annak keresztlengőkaros a futóműve és 4 db Jawa teleszkóp van benne, biztosan finoman rugózik, de nincsenek meg.a.papírjai.

Előzmény: nzst (1036)
nzst Creative Commons License 2019.09.24 0 0 1036

Nézd meg a 1021-es hsz-nél levő futót. Annak az alapja egy Stema HP. Dacára annak, hogy "torziós" rugózású (valójában csak egy gumihenger ellenállása adja a rugózást) kitűnően rugózik és nem pattog 50-250 kiló között, mivel eleve csak 260 kiló a gyári terhelhetősége. Nekem az önsúlya az átalakítás miatt 150 kiló lett, üresen is szépen siklik az úton, ez annyi mintha a gyári állapotún lenne 100 kiló terhelés. Ilyen Stemákat viszonylag olcsón már be lehet szerezni.

Előzmény: WooDoo (1035)
WooDoo Creative Commons License 2019.09.23 0 0 1035

Ilyen lengőkaros hidat lehet venni az Autoflextöl is, de nekem csak 200 kg terhelés lesz a futón, ezek meg sokkal nagyobb terhelésre vannak tervezve.

ifklikk Creative Commons License 2019.09.23 0 0 1034

Hello!

Nekem van egy lengőkar régi Westfalia utánfutóm, amivel tökéletesen meg vagyok elégedve. Nagyon nehezen jutottam hozzá, meg munka is volt vele bőven, mert fel kellett újítani. Amúgy Németországban viszonylag sok van belőle.
Illetve nem olyan rég volt szó itt a fórumon erről a témáról, akkor ezt linkelte be valaki: http://www.trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=629 

Üdv

Előzmény: WooDoo (1031)
WooDoo Creative Commons License 2019.09.20 0 0 1033

Láttam már régi NDK-s futókat lengőkaros futóművel, állítólag van valami szlovák futó is aminek szintén ilyen a futóműve. Csak nem ismerem a típusokat, nem tudom mit kell keresni.

A sátras utánfutók alatt is jó futómű van, esetleg egy olyat is át lehetne alakítani.

Előzmény: Damask (1032)
Damask Creative Commons License 2019.09.20 0 0 1032

Szia, kész utánfutót nem fogsz találni, nem gyárt ilyet senki.

Gyártót keress, és kérj ajánlatot a legyártására, lehet elvállalja valamelyik.

 

Pl http://www.kalydiutanfuto.hu/

Előzmény: WooDoo (1031)
WooDoo Creative Commons License 2019.09.19 0 0 1031

Hello! 

Ha kisméretű, könnyű, puha rugzású, lengőkaros utánfutót szeretnék venni, milyen típusokat kell keresnem?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!