És hogy tudom rábírni a kompresszort, hogy ne melózzon?
Vedd ki a biztosítékát. Elvileg van benne hövédelem, ennek ellenére hallottam már leégett kompresszorról.
Ha meg megállok, hallom, ahogy fúj ki a levegő, és kb fél perc alatt már ül is az autó...
Ilyen nagy légveszteséggel vagy ne indulj el, vagy menj egy próbakört kihúzott kompresszor biztivel, és nézd meg tudsz-e menni vele. Ha nekivágsz, pályán is max csak 80km/h-val menj, hogy egy esetleges úthiba ne okozzon nagy kárt.
4F/C6 bal hátsó légrugó kaputt. Nem is lenne tragédia, mert ma már nem egy ökör ára (50e), de laza 160 km-re vagyok a potenciális szerelőtől.
El lehet kocogni ilyen távot (jórészt autópályán) a kamionok mögött 80-90 kmh-val, vagy bele fog érni (az egyébként vadiúj...) gumi a sárvédőbe?
Szerencsére a legkeskenyebb (225) szélességű gumi van rajta, tehát így érzésre nem, de jöhetnek bukkanók, kátyúk, nagyon kell figyelni....
Meg aztán érdemes a jacking mode-ot ON-ba tenni, hogy a kompresszor meg se kísérelje emelgetni az autót, vagy ha már a sárga kis auto ikon világít, akkor a kompresszor már kíméli magát? (Azt szeretném elkerülni, hogy leégjen)
Parkszenzor megoldva - ma elég jó idő volt hozzá. Első lökhárító leszed, kábelszakadás. Forrasztás és minden ismét megfelelően működik, még a noname parkszenzorral is, de egy Hella márkájú került bele. Úgy látom, előző levételkor (talán mikor két éve cserélték ugyan ezt a szenzort - szervizben) nem megfelelően igazították a kábelt, becsípődött és kidörzsölte, elszakadt. Most minden rendben.
Ha csak az eleje van megbontva úgy tényleg nehéz visszatenni. Kell hozzá egy pici lapos de széles fejű csavarhúzó es egy kis kézügyességgel meg lehet oldani. A járhatőbb es könnyebb út ha teljesen kiveszed a betétet. Gyárilag csak a filcre van ráfogatva. A filc olyan szorosan illeszkedik a kupakba,hogy azt nem lehet segédszerszám nélkül a helyén visszatenni. Ezert is lehetetlen elhagyni,ha jól vissza van rakva. De a lényeg,hogy sikerült és jó áron be tudtad szerezni a fedelet. Így télen legalább nem fog beverődni a sós latyak.
Próbáltam, természetesen nem szedtem ki teljesen hanem csak a külső oldalát lazítottam fel, így be tudtam nyúlni tenyérrel, de ahogy írtam nem egyenes nyiklő nyakló ( filc) felülethez ez nem fog megfelelően illeszkedni.
Nem is értem el vele semmit sem ugyanúgy nem akart bepasszolni a lyukba a fedél.
Persze megoldottam úgy, hogy sosem fog kiesni, de ez házilagos módszer nem a gyári eredeti megoldás.
Az ebayes linket példaként dobtam be,hogy le tudd ellenőrizni. Magyarországról nem mindent eri meg megrendelni. (Pláne kis ertékű alkatrészeket).
Magától tényleg nem tud kiesni,könnyű kiszedni cserébe viszont sz@r visszatenni,ugyanis abba a szövet dobba kapaszkodik meg. Kivetelnél a szövet rendszerint meggyűrődik és ellágyul. Nekem le volt bontva az eleje a vezérles csere miatt és akkor tettem vissza. Szerintem valami erős lakkal bekened a szövet betétet és hátha úgy sikerül visszatenni.
A bal oldali ( 12 éves) nekem is megvan az nem veszett el.
Az autó sérülésmentes, sosem volt karosszériaelem javítva, értelemszerűen a kerékjáratban sem barkácsolt senki sem mivel az is originál.
Féktárcsa ill. betétek cseréjéhez nem kell hozzányulni a fedélhez.
Ha állítólag magától nem esik ki akkor azt vki kivette......gumisnál?
Ez csak az idén történhetett mivel csak most vettem észre úgy, hogy a lökhárító felső sarkánál, és a sárvédő talákozásánál belül láttam egy kis sárga falavelet kikandikálni.
Mivel ha minden zárt ugyan hogyan került oda a falevél?
Nyilvánvalóan a szerelőnyíláson keresztül a hiányzó zárófedél miatt.
Tehát nem annyira régóta "lyukas" a kerékjáratom, hiszen rendszeresen kézzel mosom az autót, és a falevél egyből feltűnt....
Júniusban volt az autó gumicsere miatt gumisnál, ill. júniusban volt első féktárcsa/fékbetétcsere.