A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Igaz még nem használhatom a jobb lábfejem, de azért már ment párszáz km-et hétvégén. Persze kanyarba csak óvatosan mertem belemenni és így nem az igazi, de azért benyomásaim vannak.
Van nevezzük szubjektív véleménynek... :)
Hang: más, mint az 1250, de engem sosem érdekelt különösebben. Nekem ez is tetszik. (én 5 forintot sem adnék semmilyen extra kipufogóért), azzal sem volt bajom.
Váltó: szerintem sokkal jobb lett. Kuplung nélkül le fel. Sehol nem volt rántás vagy rángatás. Egyenletesebben jár, nem venni észre a shiftcam kapcsolást.
Alapjárat egyenletesebb, nem rezeg annyira.
Új navi: végre rendesen működik :) (nekem a hatossal voltak gondjaim)
Mozgatható plexi: luxus, de városban nagyon jó leengedni - azaz alacsony tempónál nagyon hasznos kellék.
Motor magasság állítás: azt nem igazán érzékelem, amikor a motor emelkedik avagy süllyed, de amikor megállok és kényelmesen telipallal állok a lámpánál, az nagyon kényelmes. (Pláne, hogy még nem tuti a jobb lábfejem)
ACC (azaz adaptív tempomat): kényelmi dolog. Jól működik. Ugyanez a ráfutásgátló is: elveszi a gázt, jelez a műszerfal.
Fogyasztás: eddig 4,9 (490km-et mentem) az 1250 is ennyit fogyasztott.
Futómű: ezt nehezen tudom megítélni. Jellemzően ketten, csomagokkal utaztunk, utoljára 8 hónapja mentem egyedül a 1250-nel. Nagy csodát abban nem éreztem.
A kerekeket nekem Metzeler Tourance Next2-vel szerelték, de volt Michelin Road 6-os is a szalonban (Debrecenben vettem, pedig Balaton mellett élek). (Ez legalább nem Anakin, mert az szerintem szar volt)
Menürendszer egy kicsit más, könnyen megszokható.
Világítás: nagyon jó.
"X" lámpa kinézete: most hogy többször megnéztem: hát igen, szarul néz ki... :) de így marad
Ha van kérdésed igyekszem megválaszolni.
És hogy megérte-e? Minden hobbi drága, én - eddig nem bántam meg.
A gyári dobozok helyett Shad alut vettem. Kell a hely a 2 hetes túrákra, és a zárható dobozokat preferálom. A Vario nem elég nagy. Zárójel: úgy tudom leállították a gyári doboz eladásokat valamilyen ok miatt. Ami a szalonban van, azt sem adhatják el.
BMW által jóváhagyott, logó használatra jogosult klub.
A cél, tartalommal megtölteni a klubéletet és a szervezetet. A német klubnak elég sok akciója, kedvezménye, programja van, tehát van példa. Perzse más anyagai keret, más létszám. De elég sok BMW van itthon is.
Igen, ezzel vettem a mocit. Megvannak az ADV-os széles oldalsó plexitartók és a keskenyebb sima GS adapterek is, de a szélesebbel használom, azzal is teljesen jó ez az MRA Vario.
MÁS: A Majki tó partján álló tök jó kis étterem sajnos pár éve bezárt. Nagyon sajnálom, és nem értem miért zárták be, annyit tudtam meg egy helyi horgásztól hogy, idézem: "nagyon szerette mindenki, de Lőrinc megvette és bezárt."
Bocs, a kissé offért. Járt az utóbbi időben valaki esetleg a Majki tónál? Régebben voltam itt párszor egy príma kis étteremben, de most nem látok róla semmi infót, Google Maps se jelöli már.. Esetleg végleg bezártak, vagy csak szezonálisan?
Visszatettem egy időre a gyári kiput a Dohc GSA-ra, és meg kell mondjam nem rossz a hangja. Határeset részemre a hangerő, de az a mély basszus nem rossz, ami alacsony fordulaton jön belőle. Szóval én a szimmetrikus alu dobozrendszeremhez a Dohc R kiput használok, ami elég szerény hangot ad, és talán le is fojtja kicsit a Gs-t, úgyhogy szeretnék egy Dohc R vagy Rt Akrapovic kidörrentőt kipróbálni. Van is kettő eladó, egy dupla végű Rt-re való, és egy szimpla végű R-re, de mindkettő nagyon messze van egy próbához.
Ha esetleg valaki használ Bp környékén, Dohc boxeren, Akrapovic kiput, és hajlandó egy rövid próbára kölcsönadni, azt megköszönném.
Akkor talán az új hátsó gumi okozhatta! :) A fene sem tudja! A szenzort csere előtt leellenőriztem. Az olaj hőmérsékletet jelezte a Bikescan ketyerémen. Ezzel nem is volt gond, viszont az olajszint ellenőrző funkcióját ezzel a vacakkal nem tudtam megvizsgálni. Próbálkoztam multiméterrel, meg hőlégfúvóval zsonglőrködni, de a bizbasz érintkezők miatt feladtam a harcot. Inkább vettem egy újat Lentingben a BMW-nél.
Egy tapasztalást szeretnék megosztani veletek. Olajat cseréltem a motorban. '14, 1200 GSA. Motul 7100 ment bele. Igen ám, de hiába a korrekt olajszint, a kijelzőn állandóan megjelent a kannácska. Jó gyorsan vettem is egy új szenzort, majd némi mérgelődés árán kicseréltem. Nem jött be a műtét. Viszont, miután újfennt lecseréltem az olajat végső elkeseredetségemben /Advantec-re/ megint jól múúúúkodik. Hát, nem értem a jelenséget. Egyszer már volt benne 7100-as, nem volt vele baj. Azt olvastam, hogy a Motul valami új eljárással készíti az olajakat, de szerintem ez még a régebbi technológiával készült. Sajnálom a dolgot, mert emlékeim szerint a Motullal elég szépen muzsikált amúgy a váltó.
Múlt héten vettem egy üzemképtelen motort, aztán rájöttem, hogy hülye ötlet volt, így meghirdettem. Felhívott egy ember, hogy másnap jön, el ne adjam. Jött, kifizette, lefektette egy futóra azt elment :)
"Persze azt is tudom, hogy kevés és variálós vevő van a piacon, talán nehéz is nekik eligazodni benne"
Néhány hete árultuk a lányom kismotorját. Felhív a vevő, megkérdezte, hogy van-e valami baja, ha van az se baj, majd megcsináltatja. Nem alkudott semmit, küldött másnap egy furgont, betettük, kifizették. Se próba, semmi, én indítottam be, hogy legalább a hangját hallgassa meg.
Műszakilag kifogástalan állapotban volt, és tényleg mindenre kiterjedő szervizt kapott, motorja hihetetlen szépen járt, jól járt vele a leendő kolléga. Persze azt is tudom, hogy kevés és variálós vevő van a piacon, talán nehéz is nekik eligazodni benne, ezért is köszönöm Kupec ajánlását.
Engedjétek meg, hogy pár megmaradt cuccomat is megemlítsem:
R-hez Givi hátsó tartó
R és Gs-hez
-küllős kerék garnitúra, sportkipufogó, sofőr lábtartó pár konzollal fék és váltó karral, szimmetrikus Givi oldaltartó 2 dobozzal és hozzá való katalizátorral
El is vitték, jó helyre került, szerintem boldog lesz vele. Mondtam is a srácnak, ha nekem első motorom Bmw lehetett volna... De legalább az utolsó az lett :-)
Amikor nem gyárit rendeltek, mindig figyeljetek arra, hogy egy csomó ilyen csati belső átmérője szűkebb, mint a gyárié. Az összekötőnél ez majdnem mindegy, de a nyomóágban nem.
Igen, most már nekem is letisztult a kép, az kell valóban. De végül is nem sokkal drágábban ebayen megtaláltam amit linkeltél abból csak a nekem szükséges párt, úgyhogy végül azt rendeltem meg. Ezt zöld_i is dícsérte, meg a képek alapján is jobban néz ki a modositott gyárinál sztem.
Most, hogy leszedtem a nagy 30literes tankot pont beszélgetésbe elegyedtem a szomszédommal aki történetesen fényező. Hát meg is beszéltük, hogy húsvét után kijavítja és újfényezi nekem az egész tankot. :) Érett már ez régóta bennem, mert a terepen kapott jópár ágat, és a korábbi tulaj esése utáni gletteléses javítás is teljesen lekopott már. Szóval jelenleg eléggé viharvert, de most szépülni fog egy kicsit! Aztán vigyázni fogok rá, ha neadjisten megint terepre tévednék, felrakom a bagster tankbőrt..
Véleményem szerint neked az kell, amit az utolsó képeden kijelöltél.
Szinte biztos, hogy amit most lehet rendelni, az már a módosított, fém belsejű, nem törékeny, de menj biztosra kérdezd meg a Wallist rendelés előtt!
Az ebay-es linket csak azért küldtem, mert ott szerepelt a három csati egyszerre és a méretek is láthatóak azon.
(Amikor eltört annak idején a gyorscsatlakozóm, akkora "szerencsém" volt, hogy a bolt polcán akadt két darab és nem kellett megrendelni, várakozni. Pedig ha rendeltem volna, az már fém lett volna az apa oldalon, de ezt csak később tudtam meg.)