Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
üdv urak daihatsu adagoló teteje (ami 4 darab imbusszal van lefogatva) folyik, állítólag felújított de ki tudja nem igazán tudok utána húzni a csavaron szedjem szét pasztázzam ki? eddig full étolajon egész jók az eredmények :)
Régóta érdekel a téma, hogy az itthon leszűrt, leülepített étolajat fel tudjam használni értékes kilométereim megtételére, és fittyet hányjak a kedves, jövedéki adó mániás magyar - mindenkori - kormányra.
Nekem egy szép nagy benzin-turbós autóm van, egy idősebb Saab 9-5, de szeretném kicsit kímélni, meg nem akarok teljesen függni tőle, épp mikor kell javítani rajta valamit, (meg egyébként is dugóban baromi sokat fogyaszt :D) stb., így most szeretnék venni egy rohangálós, kis fogyasztású autót, gyakori városi használatra, illetve pótautónak is, tehát az olcsóság és környezetbarát növényi olaj égetésére alkalmas elveken alapulva, egy szívó dízelre gondoltam, közvetett, (-nem közvetlen) befecskendezéses olajkályhára. Ebben a kategóriában nekem valamiért a Peugeot 205 1.8 D a szívem csücske.
Arról érdeklődnék, van-e valakinek tapasztalata ezzel az autóval kapcsolatban, vagy elmélete, működne-e a cuccal, rendesen? Első körben úgy nézne ki a történet, hogy gázolaj mellé öntenék kevés ( 5-10 liter) növényit, aztán ha beválik, és van honnan beszerezni, akkor többet is, de 50-50nél nem biztos, hogy szeretnék többet.
Tehát a kérdés, jó-e a típus, akár elméletben, akár ha valakinek van gyakorlati tapasztalata, valamint mi a véleményetek egyéb használt olajokról, mit lehet még felhasználni, illetve a legfontosabb, milyen szűrési eljárás a legegyszerűbb, vagy leghatékonyabb, mit javasoltok?
Ezen felül egy bónusz, kérdés...mennyire kell városon belül vigyázni a yard-al, vagyis pontosabban a kérdés lényegét tekintve, mennyire erőteljes az illata 10% és/vagy 50% vegyítés mellett?
Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat előre is, nagyon be vagyok már sózva!! :))
Kezd ez az oldal lanyhulni. Mindenki facebook-ozik. Ezen a néven csinàltam egy csoportot. Étolajos Autok..... Remélem csatlakoztok és csinálunk egy jó csoportot.
sziasztok urak daaihatsu charade futár autónak olajjal birná a kiképzést? turboson gondolkozom, milyen adagoló van rajtuk? hengerfejre mennyire hajlamos? előre is köszi a segitséget
A mercik sajnos dragak. Van szep autom jo autom. Kene valami utolso szutyok szar vag_ csak valami alacsony koltsegvetrsu aminek nem baj ha rsoben hoban fagyban szarban kint van es rohad mert a masik autommal meg a veteran korszakot is meg akarom érni. 1.9 sdi nem lenne jo erre a celra? Mert akkor inca v caddy is szoba johetne. Es a rakteret neha hasznositani tudnam. Golf is jo otlet csak haszontalan kis auto :D
Melyik a legolcsóbb autó a piacon ami használható ilyen megoldásokkal? :D Kéne valami olcsó szar amivel el lehet rohangálni ha szükség van rá és occsóért lehet vele járni.
Az en problemamrol tettem fel kepeket, de az fennall sima go-val is.
Most egy elokamras Diesel motort rakok ossze, amit ilyen koktellal akarok uzemeltetni.
De olyan a konstrukcio, hogy egy kb 8-as furat valasztja el az elokamrat a hengertol (szemelykocsiknal ez egy felhold alaku viszonylag nagy nyilas jellemzoen). Szerintem nagyon jo lesz az etolihoz.
Rokonsag ellat es most, hogy nincs fogyasztasom, felszaporodott vagy 90literre.
Meddig lehet eltartani az ulepitett anyagot? Tapasztalat valakinek?
ha az elmúlt éveket visszalapozod, akkor nem igazán olvashatsz ilyesmit. leginkább a tömítések cseréjét írják, de azt is csak egyszer, miután go-ról átállt az illető étolajra
nekem tört el az adagoló tengelye, de a műhely szerint anyaghiba, semmi nem vezethető vissza nagyobb terhelésre, vagy az étolajra
Én is 50.000 km körül tettem a Passat 1.6 td-be. ( malac ) minden hibátlan volt, az adagolót az elején kellet egyszer szervizelni, mert folyt. De ez szerintem normális, mivel sűrűbb a cucc.
Most 1.9 tdi Passat van 110 le, villanyadagoló. Ezt is egyszer kellett a tömítés miatt szervizelni az első 1000 kilométer után, mert ez is engedni kezdte az értékes cuccot. Már 5000 kilométer és hibátlan.
Az adagolósom azt mondta, hogy amíg adagolós, addig vígan mehet bele a jó... :D