Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

K.G.24 Creative Commons License 2021.10.15 0 0 11251

Sziasztok! 

 

2006-os SX4-be keresnék kormánymű perselyt. Sajnos neten nem találok, vagy esetleg gyári számot tud-e valaki? Köszönöm!

Fürjman Creative Commons License 2021.10.13 0 0 11250

https://youtu.be/BdUzbph9_vg


És itt a hang. kb 2 másodpercnél.

Fürjman Creative Commons License 2021.10.10 0 0 11249

Sziasztok!

Van egy Suzuki sx4 em. 2008.

1.5 ös motorral.

 

Nem tudom találkoztatok e már ilyen dologgal, de néha hallok egy furcsa hangot elölről. Ilyen recsegő hang talán. 

Ha belemgyek egy nagyobb kátyuba, vagy kormányforgatás után elindulok és rossz az út, hallok egyfajta fura hangot. 

Ahhoz tudnám hasonlítani, mikor egy vonalzót leraksz az asztal szélére  és megpendíted, és sokáig csapkolódik az asztalon. Mint amikor az ugródeszkáról elugranak a műugrók csak éppen valami keménynek verődik a léc. 

 

Nem tudom máshogy kifejezni. Ez a hang kb tart 1 másodpercig. 

Fontos hogy csak akkor veszem észre ha egyenesben van a kormány. 

Tehát nem kormányforgatásra van ez a hang. 

 

Nemrég volt rugócserém +szilent +toronycsapágy. 

Előtte is hallatszódott a hang, bár akkor többször és jobban. 

 

Szerelő semmi más hibát nem talált a futóműben, amit persze beallított a szerelés után. 

 

Lehet hogy amikor csavarodik a rugó amikor összenyomódik, és a rugótanyéron érintkezve adja ezt a hangot?

 

Sok más dolognál mondják azt hogy hát a suzuki az ilyen. Pl szélzaj stb. 

 

Kiváncsi lennék ez is ilyen e?

 

 

 

DKori86 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 11248

Szívesen! :)

Előzmény: Nemtudomki62 (11247)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 11247

hello.megvettem,beszereltem, mégegyszer köszi a segítséget.

Előzmény: Nemtudomki62 (11246)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 11246

hát,igen.ez igaz.

Előzmény: DKori86 (11245)
DKori86 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 11245

Nézd, ez csak magánvélemény lesz de, szerintem üzemanyagcsövet nem szerencsés berhelni, másrészt gyanítom ha az idő megette egy helyen, akkor lehet rövid időn belül meg fogja máshol... Lehet lesz aki tud neked szakmai tanácsot adni, hogy lehez-e....én a magam részéről úgy voltam, hogy érdemesnek nem érdemes/lutri, csere (~kevesebb, mint két teletank ára...) és akkor garantáltan hosszu ideig kizárva ez a hibaforrás (mondom ezt ráadásul úgy - ahogy írtam is -, hogy nálunk jó eséllyel ha a papírok rendben akkor eladósorba kerül, mert örökölt "harmadik autó" jelenleg, és két seggel három lovat fölösleges túlzás megülni :) - akár hagyhattam volna így is és nem tankolgatom tele, de nem vagyok olyan ember....szóval ezzel tulandonképpen a leendő tulajnak tettem jót, mégse volt kérdés, hogy így döntünk :) ).

Előzmény: Nemtudomki62 (11244)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 11244

meg van.mind a két cső lukas.nem lehetat javítani?

Előzmény: DKori86 (11242)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 11243

igen,láttam én is őket.de én még csak most fogok tankolni.és alá feküdni.köszi a felvilágosítást.

Előzmény: DKori86 (11242)
DKori86 Creative Commons License 2021.09.17 0 0 11242

No kész az autó. :) Adalékként/segítségképp pár észrevétel: Ha neten keresel ilyen csövet akkor talán kétfélét látsz, egy olyat amin két kis cső fut a nagy mellett meg egy olyat amin csak egy. Ha jól tudom ezek a "levegőztető" csövek, és mindkét fajtát hozzák a netes keresők az összes benzineshez, sedanhoz/5ajtóshoz, évjárat és facelift függetlenül. Nekem a 2007es M15A-ban egycsöves van gyárilag >>> persze, hogy a kétcsöves az olcsóbb perverz mód...és persze az enyémhez is olyan lett berendelve...DE ettől függetlenül meg lehet oldani/fel lehet szerelni ("csak" le kell róla a második/fölösleges vékony csövet kapni), méretpontos és a bal hátsó dobbetét felfogatási pontjai is szépen meg vannak rajta (ez fontos! a szerelő szerint aki csinálta, van még egy harmadik fajta cső is a neten amin nincsenek meg ezek a pontok, az biztosan nem jó!). A teljesség igényével még annyi, hogy ebben nincs a betöltőnyílásnál (ahogy letekered a tanksapkát) ilyen fém "visszacsapó csappantyú" (amit a tankoláskor a pisztollyal billentesz be, hogy tankolni tudj), de ennek nincs igazi szerepe/jelentőssége elvileg. Remélem segítettem! :)

Előzmény: Nemtudomki62 (11241)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.09.16 0 0 11241

köszönöm

Előzmény: DKori86 (11239)
DKori86 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 11240
Előzmény: DKori86 (11239)
DKori86 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 11239

Nézz alá, ha nincs is aknád ha alaposabban megvizslatod rendesen alánézve akkor látod, hogy ez a fekete betöltő cső a bal hátsó keréknél (értelem szerűen a tanksapkától) függőlegesen halad lefelé majd kb vízszintesen folytatja előre és a kasztni közepe fele az útját a tankba, a bal hátsó rugó mellett/beljebb...elég jól kivehető. Azt szerintem szemrevételezéssel is jól láthatod, hogy milyen állapotban van, mennyire korrodált stb. vagy adott esetben láthatod is a bajt. Nálam teletankolás után ~35kmre megálltunk egy enyhén hátrafele lejtő parkolóban (ami épp elég volt neki, hogy a tele tankból pont a cső irányába "tömörödjön" jobban az üzemanyag) majd amikor indultunk volna, a csomagtartóban pakolva erős benzinszag csapott meg. Sejtettem mi vár (jó pár Swidt és SX4 esetében hallottam/olvastam már ilyen gondról), alánézve láttam a bal hátsó rugó mögött a benzinfoltot az aszfalton, sőt épp láttam ahogy talán-talan vékony hajszálrepedés mentén duzzad a következő csepp és készül csöppenni. Ahogy hazajöttünk meg is szűnt a jelenség mert már fogyott annyi a tankból, hogy ne nyomja kifele... Nézz alá Te is, azzal nem vesztesz! :)

 

Ui.: szerintem egyébként ilyen van benne, de ha gondolod ha megjön az alkatrész megkérdezhetem pontosan Neked (ennek nem álltam neki magam, egy közeli szerelő ismerősöm is alánézett és mondta/megegyeztünk, hogy berendeli az alkatrészt és megcsinálja nekem :) )

Előzmény: Nemtudomki62 (11238)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 11238

hello.nekem is ez a gondom de én az o gyürüre gyanakodtam.melyik az a acső?valami cikszám?kösz.

Előzmény: DKori86 (11237)
DKori86 Creative Commons License 2021.09.15 0 0 11237

Sajnos utólért minket is a benzin betöltő cső korrodálásának (és e miatt hajszálrepedésének és szivárgásának) hibája: legutóbbi teletank után erős benzinszag a tanksapka körül, és az autó alá nézve látom is, hogy a betöltőcső vízszintes szakaszán honnan könnyezik. Alkatrész megrendelve, csütörtök/péntek fele érkezik aztán csere, így ez is le lesz tudva jó sok évig (jól fog járni vele a következő tulaj :) ...2020ban az ABS kocka is cserélve lett, plusz EGR szelep is, így mondhatni, hogy az egyáltalán nem problémás M15A SX4-nek gyakorlatilag a "típushibáival"/esetleges gyenge pontjaival jó pár évig nem lesz gond, minden bizonnyal csak kopó/fogyó cuccokat fog kérni remélhetőleg sokáig :) - és abból se sokat :) tavaly kapott új gyertyákat is, futóműve/fékje is teljesen egészséges, nemrég voltam vele futóművesnél átnézésen).

DKori86 Creative Commons License 2021.09.08 0 0 11236

Hát az akkor úgy passz, a 20e km valóban gyanúsan kevés. :( vagy valami nagyon silány/hitvány darabot fogtál (fogott a szerelőd) ki. Nem tudom mit mondjak, ha ilyen gyanúk merülnek fel benned akkor talán azzal tudod megnyugtatni picit magad ha egy-egy ilyen javítás után "valahogy" (még ha nincs is aknád: keresel valami meredekebb helyet stb.) alánézel az autónak és azt azért jó eséllyel a futóműelemeken szemre meg tudod mondani, hogy új(szerű) lehet vagy éppen 13éves felületi rozsda van rajta. Sajnos mást nem tudok mondani. :(

 

Ui.: nekünk múlt héten a Swiften az első fékcsúszkákat cserélték felújító szettel, plusz első fékbetétek, plusz lengőkar alsó szilentek plusz stabpálca csere...én vittem az alkatrészt és kíváncsiságból (nem feltétlen gyanakvásból hanem mert érdekel a dolog de ennek most épp nem álltam neki itthon magam időhiány végett..) megnézegettem utána alulról, szép tiszta újak a stabpálcák és a csavarok, a fékbetétek is azok amiket én vittem a dobozban, nem koppan az eleje és a fék is rendben (bár gyenge fékezésre kicsit nyikorgósak a betétek, Nippartsot vettem bele mert ez volt polcon, de gyanítom ez keményebb keverék lehet mert a fékpor is kevesebb, meglátjuk - olcsóbb kategóriában korábban a Delphivel volt jó tapasztalatom Stilon, megfelelő fékerő mellett csendes volt > az egy "puha" keverék volt, szóval ott az olcsóság ott mutatkozott meg, hogy több fékport csinált és gyorsabban kopott, mint mondjuk utána a Brembo de cserébe az élettartamára kifogástalanul tette a dolgát) szóval merem hinni, hogy mindent el is végeztek. :)

Előzmény: RetteNETes Lalyos (11234)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2021.09.08 0 0 11235

...egyébként kösz a hozzászólást!  :-)

Előzmény: DKori86 (11233)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2021.09.08 0 0 11234

a 4év az csak kettő... ezidő alatt mentem vagy 20 ezer km-t. Hogy mi került bele anno fogalmam sincs... jellemzően autóúton, autópályán használom 80%-ban a gépet. az összes megtett km ~230 ezer. Ha 13 év alatt nem volt ezekkel gondom, hasonló használati körülmények között, akkor egy 50 ezres lengőkar csere elgondolkodtat minimum...

Azért kezdetm el ezen filózofálni, mert ezek jellemzően olyan alkatrészek amit nem látsz.. A nejem autójának a vizsgájakor a szerelő kapásból annyit mondott: az indexek kopottak nem elég sárgák, amik egyébként  ránézésre sárgán villogtak... (van, vagy létezik egyáltalán valami "sárgaságmérő mértékegység"????) emellett a lengéscillapító porvédőjét kellett cserélni... Ami ugye megint olyan alkatrész, amit ha akarom elhiszem, ha meg nem akkor nem... Mint mondtam ez is olyan tétel, amit nem lát az ember...

Előzmény: DKori86 (11233)
DKori86 Creative Commons License 2021.09.06 0 0 11233

Szia!

 

Utolsó két műszaki előtt >> az 4 évet jelent nem? Milyen márkájúak kerültek bele és nagyjából mennyi km-t mehettél ezidő alatt? Persze az se mindegy, hogy merre használod (nagyon más a kopás ha mondjuk naponta pályán ingázol munkába vagy épp 3számjegyű alsórendű úton járkálsz...), de mondjuk ha a kettővel ezelőtti műszakikor (~4éve) került bele valami kevésbé nevesebb lengőkar és azóta mentél 40-50-60ezret akkor szerintem előfordulhat (még ha nem is a legjobb hír). Ha 2 éve volt cserélve, Lemförderre vagy valami normálisabbra és nincs bennük 20-30e km sem akkor már érdekesebb... Stabpálca szintén lehet egy "fogyóeszköz" (bár Suzukiknál nem hallom/tapasztaltam még annyira, hogy sűrűn elfáradna.... - nekünk a 2008as Swiften múlt héten cserélték őket, 213e van az autóban, eléggé be voltak gyógyulva, nem mostanában voltak bántva, szóval bírja :) ), az annyira nem tartozik a költségesebb dolgok közé, hogy pár évente szemöldököt vonjon rá az ember. Apropó: mekkora kerekeken gurulsz (bár gondolom gyári 16" ).

 

Ui.: anyósom SX4ében bő 140e van, tavaly lettek csereérettek a gyáriak, ami nálunk van SX4 abba 293e km van, már biztosan volt cserélve benne mert nagyon nem a végét járják. :)

Előzmény: RetteNETes Lalyos (11232)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2021.09.06 0 0 11232

az utolsó két műszaki előtt szerepelt a javítandó tételek között a stabpálca és a lengőkar (J+B)... létezhet, hogy normál használat mellett két év alatt "leamortizálódnak"????

Jani5_RC Creative Commons License 2021.09.03 0 0 11231

Közbe sikerült elhárítani a hibát, aksisarú le, kb 10perc mulva vissza és láss csodát ismét működik.

Előzmény: Jani5_RC (11230)
Jani5_RC Creative Commons License 2021.09.02 0 0 11230

Üdvözlök Mindenkit!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Az áldozat egy 2007-es 1,5-ös SX4 rádiója. Az akkuja lemerült, mert rajt felejtettük a világítást (nem első eset) kicseréltem az aksit és azóta bármit csinálok csak HELP-et ír ki. Valaki tudna-e ebben segíteni. Előre is köszönöm.

ksa1963 Creative Commons License 2021.09.02 0 0 11229

Üdv !

A tempomat beszereléshez kapcsolódó kérdés , hogy can-bus van-e az autómban ?

A tempomatos eszközök vávárlásához beszereléséhez kell tudnom , hogy van-e can-bus az autóban.

Suzuki sx4 sedán 1.6 benzin euro5 -ös 120 LE -ős motorral digitális vezérlésű klima és külföldről behozott JSAGYC21S alvázszámmal .

Aki ért ehhez kérem segítsen nekem.

Köszönöm .

topoly Creative Commons License 2021.09.01 0 0 11228

Akkor keleten a helyzet változatlan. Én pár éve Békésből mentem Pestre, mert még Szegeden sem találtam céget.

Előzmény: ksa1963 (11226)
Sacccy Creative Commons License 2021.08.31 0 0 11227

Örülök hogy van aki hasznát veszi végül is az ecet nem "bánt" azon kivül semmit. De a 20%-os a tuti. :)

ksa1963 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 11226

Üdv .

Debrecenben és környékén tempomatot csinálnak-e szerelnek-e be utólag suzuki sx4-be ?

Sok céget megkerestem de én nem találtam aki elválalja,  megcsinálja .

Budapestre Debrecen környékéről ha lehetséges nem utaznék fel.

Köszönök minden a segítséget .

 

Nemtudomki62 Creative Commons License 2021.08.31 0 0 11225

hello,de jött ötlet.töled.köszönöm.

Előzmény: Sacccy (11224)
Sacccy Creative Commons License 2021.08.31 0 1 11224

Igaz hogy ötlet nem jött de az ecet és citromlé segített! Ablaktisztító flakon bepermetezés majd egy kis idő után magasnyomású mosás mint az új sx4 blokk.

Sacccy Creative Commons License 2021.08.29 0 0 11223

Sziasztok!

 

Meg szeretném tisztitani az aluminium felületeket a motortérben blokk,generátorház,stb mivel csúnyán oxidálódott szinte fehér réteg rakódott rá. Mivel flottás autó volt sztem nem nagyon foglalkoztak a motor tisztitással. Blokkmosóval próbálkoztam de semmi hatása. Van-e valakinek ötlete?

celticbear Creative Commons License 2021.08.27 0 0 11222

200000 km-ről szól az összegzés.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!