Mindkettő jó bele, nekem most Denso van, gyárilag NGK volt benne. Szelephézagot érdemes megnézetni, bár hallatszik rajta ha már szükséges. Olajokat szintén cseréltesd, a váltóban is érdemes, de csak gyári Honda MTF3. Nekem is most esett át egy nagyobb kötelező szervizen. Benzinszűrőt nem cseréltünk.
Nem tudom, hogy hány Ah-ás az AKKU. Például egy 45 Ah-ás töltőárama, általában az 1/10-e, vagyis 4,5 A. Megfelelő töltőáram esetén 12-14 óra töltési idővel lehet számolni. A feltöltött AKKU üresjárati (kapocs-) feszültsége pedig 14,4 V.
Amennyiben a töltés befejeztekor a feszültség megfelelő volt, s 6 óra elteltével már csak 8,6 V-ot lehetett mérni, akkor valami nem stimmel. Az is lehetséges (csak feltételezem), hogy a töltőről való lekapcsolásakor, még nem volt teljesen feltöltve.
A feltöltött AKKU (kocsin kívüli) állapotának közvetett mérése például egy H7-es 55W-os izzóval terhelve is – hozzávetőlegesen – ellenőrizhető (ábra: feszültség mérés). Amennyiben az üresjáratihoz képest jelentős a feszültségesés, akkor az AKKU nem igazán áll a helyzet magaslatán.
Autóban a nyugalmi áramfelvétel méréséhez az AKKU pozitív pólusáról le kell választani a sarut, és az ábrán jelzett módon kell közbe iktatni a multimétert: árammérés funkcióba kapcsolva (a biztonság kedvéért először amperes méréshatárban, mondjuk 1 A, ha van). Ha kis érték mérhető, akkor a pontos mérés érdekében mA-es tartományba állítva folytatni a mérést.
Első körben beszereztem egy (működő) multimétert. Az akksi ~12 órát töltöttem. Ma reggel 9 körül levettem a töltőről, majd délután 3 körül megmértem az új multiméterrel. 8,6 V-ot mutatott... akksivásár.
Második körben megmértem az autó áramfelvételét, mely totál 0-t mutatott.
"A mérést a kikapcsolás után néhány perc elteltével célszerű megejteni": ezt úgy érted, hogy leszedem a sarukat, ugye? Az akksi 3 napja nincs az autóban. Akkor ez így normális?
Ha az említett, rövid idő alatt lemerül az AKKU, akkor azt valóban jelentősebb áramfelvétel okozza.
Például, egy kütyük nélküli autó nyugalmi áramfelvétele általában néhány 8-20 mA között lehet. A Honda Jazz-om esetében, emlékezetem szerint 10 mA. Egy riasztó, vagy egyéb, állandóan bekapcsolt kütyü miatt, esetenként elérheti a 80 mA-t is. A 80-100 mA feletti érték viszont már nem normális!
Első körben az AKKU csatlakoztatást megbontva, multiméterrel megmérném az autó nyugalmi áramfelvételét. A mérést a kikapcsolás után néhány perc elteltével célszerű megejteni, mert kezdetben magasabb érték mérhető, ami később lecsökken.
Amennyiben a fenti értéknél (maximum 50-80 mA) nagyobb a nyugalmi áramfelvétel, az esetben kezdődhet a kutakodás, hogy valójában mi is okozhatja a normálistól történő eltérést?
Ehhez kérnék segítséget: Van egy 8gen sedan Civic-em. Miután a gyári fejegységen nincs RCA kimenet, így vettem egy jelszint átalakítót (Dietz), s bekötöttem, hogy használhassak erősítőt. Minden simán ment, működött minden. A kis szerkezetet elsőre nem megfelelő helyre tettem, így újra megbontottam a műszerfalat, hogy jobb helyen legyen a cucc. Ezután jött a gond. Azóta nem kapcsol be a rádió, nem működik sem a távirányítóval, sem a kulccsal a központi zár, illetve a riasztó, továbbá nem indul az autó, mint mikor lemerült az akkumulátor. Ekkor kiiktattam a jelszint átalakítót. Az aksit újra töltöttem, utána beindult, de másfél nap múlva megint, mintha lemerült volna. A rádió és a riasztó ugyanazt produkálja. Az a sejtésem, hogy valahogy zárlatot csináltam.
Ha valaki ért hozzá, vagy ismer jó szerelőt, és megadja az elérhetőségét, azt nagyra értékelném. :)
Kőnig autónál Esztergomban a fehér 8gen Civic tekerve van. Voltam kint Ausztriában megnézni. 208 ezer van benne, 112-re tették vissza. Még ott a szélvédőn az osztrák Pickerl műszaki matrica. A kinti hirdetés már nem elérhető. Vigyázzatok vele.
Úgy nézki, hogy az index mégsem élte tűl az ütközést. Utána még működött egy darabig. A plexijét megragasztottam, utána már nem működött. Áram van a csatlakozóban.
Köszi, de az enyém asszem nem ilyen. Itt egyben van az egész tükörház. Az enyémen meg külön van a tükörnek egy váza, és azon kívül egy műanyag héj a kaszni színében, alul meg egy fekete burkolat.
A külső tükör borítását, hogyan lehet fájdalommentesen leszedni? Valahogy az az érzésem, hogy törni fog.
(Előzmény: összekoccantam a tükörrel. Úgy föccsent szét, hogy egyből megjelent a szemem előtt egy hatjegyű szám. Ehhez képest teljesen sikerült összerakni, mindene működik, még a tükörlap is használható, bár cserés. De az indexbúra megrepedt, félek, hogy telemegy vízzel, minimum ragasztani kell, de lehet, hogy csere. A borításnak meg elég lesz egy kis polír.)
Mostani esős napok után vezető oldalon valahonnan befolyt a víz. Szélvédő alatti vezető csatornát, tűzfalat néztem, az rendben. Ajtó kéder rendben. Pollen szűrő alja is vizes.