Sziasztok , Múltkor írtam a rángatás, megtorpanás próblámámról.... elvittem szervízbe EGR takarítás majd próbakör ugyan úgy rángatott... Majd gépre kötve azt írta hogy főtengelyjeladó hibás, cserélve lett aztán utána jónak tünt 1-2 hétig semmi baj most tegnap ismét menet közbe volt egy rántás kb 1 másodpercig érezhető rántás.... Kezdek bepipulni a végén eladás lesz és veszek valami más kocsit...
Nekem is volt már ilyen problémám... 120.000 km környékén kezdett el megtorpanni a Honda. Először is gyertyacsere, azután "EGR" csatorna TISZTÍTÁSA! Ha szervizbe hordtad a kocsit, akkor elméletileg 40.000 km-ként az EGR rendszerre is rá kell nézni a szervizeléskor.
Egyébként az EGR rendszer a kipufogógáz visszavezetéséért felelős rendszer. A szakszervizek többsége nem nagyon végez tisztítás, inkább a szelep cseréjét "javasolják" amikor már menthetetlen a történet... Egy időben "kezelt" (tisztított) rendszerrel ki lehet küszöbölni a hibát, de egy új EGR szelep ára+cseréje igen borsos!
Amennyiben sokat autóztál városban rövid távokat,ez a jelenség igen hamar előfordulhat. Saját tapasztalatból tudom, hogy egy átlagos magyar használat esetén (10-15000 km/év) nekem a City-m esetében 9 évesen kezdődtek a megtorpanás szerű jelenségek. A szerelőm első kérdése az volt, hogy mennyit használom "városban" az autót, és hogy hosszabb "távokat" szoktam-e menni és milyen időközönként...
Az EGR rendszer tisztítása időigényes, ami azt jelenti, hogy a szerelőlén kell hagyni a kocsit 1 napra. Egyik nap viszed a másik nap hozod. Ha kitisztíttatod a EGR-t nem fog rángatni!
10 éves a City-m semmi baja! Imádom! A fent említett "probléma" az élet és a használat velejárója. Ezeket az autókat csak idő "vasfoga" fogja megenni, sajnos.
Sziasztok, Pár napja nálam is előjött a rángatás, megtorpanás problémája 92 ezer km van a kocsiba 2007-es.. 2-3ba alacsony fordulaton ránt egyet-egyet majd utána semmi baja, van hogy simán elmegyek A-ból B-be semmi rántás majd megint elöjön.. EGR csatorna? gyertya csere az kb 10 ezer km-el ezelött volt
Hat ezt igy latatlanban megmondani nem lehet. Olvastasd ki egy markaszervizben. Ha normalisan megy, nem erzel semmi valtozast, akkor elkepzelheto mondjuk egy lambdaszonda hiba.
Újabb gondok. Vizsga miatt elvittem szerelőhöz a kocsit. Amúgy is ki kellett cserélni már az olajat,szűrőket,gyertyákat,és valamilyen szíjat is ( ezt nem tudom hogy mi de ők mondták). Megtörtént,és rá pár napra kigyulladt a motorkijelző sárga lámpája. Tudna valaki segíteni,hogy kb. mi lehet a gondja ? Mehetek vele még,vagy parkolópálya ?
Uraim aki már cserélt gyertyát tényleg 8000 huf kb. darabja a gyertyának ? Autószerelő haverom nézett utánna és olyan 55 ezer lenne a 8 gyertya? Full kedvezményekel. Kicsit kiakadtam ezen.
Nálam még közel sem futott 40 ezret, az előző tulaj szerint (messziről jött ember azt mond amit akar), a gyertyák nem rég voltak cserélve, az EGR csatorna tisztításáról nincsen infóm tőle (könyv nincsen vezetve.....). Ez esetben akkor első lépésben gyertyacsere és EGR csatorna tisztítás lesz, ha ez nem oldja meg, akkor trafó.
Szerintem nálad a "megtorpanást" nem a gyújtótrafó meghibásodása okozza, hanem az iDSI motorra jellemző EGR csatorna (nem szelep!!!) eldugulása.
Ezt a karbantartási könyv szerint 40 000 km-ként tisztítani szükséges, ezt te rendszeresen megcsinálod?
A trafót egy 10-es csavar tartja, ezt megoldva könnyen kihúzható. A hátsó sorhoz nehezen férsz hozzá (kicsi a hely). A két sornak különböző a trafón a felfogatási pont.
A tapasztalatok alapján igen ritka a trafó meghibásodása, akkor következik be ha nem cserélsz 40 000 km-ként gyertyát, de ekkor szemmel is látható amelyik rossz.
Már egy ideje olvasom a fórumot, sok hasznos dolgot olvastam már tőletek, leginkább azt, hogy a gyári hi-fivel érdemes hosszú távon megbarátkozni... :)
Egy éve lettem gazdája egy 2006-os meggyvörös Citynek (180.000 km). Eddig túl vagyok egy nyelestengely csapágy cserén, és a nyári műszaki előtt lesz egy jobb első lengőkar cserém, mert eléggé kopog, nyikorog. Nem rég kezdődött (nálam) a többetek által említett "megtopanás" jelensége. Arra gondoltam, hogy veszek egy trafót és elkezdem egy oldalról cserélgetni, ahol megszűnik a rángatás, ott marad bent.
Három kérdésem lenne:
1, Előfordulhat-e, hogy nem egy, hanem több trafó is rossz egyszerre? Ha igen, akkor cserélgethetem egy darabig :)
2, Mennyire bonyolult a cseréje? Földi halandóként is meg tudom oldani, vagy inkább bízzam szerelőre?
3, Volt egy kis "holttér afférom", melynek köszönhetően a balos tükröm feladta a harcot. Nincsen eltörve se a burkolat, se a tükörlap, de a befordító motor és a tükör közt megszűnt a kapcsolat, csak lifeg (most ki van fixen ékelve). A motorok működnek. Ezt karosszériás, vagy elektronikás tudja nekem megcsinálni?