Keresés

Részletes keresés

Rufella Creative Commons License 2010.05.04 0 0 602
Kösz a képet Segédnick! (nicsak, hàt ezek nem mongolok? itt nyugaton hajlamosak mongol fejjel àbràzolni a hunokat és Atillàt is)
Lejjebb màr idéztem a hunzàkròl Dr. Tòth Jenô tollàbòl (1913)...öszerinte tehàt azokban az idôkben még léteztek az ilyen falunevek:
Tsorbàn, Budaless, Mukàtsàki, Sékvàr, Darvas, Hun-Lòs, Irsàd, Aptsai, Tolti, Jaglòth..
vagy folyònevek:
Botoga, Baltit, Sajòk;
hegynevek:
Tsòk, Harangàsi, Derentsi, Boaltàr, Alsò-Madàrkusi, Madsarnàth...
"Az indiai ràdsputok Jenu és Csoàn törzse, az afgàni 'faludi' és 'huszàridsàt' törzs, a hatàrszéleken élô 'Kari', 'Kazi', 'Mazur'-törzsek szintén rokonszàmba mennek. Ide sorozhatòk a 'komòk', 'dsàtok' és a 'kaggarok' népe, a kàsmiri 'togràk', akik hazàjukat 'tugàrnak' nevezik. Ugyancsak messzebbrôl, a nepàlorszàgi 'magarokat' is ide szàmithatjuk, akik Indiàbòl szakadtak fel Nepàlba. A burmaorszàgi 'sàngòk' és 'hri-kunok' stb. szintén érdeklôdésre tartanak szàmot..."

Szerinted kedves Segédnick, a hunok milyen nyelven beszéltek? Mit gondolsz Te errôl a kérdésrôl?
Előzmény: segédnick (601)
segédnick Creative Commons License 2010.05.04 0 0 601

The people of the Hunza Valley do not look Pakistani at all. T. Aima and Shamila smile happily for the camera (Karimabad, Pakistan)

Előzmény: segédnick (600)
segédnick Creative Commons License 2010.05.04 0 0 600

A hunzák a Himalája magaslatai között, zárt völgyekben élnek, melyeket csak igen magas hágókon át, nehezen lehet megközelíteni. A Hunza-völgy Kína, Tadzsikföld és Pakisztán határán húzódik, ahova még nem jutott el a civilizáció romboló hatása. A mai napig őrzik a koponyatorzítás szokását... Világos bőrükkel, szemükkel és hajukkal igencsak elütnek a pakisztániaktól. Csáji László Koppány a heftaliták leszármazottainak tartja őket.

Előzmény: Afrikaans8 (598)
Afrikaans8 Creative Commons License 2010.03.22 0 0 598

http://index.hu/tudomany/tortenelem/2009/05/20/1500_eves_torz_koponyak_a_magyar_temetokben/

 

"A germán népeknél – elsősorban a gepidáknál – megfigyelhető koponyatorzítást fiatal gyermekkorban, nem sokkal a születés után kezdték. Az agykoponyát erős textilcsíkokkal pólyálták be, leggyakrabban két, egymásra csaknem merőleges szorítókötést alkalmaztak. Az egyik a homlok felső harmadától futott a tarkón át a nyakszirt felé, így az agykoponya csúcsosan felfelé és enyhén hátra növekedett. A másik kötés a koponyatetőn át futott keskeny sávban a horizontális bandázsig. Egyes esetekben egyenesen az áll alatt kötötték meg. Ez a horizontális bandázs helyben tartásáért volt felelős, de hatására a fejtetőn egy enyhe árok alakult ki.

 

A koponyatorzítás nem járhatott tömegesen komoly és hátrányos élettani következményekkel, ezt az bizonyítja leginkább, hogy a germán korban széles körben elterjedten alkalmazták. A férfiak és a nők maradványai között egyaránt megfigyelhető. Sőt a divat úgy elterjedt a gepidáknál, hogy nemcsak a legfontosabb központjaikban, de a szállásterület perifériáján a néhány síros kis temetőkben is fellelhető.

 

... A kis számú ismert hun koponya között szintén előfordul a koponyatorzítás. A nyugat felé nyomuló hunok legyőzték a germán törzseket, azok vezetőit házasságok révén integrálták és a germán harcosok a hun hadsereg részévé váltak.

 

Kézenfekvő a feltevés, hogy a germánok a fölöttük uralkodó hunok divatját is követték ... A szarmata kori koponyatorzítás gondolatát a régészek egy része még elutasítja, de két magyar antropológus, Bernert Zsolt és Hajdu Tamás nemrég összegyűjtött és leírt néhány olyan torzított koponyát, amely a régészeti datálása szerint szarmata kori. Az aquincumi Gázgyári római kori köztemető vizsgált hatszáz sírja között is találtak egy, a Kr. u. 3. századra datált sírt, amelyikben a nyakszirtcsont alakja koponyatorzításra utal. A Budapesten, a Csúcshegy oldalában talált Kr. u. 2--3. századi temetkezés is bizonyíték lehet a koponyatorzítás divatjának a Római Birodalom területén való előfordulására. A Kárpát-medencei mesterséges koponyatorzítás szokása a germán kor után háttérbe szorult. Az egyik legismertebb torzított koponya mégis a Tiszavasvári temetőből került elő."

Előzmény: Epstein dr. (597)
Epstein dr. Creative Commons License 2010.03.22 0 0 597
E. Wamers a cikádák és a koponyatorzítás elterjedésével kapcsolatban mutatott rá, hogy azok nem közvetlenül a hun vándorlás emlékei: Bemerkungen zu zwei Zikadenfibeln aus westdeutschen Privatsammlungen; Frankfurter Beitrage zur Mittelalter-Archaologie 2. Schriften des Frankfurter Museums für Vor- und Frühgeschichte. Archaologisches Museum XII, Bonn, 1990, 49–60.
Előzmény: Epstein dr. (596)
Epstein dr. Creative Commons License 2010.03.22 0 0 596

A heftalita érméken láthatókhoz hasonló IV-V. századi torzított koponyák metszetrajza Trofimova nyomán:

 

a) Kunya-uaz

b) Kanga-kala

lebben Creative Commons License 2010.03.18 0 0 595
orlat κατάφρακτος Kataphraktos (többes szám: κατάφρακτοι hun sírtáblák

--------Ezek a korai lovas hagyományok, melyek erősen kötődnek az uralkodó kaszt nemesi (mivel csak azok a nemesi születésű, vagy kaszt válhat lovas harcosok), most elterjedt az egész eurázsiai sztyeppék és az iráni fennsíkon körülbelül Kr. e. 600-tól kezdődően miatt kapcsolatba Medián Empire 's hatalmas kiterjedésű az egész Közép-Ázsiában, amely a natív hazája korai, észak-keleti iráni etnikai csoportok, mint a Massagetae, szkíták, Sakas és Dahák. [9] Az egymást követő, Perzsa Birodalom, amely követi a médek után bukása az ie 550 vette ezeket a már régóta fennálló katonai taktika és lótenyésztés hagyományait és beadni az évszázados tapasztalat és veterancy a konfliktusok elleni görög városállamok, babiloniak, asszírok, indo-szkíták, és észak-arab törzsek, a lovasság jelentős szerepet játszott nemcsak a hadviselésben, hanem a mindennapi életben, hogy hozzon létre egy katonai támaszkodó szinte teljesen fel páncélozott lovak a csatát http://en.wikipedia.org/wiki/Cataphract

lásd toldi története
Előzmény: Afrikaans8 (594)
Afrikaans8 Creative Commons License 2010.03.18 0 0 594

"Jogos-e azt feltetelezni, hogy a hunok, kb. ugy neztek ki, mint ahogy ezek a filmek bemutatjak a tomegeket?"

 

Majd teszek még be képeket a Men-at-Arms sorozatból.

Előzmény: RobUr (592)
Afrikaans8 Creative Commons License 2010.03.18 0 0 593

"Mennyit vehettek at a hunoktol, oltozet, hadfelszereles, harcmodo tekintetebenl?"

 

Nincsen semmi szégyellnivaló egyébként az ilyesfajta kölcsönzésekben, pont a hunoktól vettek át a kínaiak is egy csomó újítást a hadakozó fejedelemségek idején, a Kr. e. IV–III. században, mint azt jeleztük volt – akkortájt, amikor államaikat még nemcsak velük, hanem egymással szemben is falakkal vették körül. Csao állam katonai parancsnoka, Li Mu például hun mintára szervezett lovas íjász csapatokat (melyeket tekintélyes harciszekérparkkal egészített ki, de a mozgósítás meggyorsítását szolgálta a gyorshíradó-szolgálat bevezetése is, melynek segítségével hegyről hegyre továbbított jelekkel egyúttal a parasztokat is értesíteni lehetett az esetlegesen közelgő veszélyről). A haderőreform eredményeként Li Mu megálljt parancsolt a hun betöréseknek. 100 ezer íjász, 50 ezer gyalogos és 13 ezernyi lovas íjász alkotta serege, melyet szám szerint 1300 harci szekér egészített ki, diadalt aratott a hunok felett: az ellenség soraiból állítólag százezren maradtak a csatamezőn, s ha e helyi részsiker túlzó számadatait vitatják is, morális jelentősége felbecsülhetetlen lehetett. Az eredmény pont a Madarász Henrik-féle 933. évi merseburgi ütközetéhez mérhető. A párhuzam pedig annál inkább szembeötlő, mivel korábban az ázsiai hunok ugyanúgy szerződéses formában felbérelt rendszabályozói voltak az egyes kínai államoknak egymás elleni küzdelmeikben, mint voltak a Bulcsú-féle varkhoniták (avar-hunok) a X. század "feudálisan széttagolt" Európájában.

 

Csao fejedelme, Wu-ling a hun öltözetet is meghonosította övéi között, hogy elősegítse a küzdők mozgását. Bő felsőruhájukat a kínaiak testhez simuló kabáttal cserélték fel, s – miként a földrész nyugati részein történt hatti-szkütha hatásra – a tunikaszerű ruhadarab helyett ló megülését nadrág viselése vált általánossá. (Figyelem: a Bruce Lee-filmekből ismert "egyennadrág" a hiung-nuknak köszönheti tehát a létét!) Még a hun föveg is megjelent, a kötött övet pedig a különféle tárgyak felakasztására alkalmas, összekapcsolható bőröv váltja. Mindehhez járul a csizma feltűnése. Ligeti Lajos megjegyzése emelendő itt ki, aki szerint "az átvétel folyamata már régebben megindult, és sokkal szélesebb területen folyt, mint Csao területe".

 

(Parthus topik 8818.)

Előzmény: RobUr (592)
RobUr Creative Commons License 2010.03.18 0 0 592

Az utobbi evek, evtized, kinai tortenettel foglalkozo, kinai filmjei, olyan impozans kepet festenek a hadseregeikrol, felszerelesukrol, hogy eszembe jutott, mennyiben lehet korhu" az abrazolasuk?

 

Remelhetoleg, megfelelo kutatomunka utan, a valosaghoz huen keszitettek el a jelmezeket.

 

Mennyit vehettek at a hunoktol, oltozet, hadfelszereles, harcmodo tekintetebenl?

Mennyit es mit vettek a hunok a kinaiaktol.

 

Jogos-e azt feltetelezni, hogy a hunok, kb. ugy neztek ki, mint ahogy ezek a filmek bemutatjak a tomegeket?

 

Mert, nyugati abrazolas csak keves es felrevezeto lehet.

Athila Secundus Creative Commons License 2010.03.16 0 0 591

igen,

ez az amit én is ismerek róla,

 

de ehhez kapcsolodó eredeti írással, szöveggel még nem találkoztam.

Előzmény: segédnick (589)
segédnick Creative Commons License 2010.03.15 0 0 590

Ursula Brosseder

The Xiongnu cemetery of Gol Mod (Mongolia)

 

Since the 3rd century BC the Xiongnu are a steppe nomadic people who are mentioned in the Chinese written records. They appear as a political and military power on the northern frontier of the Han Empire, and they are soon recognized as a political entity. Until the 1st century AD when the Xiongnu were finally defeated and did not play an important role any more, the Han Empire tried to handle over quite a long period of time these nomadic barbarians with a “peace and kinship treaty”, which partially was an agreement to pay tribute to the Chanyu.

But who were those Xiongnu? And how adequate is the image shown in the chronicles? The archaeological record on the Xiongnu is still not so abundant in comparison with other regions in the early medieval time.

 

In the past Russia with its research in Buryatia contributed the most to the knowledge on the Xiongnu (Yu. Tal’ko Gryncevich, G. Sosnovskij, A. Davydova, P. Konovalov, S. Minyaev) and also set the stage for research on Xiongnu with the famous expeditions under P. Kozlov in 1925 to Noyon uul.

 

Since the past 10 years however, after the political turnover in the eastern hemisphere, research on the Xiongnu has increased tremendously in Mongolia – today there are about seven international expeditions researching on Xiongnu archaeology from France, Korea, Russia and the United States – and soon there will be more data available for the scientific community.

 

One of the expeditions in Mongolia longest involved in research on the Xiongnu is the “Mission archéologique française en Mongolie (MAFM)”, headed by J.-P. Desroches from the Musée Guimet in Paris. Since 2001 they conduct their research in the Arkhangay province at the site of Gol mod, located 350 km west of Ulaanbaatar.

 

In 2004 and 2005 the MAFM excavated a second aristocratic tomb (T 20). I joined the expedition in 2005 and together with my colleagues Guilhem André and Erööl-Erdene I am leading the excavations conducted in Gol mod. In 2005 we excavated the burial chamber of the princely Tomb 20 with several archaeologists, a restorer, a topographer and several students from Ulaanbaatar.At the beginning of the excavations we found on top of the burial chamber (in a stone packing) a light Chinese chariot, which was probably dismantled before its deposition. In the burial chamber we excavated a second, lighter inner construction, in which the coffin was placed.

 

The inventory of the burial chamber was rich and is still in progress to be studied. The documentation, excavations of the blocks taken in 2005 took up all the time of the campaign in 2006 and much of 2007s. A first impression on the findings can give the following pictures http://www.archaemongolia.com/galerie#

For the work of the MAFM and more information on the excavations in Gol mod, see the official website at www.archaemongolia.com.

 

My own research interest focuses on the society of the Xiongnu and their contacts to the West and how they interacted with other late Iron Age communities in Eurasia. In scientific literature for example it is often assumed that the European Huns are the followers of the Xiongnu. Looking at the archaeological evidence more closely there are however numerous obstacles questioning this picture.

U. Brosseder, Zur Archäologie der Xiongnu. In: Attila und die Hunnen. Ausstellungskat. Speyer (Stuttgart 2007) 63-71.  U. Brosseder, Fremde Frauen in Ivolga? In: M. Blečić u. a. (Hrsg.), Scripta praehistorica in honorem Biba Teržan. Situla 44 (Ljubljana 2007) 883-893.  U. Brosseder, Les Xiongnu et leurs relations internationales. Хүннүгийн үеийнхэн тэдний гадаа харилцаа. In: J.-P. Desroches/G. André (ed.), Mongolie, les Xiongnu de l’Arkhangaï. Монгол улс: Архангай дахь Хүннүгийн судалгаа (Oulan-Bator 2007) 82-84.

 

 

Literature

 

In latin:

 

G. André, Une tombe princière Xiongnu à Gol Mod, Mongolie (campagnes de fouilles 2000-2001). Arts Asiatiques 57, 2002, 194-205.N. di Cosmo, Ancient China and its enemies. The rise of nomadic power in East Asian History (Cambridge 2002).N. di Cosmo, The Origin and Rise of the Xiongnu Empire. In: H. Celâl Güzel/C. Oğuz/O. Karatay (eds.), The Turks (Ankara 2002) 217-227.J.-P. Desroches/G. André (éd.), Mongolie, les Xiongnu de l’Arkhangaї (Oulan-Bator 2007).J.-P. Desroches, La nécropole de Gol Mod en Mongolie. Comptes rendus de l’Académie des Inscriptions et Belles-Lettres, fasc. III, oct. – janv. 2003, 1167-1176.N. Ishjamts, Nomads in Eastern Central Asia. In: J. Harmatta (Hrsg.), History of civilisations of Central Asia II. The developments of sedentary and nomadic cilivisations: 700 B.C. to A.D. 250 UNESCO Publishing (Paris 1994) 151-169.B. Miller/F. Allard/D. Erdenebaatar/Ch. Lee, A Xiongnu Tomb Complex: Excavations at Gol Mod 2 Cemetery, Mongolia (2002-05) In: History and Tradition of Mongolian Statehood (Ulaanbaatar 2006).Mongolie. Le premier empire des steppes (Arles 2003).H. Parzinger, Die frühen Völker Eurasiens. Vom Neolithikum bis zum Mittelalter (München 2006).D. Robcis/G. André/A. Lalande, Etude et restauration d’un insigne de commandement Xiongnu, Techne 21, 2005, 5-11.S. I. Rudenko, Die Kultur der Hsiung-nu und die Fürstengräber von Noin-Ula. Antiquitas 3,7 (Bonn 1969).Yü Ying-Shih, The Hsiung-nu. In: D. Sinor (ed.) The Cambridge History of Early Inner Asia (Cambridge u. a. 1999) 118-149.

 

In cyrillics:

 

 Давыдова А.В. 1995, Иволгинский археологический комплекс 1. Иволгинское городище. Aрх. памятники Сюнну 1. – Санкт-Петербург.Давыдова, A.B. 1996, Иволгинский Комплекс 2. Иволгинский Могилник. Арх. памятники Сюнну 2. – Санкт Петербург.Давыдова А.В. и C.C. Миняев 1993, Новые находки наборных поясов в Дырестуйском Могильнике. Арх. вести 2, 55–65.Давыдова, А.В. и Миняев, С.С. 2003, Комплекс археологических памятников у села дурены. Арх. памятники Сюнну 5. – Санкт-Петербур.Коновалов, П.Б. 1976, Хунну в Забайкалье. Погребальные памятники. – Улан-Удэ.Крадин, Н.Н., 2001, Империя Хунну. – Москва.Крадин, Н.Н., Данилов С.В. и П.Б. Коновалов 2004, Социальная структура хунну забайкалья. – Владивосток.Кубарев, В.Д. и А.Д. Журавлева 1986, Керамическое производство хуннов Алтая. In: Палеоэкономика Сибири. 101–119. – Новосибирск.Миняев, С.С. 1988, Комплекс погребений 44 в Дырестуйском могильнике. Краткие сообщения института археологии № 194, 99-103.Миняев, C.C. 1995, Новейшие находки художественной бронзы и проблема формирования "геометрического стиля" в исскустве Сюнну. Археологические Вести (Санкт Петербург) 4, 123-136.Миняев, С.С. 1998, Дырестуйский могильник. Арх. памятники Сюнну 3. – Санкт Петербург.Миняев C.C. и Сахаровская, Л.А. 2002, Сопроводительные Захоронения "Царсково" Комплекса № 7 в Могильнике Царам. (engl. Summary: Sacrifice Burials of "Royal" Complex No. 7 at the Tsaram Cemetery) Археологические Вести (Санкт Петербург) 9, 86-118.Могильников В.А. 1992, Хунну Забайкалья. // Степная полоса Азиатской части СССР в скифо-сарматское время. Арх. СССР, 254–273.Талько-Грынцевич, Ю.Д. 1999, Материалы к Палеоэтнологии Забайкалья. Арх. памятники Сюнну 4. – Санкт-Петербург.Tөрбат Ц., Амартүвшин Ч. и У. Эрдэнэбат 2003, Эгийн голын сав нутаг дахь. – Улаанбаатар.

 

 

Képek: 1  2  3

segédnick Creative Commons License 2010.03.15 0 0 589

"Runic characters of Hsiung-nu–Hsien-pi script (Mongolia and Inner Mongolia)"

 

Kr.e. II.–Kr.u. II. század

 

N. Ismagulov Orazak Ishjamts: Nomads In Eastern Central Asia

In: Harmatta János szerk.: The development of sedentary and nomadic civilizations: 700 B.C. to A.D. 250 (History of civilizations of Central Asia 2.), UNESCO Publishing, 1996, 166. (5. kép)

 

Itt olvasható a teljes tanulmány is, melyet korában egy másik topikba már belinkeltünk

 

 

 

A 6. kép ugyanonnan
Előzmény: segédnick (588)
segédnick Creative Commons License 2010.03.15 0 0 588
Azt hiszem, ez Isjamcstól való...
Előzmény: Athila Secundus (568)
Afrikaans8 Creative Commons License 2010.03.15 0 0 587
Zavaros elméjű és felkészületlen embereknek sikerült szétoffolniuk ezt a topikot is...
kisharsány Creative Commons License 2010.03.15 0 0 586

 

 Ez a térkép nem sok mindenre jó, de egyre feltétlenül:

 

  Azon a tájon ábrázolja a sabirokat, ahol Ptolemaios jó négy-ötszáz évvel korábban. A savirok/sabirok (szavárd magyarok) ti. a kathedrális történettudomány szerént csak a "besenyő áltámadás" után futottak oda.(Egész Nagykazáriát átszelve, hátukban a Kazáriával is ellenséges besenyő üldözőkkel) Ráadásul Julianus elődje Ottó barát 123?-ban ugyanott beszél velök - magyarul !!! Az Ottó beszámolója a Kaukázus déli lejtőiről szólt, Jeretyán/Gyeretyán viszont - ahonnan 13??-ban püspököt kértek Rómából - pontosan a jelölt helyen volt.

 

 Hogy mik vannak ? ::))))))

Előzmény: lebben (584)
abani Creative Commons License 2010.03.15 0 0 582
Köszi!:))))
Előzmény: kisharsány (580)
kisharsány Creative Commons License 2010.03.15 0 0 580

 

  sauromada= sauromata

 

   http://www.google.hu/search?hl=hu&q=sauromata&btnG=Keres%C3%A9s&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=

 

  több mint 3.000 találat ...böngészhető rendesen :))))

Előzmény: abani (578)
Athila Secundus Creative Commons License 2010.03.15 0 0 579

igen, ezt ismerem, volt is említve régebben,

 

de ez egy ellenőrizetlen, átvizsgálatlan adat,

 

se a lelet maga, se az állítólagos megfejtés nem szerepel sehol a rendes szakirodalomban,

szóval teljesen használhatatlan.

jelen állapotában az iszfaháni, stb. kategóriába tartozik.

Előzmény: lebben (575)
abani Creative Commons License 2010.03.15 0 0 578
Köszönöm hozzászólásod kedves Kisharsány,

ez egy biztos pont lehetne történelmünkben, hogy kik is voltak azok a sauramadák.
Igaz, még sokat kell keresni, kutatni ahhoz, hogy tisztuljon a kép.:)))
Előzmény: kisharsány (577)
kisharsány Creative Commons License 2010.03.15 0 0 577

 

   Nem lehetséges a szarmata szó a magyar névnek valamely torzított változata?

   szarmata/sauromata = sauromada = sarmada = fehér mada = fehér méd = királyi méd (lsd.:sárarany = fehérarany)

 

 

 IPOLYI - download free online

Pl. Sárarany=fehér arany, Sarolt=Fehér menyét, a "kány" pedig =farok. 7. A sárkány nem születik, hanem olyan halból vagy kígyóból lesz, amely hét évig ...
www.scribd.com/doc/7086941/IPOLYI - Tárolt változat

 

 avagy: a sár eredetileg vizes homok, majd vizes szikes agyag, majd összevontan vizes föld..

 

 avagy a ló sár-lik, mikor peteérés után fehéres váladékot enged...

 

 A felvetésre a válasz tehát, igen, a magyaroknak nevezett népesség "előnépe" a szarmata "a/az (fenti) írások szerint".

 

 kisharsány

Előzmény: abani (572)
lebben Creative Commons License 2010.03.15 0 0 576
..ügyekezzetek...uga=bölcs,de ÜGYEK

Az Úr megtestesülésének 819-ik esztendejébenszülett Ügyek. Magóg király ivadékából eredt Ügyek, aki Álmos vezér apja volt, s akinek Magyarország királyai és vezérei a leszármazottaik. Magóg király nemzetségéből való Ügyek, igen nemes vezére volt Szcítiának, aki feleségül vette Dentü-Mogyerban Önedbelia vezérnek Emese nevű lányát. Ettől fia született, aki az Álmos nevet kapta. Azonban isteni, csodás eset következtében nevezték el Álmosnak, mert teherben lévő anyjának álmában isteni látomás jelent meg turulmadár képében, s mintegy reá szállva teherbe ejtette őt. Úgy tetszett neki, hogy méhéből forrás fakad és ágyékából dicső királyok származnak, ámde nem saját földjükön sokasodnak el. Mivel tehát az alvás közben feltünő képet magyarul álomnak nevezzük és az ő születését álom jelezte előre, azért hívták őt szintén Álmosnak vagy azért hívták Álmosnak, ami latinul annyi, mint szent-, mivel az ő ivadékából szent királyok és vezérek születendők
Előzmény: RobUr (566)
lebben Creative Commons License 2010.03.15 0 0 575
Azgar Mukhamadiev
Problémáit LINGUOETHNOHISTORY AZ EMBEREK TATÁR
KAZAN, 1995
KHAN DIGGIZ DISH feliratot
Részletek a cikk "turáni Writing", megjelent a könyv "problémái Linguoethnohistory Tatar Of The People" (Kazan, 1995. Pages 36-83).

Bevezetésének

Alapuló számos irodalmi bizonyítékok ércfaragásos feliratok, írás érkezett Kelet-Európa a nyugati hunok. Ismerkedés a leletek könyv a türk feliratok azt mutatják, hogy azok nagyjából a korabeli művészet Közép-Ázsiában az 5. c. A szkript megelőzi a orhon feliratok fele egy évezredes, és teljesen különböző, de genetikailag kapcsolódik. A leletek jött egy közös általános terület, a korabeli kultúra régészek definíció szerint olyan, igen különböző. Professzor Mukhamadiev A. össze a numizmatikai, ércfaragásos, vallási és monetáris bizonyíték a Eseg / Esgil / Askel törzsek, akik ismertté vált a kelet - Európa tagjaként a bolgár állam, és meghatározza azokat a Imenkov kultúra. Ezt az azonosítási által támogatott Türkologists van erélyesen vitatja Slavist régészek, akik számára több okból is figyelmen kívül hagyják az irodalmi és nyelvi bizonyítékokat. Csatlakozáskor a Imenkov Kultúra másik vitatott Chernyakhov kultúra, amely hivatalosan meg vannak jelölve a szláv kultúra, szemben az összes mutató mutat a türk gyökereit.

...iszkoló székelyek.....


Átírással:



Kinkeg Dikkiz ükü kessä
Kiji szaxofon szaxofon saxynil gur Tänrig

Fordítás:

Legyen félve fúj a király Dikkiz a Bölcs! Visszavonulás az Isten túl a Világ!

Annak ellenére, hogy a felirat van gravírozva, kiváló írás, kiderült, hogy a legnehezebb a sokszorosítás és fordítás. Ennek oka, hogy általában a feliratokat a fenti hajók vallási jellegű azonos bizonyos fokig, és a felirat a hajó 53 élesen különbözik a tartalmát, és ebben az értelemben teljesen egyedi.

Másodszor ítélve különálló grafikus és renderelő a szavakat, nem beszélve a jelenléte a felirat nevének Dikkiz király fia, Attila, egy uralkodó a "Szkíthia és Németország" állam, a felirat tartozik a nyelv a nyugati hunok .

Az első szó, a cím: "király", ellentétben a legendák a turáni vésett pénzérmék formájában kitu, a kupában felirat van gravírozva, mint törje meg - a K betű a végén, és az egész szó végződik mutatója tárgyeset inflexiós mássalhangzó g, vagyis a szó fordítása rokon "a király".

Az első betű, a második szót, a név Dikkiz van megkülönböztető képességgel. Ez interdental ð, kiejtése hasonlít a d és az S betűvel a turáni ábécé. Priscus a Panium, а bizánci, aki maga is látta, és Attila fiai, az ő úti jegyzetek adja a nevét a második fia, Attila Diggizikh.

A harmadik szó, ükü, a régi török nyelven uga, azt jelenti, "bölcs", ezért ebben az esetben ez a szó egy cím. A neve Attila fia által adott Priscus formájában Diggizikh, úgy tűnik, a cím is.

A negyedik szó Kiser - "majd split egy csapásra" - még a végén egy apró - eltérő részecske Kia ami ez a szó jelentése "különleges" vagy a "kedvenc" fúj a kardot.

A M. Kashgari 's dictionary sak sak (a kupában a feliratot szaxofon szaxofon) fordítása a "éberen! "," Vigyázz! ". Néhány csillapító a mássalhangzók magyarázható a jellemző a hun nyelv.

dengizikh
Előzmény: Athila Secundus (569)
lebben Creative Commons License 2010.03.15 0 0 574
Almış (Almas) iltäbär (ejtsd: [ʌlmɯʃ]; 9. század vége - 10. eleje) volt az első muzulmán uralkodója (Emir) a Volga Bulgaria.
Almas fia volt Şilki ([ʃilki]). Volt uralkodó az egyik bolgár hercegségek, talán, Bolghar Nagyhercegség. Kezdetben a vazallus a kazárok, küzdött ellene a kazár igát, és egységesítése bolgár törzsek és hercegségek. Elküldte nagykövet bagdadi kalifa. In 922 nagykövetei kalifa al-Muqtadir megjelent Bolghar. Dinasztia vált szövetségese Volga Bulgaria. Almas Islamized mint Cäğfär bine Ğabdulla (Ja'afar ibn Abdullah, arabul: جعفر ابن عبدالله).
Uralkodása alatt Almas, Volga bulgária végül kidolgozott egy egységes, erős és független állam.
Ibn Fadlan említett Almas, mint a király Saqaliba.
Előzmény: RobUr (573)
RobUr Creative Commons License 2010.01.19 0 0 573
Igen, utan!
Előzmény: Athila Secundus (567)
abani Creative Commons License 2010.01.19 0 0 572
Ha hihetünk Menandrosznak aki azt állítja, hogy hun és az avar nyelv tökéletesen megegyezik, így őket egyazon nemzetnek tekinthetjük, akkor bizony vannak nyelvemlékeink. Származásunkat tekintve a korai feljegyzések is erre utalnak.

Prokopiosz (500-560): "hunok, akiket magyarnak mondanak"; Jordanes (550 körül): "hunugurok", Theophilactos Simocatta (610-641): "hungárok (magyarok), hun nép",

“Iustinianos uralkodása elején az uárok és a hunok egy csoportja elvált népétől és Európába jött. Magukat avaroknak nevezték.”- irta a VII. században Theophylactos Simocatta.

Történészeink azt tanítják, hogy az i.e. időkben a KM. lakatlan vagy pedig gyéren lakott volt. Ezzel ellentétben:Anonymus beszámolója szerint "Dáriust, a perzsák királyát csúfosan megkergették, úgyhogy nyolcvanezer embert veszített el, s nagy rettegve szaladt Perzsiába." A szkíták Cyrust, a perzsák királyát háromszázharmincezer emberével együtt megölték, s magát Nagy Sándort is szégyenletesen megfutamították. Kik éltek hát a KM. -ben? Netán szarmaták? Nem lehetséges a szarmata szó a magyar névnek valamely torzított változata?

Bizony vannak még kérdések bőven. Látom Te is keresed azokat az írásokat melyek összefüggésbe hozhatók a "magyar" népnévvel.
Előzmény: Athila Secundus (569)
abani Creative Commons License 2010.01.19 0 0 571
http://www.archive.org/details/erklrungdersky02fiscuoft
Előzmény: abani (570)
abani Creative Commons License 2010.01.19 0 0 570
A székely írásmódot hová sorolnád? pl. Die Hunnen im schweizerischen Eifíschtale und ihre Nachkommen bis auf die heutige Zeit (Zürich, 1896.)

Tán ők nem írtak? Bár igazad van, mert nem írtak hanem róttak és ez valóban más.:-)))
Előzmény: RobUr (566)
Athila Secundus Creative Commons License 2010.01.19 0 0 569

"Kelet-Europaban, ahol a hunok tanyaztak, nincs iras, amit a hunokhoz lehetne kotni."

 

ez jelenleg sajnos így van, de még nem zárom ki, hogy még találhatnak, illetve, hogy van mégis.

régebben volt már szó arról a több mint száz régi rovásemlékről, amiket a Fekete-tenger északi területén, vagyis a régi Szkítiában találtak és a koruk az 5-9. század, de még ezek nincsenek megfejtve és rendszerezve.

 

meghát a rovások nagy részét eleve fába rótták, az meg ugye nem eléggé időtálló,

úgyhogy ez is lehet annak oka, hogy nincsenek tömegesen rovásemlékek.

Előzmény: RobUr (565)
Athila Secundus Creative Commons License 2010.01.19 0 0 568
igen én is hallottam már erről az írásrendszerről, asszem úgy nevezik hogy hiungnu-hszienpi rovásírás. de sajnos szöveget, képet még nem igen találtam, amit lehetne elemezni.
Előzmény: Afrikaans8 (563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!