Ha Voltot mértél, akkor nem az áramerősséget mérted, hanem a feszültséget. A méregetés amúgy nem rossz dolog, de jól félre is vezethet, mert akár egy jól elkorrodált vezetéken is lehet mérni úgy 12V-ot, hogy ugyanakkor egyetlen egy fogyasztó sem működik azon a vezetéken, mivel áramerősség már nem megy át rajta. Emiatt érdemes a vizsgált vezetékeket terhelve mérni/ellenőrizni vagy úgy, hogy rajta van a fogyasztó vagy ha ez nem lehetséges, akkor pedig egy nagyobb teljesítményű próbalámpával. Ha az izzó rendesen világít, akkor az áramkör rendben van. Ez utóbbinál még az is jó, ha az eredeti test vezetéket használod, akkor egyúttal azt az "oldalt" is ellenőrzöd. (mert test hiány is okozhat ugyanolyan tüneteket, mint a tápfeszültség hiány)
Nos. Mértem egyik saru meg a kasztni között 5,5 voltot, a másik meg nullás volt. Aztán mértem ellenálást is, az meg 1 ohmot mutatott. Utána megmértem a baleseti kapcsolónál is az áramerősséget, ott meg érdekes módon 3 voltot mértem a két szál közül az egyiken. Aztán mértem egyet az akku pozitív, meg mindkét csatlakozó között, 12,7 voltot. Gondoltam még arra, hogy oda viszem a baleseti kapcsolóhoz a 12 voltot, aztán csak elindul a szivattyú, és akkor már tudom majd, hogy ez a szakasz rendben van. De 12,7 voltos eredmény elbizonytalanított. Lehet hogy fűtőszál lenne a kábelekből. :)
Sziasztok! Van egy 2007-es 1,4-es Berlingom. Nem hajlandó elindulni. A benzin szivattyú nem morog fel a kulcs elfordítása után. Levettem a tankot, ki a szivattyút, majd 12 voltot adtam neki, úgy működik. A következő lépésben kivettem a szivattyú kapcsoló relét is. A rajta található kapcsolási rajzok alapján ki lett mérve, működik. Viszont a szivattyúra vissza térve, a tápcsatlakozón közel 4 voltot mértem a kulcs nélkül. A kulcs elfordítása után 6 voltot. Mi az ami blokkolhatja a szivattyúhoz jutó 12 voltot? Az a piros biztonsági kapcsolót ami ütközéskor kell hogy szakítsa a szivattyú áramkörét, szintén megnéztem. Be van nyomva. Van valakinek tippje, hogy mi lehet a hiba?
vettem az Obiban gyurma ragasztót, epoxi gyanta alapú cucc, betapasztottam vele a lukat, feltöltöttem friss fagyállóval (az előre kevertet használtam jobbára)
eddig nem láttam a kocsi alatt tócsát
vehetnék bontott hűtőradiátort... de azt már aligha fogom egyedül beszerelni, szerelő meg sokat fog kérni
Utolért a a jobb oldali rugó törés problematikája, kerestem már több hazai illetve külföldi oldalakon, alvázszám, motorkód alapján is hogy milyen lehet a beépített gyári rugó paramétere de eddig semmi biztosat nem találtam, hiába szűkítem a végletekig a keresést, legalább 2-3 különböző típust ajánl fel nekem. Esetleg tudna valaki ebben segíteni? Vagy ha valaki már cserélt, akkor milyenre váltotta ki a gyárit? Első sorban a hosszúság érdekelne. Esetleges segítség: 2003-as, 1.9d, nagy lámpás, klíma nélküli, kétszemélyes dobozos.
Cserélt már valaki első üléseket FL utáni verzióban, nekem borzasztó kényelmetlenek a gyári ülések, PL EV1 evasion, pug 806... első ülést belehet faragni?
Úgy van, ahogy írtad. Biztosat nem lehet mondani távolról, próba során kiderül. Az enyém 20 HDi, nálam elég volt csak a kart betenni és feltanítanom. Másnál nem ment, csak műszeregység cserével.
Sziasztok! Nemrég vásároltam egy 2013-as, 1.6 Hdi kisteherautót. Kérdésem az lenne, hogy ki lehet-e olvasni a gyári diagnosztikával (Lexia) a valós km. futást. Nagy a gyanúm, hogy babrálva volt. Van-e esetleg olyan egység benne ami megőrzi az adatokat. Köszönöm előre is. Zoli
megfelelő torx szerszám hijján nem tudtam kivenni a zárat, és közelebbről megnézni a záron a csatlakozót, de tapogatva nem olyan a záron a csatlakozó mint a cseredarabon, nem is került sor cserére, és a csatlakozót megmozgatva meglepetésemre helyrejött a központi zár, most nem nyit vissza (vagy legalábbis eddig nem nyitott vissza) mindkettőt eladnám
- vezető ülés kédergumi, nekem az esőelvezető gumi ment tönkre, ez pedig az ajtónyíláson van rajta körben, tulajdonképpen felesleges vásárlás volt, eladnám
- jobb oldali elektromos tükör, ami szintén nem azonos azzal amit levettem, amit most kaptam annak műanyag csavarhelyei vannak, az eredetinek alumínium amiben metrikus csavar megy. Facsavarral rögzítettem egyelőre a műanyagot, de ha mozogni kezd, vagy nem válik be akkor megpróbálom a réginek levenni a törött házát és meghegesztetni műanyagossal
Ha beválik az új, akkor viszont ez ingyen elvihető lesz - törötten
helyileg minden Bp Kispesten van bővebben privátban
Üdv! 3 hete vagyok 2004-es Berlingo 1.9D tulajdonos, nem működik az fényszóró magasság állító. Lámpatest ki, és szétszedéséről szeretnék tanácsokat kérni. Bízom benne hogy cserélhető az állító motor, és nem kell komplett fényszórót cserélni. Válaszokat előre is köszönöm!
Ne vicceljünk kérem sok választás nincs. Szar az van olyan már nem kell így csak valami újabb lehet opciós. Persze az újak mind olyanok amilyenek ezt tudtuk eddig is. De mit tudsz csinálni ezt a világot éljük. Szar hátán szar... Persze elektromos mocsok nem kell.