Úgy van, ahogy írod. A karbi a kényes pont, mert ott tud dugulást okozni, a kis főfúvóka keresztmetszet miatt. Én ki szoktam járatni a benzint a karbiból, ha hosszabb időre elteszem a motort.
Tegnap mentem a motorommal egy kört, kb. 10 km-t. A tankban lévő bekevert benzin több, mint 7 hónapos. A motor ugyanúgy ment vele, mintha friss benzinnel tankoltam volna. A MOL 95-ös benzint, még tavaly Augusztus 8-án tankoltam. Nem tudom mi lehet az oka, de az én motoromban nem romlik meg a benzin. Szerintem aki a benzinre panaszkodik, annak más lehet az oka, nem a benzin.
A motorozás ilyen szép időben nagy élmény volt, a téli fagyok után.
A gyújtás tekercs kb. 20W teljesítményt állít elő, ezt a teljesítményt kell letestelni. A csak "szikrázás" az kevés. Stabil test kell, ami leállítja a motort.
A testelés a baj! Levettem a kapcsolót és a motorblokk hűtőbordáihoz nyomva testeltem. Na ott leállította a motort. Hogy miért szikrázott a kormányon és mégsem állt le? ---Kap egy testszálat a kormánynál és kész. Pont elfér a slusszkapcsoló (G +) vezetéke mellett a védő műanyagcsőben.
Köszönöm! Már gondoltam arra, hogy a blokkról felviszek a villára egy testvezetéket. Mert a blokk
a tartócsavaroknál vezeti át a testet a vázba és a villába a csapágyon át megy. Hátha valahol nem tökéletes a kontakt. Azt a slussz szálat (G +) a kormányhoz érintgetem, akkor szikrázik intenzíven. Teljesen hozzányomva sem áll le a motor, pedig az alapjáratot levettem már nagyon. Viszont az első lámpa is a villán van letestelve és az tökéletes. ( Ez meghazudtolja a fizikát:))
A slussz szálat valóban a G pontról kell lekötni, de lehet hogy a kormány nem tökéletes "test". Ha a G pontról jövő vezetéket az 1-es ponthoz érinted, vagy a motorblokkhoz, biztos hogy le fog állni a motor. Ha úgy van, ahogy írod, akkor a leállító gombhoz a test szálat is fel kell vinned. Én a Babettámra egy kapcsolót tettem, mert úgy biztos hogy idegen nem tudta volna beindítani a motort. A mostani motoromon is kapcsoló van.
4728ITI T. Tamás. Egy kérdésem lenne hozzád, ha nem bánod. Tudom, hogy villamosságban tájékozott vagy. A motorom meggyűrűztem és nagyon jó is lett. Viszont, azóta nem tudom leállítani a slusszkapcsolóval. Már mindent átnéztem és minden kontaktot átforrasztottam. A kapcsolót lecsavaroztam a kormányról és a gombot benyomva tartva a test részét a kormányhoz tartva szikrázik nagyon. Tehát a gyujtófesz testelődik. És mégsem áll le. (megjegyzem, hogy eddig jó volt)
(a tirisztoros Babettáról van szó) Egybentrafós van rajta és a G pontról van levéve a kapcsoló szála.
Abból kell kiindulni hogy a mostani (utángyártott) porlasztónak mekkora a torokmérete. Azt meg tudod mérni. Abból meg lehet állapítani, elég pontosan hogy mekkora főfúvókával érdemes próbálkozni. A menet méretét is mérd meg, mert az eredeti Bing porlasztóé 3,5, vagy 4 mm-es. Ha ezeket az adatokat megadod, lehet hogy tudok segíteni.
Esetleg veszel bele Babetta főfúvókát.( 200 Ft) Az M6 és 0.63-as méretű. Ha van olyan szerelő ismerősöd, akinek van fúvókadörzsár klt. akkor olyanra csinálod bele a karbidba, amivel a legjobban megy. :)
Hát én nem találok rajta semmit :( A könyökön 12-es szám van az biztos. Ez egy utángyártott sajnos,szerintem azért nincs rajta semmi :( De valahol megvan az eredetije,elő fogom keresni,hátha abból össze tudunk valamit hozni a segítségetekkel.
Ha megírod a porlasztó pontos típusát, ami rajt van a porlasztón, meg tudom adni a belevaló főfúvóka gyári méretét. Biztosra kell menni, nem találgatni, ha sikert akarsz.