Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VD_VTS Creative Commons License 2017.07.13 0 0 402

Kedves Márkatársak! 

 

A következő problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket:

 

Immáron 4 éve hű társam egy pöpec kis 1.4 VTS, hihetetlen de szinte tökéletes állapotban bukkantam rá anno. Azóta túl vagyunk kb 90ezer kilométeren, lassan szinte minden kopóalkatrész ki lett cserélve az autón, rengeteget költöttem rá, de így az átlagnál jobb állapotnak örvend. Továbbra is imádom.

 

A konkrét probléma kb. másfél éve kezdődött.  A kormányzás, illetve úttartás gyengébb lett (bár egy átlag autóét még mindig meghaladja). Ekkor kapásból első lengéscsillapítókat cseréltek rajta (Bilstein). Nem lett sokkal jobb. Ezt követően újabb szerelő, hátsó lengéscsillapító csere (szintén Bilstein). A kocsi sokkal stabilabb lett, azonban ez mindössze pár hétig tartott. Utána ismét pontatlan, kissé alulkormányzottá vált, kanyarban kicsit bebillen.

 

A problémát több szerelőnek mutattam, reakció: mit akarok én, ez így tökéletes... hát kössz, végülis hadd tudjam már, hogy milyen volt az autó előtte.

 

Most átesett egy kormányműfelújításon, alsó gömbcsuklókat is cseréltek rajta... sokat vártam tőle, sokat fizettem, de az autó messze nem az igazi. Érzem, hogy a kormányzás és a holtjáték kisebb, de nincs kellőképp ott az úton, inog és alulkormányzott.

 

Közben az új lengéscsillapítók is futottak már kb. 20ezer km-t. Hátsó torziós futómű már régen fel lett újítva. Szilentek láthatóan mindenhol rendben, nem repedezettek. 

 

Elsősorban az a problémám, hogy még a legjobb szándékú szerelők se mtudják, hogy milyennek kellene lenni egy VTS stabilitásának. Szeretném a segíségeteket kérni abban, hogy Budapest környékén találjak egy megbízható embert, aki tudja mivel áll szemben és nem random alkatrészeket fog drága pénzért kicserélni, hanem azt amit kell. 

 

Köszi szépen előre is:

 

Varga Dávid

Meg is Creative Commons License 2017.07.09 0 0 401

Sziasztok! Van két darab 3 ajtós Saxom eladásra! Mindkettő komplett! Az egyik VTS a másik VTL jelölésű! Egyiknek sincs magyar papirja, alkatrésznek vagy donornak! A VTS-en rajta van a körbe spojler is! Szállításban tudok segiteni! Mate 20/8234306

szekimilu Creative Commons License 2017.07.05 0 0 400

Sziasztok !

 

Érdeklődnék valaki cserélt már az adagolóján tömítéseket 1.5d -n Bosch adagoló, de nemrégiben sajna elkezdett csepegni, meglehet ezt oldani házi körülmények között ?

Klau92 Creative Commons License 2017.06.24 0 0 399

Sziasztok!  

Örülök, hogy rátaláltam a fórumra. Egy Saxobolond férjem van,(bár mostmár engem is beszippantott a Vts-ek csodavilága) :)

Azért regisztráltam,hogy a segítségeteket kérjem. Én nem vagyok hozzáértő,de augusztus végén lesz a 2. évfordulónk,és olyannal szeretném meglepni,amire tuti nem számít. 

Szóval kéne nekem egy hengerenkénti leömlő. Egy'98as 1.4-es 75pacis vts a mi kis kedvencünk. 

Ha valaki tud elérhető áron,légyszi írjon.

A komplett rendszer sem kéne,dobbal,meg kipucsővel,csak maga a 4-2-1es leömlő. 

Előre is nagyon köszönöm! 

Klau

StumiLaci Creative Commons License 2017.05.02 0 0 398

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.1-es 2001-es Saxom. A hűtősapkán köpi ki a vizet a motorblokkra.

Azt már látom, hogy a hűtő ventilátor nem indul el. Feltételezem ezért felforr a víz. Túlnyomás miatt nyomja

a vizet ki. Viszont a műszerfalon nem jelzi, hogy felforrt a víz. Ez baj, mivel ha a motorblokkon a víz nem kezd el

párologni/"füstölni", nem veszem észre, hogy megállt a ventilátor és forr a víz. A ventilátort sikerült megpörgetni, tehát nem az

purcant ki. A relé is meghúz. Már csak a hőmérőt kéne lepróbálnom, de nem tudom hol találom. A tippem a

termoszát fölött a motorblokkon van egy 2 vezetékes érzékelő. Ha lehúzom a csatit és gyújtást adok az autóra, a ventilátor

elindul. Jó helyen keresgélek? Illetve elképzelhető, hogy ez analóg jelet ad és nem kapcsoló? Ha rövidrezárom, akkor

semmi sem történik. A ventilátor se indul és a műszerfalon sincs visszajelzés. A műszerfalon lévő visszajelző erről a 

hőmérőről veszi jelet, vagy a visszajelzés máshonnan jön? Ha egy helyről az gáz, mert ilyen esetben sosem fogom látni, ha

a víz felforrt. Tudtok ebben segíteni? Esetleg hol keresgéljek még?

Van esetleg valakinek szerelési útmutatója saxohoz pdf-ben, amit esetleg elkérhetek?

Előre is köszönöm a segítséget.

 

alex1976 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 397

Üdv kartàrsak!

Segitsèg kellene.Ugyan nem vts hanem 1.5d..Elèrte a vèg az adagolòt.Ki lett cserèlve Boschra,viszont azon nem ùgy van az izzìtàs eletromossàga mint a Lucason.Na ehhez kellene valami...rajz..fotò..vagy csak egy leìràs,mit hova?

 

Előre is köszi..

viktor td5 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 396

Szia Dávid!

Igen meg van.Nem hirdetem.

Előzmény: davidd9 (395)
davidd9 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 395

Szia viktor td5!,

 

Érdeklődni szeretnék, hogy megvan-e még a kis méregzsák?

 

Köszi,

Dávid

Előzmény: viktor td5 (393)
Kotysoft Creative Commons License 2017.04.02 0 0 394

Sziasztok. Ugyan nem VTS, de talán tudtok segíteni. 

Első autóm egy 96' Saxo 1.1 SX benzin 44kW (60Le). Eléggé lepukkant állapotban vettem, apránként folyamatosan javítgatom/javíttatom. Másfél éve van nálam, és először azt hittem, hogy én vezetek ilyen bénán, de próbálkozásaim ellenére sem sikerül egy mindenki által emlegetett városi átlagfogyasztást elérnem.

 

Kezdetektől írom a fogyasztást:

Legjobb: 5.24 (pályára felhajtva telitank, 100km/h átlag, majd pályáról lehajtva megint telitank, és így mérve)

Legroszabb: 9.95 (télen, csak város)

Átlag: 13.000km-re vetítve 7.7l/100km, ami szerintem brutál sok egy ilyen kisautóhoz

 

Munkába járásra használom dél-pesti kerületekben, napi 2x10km, valamint havi 2-3 alkalommal 100-200km pályán, 100-120km/h körül

 

Szerelőm nem igazán tud mit rá mondani... "Lehet ez, meg lehet az... " de diagnosztizálni nem tudja.

 

Nem füstöl, nem fullad, nincs víz az olajban, sosem villant fel a motorhiba jelző, motor kellően hamar bemelegszik. Kompressziót mértünk, egységesen 9.5 felett volt minden hengerben, szerelőm szerint ez OK az autó korát és 220.000 km-t figyelembe véve.

 

Korábban a reggeli indításokkor (télen/nyáron) volt olyan hibám, hogy 1-2 percig nem volt jó az alapjárat és fulladt a motor. Komplett pillangószelepházat cseréltünk (befecskendezéssel), azóta ez a hiba nem áll fenn. Ez a csere kb fél éve volt. Citroen befecskendezőt nem találtunk, a bontóban adtak helyette (egy pont ugyanilyen) VW-t, ami mindenben passzolt, és működött is utána ugyanúgy. A fogyasztás ugyanolyan magas volt előtte és utána is.

 

Extra fogyasztók nem nagyon vannak a kocsiban, és általában egyedül utazok. Minden csomag + én = kb 100kg.

 

Valakinek valami ötlete arra, hogy pontosan hogyan is lehetne költséghatékonyan diagnosztizálni a hibát? Mert persze, elkezdhetnénk lottózni a légtömegmérővel, hőmérséklet jeladóval, lamdaszondákkal, de nem szeretnék feleslegesen ennyi mindent kicserélni.

 

Előre is köszi a segítsége!

viktor td5 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 393

Sziasztok!

 

2001/9 1,4 VTS 177000Km Magyarországi szervizkönyves autómtól megválnék.Hátsó futómű javítást igényel bal hátul van rajta egy horpadás lakk kezd feljönni.Műszakilag rendben.2018/3-ig vizsga.Nem hirdetem még máshol.Bővebben telefonon:20 kilenc 282 008

Viktor

Prefetto Creative Commons License 2017.01.12 0 0 392

SAXO 1.0 '97 5 ajtóshoz computer, önindító, generátor, motor és váltó, zárhíd, mindenféle belső-külső cucc eladó, keress vagy hívj! Ajtókárpit fekete műanyag, ülés olyan fekete alapon nemtudommi.

 

NÉGY lyukas felnin nyári kerekek szuper Barum gumikkal.

 

húsz 5venhárom nyolcvan5 száz 22

 

csecsenn Creative Commons License 2017.01.05 0 0 391

Sziasztok!1.4 vts 240 ezer km-rel szerintetek vállalható?Torzios rugó rendben .új lengéscsillapitó tornycsapágyak,Nagyon tetszik csak félek töle mert francia :)Válaszokat elöre is köszönöm!

 

doomper2w Creative Commons License 2017.01.04 0 0 390

Sziasztok! 

Van egy 2003 évjáratú 106GTI-m elméletileg ugyan az mint a saxao vts, és olyan probléma lépett fel hogy gyujtásnál a vizhőfok jelző ora 3szor egymásután kiakad és közbe folyamatosan világit a piros lámpa és nem indul be az öninditó teker de semmi. Ha valaki találkozott hasonlo vagy ilyen hibával nagyonszépenkérem segitsen. Elöre is köszönöm. Sanjos a videot nem tudom feltölteni :(

kazi30 Creative Commons License 2016.12.22 0 0 389

Nekem is a 110-et szereti óra szerint, onnan kezd el hangos lenni.

 

Előzmény: B.GY (388)
B.GY Creative Commons License 2016.12.22 0 0 388

Én jártam egy céges 1.5D-vel.110-nél már igencsak féltem benne:) Felette már eléggé zajos volt.A gatyánkat viszont nem ette le:)

Előzmény: jozef_sz (385)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.21 0 0 387

Nézegesd még a Peugeot 106-okat is, ugyanaz. :)

Lucas adagoló, amelyik nem folyik, az jó, amelyik folyik, az is jó, csak eláztatja az alatta lévő generátort.

Én így vettem az enyémet, nem volt töltés, generátor leszed, felújít(8e ft volt) majd az adagolót meg O gyűrűztem, és azóta se folyik.

Most beszéltem egy Peugeot Partneres emberrel, Lucas felújítás után 150e-rel kezdett el neki csöpögni megint.

De a bosch is kinyúlik, mint minden más autón.

Nagyon jó kis kocsik ezek, tudom ajánlani.

Motor örök darab, enyémben 280e van, és semennyi olaj nem fogy belőle.

Váltó, kuplung is hibátlan, futómű strapabíró, kasznija nem rohad sehol.
Elektromos rendszerrel sincs baj.

1 bajom van vele, mindenki le akarja túrni az útról.

A motorhangja halk, jól lehet mellette zenét hallgatni.

 

Előzmény: jozef_sz (385)
m-tomXX Creative Commons License 2016.12.21 0 0 386

Szia,

 

1. Sztem (óra szerint) 120-130 km/h, amit érdemes vele autózni. Én így használom.

Az "óra szerint" ált. +10%-ot jelent, azaz ennyit csal felfelé.

 

 2. Létezik Bosch adagolós.

Nekem Lucas van, nem mondom, mennyi km van az autóban óra szerint, mert ki tudja, de 1 év alatt 32e km-t mentem én vele, ami nem kevés, és köszöni szépen jól van.

Ne félj a Lucastól sem, bár javít(tat)ni a Bosch-t jobban lehet/szeretik/értenek hozzá, ami nem a Lucas ellen szól. 

Előzmény: jozef_sz (385)
jozef_sz Creative Commons License 2016.12.21 0 0 385

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni munkába járósnak egy dízel Saxot. Megbízható autó kell, úgyhogy nem akarok spórolni rajta, igyekszem a kínálat felső részéből választani és kifogni valami szép, viszonylag keveset futott darabot.

Két kérdésem lenne:

1. Nagy részben autópályán lenne használva. Reálisan, őszintén mennyi ennek az autónak az ,,utazó sebessége"? Ahol még nem hangos kellemetlenül a motor, normálisan úton marad, nem kell kapaszkodni a kormányba stb. Tisztában vagyok vele, hogy nem versenyautó, második autónak lesz egy E30 325i mellé, úgyhogy nem ezen akarom kiélni száguldozó hajlamaim. Volt korábban egy 1.2-es Fabiám, annak pl. hiába 70 le, 120-130 környékén vége volt a komfortos utazásnak. 140 már szenvedés volt vele, egyáltalán nem éreztem jól magam közben.

2. Lucas adagolótól mennyire kell félni? A rengeteget futott autókban haldoklik csak vagy bármi megtörténhet? Létezik gyári Bosch adagolós vagy csak utólag átépített? 

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.20 0 0 384

Előzmény: Törölt nick (383)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.20 0 0 383

Még az 1.9D adagolója is felrakható rá, van is ilyen video a youtube-on, annak is 42 fogas bordáskereke van, én is beszereztem egy ilyen adagolót, de azért variálni kell vele. Elég szűk a hely a motortérben ezen a kisautón. :(

De már tudom, megoldható.

 

Előzmény: Nagyd32 (382)
Nagyd32 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 382

Sziasztok!

 

Valaki meg tudná mondani,hogy a
1996-2002 R611-1 (0.460.484.099)
2000-2002 R821, (0.460.484.148)
saxo Bosch adagolók között mi a különbség?
Illetve, hogy helyettesíthető egyik a másikkal?

 

A válaszokat előre is köszönöm!

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.20 0 0 381

Nekem Peugeot 106 van(még) 1.5D szinte ugyanaz, csak a kaszni kicsit más.

200 ezer km volt benne, a következő hibákkal: (sosem volt még megbontva a motorja, meg miegymás)
Féltengely kattogott kanyarban(már 8 hónapja így jártak vele, nem tört el)

Hűtő szanaszét volt lukadva, rohadva.

Adagolóból csöpögött a gázolaj a generátorra, emiatt az nem működött, nem volt töltés.

Más baja nem volt, azóta is a tetves Lucas adagolójával szívok, lehetőleg Bosch adagolóst keress.

Amúgy jó kis kocsi, megcáfolnám, hogy napi szinten nem alkalmas hosszabb távok bejárására, elég strapabíró motorja van, váltója is jó, egyedül, ahol rohad nálam a kaszni, az a bal első doblemez. Máshol nem, alul sem.

 

Előzmény: big G2 (380)
big G2 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 380

Sziasztok!

 

Igaz én egy 1.5 D saxo-t szeretnék venni, nincs túl nagy tapasztalatom, 1. autó lenne, letudnátok írni, hogy kb miket kéne átnézni, mikre kéne figyelni?

Prefetto Creative Commons License 2016.10.23 0 0 379

Esélytelen.

Előzmény: Emutheone (376)
JaniR5 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 378

Üdv!

Köszönöm a válaszod. Értem már, miért kellett a tulajnak hengerfej-tömítést cserélni... :)

A hátsó hidat kérdeztem, azt mondta, nem recseg/nyikorog, ill. nem terpeszt. Ha minden jól megy, szombaton megyek megnézni. 3 Autó van most a kalapban: Egy Alfa 145 1.6 boxer :), egy Ford Fiesta 1,25, és ez a kis Citrom. A Fiestát ma néztem meg, 20 éves kora ellenére nagyon szép, látszik, hogy vigyáztak rá.

A szívem az Alfához húz (most is az van, és ha tehetem, mindig lesz is egy...), de nagyon érdekel a VTS Saxo is. De a kis Ford is nagyon jó vételnek tűnik.

 

Alig várom már a szombatot... :)

Előzmény: FeZ_ (373)
ívfény Creative Commons License 2016.10.17 0 0 377

szia!

 

nem én kárpitoztam, hanem elvileg szakember, de nem lett teljesen makulátlan, ezért is adom iylen olcsón!

Előzmény: m-tomXX (375)
Emutheone Creative Commons License 2016.10.17 0 0 376

Nem éppen VTS-hez tartozó kérdés, de egy 1.5d Saxo bírná ha napi szinten 2x 8km távra lenne használva? (munkába járás)

Vagy keressünk inkább benzinest?

m-tomXX Creative Commons License 2016.10.17 0 0 375

Szia,

Nekem 3 ajtósom van, így ez nem jó hozzá.... de hadd kérdezzem meg: Te csináltad a kárpitozást? 
Én is tervezem, csak nem tudom, hogy érdemes-e szétszedni a kárpitot (3 db-ból van ugye "összeheggesztve") vagy egyben hagyva csináljam....

A ragasztó ill. a technika is kérdéses még.... :-)

 

Előzmény: ívfény (371)
ívfény Creative Commons License 2016.10.17 0 0 374

a futóműre én megtaláltam az áthidaló megoldást! a hátsó híd tűgörgői helyett, esztergálok bele bronzból csapágyat és teszek egy zsírzógombot és így el lehet felejteni a további bajokat a hátsó futóművet illetőleg!, van a családban, egy ax amiben 12 éve csináltam meg és semmi jel, hogy kotyogna, vagy egyébb a lengőkar. persze, minden vizsga előtt megnyomtam zsírral, biztos ami biztos alapon.

Előzmény: FeZ_ (373)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.17 0 1 373

A futóművéből csak a hátsó híd problémás, az is csak azért, mert már tizenéves mindegyik és itthoni utakon futnak. Azt szinte mindegyiken meg kell csináltatni, a VTS-eken a feszesség miatt kicsit fokozottabban esélyes. Kb. 50e - 60e-es tételre lehet számítani.

Az első futómű nem túl érzékeny és nem túl drága hozzá az alkatrész.

A TU motoroknak van még egy, inkább bosszantó hibája, hogy a hengerfejtömítésnél az olajfelvezető furatnál (a generátor környékén) szivárog a motorolaj.

Többféle elmélet létezik, a mi tapasztalataink alapján a tömítés konstrukciója vacak. (márkától függetlenül). Van egyféle tömítés, amit mostanában beteszünk, nálunk egyelőre úgy tűnik, hogy az bevált. 

Nagyon jellemző hibát mást nem igen tudok. Talán még a gyújtáskapcsoló, ami behalhat, bár az tizenéves autóknál amúgy is várható hiba.

 

 

Előzmény: JaniR5 (372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!