Én is ezt a Budaprimer alapozót használom. Szerintem is hatásos, de azt vettem észre, hogy egy fedő festékréteg nélkül hajlamos egyszerűen lekopni. Ha megkapja a fedő festéket, akkor viszont hatásos.
Én a hegesztést is úgy csináltam, hogy előtte mindkét darabot lekentem, amennyire csak bírtam, ugyanis hegeszthető. Így hegesztés előtt nem kaprgatom, csak hozzányomom és varrom.
Van egy ismerősöm, szintén Vanette tulaj, első gazdája. Karosszériája patyolat. Ő fáradt olajjal szokta feltölteni a réseket. Aztmondja, hogy a földúton majd kifolyik belőle.
Emlékszem a "zsíros" hozzászólásra. Bennem az okozott némi derültséget, hogy valahogy úgy jött le a dolog számomra, hogy ez a több kilónyi zsír lenne az üdvözítő megoldás minden problémára, ami csak előfordulhat. Remélem nem sértettelek meg ezzel.
Mint korrózióvédelmi megoldás végül is jó megoldás lehet, bár a zsír réteg egyenletes felhordását én főleg ecsetelés formájában tudom elképzelni, ami kicsit lassú és körülményes. Többektől hallottam olyan tippet, hogy a használt étolajat beleteszik egy alvázvédő szórópisztolyba és azzal fújják le a korróziónak kitett részeket. Ennek egyik előnye, hogy nem kerül külön pénzbe az anyag, a másik az, hogy gyorsabb, a harmadik pedig az, hogy olyan helyekre (zárt idomok, üregek) is könnyen be lehet juttatni, ahova a zsírt nagyon nehéz lenne benyomni. Az étolaj aztán úgy rászárad a felületre, hogy hosszú ideig távol távol tartja a nedvességet.
Nálam az volt a baj, hogy az ilyen utólagos korrózió védő anyagok felvitele maximum a hibák eltakarására lett volna alkalmas. Sajnos sok helyen tapasztalható, hogy a gyári festés sem elég alapos. A hátsó fertályon jó nagy felületeken látszik, hogy a gyári festék réteg alatt keményen dolgozik a rozsda. Az ilyen helyeken spaklival lehet letúrni a feltáskásodott gyári festéket.
Ha kész leszek minden lemez munkával mindenképpen úgy tervezem, hogy komoly hangsúlyt fektetek a fém védelemre.
Ami nekem bevált és ezért javaslom másoknak is egy Budaprimer nevű alapozó festék.
Natúr tiszta fém felületek alapozására nagyon tartós és hathatós védelmet ad. Gyorsan szárad még hidegben is és jól takar a festék réteg.
Vannak az autón olyan részek, amiket sok évvel ezelőtt ad-hoc védelem formájában ilyennel kentem le. Még mindig rajta van a lemezen és nem engedi rozsdásodni. Hegesztés előtt úgy kell lekaparni a vasról.
Nem tévesztendő össze a Dunaplaszt Primer festékkel, aminek nem csak a neve, hanem még a doboza is hasonló, talán még olcsóbb is egy kicsit, csak éppen a lényeg hiányzik belőle a Budaprimernél megszokott minőség.
Ha nem tervez az ember további lakatolós munkákat, akkor szerintem a bitumen alapú alvázvédő festékek is jó védelmet adnak és bár valószínűleg drágább a zsírnál, de az nem csak egy évig marad a helyén.
Meg aztán manapság divatos (és persze fontos) kérdés a környezetvédelem is. Ha én rákenek az autómra 5 kiló zsírt, - amit egy év elteltével meg kell ismételnem, mert közben lement róla - az azt jelenti, hogy évi 5 kiló gépzsírral szennyeztem a környezetemet. Ettől nekem rossz érzésem lenne. (Persze tudom én, hogy az autó fenntartás úgy ahogy van eleve környezet szennyező dolog, de igyekszem a miimumra visszaszorítani amit lehet)
Kedves Vanett User 1 ! Druszám ! Nekem 2 éve szerencsém volt azzal , hogy úgy került hozzám csere útján a Vanettem , hogy a motor , az alváz és a karosszéria jó állapotban volt ! Azonnal rákentem az aljára több kiló zsírt ! Akkor ezen a Részedről jelentős derültség volt a válasz ! Tavaly is rákentem több kilót ! Alig várom a tavaszi vizsgát , mert utána előveszem az 5 kilós dobozt , ami tele van , és megint bekenem vastagon ! Régi 1600-os benzines aranymetál autóm új gazdája , amikor megtudta mit csináltam a Vanettem aljával elkezdett hangosan röhögni , és azt mondta , hogy az első eső le fogja mosni a zsírt !
Tévedett ! Simán rajta marad egy évig ! Szerintem néhány darab ezres nem sok évente a zsírra ! Persze olyan rendes vizsgáztató kell ehhez mint az enyém ! ( Egyéni vállalkozó ! ) Csak a valódi komoly hibákat teszi szóvá ! 40 éve a Skodámmal a Mozaik utcát kapásból megutáltam !!!!!!!!!!!! Akkor is egy rendes helyen ment át később az Octávia ! Igaz , hogy már hatodika van , de azért boldog új évet kívánok Neked is, és minden kedves Vanettes márkatársamnak !
A mi Vanettánk nem valószínű, hogy valaha a Tiéd lenne.
Egyrészt az Asszony nagyon ragaszkodik hozzá (naná, nem neki kell küzdeni vele :) ), másrészt ebbe annyi idő, munka meg pénz lett már beleölve, hogy annyi pénzt ember nem adna érte.
Kikopnak lassan ezek a jószágok.
Érdekes, hogy akiknek valaha volt Vanettája, azok többsége szép emlékként gondol rá.
Valószínű, hogy azért a karosszériázás a fő téma, mert ez a legnagyobb gond vele.
Nálam is erre ment a legtöbb idő.
Jó pár olyan rész van, amit gyakorlatilag teljesen újra kell építeni natúr vaslemezből.
Nem mondom, hogy nem tetszik ez a téma.
Van itt minden: mérés, szerkesztés, vágás, hajlítás, lemez alakítás, hegesztés ívvel és lánggal, keményforrasztás, csiszolás, glettelés, festés stb.
De néha nagyon nem bánnám, ha már a végénél tartanék.
Legutóbb rozsda vakarászás közben megint sikerült egy újabb lyukat találni a hűtő rendszer egyik vas csövén. Gyakorlatilag a rozsda tömte be a likat.
Ez a lakóautóvá alakítás szerintem tetszene az Asszonynak.
Jó munkát! Egyszer még lesz egy hasonló autóm, lehet, hogy a tiéd:)
Sok mindent én javítottam rajta, de mostanában csak a rohadó karosszéria a téma. A beltér kipofozásához értek, már amennyire emlékszem rá hogy volt. Az enyém fél-lakóautó volt, majd egy zöldséges vette meg:(
Köszi, hogy válaszoltál. Jópofa dolog, hogy miután már nincs meg az autó még mindig ápolod a hozzá fűződő emlékeket.
Ne érts félre jó, hogy ilyen érdeklődés van, de az is jó lenne, ha olyanok is látogatnák a topic-ot, akik még használnak Vanettet.
Megyek, csinálom tovább a reparálást. Amikor már azt hiszem, hogy egész jól állok a vizsgára felkészítéssel, mindig sikerül valami újabb problémával összefutnom.
Hali, én is követem a topikot. Már nincs meg az autóm, de rengeteg élmény fűződött hozzá. A írással meg az a baj, hogy a legtöbb problémában nem tudok segíteni. Azt nem írhatom, hogy bocs, de nem tudok segíteni, mert azt ugye minek írnám le...
Volt egy kis időm, visszaolvastam a régi hozzászólásokat. Persze nem mindet, mert az túl sok lenne. 2012-ben még szinte napi szinten mentek a hozzászólások. Aztán 2015 környékén már kezdett gyérülni, mostanra meg jó ha havi 4-5 hsz születik.
Ennyire kikopott volna ez a típus? Vagy csak arról van szó, hogy az olyan aktív és szorgalmas tagok, mint pl. DAFMAXX eladták a Vanettájukat, az új tulaj meg nem ír a fórumra?
Gondolom, hogy a menetes résznél tört el a cuppánt, nem az U profil mentén.
Egyébként, ha a 4- ből csak egy tört el, akkor még talán nem kéne elfordulni a hídnak.
Gyanús, hogy a többi is meg lehetett nyúlva.
A laprúgó összefogó kengyeleken nem látszik nálad, hogy némelyik lap beette már magát a kengyelbe ? Nálam sajnos van ilyen kopás nyom, úgyhogy valószínűleg újakat kell majd csinálnom a régiek helyett.
A hegesztést nem javasolnám. Ha megfelelően meg van húzva az anya, annak nem lenne szabad elfordulni, vagy elmászni. A már régen rossz lenne, ha csak egy kis darab hegesztés tartaná a helyén.
Sok helyre jó megoldás a hegesztés, de az ilyen nagy szakító szilárdságú anyagoknál a hegeszrés okozhat olyan változásokat a fém rács szerkezetében (túl edződés, belső feszültség keletkezése stb.), ami későbbi repedéshez, vagy töréshez vezet.
Persze ez is csak megérzés, ahhoz, hogy biztosra ki merjek jelenteni ilyesmiket jobban kéne ismerni a konkrét anyagot, meg annak a metallurgiai viselkedését. Ez egy elég bonyolult tudomány. Amiről nem tudok eleget azt inkább kerülöm.
Ha nem lehet jobban meghúzni az anyát (mert mondjuk elfogyott a menet), akkor én inkább alátét(ek) alápakolásával próbálkoznék.
Közben a múlt héten beugrottam a vizsgáztató emberhez, akihez vinni szoktam az autókat.
Finoman próbáltam puhatozózni, hogy ha a főbb dolgok (futómű, fékek, kormány, emelési pontok lengéscsillapítók, szilentek stb.) rendben vannak nem lehetne-e egy kis időt nyerni azzal, hogy a hátsó fertály karosszériás munkáit a vizsga utánra hagynám. A válasz könyörtelen és lesújtó volt: "NEM, szó sem lehet ilyesmiről, se lyukas, sem rozsdás rész nem lehet a karosszérián"
Örültem nagyon....
Így nem marad más hátra mint a küszöb javítás, rozsda vakarászás, korrózió mentesítés stb.
Mivel a küszöbnek az oldala ép, csak az alja van kirohadva úgy döntöttem, hogy túl macera lenne beszerezni egy új küszöböt. Találtam itthon egy alkalmas L profilú horganyzott másfeles vastagságú lemezt, ami méreteiben pont megfelel a célnak.
Oldalt 5 centinként 2 centis varratokkal szépen hozzávarrtam - az előzőleg kissé megívelt - lemezt a küszöb oldal éléhez.
Így:
Az a további terv, hogy a belső oldalra felhegesztek egy élére állított 20x40-es zártszelvényt, amelyhez az L profilú küszöb javító lemez belső élét szeretném stabilan rögzíteni. Ez lesz a holnapi cél.
Ma volt még a köszöbön két kisebb foltozás a hátsó részen, mivel ott volt korhadás az oldalfalon is. A végeredmény szerintem elfogadható:
Erre egy kis javító gitt, alapozás és festés kell még.
Igazából volt egy cuppánt törésem na meg el fordult felfelé a hátsó hidam azt sikerült rögziteni csak nem vettem észre hogy hátrébb csúszott a kardántengely és kegyetlenül berázza az egész kocsit.
Ma is bekerülök az autó alá megnézem, hogy mi a helyzet kardán ügyben.
Nekem úgy rémlik, hogy amikor ki kellett vennem a kardán tengelyt jó pár éve, csak a hátsó csatlakozást kellett megbontani és kicsúszott a tengely vége a blokkból.
Ha neked magától kicsúszott, abból arra következtetnék, hogy a tengely lerövidült.
Ez csak a kardán csukló miatt lehet. Mondjuk a kardánkereszt csapágyazása széthullott-
Egy lehetséges ok pl. a kardáncsukló meghibásodása.
Lehet olyan is, hogy a kerék kiegyensúlyozatlan mert mondjuk elveszett róla a centír súly.
Jártam már úgy is, hogy egy nagy masszív sárdarab ráragadt a felnire és rázott az eleje rendesen. Aztán mikor észrevettem és levertem róla egyből megszűnt a progléma.
Szia!Gólyalábak cseréje kivételével én is ezeket csináltam-csináltattam az autón nagyjából.Most meg vízpumpa csere lesz,mert csepeg belőle a víz,így nem lehet fagyállóval feltölteni.