Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daragolaci Creative Commons License 2019.01.06 0 1 2413

Én is ezt a Budaprimer alapozót használom. Szerintem is hatásos, de azt vettem észre, hogy egy fedő festékréteg nélkül hajlamos egyszerűen lekopni. Ha megkapja a fedő festéket, akkor viszont hatásos.

Én a hegesztést is úgy csináltam, hogy előtte mindkét darabot lekentem, amennyire csak bírtam, ugyanis hegeszthető. Így hegesztés előtt nem kaprgatom, csak hozzányomom és varrom.

Van egy ismerősöm, szintén Vanette tulaj, első gazdája. Karosszériája patyolat. Ő fáradt olajjal szokta feltölteni a réseket. Aztmondja, hogy a földúton majd kifolyik belőle.

Vanett user1 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2412

Kedves István !

 

Emlékszem a "zsíros" hozzászólásra. Bennem az okozott némi derültséget, hogy valahogy úgy jött le a dolog számomra, hogy ez a több kilónyi zsír lenne az üdvözítő megoldás minden problémára, ami csak előfordulhat. Remélem nem sértettelek meg ezzel.

Mint korrózióvédelmi megoldás végül is jó megoldás lehet, bár a zsír réteg egyenletes felhordását én főleg ecsetelés formájában tudom elképzelni, ami kicsit lassú és körülményes. Többektől hallottam olyan tippet, hogy a használt étolajat beleteszik egy alvázvédő szórópisztolyba és azzal fújják le a korróziónak kitett részeket. Ennek egyik előnye, hogy nem kerül külön pénzbe az anyag, a másik az, hogy gyorsabb, a harmadik pedig az, hogy olyan helyekre (zárt idomok, üregek) is könnyen be lehet juttatni, ahova a zsírt nagyon nehéz lenne benyomni. Az étolaj aztán úgy rászárad a felületre, hogy hosszú ideig távol távol tartja a nedvességet.

 

Nálam az volt a baj, hogy az ilyen utólagos korrózió védő anyagok felvitele maximum a hibák eltakarására lett volna alkalmas. Sajnos sok helyen tapasztalható, hogy a gyári festés sem elég alapos. A hátsó fertályon jó nagy felületeken látszik, hogy a gyári festék réteg alatt keményen dolgozik a rozsda. Az ilyen helyeken spaklival lehet letúrni a feltáskásodott gyári festéket.

Ha kész leszek minden lemez munkával mindenképpen úgy tervezem, hogy komoly hangsúlyt fektetek a fém védelemre.

 

Ami nekem bevált és ezért javaslom másoknak is egy Budaprimer nevű alapozó festék.

Natúr tiszta fém felületek alapozására nagyon tartós és hathatós védelmet ad. Gyorsan szárad még hidegben is és jól takar a festék réteg.

Vannak az autón olyan részek, amiket sok évvel ezelőtt ad-hoc védelem formájában ilyennel kentem le. Még mindig rajta van a lemezen és nem engedi rozsdásodni. Hegesztés előtt úgy kell lekaparni a vasról.

Nem tévesztendő össze a Dunaplaszt Primer festékkel, aminek nem csak a neve, hanem még a doboza is hasonló, talán még olcsóbb is egy kicsit, csak éppen a lényeg hiányzik belőle a Budaprimernél megszokott minőség.

Ha nem tervez az ember további lakatolós munkákat, akkor szerintem a bitumen alapú alvázvédő festékek is jó védelmet adnak és bár valószínűleg drágább a zsírnál, de az nem csak egy évig marad a helyén.

Meg aztán manapság divatos (és persze fontos) kérdés a környezetvédelem is. Ha én rákenek az autómra 5 kiló zsírt, - amit egy év elteltével meg kell ismételnem, mert közben lement róla - az azt jelenti, hogy évi 5 kiló gépzsírral szennyeztem a környezetemet. Ettől nekem rossz érzésem lenne. (Persze tudom én, hogy az autó fenntartás úgy ahogy van eleve környezet szennyező dolog, de igyekszem a miimumra visszaszorítani amit lehet)

:)

 

Neked is minden jót és sikeres új évet kívánok!

Üdv: István

Előzmény: István Nickerl (2411)
István Nickerl Creative Commons License 2019.01.06 0 1 2411

Kedves Vanett User 1 ! Druszám ! Nekem 2 éve szerencsém volt azzal , hogy úgy került hozzám csere útján a Vanettem , hogy a motor , az alváz és a karosszéria jó állapotban volt ! Azonnal rákentem az aljára több kiló zsírt ! Akkor ezen a Részedről jelentős derültség volt a válasz ! Tavaly is rákentem több kilót ! Alig várom a tavaszi vizsgát , mert utána előveszem az 5 kilós dobozt , ami tele van , és megint bekenem vastagon ! Régi 1600-os benzines aranymetál autóm új gazdája , amikor megtudta mit csináltam a Vanettem aljával elkezdett hangosan röhögni , és azt mondta , hogy az első eső le fogja mosni a zsírt !

Tévedett ! Simán rajta marad egy évig ! Szerintem néhány darab ezres nem sok évente a zsírra ! Persze olyan rendes vizsgáztató kell ehhez mint az enyém ! ( Egyéni vállalkozó ! ) Csak a valódi komoly hibákat teszi szóvá ! 40 éve a Skodámmal a Mozaik utcát kapásból megutáltam !!!!!!!!!!!! Akkor is egy rendes helyen ment át később az Octávia ! Igaz , hogy már hatodika van , de azért boldog új évet kívánok Neked is, és minden kedves Vanettes márkatársamnak !

István

 

Vanett user1 Creative Commons License 2019.01.05 0 0 2410

Köszönöm!

A mi Vanettánk nem valószínű, hogy valaha a Tiéd lenne.

Egyrészt az Asszony nagyon ragaszkodik hozzá (naná, nem neki kell küzdeni vele :)  ), másrészt ebbe annyi idő,  munka meg pénz lett már beleölve, hogy annyi pénzt ember nem adna érte.

 

Kikopnak lassan ezek a jószágok.

Érdekes, hogy akiknek valaha volt Vanettája, azok többsége szép emlékként gondol rá.

 

Valószínű, hogy azért a karosszériázás a fő téma, mert ez a legnagyobb gond vele.

Nálam is erre ment a legtöbb idő.

Jó pár olyan rész van, amit gyakorlatilag teljesen újra kell építeni natúr vaslemezből.

Nem mondom, hogy nem tetszik ez a téma.

Van itt minden: mérés, szerkesztés, vágás, hajlítás, lemez alakítás, hegesztés ívvel és lánggal, keményforrasztás, csiszolás, glettelés, festés stb.

De néha  nagyon nem bánnám, ha már a végénél tartanék.

Legutóbb rozsda vakarászás közben megint sikerült egy újabb lyukat találni a hűtő rendszer egyik vas csövén. Gyakorlatilag a rozsda tömte be a likat.

 

Ez a lakóautóvá alakítás szerintem tetszene az Asszonynak.

Holnap elő is vezetem neki az ötletet.

 

Jó éjt!

 

 

Előzmény: Jóskabátsi (2409)
Jóskabátsi Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2409

Jó munkát! Egyszer még lesz egy hasonló autóm, lehet, hogy a tiéd:)

Sok mindent én javítottam rajta, de mostanában csak a rohadó karosszéria a téma. A beltér kipofozásához értek, már amennyire emlékszem rá hogy volt. Az enyém fél-lakóautó volt, majd egy zöldséges vette meg:(

Előzmény: Vanett user1 (2408)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 2408

Üdvözöllek!

Köszi, hogy válaszoltál. Jópofa dolog, hogy miután már nincs meg az autó még mindig ápolod a hozzá fűződő emlékeket.

Ne érts félre jó, hogy ilyen érdeklődés van, de az is jó lenne, ha olyanok is látogatnák a topic-ot, akik még használnak Vanettet.

 

Megyek, csinálom tovább a reparálást. Amikor már azt hiszem, hogy egész jól állok a vizsgára felkészítéssel, mindig sikerül valami újabb problémával összefutnom.

Előzmény: Jóskabátsi (2407)
Jóskabátsi Creative Commons License 2019.01.03 0 0 2407

Hali, én is követem a topikot. Már nincs meg az autóm, de rengeteg élmény fűződött hozzá. A írással meg az a baj, hogy a legtöbb problémában nem tudok segíteni. Azt nem írhatom, hogy bocs, de nem tudok segíteni, mert azt ugye minek írnám le...

Előzmény: Vanett user1 (2406)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 2406

Aha.........már értem.

Olvasók vannak, csak írók nincsenek.

 

Ezzel csak az a baj, hogy mindenki másoktól várja, hogy iderakja az infókat.

Aztán, amikor valakinek baja van elvárná, hogy a problémájára valaki mondjon valami tippet, vagy megoldást.

 

Ez hosszú távon nem nagyon szokott működni.

:(

 

Én most elég mélyen belemásztam a Vanettába, gondoltam megosztom a tapasztalatokat, hátha mások előbbre jutnak ezáltal.

Persze, ha azt látom, hogy senkit nem érdekel, én sem fogom erőltetni magam e téren.

Egy idő után elunom én is.

 

 

Na mindegy, majd meglátjuk mit hoz az új év.

Előzmény: daragolaci (2405)
daragolaci Creative Commons License 2019.01.03 0 0 2405

Boldog új évet!

Időnként megnézem történik-e valami változás.

Laci

Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.31 0 0 2404

Boldog új évet a Vanett fórum olvasóinak !

 

 

(ha van még ilyen.....)

:)

Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 2403

Volt egy kis időm, visszaolvastam a régi hozzászólásokat. Persze nem mindet, mert az túl sok lenne. 2012-ben még szinte napi szinten mentek a hozzászólások. Aztán 2015 környékén már kezdett gyérülni, mostanra meg jó ha havi 4-5 hsz születik.

Ennyire kikopott volna ez a típus? Vagy csak arról van szó, hogy az olyan aktív és szorgalmas tagok, mint pl. DAFMAXX eladták a Vanettájukat, az új tulaj meg nem ír a fórumra?

 

Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 2402

Köszönöm!

Sok sikert!

Előzmény: Hubert Farkas (2401)
Hubert Farkas Creative Commons License 2018.12.13 0 0 2401

Hali

 

Menet közben tört el és azonnal el is fordult felfelé .

Meg a híd amibe bele van ültetve az is kitört gondolom az nem engedi elfordulni a hidat semerre.

Még nem igazán sikerült lefixálnom teljesen de rajt vagyok az ügyön

Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2400

Szia !

 

Nem vagy valami bőbeszédű.

Arra lettem volna kíváncsi, hogy hogyan  történt.

Rakodás közben, menet közben ?

Beledöccentél egy gödörbe vagy ilyesmi ?

Ha jól sejtem, akkor rögtön elkezdett rázni.

Gondolom, hogy a menetes résznél tört el a cuppánt, nem az U profil mentén.

Egyébként, ha a 4- ből csak egy tört el, akkor még talán nem kéne elfordulni a hídnak.

Gyanús, hogy a többi is meg lehetett nyúlva.

A laprúgó összefogó kengyeleken nem látszik nálad, hogy némelyik lap beette már magát a kengyelbe ? Nálam sajnos van ilyen kopás nyom, úgyhogy valószínűleg újakat kell majd csinálnom a régiek helyett.

 

 

Előzmény: Hubert Farkas (2399)
Hubert Farkas Creative Commons License 2018.12.09 0 0 2399

Hali!

 

Hát akkor vettem észre a törést miután a hátsó híd elfordult fölfelé a 4db ból egy tört el 

Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 2398

Szia !

 

A hegesztést nem javasolnám. Ha megfelelően meg van húzva az anya, annak nem lenne szabad elfordulni, vagy elmászni. A már régen rossz lenne, ha csak egy kis darab hegesztés tartaná a helyén.

Sok helyre jó megoldás a hegesztés, de az ilyen nagy szakító szilárdságú anyagoknál a hegeszrés okozhat olyan változásokat a fém rács szerkezetében (túl edződés, belső feszültség keletkezése stb.), ami későbbi repedéshez, vagy töréshez vezet.

Persze ez is csak megérzés, ahhoz, hogy biztosra ki merjek jelenteni ilyesmiket jobban kéne ismerni a konkrét anyagot, meg annak a metallurgiai viselkedését. Ez egy elég bonyolult tudomány. Amiről nem tudok eleget azt inkább kerülöm.

 

Ha nem lehet jobban meghúzni az anyát (mert mondjuk elfogyott a menet), akkor én inkább alátét(ek) alápakolásával próbálkoznék.

 

Egyébként hogy tört el a cupánt ?

Egy tört el, vagy több?

Egyáltalán hogy vetted észre?

 

Üdv: István

 

Előzmény: Hubert Farkas (2397)
Hubert Farkas Creative Commons License 2018.12.05 0 0 2397

Hali!

 

Bontottat vettem a racing bazár-tól 2000ft+1800posta még elvileg van pont ehy szett nekik.

Sajnos még mindig elfordul a híd felfelé és nem tudom hogy mitévő legyek hogyan tudnám lefixálni.

Esetleg hegeszteni vagy mit mondasz?

Előzmény: Vanett user1 (2394)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 2396

Közben a múlt héten beugrottam a vizsgáztató emberhez, akihez vinni szoktam az autókat.

Finoman próbáltam puhatozózni, hogy ha a főbb dolgok (futómű, fékek, kormány, emelési pontok lengéscsillapítók, szilentek stb.) rendben vannak nem lehetne-e egy kis időt nyerni azzal, hogy a hátsó fertály karosszériás munkáit a vizsga utánra hagynám. A válasz könyörtelen és lesújtó volt: "NEM, szó sem lehet ilyesmiről, se lyukas, sem rozsdás rész nem lehet a karosszérián"

 

Örültem nagyon....

Így nem marad más hátra mint a küszöb javítás, rozsda vakarászás, korrózió mentesítés stb.

Mivel a küszöbnek az oldala ép, csak az alja van kirohadva úgy döntöttem, hogy túl macera lenne beszerezni egy új küszöböt. Találtam itthon egy alkalmas L profilú horganyzott másfeles vastagságú lemezt, ami méreteiben pont megfelel a célnak.

Oldalt 5 centinként 2 centis varratokkal szépen hozzávarrtam - az előzőleg kissé megívelt - lemezt a küszöb oldal éléhez.

Így:

Az a további terv, hogy a belső oldalra felhegesztek egy élére állított 20x40-es zártszelvényt, amelyhez az L profilú küszöb javító lemez belső élét szeretném stabilan rögzíteni. Ez lesz a holnapi cél.

Ma volt még a köszöbön két kisebb foltozás a hátsó részen, mivel ott volt korhadás az oldalfalon is. A végeredmény szerintem elfogadható:

Erre egy kis javító gitt, alapozás és festés kell még.

 

Előzmény: Vanett user1 (2395)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 2395

Halihó!

 

Összegyüjtögettem a képeket.

Íme néhány csak úgy össze-vissza:

Nem túl szívderítő látvány a legtöbbje, de azért haldgat szép lassan.

Az utolsó képen pl. már csak a festés van hátra.

 

Előzmény: daragolaci (2384)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 2394

Szia !

 

Akkor ezek szerint nem mondtam túl nagy hülyeséget.

Ennek örülök.

Lehet hogy nekem is érdemes lenne kicserélnem a cuppántokat, elvégre csak 18 éves a szekér.

Mi volt a megoldás, cserélted újra ?

 

Előzmény: Hubert Farkas (2393)
Hubert Farkas Creative Commons License 2018.12.04 0 0 2393

Hali

 

Igazából volt egy cuppánt törésem na meg el fordult felfelé a hátsó hidam azt sikerült rögziteni csak nem vettem észre hogy hátrébb csúszott a kardántengely és kegyetlenül berázza az egész kocsit.

 

Előzmény: Vanett user1 (2392)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 2392

Halihó !

 

Ma is bekerülök az autó alá megnézem, hogy mi a helyzet kardán ügyben.

Nekem úgy rémlik, hogy amikor ki kellett vennem a kardán tengelyt jó pár éve, csak a hátsó csatlakozást kellett megbontani és kicsúszott a tengely vége a blokkból.

Ha neked magától kicsúszott, abból arra következtetnék, hogy a tengely lerövidült.

Ez csak a kardán csukló miatt lehet. Mondjuk a kardánkereszt csapágyazása széthullott-

Persze ez csak tipp.

Megnézem....

 

Előzmény: Hubert Farkas (2391)
Hubert Farkas Creative Commons License 2018.12.04 0 0 2391

Sziasztok

 

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy kicsúszott a blokkból a kardántengely kb 4cm.

Hogyan tudom vissza tolni a helyére a legegyszerűbben. Előre is köszönöm a válaszotokat.

Hubert Farkas Creative Commons License 2018.12.03 0 0 2390

Sziasztok!

 

Meg lett a hiba amiért be ráz a kocsi ki van csúszva a kardántegely a blokkból kb 4-5cm

Hogyan tudom azt vissza nyomni a helyére? 

 

Hubert Farkas Creative Commons License 2018.11.29 0 0 2389

Köszönöm 

 

de akkor a gardán  lesz a bűnös mert minden mást meg néztem 

Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.29 0 0 2388

Szia !

 

Egy lehetséges ok pl. a kardáncsukló meghibásodása.

Lehet olyan is, hogy a kerék kiegyensúlyozatlan mert mondjuk elveszett róla a centír súly.

Jártam már úgy is, hogy egy nagy masszív sárdarab ráragadt a felnire és rázott az eleje rendesen. Aztán mikor észrevettem és levertem róla egyből megszűnt a progléma.

 

 

Előzmény: Hubert Farkas (2387)
Hubert Farkas Creative Commons License 2018.11.29 0 0 2387

Sziasztok

 

Egy kérdésem lenne nissan vanette cargom van 2.3D 

gázadásnál egy bizonyos fordulatig berázza az autót valami tudnátok tanácsot adni hogy mitől lehet 

köszönöm.

Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 2386

Szia Laci !

 

Köszi a képeket!

Hát ez elég kemény....

Baromi sok időd, meg munkád rámehetett erre a gépre.

Úgy látom nálad inkább a küszöb és a hátsó traktus volt, ami a nagyobb károkat elszenvedte.

Nálam a hátsó rész az viszonylag tűrhető, viszont az első rész az KO volt.

A küszöbös fotó egészen jó.

A varratok nem túl ritkán vannak? Ez lett a végleges verzió, vagy még sűrítettél a varrat pöttyökön a glettelés előtt ?

Csináltam én is képeket, holnap összeszedek párat és felrakom.

 

Üdv: István

Előzmény: daragolaci (2384)
szolo001 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 2385

Szia!Gólyalábak cseréje kivételével én is ezeket csináltam-csináltattam az autón nagyjából.Most meg vízpumpa csere lesz,mert csepeg belőle a víz,így nem lehet fagyállóval feltölteni.

Előzmény: Vanett user1 (2382)
daragolaci Creative Commons License 2018.11.27 0 1 2384

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!