Eredetileg az 1. szakasz a Cséry telepig tartott volna, ez a piros csíktól visszafelé kábé egy centi. Hogy milyen indulással (Soroksár/M0/Nagykőrösi) azt most meg nem mondom. Ehhez képest most belevágtak egy összekötő szakaszba az M0 (pontosabban a bevásárlóközpontok) és a Nagykőrösi között (ahol az IKEA épül) és ezt elnevezték 0. szakasznak. Lelkük rajta.
Nem kell linkelni semmit, mivel a fővárosi tervek az elmúlt években nem változtak, úgyhogy minden vonatkozó adatot megtalálsz a korábbi hozzászólások között. Olvass vissza, ha érdekel a téma.
Bár a főváros szerint a 2010-re tervezett, öt pesti kerületet összekötő Külső Kerületi Körút a lakók érdekében épül, mégis több ezren tiltakoznak ellene. Az ellenzők szerint az út a csendes, kertvárosi részen haladna, és kettévágná a pesti oldal legnagyobb összefüggő erdejét, a „Pest tüdejének" is nevezett Halmi erdőt. Tovább »
Én valahogy úgy látom, hogy vannak ezek a kihasználatlan, lepusztult külvárosi területek, melyeket az önkormányzatok - legalábbis a régebbi XVIII. kerületi biztosan - el akart adni jó pénzért kereskedő cégeknek, hogy ott bevásárlóközpontok épüljenek. Csakhogy a bevásárlóközpontokhoz forgalom kell és ezt szolgálta volna a KKK, gyűrűbe fűzve fel ezeket a konglomerátumokat. Azaz eleve nem a kerületek forgalomcsillapítása lett volna a cél, hanem a forgalom egy részének elterelése az üzletközpontok felé. (Nézdd meg, a most épülő ún. 0. fázist is szvsz az IKEA generálta, mégha kellően ködösítenek is mellé.)
Az biztos, hogy Kőbánya testülete nem támogatja a KKK-t semmilyen formában, nyomvonalon. Egy 2006-2008 közötti forgalomszámlálási adatok alapján kalkulált igény ma nem aktuális, és hosszútávon az is marad. Ha megnézzük, mekkora forgalommal lehet ma számolni, amelyik kifejezetten a KKK-t használná, összehasonlítva a beruházás költségével, akkor nyilvánvaló, hogy bele sem szabad fogni. A környezetrombolásról nem is beszélve. Egyébként lenne más nyomvonal Kőbányán, pl ipartelepek, szanálandó negyedek mentén, de valamilyen (?) érdek miatt nem támogatják. Pedig a Maglódi út és környéke igen rászorulna fejlesztésekre, és a kiszabályozás is lehetővé teszi. Az egészet sürgősen újra kell(ene) tárgyalni, aktualizálni, és nem csak a "befektetők" érdekeit nézni.
Tervek szerint a KKK a XVIII. kerületben Pest tüdejét, a Halmi erdőt fogja kettészelni (a PPG-nek ebbe nincs beleszólása), és Pestszentlőrincen a kertvárost. Ahogy látom a híreket, a lakosság részéről legtöbb helyen a nyomvonallal, illetve az út felszíni kialakításával van probléma. Fő gond az, hogy egy 2*2 sávos út jelentős többlet forgalmat, ezáltal többlet légszennyezést, zajt és rezgést generál, így nagyságrendileg romlik az életminőség.
Az elképzelhető, hogy bizonyos pontokon szükséges lenne a közlekedés javítása, de a KKK egésze most nagyon nem indokolt, ugyanis négy esztendeje folyamatosan, és jól érzékelhető módon csökken a közúti járműforgalom. És ez a tendecia nem fog megfordulni, mivel az üzemanyag árak a robbanásszerű ázsiai kereslet miatt tovább emelkednek.
Itt a 17-ben az úttal nem annyira, mint a nyomvonallal volt/van gond. A temetős, erdőszéli helyett egy az erdőt középpen átszelő, 2 éles kanyarral tarkított, 5000-es, elég drága lakópark mellé álmodták az új nyomvonatat...állítólag a Pilisi Parkerdő ötlete alapján.
Az eredeti a 17-ben csak az Akadémia telepen okozna gondot. Viszont a pesti út és M0-ás szakasz megépítésének az egész KKK nélkül is volna értelme, sok forgalmat venne le a Pesti és Cinkotai utakról. Jeleztem is ezt évekkel ezelőtt a polgármesternek, de le sem sz@rt...
"A megvalósuló 2x1 sávos út az Immochan Magyarország Kft. és a Budapest Főváros Önkormányzatával kötött településrendezési szerződés alapján a későbbiekben megépülő Külső keleti körút egyik pályájaként funkcionál majd. A tervezett Kiszolgáló út a Külső Keleti körút 0. üteme lesz."
Jelentem, megkezdődik a KKK nyomvonal első ütemtervi szakaszának megépítése. Az útvonal a vontatóvágány (Nagy-Burma vasút) és a Hunyadi János utca közötti sávban valósul meg, és a XXIII. kerületi Bevásárló utcán keresztül a meglévő körforgalmi csomóponthoz kapcsolódik. Új csomópont létesül a Nagykőrösi úton, Pestszentimre határában. A folytatást szerintem mindenki el tudja képzelni.
Szerintem az idő előrehaladtával egyre kevesebb az ilyen barnamezős terület, a X-XV-XVI-XVII. kerületekben elszórtan lehet ilyeneket még találni. A KKK első munkaközi anyagaiban ez volt a fő indok a megépítése mellett. Különösen akkor lett felpörgetve a főváros részéről a kérdés, amikor az M0 autóút M5-M3 közötti nyomvonal szakasza át lett helyezve.
A XVIII. kerületben a Cséry-telepi szennyvíziszap komposztáló miatt erőltették az első etapot. Egy 2002-es tervben szerepelt a kertvárosi részt megkímélő fúrt alagutas megoldás, de 2007-ben már egy teljesen más (értsd: olcsóbb) verziót mutatott be a kerületi vezetés, ami hála a nagyfokú civil összefogásnak (egyelőre...) meghiúsult.
En nem tudom, pontosan hol vannak barnamezos reszek a KKK menten. Feltetelezem, az M5 kornyeken, foleg Soroksaron, esetleg Pestszentimren egy keves, de onnantol atmegy a Halmi-erdon, aztan Imre lakott reszen (elvileg itt alagutrol is volt szo), aztan a ferihegy-koztemeto kozotti erdokon megy at megint, egeszen Kobanya-Kertvarosig. Ezeken az utobbi szakaszokon (kb. a nyomvonal 85%-a) nem nagyon latok, hacsak nem par elszort ipartelep, mint a darugyar a peterhalmi utnal, de MEG nincs olyan sok ezekbol. De lehet, hogy tevedek, es vannak meg. Hol van meg barnamezos terulet?
Sajnos a KKK ügy mögött nagyon komoly érdekellentét húzódik. Valószínűleg ez nem is lesz feloldható mindaddig, ameddig a HIPA növelése érdekében a kerületek a helyi vállalkozásfejlesztést tartják jó megoldásnak, amihez létkérdés egy-egy ipartelepi feltáró út építése (különösen a barnamezős régiókban). Mivel ez a fejlesztési érv túlságosan támadható lenne az érintett kertvárosi lakosság részéről, ezért az indoklásba mindig belekevernek látszólag megfoghatatlan részeket, mint pl. a kerületek közötti könnyebb átjárhatóság, forgalmi dugó csökkentés, stb.
A gond csak az, hogy jelenleg a munkaközi anyagokban használt felmérési, tervezési adatok jellemzően 2007 -es évre (vagy korábbra) datálhatók, melyek messze nem a mai valós helyzetet tükrözik. Márpedig tavaly év eleje óta folyamatosan csökken a főváros közúti terheltsége, mára ez a 2010 évhez viszonyítva kb. 15 - 20 % -os visszaesést jelent.
Ennek fő oka az elszabadult üzemanyagárak. Mivel ez a drágulási tendencia az ugrásszerűen növekvő ázsia kereslet miatt már valószínűleg soha nem fog visszafordulni, ezért várhatóan a hazai közúti forgalomban további csökkenés várható, ami jelen pillanatban semmilyen útfejlesztést nem indokol.
Mindezek ellenére a KKK szinte biztos, hogy egyszer megépül, erre utalnak pl. a soroksári csomópont ügyében az Immochan-nal történő egyeztetések is, a pakura-tavak helyén létesítendő logisztikai központ, és kapcsolódó csomópont folyamatban tartott engedélyeztetési ügye, stb. Ez egy nagyon régi terv a főváros asztalán, nem fogják holmi "önző" kertvárosi érdekek miatt csak úgy feladni. A teljes, 17 km -es projekt valószínűleg soha nem lesz így egyben jóváhagyva, de időnként egy-egy rövid szakasz, csomópont, alul/felüljáró el fog készülni, melyeket majd apránként fognak összekötni az eredeti nyomvonalon.
Beszórólapoztátok a postaládákat? Itt a XVIII. kerületben csak ezzel a módszerrel lehetett több százas tömegeket mozgósítani a lakossági fórumokra (még az utcán is tömegek álltak, kint a nyitott ablaknál halgattuk 0 °C-ban a vitát).
Ha csak néhányan mennek el, akkor érdektelenség miatt a kerület úgy dönt, ahogy akar, sajnos ez a "játékszabály".
@Városszéli Telepes: A probléma ezzel az, hogy a BKK, ezt a VEKE javaslatot próbálja majd mindenáron átverni. Tudom, mert sokat vitatkoztam anno a VEKE-vel ezen nyomvonal miatt. Mindig az volt a válasz, akármit hoztam fel, hogy más szóba sem jöhet. Most kiadott a BKK egy kamu nyilatkozatot arról, hogy más nyomvonal is szóba jöhet.
Nem fog, a VEKE hosszú munka után ezt álmodta meg, és a hozzá és a BKK slepphez közel álló üzleti érdekeknek is ez a mostani kedvez, mert feltett szándék, hogy az a terület be legyen építve…
Üdvözlet! A Rákos-mezeje fejlesztési terveiben szerepel többek közt sétaút, kerékpár út, lovas pálya, a patakon vízimalom (ami régen is volt), játszótér, erdei és hagyomány őrző tábor, camping, menedékház, madár és vadlesek, stb..., minden ami a természetbe szervesen illeszkedik, azt nem zavarja. Öt tanulmány készült eddig, igaz csak ötlet szinten, de ezeknek elegye lehet egy megvalósítható koncepció. Szerepel még egy emlékhely, mivel a XVI. századig itt voltak megtartva az országgyűlések, későbbi csaták helyszíne volt a Rákos-völgye. Itt meg lehetne szervezni nagyszabású megemlékezéseket, ünnepeket. Nem monumentális emlékműre kell gondolni, hanem egy méltóra, a tájba illeszkedve. Ehhez csatlakozna délkeleti oldalon egy meglévő 20 hektáros erdő, ahol fellelhetők a közelmúlt háborús emlékei, gyönyörű, kihasználatlan nagy kiránduló hely, mely átnyúlik a XVIII. kerületbe. No, itt akarnak, ezeken a területeken autópályát, metrót, viaduktot, aluljárót, meg ki az ördög tudja még mit (nem)! Hát persze, hogy Kőbányát nem kérdezik meg! Eddig megszokott volt, hogy "leszóltak", de ennek most vége. Olyan nincs, hogy a lakók, a társadalom akarata ellenére bárki ráerőltessen környezetromboló beruházásokat. Ha kell, ott van Brüsszel, ott is fognak tudni erről. Pro és kontra. Nem csak beruházóké, befektetőké a világ! Csináljanak hasonló terveket a saját lakóhelyük közelében, Budán, vagy bárhol is laknak. Az eddigi közöny kezd felszakadni. Egyre több lakótársunk érdeklődve hallgatja, követi az eseményeket. Most még némán. Elbaltázni mindent könnyebb. Rendbe hozni sokkal nehezebb. AZS
Zsoltago (kőbányai képviselő) kommentjétől válik igazán érdekessé. A jelenlegi szitu tökéletesen mutatja, hogy ha a KKK-nak nekikezdenek milyen mentalitás várható a BKK-tól.
A XVII-ben bejelentették, hogy 2014-ben, akár elkezdhetik építeni a felszíni vezetésű HÉV-et, amivel semmi gond! Sőt, háromszoros hipp-hipp… Abban az esetben, ha nem a helyi természetvédelmi területen akarják megépíteni. Szerencsére van más vonalvezetési lehetőség.
A probléma alapvetően ott kezdődik, hogy a X-et elfelejtették értesíteni a tervekről, erre az apróságra világít rá a képviselő, megemlítve a nagyarányú környezetromboló közútfejlesztési terveket is!
Valakinél igazán leeshetne már, hogy szükség van a Bp-t körülvevő zöld területekre! Az itteni kertvárosokat egységes régióként kellene kezelni, a kerülethatároktól függetlenül.
Oszinten szolva majd negyszaz kommentet en nem bogarasznek at, kereso meg nem adott semmit, ugyhogy megtenned, hogy megosztod, megis mi az erdekes? Maga a post ugye nem nagyon kapcsolodik a KKK-hoz.
Mondjuk ha ez a metrobovites epulne, akkor szvsz ez kapasbol nem 100-200 milliard lenne azokkal a tetelekkel amiket leirtak (+30% lopas ugye), hanem sokkal tobbe - es akkor a KKK-ra ujabb 80 evig nem lesz egy kanyi sem. Mar csak ezert is, de a kozossegi kozlekedes fejleszteseert is tamogatnam ezt. De persze ez is egy k*rva nagy utopia, meg ket eve is ezt mondtam volna, a mai helyzetben pedig nem kell kulonosebben bizonygatni, hogy nem pozitiv iranyba valtozott a lehetosege...
Szerintem akit érint a KKK, az jobb, ha időben el kezd érdeklődni a saját önkormányzatánál, mert idén mindegyik érintett kerületben foglalkoztak a témával, mind a nyomvonal kijelölés, mind az ingatlanok rendezése kérdésében. Akit bővebben érdekel a téma, annak a gugli sokat segít. Nem alszik az ügy, csak valahogy az előzetes lakossági fórumok "csappantak" meg (vélhetően kerülve a XVIII. kerületéhez hasonló eseteket...). Érdemes figyelni, mert egy ilyen ipartelepi feltáró út hasonló hatással lesz a környező ingatlanokra, mint az Egér út környékén.
Olyan van , hogy vágásérett lesz egy erdő , és akkor kivágják , és telepitenek rövidesen újat . Ez az erdő érdekében történik , és ha jól tudom törvény is van rá .
Szerintem még korai pánikba esni , bár magyarországon minden megtörténhet , és az ellenkezője is ....
Erdőkivágásra , és új fák telepitésére láttam példát az utóbbi években a pestimrei , és a reptér mögötti erdőben is .
Szóval nem biztos hogy köze van a KKK-hoz , vagy egy lakóparkhoz .