Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pali581 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 52500

Néztem klímahűtőt, de nem találtam olyat, amit be lehetne a mostani helyett építeni. Még mindig nincs akivel meg tudnám Szia,

 

nem tudtam megoldani a motor javítását sajnos. Ezért nem használom.

Meg kell várjam a tanév végét, akkor talán lesz időm.

 

 

Találtam egy idős gépműhelyes bácsit, aki elvileg mindent meg tud csinálni, de ahhoz ki kell szerelni a motort.

 

A levegőáramlás javításának szükségére én is gondoltam, még keresem a megoldást.

 

Lehet, hogy a klímahűtő lamelláiból kéne valamennyit arányosan eltávolítani.

Valamikor újkorában rakhatták be, de nem nagyon használták a klímát. Sajna a szétszedés nem tett neki jót, mostanában kevésbé hűt. viszont van benne kis ügyesség, van belső levegő keringetés is. 

 

svgyula Creative Commons License 2023.05.14 0 0 52499

Az a helyzet, ebben az esetben hiába cseréled ki a hőgombát mert a hűtő nem kap megfelelő mennyiségű levegőt. Ha kiveszed a termosztátot akkor is melegedni fog. Kb olyan mint amikor télen letakarták anno' a hűtőket. Még megoldás lenne(?) a klímahűtőt kibillenteni és távtartóval a lehető legmesszebbre elrakni és a terelőlemezt úgy beállítani, hogy a klímahűtő alatt is vigye a levegőt közvetlenül a motor hűtőjére. Tudom ezek csak ötletek de egyetlen cél lenne a motor hűtőjének meg kell kapni a hideg menetszelet. A klímahűtő sem egy ördöglakat. Van abból is különböző méretű. Tudom azt is, hogy a csere után újra fel kell tölteni de az lehet olcsóbb mint motort cserélni.

Előzmény: pali581 (52497)
Móncsa Creative Commons License 2023.05.14 0 0 52498

Autót csak 4utas klímával szabad venni!!!

Előzmény: pali581 (52494)
pali581 Creative Commons License 2023.05.13 0 0 52497

Szia!

 

Van gyári terelőlemez, és a venti egy sokkal nagyobb, mint az eredeti, Bosch. A hőpatront kicseréltem 88 fokosra.

A hűtő nem helyezhető át, nincs hely. Sajnos takarja az egész vízhűtőt.

Az volt a tapasztalat, hogy 15-20 fokig jól muzsikál, aztán álló helyzetben elkezd hamar melegedni. Ha erőltetem a motort, egyre rosszabb a helyzet...Télen nincs gond, sőt jót tesz, mert a régi autómnak pont az volt a problémája, hogy túlhűtött. Kínlódtam a termosztáttal.

 

Asszem ki kéne szerelni a klímahűtőt és a kompresszort. a többit ledugózni.

Vagy a Mocool... És van egy tolóventilátorom, amit megvettem, de senki nem vállalta a bekötését. Azt berakni, mellé egy Oktávia kétfokozatú ventit + a gyári venti vezérlőt. Az lehet, hogy városban javítaná a helyzetet.

 

 

+ lecserélem a hűtőfolyadékot erre a Mocool-ra. Ez valami olyan folyadék, a víz felületi feszültségét csökkenti, és nincs benne glikol, ami csökkenti a forráspontot. Ezzel javítja a hőleadását a hűtőradiátornak. Legalábbis így értelmezem a leírás alapján.

 

A motort ki kell vegyem, hengerfej nyomatás, sikolás, új csavarok fagydugó(-k) kimosás, olajszivattyú kosár tisztítás.. Az biztos, hogy még senki nem nyúlt hozzá...

 

Hogy hol, még nem tudom...

 

Inkább arra hajlanék-vesszen.

 

Ha találok valakit, aki némi pénzt ad érte...

 

Fehér, kerékjárati dobok elöl-hátul, GLX felszereltség, kp. zár, el. ablak elöl, magasságállítható első ülés, osztva dönthető hátsó ülés, elöl-hátul új Kayaba rugók új toronycsapágyak gumik új lengésscsillapítók, hátul Monroe gázos kemény.. új fékek elöl hátul, vonóhorog, hátul minden cserélve. a fékalaplemez maradt... Elöl-hátul új kerékcsapágyak. Azóta kb. 10 ezret ment. Ja, és új féltengelyek (nem Vika)

új gyári önöndító.A klíma egyébként működik.

 

A generátor gyengélkedik, de abből is van gyári PAL, újonnan vettem Párkányban 2017-ben egy évet ment a régi autómban, csak be kell rakni.

Meg van egy csomó alkatrészem. Alufelnik, váltórudazat gyári felújított, stb. A 20 év alatt összegyűlt ez-az.

 

Ja és két éve új fűtőradiátor is került bele, az elődöm a vízpumpát, és a hűtőt is cserélte. Nyilván emiatt a melegedés miatt adta el decemberben...én meg csak azt néztem, hogy milyen a karosszéria...

 

Ahogy szokták írni: "foglalkozós"

 

Még mindíg keresem a javítás lehetőségét, mert félek hogy csak rosszabbat tudok venni helyette.

És nem tudok dönteni...

svgyula Creative Commons License 2023.05.13 0 0 52496

Szia! Esetleg(?) kellene valahonnan beszerezni egy jóval kisebb klímahűtőt ami nem takarja el a motor hűtőjét. Vagy esetleg esztétika ide vagy oda letenni olyan mélyre amikor már nem takarja a motor hűtőjét teljesen. Amit még nem említettem ezeknél(biztosan láttad már) nagyon fontos szerepet tölt be a hűtő előtti műanyag terelőlemez! Az előző skodrimban nem volt mikor megvettem. Nem is értettem először azt a furcsaságot ha busz után mentem pár km-t vagy pályán 130-al akkor nem ment 100c° alá a víz és ha visszalassítottam akkor is hosszú ideig nem ment lejjebb! Aztán barkácsoltam horganyzott lemezből rendes méretű terelőlemezt és megszűnt a probléma! A valószínű ok az lehet, hogy a levegőnek van jobb/egyszerűbb járata mint a hűtőn keresztülmenni így kikerüli menet közben és alig marad  áramlás a hűtéshez! Próbálj meg feltenni a klímahűtő elé terelőlemezt akár szélesebb is lehet mint a rácson a "lik" aztán próba! A ventilátor!

Én biztosan vennék a bontóban 2db felicia gyárit. Egyiket pedig egy relével bekötném, hogy amikor megy a klíma akkor az is bekapcsoljon!

Nyilván aki abba az autóba beszerelte az gyenge amatőr volt! Az autó adottságairól a hűtéssel járó problémákról fogalma sem volt! Tehát "vérpistike" sufnituning.................   

Előzmény: pali581 (52494)
pali581 Creative Commons License 2023.05.13 0 0 52495

Ja és a hőgomba már 88 fokosra van cserélve.

pali581 Creative Commons License 2023.05.13 0 0 52494

Kedves Gyula, kedves fórumtársak!

 

Köszönöm a tanácsokat.

 

A klima miatt most egy Octavia méretű hatalmas Bosch ventilátor van a hűtőn, de sajnos látható nyomai vannak az elődeim kókányolásának, lehet, hogy két venti volt rajta, csak tönkrement. Annyit tudtam kinyomozni, hogy a klímakompresszor (SANDEN) egy régi VW típusokhoz való, de sajnos nem szabályozza magát, ezért, ha pörgetve van a motor, még jobban "melegíti" (nagyobb a nyomás) a gázt, ezzel a hűtőt. Rontva a motor esélyeit. Arra gondoltam, hogy egy nagyobb teljesítményű vízszivattyú segíthetne.

Jelenleg pont akkor nem tudom használni a klímát, amikor arra leginkább szükség lenne.

A hőfokingadozásból látom, hogy egy idő után átbillen a kritikus ponton, és akkor elkezd 110 fok felé menni a hűtőviz...

Ez a motor is már cserés volt, valszeg ugyan emiatt ment tönkre az előző. Most 3 éve...

 

Sőt akkor is elkezd melegedni, ha ki van kapcsolva a klíma, de pályán megyek melegben 30 fok fölött,  130-140-nel, és csak akkor megy vissza, ha visszaveszem a tempót.

Próbáltam kivenni a termosztátot, de az sem segített igazán.

 

Most találtam egy Motul Mocool nevű hűtőfolyadék koncentrátumot, amit versenyzőknek ajánlanak. Állítólag javítja a hűtő hőleadását és 15 fokkal csökkenti hűtőradiátor relatív hőmérsékletét, lehet, hogy nyáron ez segítene...

 

A hengerfej volt síkolva, de a kókány mester a régi csavarokat tette vissza...

Most még a vízpumpa oldalán lévő 30-as fagydugónál is szivárog a hűtőfolyadék. A dugót kicseréltem, hiába. Továbbra is szivárog.

lehet, hogy repedt a hengerfej.

Szóval ez az állatorvosi ló...

Ha magam csinálom az összes javítást, akkor is sokba lesznek az alkatrészek, mert kuplungcsere is befigyel, ha már szét van szedve. cca. 100-120 ezer.

 

Sajnos műhelyem nincs, a klíma miatt csak lefelé lehet kivenni a motort, ahhoz csápos emelő kell.

 

Asszem feladom... Pedig 2004 óta járok Feliciával. Ez a harmadik.

 

 

Most lenne egy '97-es felicia, facelift előtti, amiben 136M motor van, amit át tudnék tenni, de nem tudom, hogy azonos-e az enyémmel, ami '99-es, és 200 ezret futott... Akkoriban módosítottak a vezérműlánckerék méretén.

 

Bontóból használható motort nem tudok venni, mert összesen egy bontós írta be a hirdetésébe, hogy 10-11 bar a végnyomás.

50ezerért (az enyém 13).

 

Esetleg valami ilyesmit keresek:

 

Ha van valakinek olyan 98 utáni Feliciája, amiben jó a motor- váltó, kuplung, de őszre lejár a műszakija, és korrodált a karosszériája, átvenném donornak. 136M AMH-motoros kell 68LE MPI.

 

Üdv.

 

U.I.: A tanulság SOHA ne vegyen senki utólagosan beépített klímával autót...

 

 

 

svgyula Creative Commons License 2023.05.12 0 0 52493

Nekem nincs benne klíma de nem úgy kellene működni, hogy 2db ventilátor az 1db helyett és az egyik a klímával együtt működik?

Ez lenne a normális hiszen a klímahűtő a motorhűtő előtt van és ha abban melegszik a cucc(akármi legyen is az) akkor eleve meleg levegő

megy a motor hűtőre, amitől rendesen romlik a hatásfoka és ez lehet az egyik ok a hengerfej tömítés hibára is! Ráadásul ezeknél igen gyakori az, hogy a két hűtő közé bekerült levél, bogár, egyéb szemét megfogja a levegő áramlást is. Nyilván nem véletlen az sem, hogy gyárilag nem az egész hűtőt takarja be az 1db ventilátor hanem csak a felét. De én a hozzászólás elejére figyeltem jobban mert ott már volt árulkodó nyom a hengerfej/hengerfejtömítés hibára. Nekem nyáron úgy is sűrűen bekapcsol a ventilátor, hogy nincs előtte semmi. Ha lenne előtte klímahűtő akkor szinte biztosan 1db ventilátor nem lenne képes ezt lekezelni és olyan lenne mint a régi skodrik 1dugó-1hengerfej tömítés:-)

Előzmény: LUCAS (52492)
LUCAS Creative Commons License 2023.05.12 0 0 52492

Szia!

Azt írta, hogy a klímától melegszik. Szerintem szeretné ez a konfig a hatlapátos ventit, segítene rajta.

De a víz-olaj keveredésen tuti nem segít, ez igaz :-)

Előzmény: svgyula (52491)
svgyula Creative Commons License 2023.05.12 0 0 52491

Szia! Nem hiszem, hogy megoldja akkor amikor már keveredik a víz az olajjal. Nyilván ha sokszor dugóban araszol akkor jól jöhet a javítás után. Viszont akkor inkább a favorit hőgombát raknám bele ami korábban kapcsol és talán(?) alacsonyabban tartja a motort. Ha jól emlékszem az 90c° körül kapcsol a feliciánál meg ott az üzemi hőfok.

Előzmény: LUCAS (52490)
LUCAS Creative Commons License 2023.05.12 0 0 52490

A motor melegedésére nem lenne megoldás, ha a 6 lapátos hűtőventit szerelnéd bele?

Előzmény: pali581 (52486)
Felicia2000 Creative Commons License 2023.05.12 0 0 52489

Azért nem igazán gondolok elektromos, gyújt.kapcs., immo hibára mert egy nagyon kevés hidegindító és pöcc, röff...valami rossz vagy egyáltalán nem értékelhető jelet ad vezérlőnek...a szivattyú megy pár másodpercig, hallom...a ford. hidegen ezer körül, melegen felugrik indításkor..tehát ezek jónak tűnnek...

De mikor elsőre nem indul...akkor már negyedikre se...egy spricc és rögtön...az indító fordulaton nem robban be, a gurítás csak egy ötlet volt és rögtön indult...

Mintha a nem induló esetekben nem kapna elég befecskendezést...mintha néha eltűnne az üzemanyagnyomás az indításkor és az injektorok nem tolnak be semmit...persze, ez mind feltételezés...a hőgombacsere megvolt, gyertyacsere szintén...

Néha a halk szivattyúhang végén, akár indítás közben kis "nyikkanó" hangot hallani...☺ szóval, ez van...

Szét is szedném jobban...csak sajna járni kell vele....

 

Előzmény: svgyula (52484)
Felicia2000 Creative Commons License 2023.05.12 0 0 52488

Köszi a választ...megérkezett a vag-kábel is. Azzal is eltököltem, míg valahogy életrekelt a kapcsolat. Egyelőre többet nem mutatott, az oxigénszenzort hibásnak ítélte, a többi adatot még nem tudtam kinyerni.....első próba lesz, van itt még egy két-dolog vizsgálandó...a map szenzor, légmennyiségmérő...kínomban a mapszenzorról húztam le a kábelt, indult egyből...csak idő hiányában nem jutottam tovább...

 

Előzmény: svgyula (52483)
svgyula Creative Commons License 2023.05.11 0 0 52487

Szia! Leírok pár dolgot aztán érdemes gondolkodni azon, hogy biztosan szervizbe akarod vinni óránként 10-15eft rezsidíj ellenében?

Nekem a hengerfej felújítás gépmunka költségei a következőképpen alakultak: üres hengerfej bontóból 10000ft(mert használni kellett az autót így a gépmunka idején is ment), síkolás, szelepbecsiszolás,

szimering csere, 20eft, új hengerfej csavarok 12eft, tömítéskészlet ~8eft, fagyálló, olaj, olajszűrő, ~15eft. Ezt utána itthon egyedül cseréltem.Ezért a szervizben munkadíjnak elkértek volna minimum 5óra munkadíjat és akkor még itthon tornázhattam volna rajta fél napot keresve a hibákat amiket a szervizben összegányoltak. Eddig szinte egyszer sem találkoztam olyan szerviz munkával aminek ne lett volna valamilyen hibája. Viszont én nem szerettem volna valahol a világ végén üldögélni és várni egy mentésre.  Ha még vezérlést is kell cserélni az eleve +40eft egy sufnituning szervizben. Tehát és inkább kérnék valahol ideiglenesen helyet és csinálnám meg magam mert ez egy szervizzel neked ez a javítás a kocsi értékébe is kerülhet..........................

Az egész műveletet meg lehet oldani alapvető szerszámokkal(kivétel a gépi munka!) A hüvelyeket nem kell hézagolni! azokat a cser alkalmával 1x kell de az sem igazi "hézagolás" inkább tömítési célt szolgálnak a rézgyűrűk. Az olajszivattyú sem igényel nagy tudást! Szétszedve a kopott takarólapot kell egy sík felületen pl üveglap addig csiszolni amíg eltűnnek a fogaskerekek nyomai és mehet vissza. DE erre csak akkor van szükség ha mérés alapján nem tudja a megfelelő nyomást. Ami nálad csörgés az a vezérműlánc. Azt akkor szokták cserélni mikor hangosodik. akkor még a főtengely szimeringet is illik cserélni. A víz-olaj keveréke hengerfej tömítés hiba. Az alu hengerfej ritkán hibásodik meg/reped el. Egy szelepcsiszolás, síkba marás, szelepszár szimering csere után mint az új! Esetleg ha nagyon gyenge olaj/üzemanyag miatt a szelepvezetők szorulhatnak még cserére.

Nos ezért nem nagyon vannak már régebbi autók az utakon mert az ár/javítás aránya hivatalos cserélő műhelyekben az autó teljes értékébe vagy még többe kerülhet, amit nyilván nem lehet értéknövelőként az esetleges eladáskor érvényesíteni. tehát javítás után soha többet eladni csak ha ki van hajtva a lelke vagyis visszahozta az teljes árát. Ez általában a bontóba szállítás előtti időszakra tehető................

De biztosan vannak még coddák és akad olyan szaki aki a szerelés öröméért dolgozik:-)

Előzmény: pali581 (52486)
pali581 Creative Commons License 2023.05.10 0 0 52486

Üdv,

Kedves Fórumtársak!

 

Valaki tudna olyan szerelőt, aki Felicia motort rendbe tud hozni. A kompresszió jó, de csörög csattog a lánc, a szelepek, az olaj minha megégett volna. felűl a szokásos hab, és lassacskán de fogy a víz. Nem szeretném, ha tönkremenne a motor.

Azt hiszem, még menthető, olyan 150 ezer van benne.

Na persze nem csillagászati áron BP. Budai oldalon, esetleg a környékén.

Nagyon kellene az autó bejárásra.

Teljesen fel lett újítva, új futómű, fékek, féltengely. 

Sajna utólagos Alex klíma van benne, ami ugyan működik, de nagyon melegszik a motor tőle....

Ha lehet nem válnék meg tőle, mert a karosszéria szépen ki van javítva, és minőségi fényezést kapott 3 éve.

Kár lenne érte...

Ha valaki tud olyat, aki hüvelyt is tud hézagolni, ha kell, és olajpumpát is, nagyon megköszönném.

Sajnos nekem nincs olyan műhelyem, ahol szét tudnám szedni. 

 

Várom az infókat,

 

üdv.:

 

pali581

 

 

svgyula Creative Commons License 2023.05.10 0 0 52485

Még egy dolog ami eszembe jutott nyilván ötletelés szinten! A gyújtáskapcsoló betét vajon milyen állapotban van? Már azért kérdezem

mert ennek is van két áramköri része amit a gyújtás ráadásakor kapcsol illetve egy sor fogyasztó amit indításkor lekapcsol!! Utóbbiak mindegyike a behúzótekercsről kap testet és amikor indítózás van ezeknek mindkét végére pozitív rész kerül így nincs zárt áramkör és lekapcsolnak. DE! ugye van a betétnek egy része ami ilyenkor is bekapcsolt állapotban marad, mert a motor működéshez kell feszültség! Viszont ez a része is együtt forog betét többi részével és lehet, hogy odáig fordul ahol már az indítózás van beégett és nem ad ki feszültséget és lekapcsol az üzemanyag szivattyú. Viszont amikor csak ráadod a gyújtást és meglököd az autót egyből indul mert azon a részén tökéletes az érintkezés és megy a szivattyú rendesen. De ezzel nekem itt elfogyott az ötletem.

Előzmény: Felicia2000 (52482)
svgyula Creative Commons License 2023.05.09 0 0 52484

Még egy kérdés: ha reggel hidegen elindítod (spay) akkor utána a fordulat mekkora? Normál esetben 1000-13000f/min amíg be nem melegszik. Ez kb használva 1-2perc utána elkezd visszaállni ~800f/min-ra. Melegen ha indítod akkor egy pillanatra fel kell ugrani a fordulatnak akár 2000f/min-ra is! Ezek megvannak? Ugyanis ezek a rásegítés/szívatás jelei. Volt egy időszak amikor itt a fórumon is ez

nagyon sok emberné előjött és soknál hőgomba csak a harmadikra lett jó! Volt akinek a kék volt akinek a sárga jelzésűvel működött rendesen. Meg volt akinek nem szűnt meg gondja csak motorvezérlő teljes gyári értékre visszaállítása után.

Előzmény: Felicia2000 (52482)
svgyula Creative Commons License 2023.05.09 0 0 52483

Hááát igen nehéz így a távgyógyítás. Sajna a logikai következtetések sokszor vihetnek zsákutcába! Sajna ezek is abba a kategóriába tartoznak ha nem indul "szereld le az indexlámpa búráját". Nekem eddig csak és kizárólag minden hibát a gyújtórendszerre lehetett visszavezetni. Amire én gyanakszom az vagy az immo vagy a motorvezérlő. Azt még meg kellene próbálni ha van tartalék kulcsod azzal is ezt csinálja-e? Ha igen akkor sajna meg kellene nézetni a vezérlőt, vagy egy próbára kérni valakitől. Bár az immo miatt(ha van egyáltalán?)

nem biztos, hogy simán csereszabatos. A bontóban is szokták adni(vagy ajánlott kérni!!) a motorvezérlőhöz hangolt immo gyűrűt. Sajna nincs több ötletem. Ezt mint már írtam is kapásból produkálja a hőgomba hiba is! Rossz hőfokjelzést kap a vezérlő és nincs dúsítás! Melegen is 1-2mp-ig van dúsítás a könnyebb indításért. De ezt is csak diagnosztikával lehet megnézni, hogy a motornak a valós hőmérséklete és a motorvezérlőből kinyerhető érték mit mutat! Nálam pontosan mutatja a hőmérsékletet, benzin fogyasztást, fordulatot, stb..... Abból már el lehetne indulni. Minden adat kinyerhető a szoftverrel is amit a "beépíthető gyári kijelező" mutat. De enélkül kb olyan mintha lemennél a pincébe bort felhozni és nem viszel lámpát csak tapogatsz és kilocsolsz egy csomó értékes cuccot!:-)

Előzmény: Felicia2000 (52482)
Felicia2000 Creative Commons License 2023.05.08 0 0 52482

Sziasztok, kaptam sok jó tanácsot...mégis visszatérnék az ismétlődő hibához...egyre sűrűbben nem indul...

Kínomban a hidegindítóhoz nyúltam, egy spricc, és rögtön röffenik...lejtőn gurítva szintén...

Most már melegen is előfordul...

Amire a sok gyakorlás után eljutottam, melegen azonnal indítani kell a slusszkulcs elfordítása után...

Üzemanyagprobléma, már ezer %-ig biztos vagyok benne, de mi okozza ezt a meghatározhatatlan befecskendezési hibát?

Műszer majd jön...szerviz nem kell 25 rugóért, aztán cserélünk minden szart..+40...

Van vki aki találkozott ilyen problémával?

1.3MPI...2001...köszi...

gergerg Creative Commons License 2023.05.08 0 0 52481

Az nagyon messze van nekem, lekopik a téli gumi mire leérek. :-)

Előzmény: svgyula (52480)
svgyula Creative Commons License 2023.05.08 0 0 52480

Szia! Nekem van 4db amit az alufelni felrakásakor szabadult fel. Csupasz nincs rajta gumi. Siófok a helyszín. Jelképes: egy karton sör az ára. :-)

Előzmény: gergerg (52479)
gergerg Creative Commons License 2023.05.08 0 0 52479

Szevasztok! Kellene nekem 4 szép (és jó) állapotú lemezfelni. Akinek van, és megválna tőle, az ne tartsa magában!

svgyula Creative Commons License 2023.05.05 0 0 52478
Előzmény: svgyula (52477)
svgyula Creative Commons License 2023.05.05 0 0 52477
Előzmény: turner62 (52476)
turner62 Creative Commons License 2023.05.03 0 0 52476

Ötszáz km után megint előjött a fordulatszám emelkedés :-((

A diagnosztika fojtószelep potméter hibát jelez.

Ehez a tipushoz Magyarországon nem találtam újat.

A Csehektől lehetne rendelni de 170 000-Ft anyit nem adok érte. :-(((

turner62 Creative Commons License 2023.05.02 0 0 52475

Most már az!

Előzmény: LUCAS (52473)
semmipánik Creative Commons License 2023.05.01 0 0 52474

Köszi, az lesz!

Előzmény: András952 (52470)
LUCAS Creative Commons License 2023.05.01 0 0 52473

Nem publikus a címed :-)

Előzmény: turner62 (52472)
turner62 Creative Commons License 2023.05.01 0 0 52472

Köszi!

Esetleg egy e-mail küldesz?

Előzmény: LUCAS (52471)
LUCAS Creative Commons License 2023.05.01 0 0 52471

Ha esetleg nem találtál fojtószelepet, még mindig áll az ajánlatom :-)

Előzmény: turner62 (52464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!