Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a8lang Creative Commons License 2013.11.13 0 0 15031

Kössz az infót, jó lenne de sajna nem járok a környéken sem, ezért vagyok a tetü agipokhoz kötve.

Most lett egy új auchan kút Budakalászon, de ott sem fognak árulni e85-öt.

Előzmény: zozzancs1 (15030)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 15030

Ha Érd környékén jársz, javaslom az NK kutat, most már hónapok óta stabilan 319.9 náluk a cucc és nincs panasz a minőságre sem:

http://e85kutak.info/gps/47.370846,18.883328.aspx

 

... és ezért tőlük nem kapok egy forintot sem, mielőtt bárki NK-bérencnek gondolna :P

Csak jót akarok nektek :)

Előzmény: a8lang (15029)
a8lang Creative Commons License 2013.11.12 0 0 15029

Csak nekem nem 5-7L-t kell tölteni belőle, hanem csak ezt tudom tankolni a hobby járgányba, kb 65-70L egy tankolás és elmegy vele 200-250km-t.

Ezért is örültem amikor átálltam e85-re és volt 240ft, mert sokkal jobb mint az omv 100-as és olcsóbbra is jött ki, de most ott tartok hogy megcsinálom flex fuel-re és néha megyek benzinnel is ami kevésbé környezetbarát de legalább olcsóbb és nem kell figyelni hogy nehogy ne legyen e85 kút amerre megyek.

Előzmény: Cserepfalva (15028)
Cserepfalva Creative Commons License 2013.11.12 0 0 15028

Elméletileg "fillérb@szás", gyakorlatilag 340-ért is megéri az Agipnál pár litert tölteni mert:

-A kocsim egy padlógáznál a sima 95-östől (még a Shell fuel savertől is!) is becsörög pedig egy ósdi 1.4-es, 8 szelepes hengerenkéti bef. példány.

 

Ha rakok mellé 5-7 liter cefrét akkor - bármilyen hihetetlen - de nem nő a fogyasztás! Illetve nő ugyan de az ECU nem vesz vissza az előgyújtásból tehát nincs telj. veszteség sem (-akkora!), és a kettő kikompenzálja egymást.

 

Az átlag benzinár így pár forinttal csökken ugyan (fillérb...) de legalább nem csörög a motor ami sokkal fontosabb.

Előzmény: a8lang (15026)
a8lang Creative Commons License 2013.11.07 0 0 15027

Jó lenne ha eltrejedne és normális áron adnák az e85-öt a 2.gen etanolból ha akarnak mennyiséget eladni akkor olcsóbban kell, hogy megérje tankolni, mert az emberek nem fognak csak azért azt tankolni mert környezetbarátabb mint az ocsmány benzin.

Előzmény: BekeToni (15025)
a8lang Creative Commons License 2013.11.07 0 0 15026

Kár hogy erről az agip nem vesz tudomást, és 343-ért adja mindenhol.

Előzmény: zozzancs1 (15024)
BekeToni Creative Commons License 2013.11.07 0 0 15025
zozzancs1 Creative Commons License 2013.10.09 0 0 15024
naox Creative Commons License 2013.09.18 0 0 15023

1. A köznyelvben keveredik a "bio" és a "zöld" fogalma. Azért, mert valami bio, még nem biztos, hogy zöld is egyben. A gabonaszesz egy ilyen jó példa. Csak az ostoba állami beavatkozás mellett tudott elterjedni.

2. Nem szerencsés, hogy megint keveredik a bioetanol és a gabonaszesz fogalma. Nem az etanollal van a baj, hanem azzal, ahogy nyerik.

3. A szitu tökéletes példája annak, hogy ha a politika adminisztratív eszközökkel belenyúl a technológiai fejlődésbe, annak tragédia a vége. Eljutottunk oda, hogy a Greenpeace az olajlobbi szekerét tolja. Talán átlátható, jövőcentrikus szabályozás kéne, és a többit rá kéne bízni a szakemberekre.

3a. a helyzetet súlyosbítja az, hogy az a mezőgazdaság is érintett, aminek hatalmas a lobbiereje, é évtizedek óta szinte kizárólag a dotációból él.

4. Gyakori és nagyon téves elképzelés, hogy a hálózati áram (és így az elektromos hajtás) környezetbarát, és olcsó. Valójában egyik sem. A hatalmas hálózati veszteségek miatt az áram ma sem olcsóbb, mint a benzin. És az, hogy az erőmű nem az ablak alatt szennyez, hanem odébb, nem jelenti azt, hogy nincs szennyezés. Ma igazából csak a biomassza égetéssel (valamint az óceáni telepítésű szélerőművekkel) lehet igazán zöld energiát nyerni. Ha az autó zöld biomasszát éget, akkor pont olyan zöld (ill. az akkuk kockázata miatt zöldebb), mint az idealizált elektromos autó. Ráadásul technológiai áttörés az akkuknál kevéssé várható, míg a biomassza "cseppfolyósitására" rengeteg működő eljárás ismert, amihez ráadásul az autóknak se nagyon kell átalakulniuk.

Előzmény: Törölt nick (15021)
KOCZKY Creative Commons License 2013.09.18 0 0 15022

Nem normálisak, tessék, csak h lázadjunk az unió ellen :-)

 

http://www.tozsdeforum.hu/gazdasag/kiallnak-a-bioetanol-mellett-a-visegradi-negyek/

Előzmény: jocijocó (15020)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.17 0 0 15021

Ilyen a politika.

Szakmai érvek nélkül.

Az újgenerációs technológiákról azért említés történt, a megvalósítás már alapvetően megváloztatná a lehetőségeket.

Az energia hordozhatóságát nemigazán sikerült még megújítani.

Mindazonáltal a jövő természetesen az elektromos autó.

Előzmény: jocijocó (15020)
jocijocó Creative Commons License 2013.09.17 0 0 15020
zozzancs1 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 15019

Én még úgy tudom, sajnos nincs :(

 

Itt egy nem túl friss európai E85 kút kereső, az nagyjából látszik rajta melyik országokban van, meg hogy kb milyen mennyiségben:
http://www.korridor.se/aryan/acadiane/e85/stationsadmin/stations_search.phtml

Előzmény: Brandyman (15018)
Brandyman Creative Commons License 2013.09.12 0 0 15018

Szlovákiában még mindig nincs E85?

 

Komáromi lakosként tudnám értékelni...

Előzmény: zozzancs1 (15016)
KOCZKY Creative Commons License 2013.09.11 0 0 15017

Tisztító jelleggel most enyém is egy tank szeszt éget éppen :-)

Előzmény: BekeToni (15013)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.09.10 0 0 15016

Most értem vissza Csehországból. 26.2 CZK volt egy liter E85.

Az kicsivel kevesebb, mint 300 Ft :) A benzin itt kb 35 CZK.

 

Ausztriában fura a helyzet. Bécs közelében egy Genol-nál, azt hittem hátast dobok, 1.35 EUR volt az E85, ami kb 400 Ft (a benzin itt 1.5 körül volt). Raktam is vissza a kútfejet :) Aztán a fővárostól valamivel távolabb, az autópályától ~5 km-re (Roggendorf) szintén Genol kúton 1.11 EUR azaz kb 330 Ft körül tankoltam.

 

Ja, megtaláltam a cseh e85kutak.info-t :)

http://www.bioethanole85.cz/cerpaci-stanice-e85

 

Az osztrák Genol kutak listája, ahol forgalmaznak E85-öt:

http://www.genol.at/standorte+2500++1360090+7979

Van már kúthálózaton is, de ez nekem elég volt.

 

BekeToni Creative Commons License 2013.09.08 0 0 15015
Előzmény: a8lang (15014)
a8lang Creative Commons License 2013.09.08 0 0 15014

Hol kerül ennyibe?

Én agipnál szoktam tankolni forensis kártyával 340-ért.

Előzmény: BekeToni (15013)
BekeToni Creative Commons License 2013.09.08 0 0 15013

Tegnaptól ismét etanol. 420/337 --> 24,6%

a8lang Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15012

E85-el 30% a  rendes túlfogyasztás 20% lpg-vel.  

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (15011)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15011

Igen, az adatok alapján a 20% a jellemzőbb. Nem túl megérős, úgy néz ki (hacsak a környezeti terhelést nem számoljuk bele).

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (15010)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15010

Hát, elég ritka Magyarországon ez a fajta, de linket megnézem, köszi.

Előzmény: zozzancs1 (15009)
zozzancs1 Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15009

Ha tippelnem kellene, inkább a 20-at mondanám. Nincs valami jó kis ford fórum ahol ezt megmondják? :)

Vagy nem tudom ismeritek-e ezt: http://www.spritmonitor.de/en/

 

Itt kb mindenki vezetheti milyen autóba mikor mennyi és milyen üzemanyagot tankolt. Kb egy publikus tankolási napló fogasztási adatokkal persze. Keresd ki az autótípusodat, és néz meg mit produkáltak vele a többiek, hátha van már tapasztalat.

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (15008)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15008

Hali, szerintetek mennyivel eszik többet egy FlexiFuel Ford Focus (1.8) E85-el, mint benzinnel? 10% ? 20% ?

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15007

A kartergázokkal a vízgőz vissza jut a szívócsőbe az olaj üzemi hőfokán.

Egy időben használtam kartergáz lecsapatót, " bödönt " azzal látszott mi kondenzál ki az olajból. Benzinnel és E85-el kb egyformán tartalmazott vizet, benzinnel több egyéb CH-t.

 

Előzmény: KOCZKY (15006)
KOCZKY Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15006

Jó állapotú motornál nem üzemszerű, h az olajba bármi bekerüljön lényeges mennyiségben, roncsoknál persze bármi megtörténhet :-) ott meg gyakrabban cserél az emberfia olajat eleve is :-)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15004)
Dreamer Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15005

Ennyi erővel akkor indítsunk gázzal, mert abból semennyi sem jut az olajba. :) Ja csak akkor a reduktor fagy meg... Akkor majd melegítünk benzinnel...

 

Dreamer

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15002)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15004

Akkor öntsd a szeszt literszám a hideg motorba. :-)

 

Előzmény: KOCZKY (15003)
KOCZKY Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15003

Ez már megbocsáss csacsiság, feltételezve egy jó állapotú motort hozzá.... :-)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (15002)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.30 0 0 15002

Urak!

Télen ne E85-tel indítsatok.

Még a benzin egy része is bejut a kenőolajba a négyütemű motorban , az alkoholból annak magas párolgáshője miatt még több.

Hidegindító->benzin->E85. Vagy LPG.

Előzmény: naviga (14995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!