Nem esek neked, de azért lenne pár kérdésem: Hány repült órád van (nem utasként), milyen szakszolgálati engedéllyel (jogosításokkal) rendelkezel? Volt már eseményed? Esetleg repültél már női hajózó személyzettel?
Illetve a kijelentéseidet - a személyes tapasztalaton (előítéleteken) túl- milyen forrásra alapozod?
Nem toom, én valahogy bizonyos területeken nem bízom a nőkben. Ilyen a repülés is. Egy mai modern nagygépet már nem olyan nagy feladat repülni mint régebben. A mai gépeket inkább kiszolgálni kell, mint "izomból", az elemek erejét meglovagolva repülni.
Amíg nincs esemény, addig egy nő is nagyon profi lehet, sőt, akár még jobb is mint pár férfi, mert a hölgyek általában precízebbek és magolás alapján is jobban tudnak végezni egy adott feladatot.
A férfiak általában lazábbak, flegmábbak, vagányabbak, lázadóbbak -már amelyik- és inkább hajlamosak eltérni az előírásoktól is, ami pl. a repülésben nem feltétlen szerencsés.
DE! Mi történik eseménykor? A nők reakcióideje -akárcsak a közúti közlekedésben is-, egészen konkrétan alulmarad egy vészhelyzeti szituációban a férfiakéval szemben. Ez nem a hölgyek lenézése, ezt már számtalan kutatás igazolta. Másként működik az agyuk, mert a biológiai feladatuk alapvetően másra programozta azt. A férfiak agya sokkal jobban fejlődött a vészhelyzetek, és egyéb hirtelen vagy váratlan szituációk megoldására.
A hölgyekben én kevéssé bíznék akkor, ha netán esemény keletkezik egy út során -ez persze soha ne következzen be, de ha mégis...-.
Gondoljunk a közutakra, ahol sokszor tapasztalható, hogy a hölgyeknek sokkal tovább tart átlátni és megoldást találni egy váratlan szituációra, mint egy férfinek.
Mielőtt nekem estek, hozzátenném, hogy a férfiak meg más területeken nyújtanak rémesen rossz teljesítményt, szintén biológiai okokra visszavezethetően, és ahol a hölgyek vannak előnyben.
Szumma: én nem vagyok nyugodt, ha női pilóta ül pl. egy 767-es kapitányi székében.
Amit ma reggel láttam azér durva volt. Kettő 155 centis 45 kilós lánygyerek alkotta egy 150 személyes repülőgép hajózószemélyzetét, egyik négy, másik 3 csíkkal. Ti mit szóltok ehhez? Tökmindegy, ők is elvezetik, vagy gáz, mert mi van ha menteni kell, esetleg egyéb szempontok???
Sokadik hajóraszállása lett volna, mivel -mint említettem- kiképzett F-14-es pilóta volt, "bevethető" minősítéssel, ami magába foglalja, hogy éjjel-nappal leszállhat a hordozóra. Az igaz, hogy az F-14-es átképzés alatt először nem kapta meg a hajófedélzeti minősítést, de ez a férfiaknál is általános volt. Az F-14-es típusnál volt a legmagasabb arányú az elsőre sikertelenül vizsgázók száma, már ami a hajófedélzeti leszállást illeti.
Egyébként elég tehetséges pilótaként volt ismert. Amikor végzett a repülőiskolán, egy törvény miatt nem kerülhetett még harci századhoz, csak támogató egységhez. Ezért az első három évet a VAQ-33-as elektronikai hadviselési támogató századnál repülte EA-6A Intruderen (a Prowler elődje) Floridában. Itt volt néhány érdekes esete, a leghúzósabb egy leszállás volt olyan géppel, amelynek nem jött ki a jobb főfutója.
Nagyon félten,hogy ide lyukadunk ki,mit rontottak el a nők. Milyen balesetek voltak, hol bénázott valaki... stb.
Csak közben eszembe jut hány férfi is elügyetlenkedte a dolgot, ( a Kennedy gyerek stb hogy magyar példákat ne is említsek.
Hozzátok fel példának a 70-es évek magyar vitorlázó vállogatot női tagjait,vagy a műrepülők csapatából D.O.-t
Az áthallózók talán többet írhatnának arról,hogy a forgalmi gépekről rádiózók között egyre több a női hang. És nem bénábbak mint a bariton hangszínüek.