Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 19651

Ezek a tesztkörutak - sajnos - túlpolitizáltak.

 

Néha meglepő eredményt hoznak.

Lásd Next18 esete.

 

Volt teszten itt-ott és a végén oda került ahová nem gondoltuk volna.

Előzmény: Dante001 (19648)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19650

Ja, nem pont a vevőkör miatt gondoltam, hanem a topográfia miatt.

Előzmény: torqmatic (19649)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19649

Mondjuk így, hogy egységesen Volánbusz van mindenhol, értelmét vesztették már ezek az országjáró tesztkörutak is. Pár városi közlekedési cégnél esetleg még be lehet próbálkozni, de sok helyen úgyis megvan a preferált gyártó és/vagy nem is aktuális a beszerzés.

Előzmény: Dante001 (19648)
Dante001 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19648

Szerintem elsősorban ők sem elővárosi felhasználásra szánják az Electronellt, függetlenül attól hogy elérhető lesz 2 ajtós változatban is.

 

Jó lenne, ha országos tesztkörútra menne a szóló kocsi, ha elkészül, bár a Kravtexet ismerve ennek elég kicsi az esélye.

Előzmény: trizs77 (19646)
torqmatic Creative Commons License 2023.11.11 0 1 19647

OFF: távolsági kategóriában inkább azon kellene gondolkodni, hogy van-e értelme az elektromosnak, de talán a politikusok is kezdik belátni (a hozzáértők már régóta tudják), hogy nem...

Előzmény: trizs77 (19646)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 19646

a helyközi, elővárosi E buszok hatótávját csak addig éri meg fejleszteni amíg el nem érik a 450-500 km-t.

 

Annál többet a Mo-i helyközi buszok 95-98%-a nem megy.

A távolsági buszok az egy másik kávéház.

 

 

Dante001 Creative Commons License 2023.11.09 0 0 19645

Ki határozza meg, mi számít lényegesen kisebbnek?

 

Kicsit nagyobb a pakkja, mint az NMC akkus eCitaronak egyébként. 292 vs 294 kWh.

 

Az ő alapfelvetésük az, hogy a kisebb önsúly miatt a busz eleve kevesebbet fog fogyasztani, így ugyanakkora akkupakkal nagyobb hatótáv érhető el, mint a konkurenciának.

Előzmény: Bombaló (19644)
Bombaló Creative Commons License 2023.11.09 0 0 19644

Bennem az merül fel, hogy miért akarjuk lényegesen kisebb akkupakkal szerelni a buszt? Nagy fizikai tévedés részemről, ha azt kérdezem, hogy a könnyebb váz adta lehetőséggel hosszabb hatótávot célozzanak meg, mint bármelyik konkurens gyártó?

Előzmény: MCA-001 (19640)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.09 0 0 19643

Köszi az infót.

 

Előzmény: Ingenieur_2 (19642)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2023.11.08 0 1 19642

A proto szóló a gyárudvaron szokott lenni Győrben, de például ezzel mentek fel az idei autóbusz szakértői tanácskozásra. A csuklós is valószínűleg a betont védi valahol. 

Előzmény: 7-es troli (19641)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.08 0 0 19641

A két dízeles protora gondoltam, nem az új Electronell típusokra.

Előzmény: MCA-001 (19640)
MCA-001 Creative Commons License 2023.11.08 0 0 19640

https://iho.hu/hirek/celegyenesben-a-credobus-elektrifikacios-programja

?új buszok a Credobus saját erősáramú elosztórendszerével, hajtásvezérlő szoftverével és telemetriai megoldásával készülnek?

Előzmény: 7-es troli (19639)
7-es troli Creative Commons License 2023.11.06 0 0 19639

A proto szóló és csuklós Nextről van valami infó, mi van velük? 

Takszi55 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 19638

Tippre 650-nél, addig még 2020-as évjáratkóddal vannak az SSM-ek, onnantól 2021-esek.

Előzmény: D-Robee (19636)
D-Robee Creative Commons License 2023.11.04 0 0 19637

vot=volt

Előzmény: D-Robee (19636)
D-Robee Creative Commons License 2023.11.04 0 0 19636

Tegnap volt alkalmam utazni egy IC pótló Econellel. Az volt a furcsa, hogy  kék fény vot benne, nem sárga. SSM széria volt. Most akkor hol volt a váltás? A 659, 660-ban már sárga van...

Bombaló Creative Commons License 2023.11.02 0 0 19635

Visszatérve a váltóra. Ma reggel útközben utolértünk egy lerobbant járatot, amelynek a buszsofőrje váltóhibára gyanakodott. Közben persze átvettük az utasokat.

Valószínű a nagy "robajjal" váltó busz volt a ma reggeli, amely megadta magát. Más járaton nem volt ennyire hallható a váltó munkája, de tény hogy azért nem a legfürgébb változatról beszélünk. Picit revideálva az írottakat, a körülményekhez képest nem annyira katasztrófa. Csak lassú szegényem.

Takszi55 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 19634

Ezek a képek a gyárban készültek, de nem rendkívüli, ha összekeverednek képek (véletlenül, vagy lustaságból), amikor szakmányban vizsgáztatnak ugyanolyan kocsikat.

Azon kívül a piros belsőnél nem látom a kapaszkodót a kettes ajtónál, szóval az inkább IC12-es Inovell (tippre valamelyik Kisalföldes MJM v MNY lesz), a 102 meg EC12.

Előzmény: Chefman (19633)
Chefman Creative Commons License 2023.11.02 0 0 19633

Hát ha a Kravtex egy másik buszt vitt helyette műszakira,de ez nem hiszem, hogy így lenne. Hatósági műszaki állomáson készültek a képek.

Előzmény: Takszi55 (19631)
kristoof Creative Commons License 2023.11.02 0 4 19632

Olyan üléstávolsággal szerelik/szállítják ahogy megrendeled.

 

Háát nem. Úgy építik be az üléseket, ahogy a betétezés kiadja a vázban, mivel a Credo buszok ülései nem sínre vannak rögzitve, így nem sok változtatási lehetőség van. Ráadásul nálunk az a fura helyzet állt elő, hogy a Kravtex a buszokat legyártja, már jóval a tenderkiírás előtt, így a közbeszerzési eljárás műszaki leírása a buszokhoz igazodik és nem fordítva. Tehát az biztosan nem úgy van, hogy olyan lesz a busz, amiylet a Volán megrendel, hanem olyan a busz, ahogy sikerül és azt a buszt rendeli meg a Volánbusz. 

 

Persze, ha én kristoof beesek a Kravtexhez, hogy kérek egy Econellt tíz üléssel, akkor biztosan megkapom.

 

Amikor kijött az AIRBUS-320-as repülő, több légitársaság 124 üléssel rendelte meg a röpüllőt, mások 180 székkel.

Ugyanazt a gépet.

 

Persze, mert síneken vannak az ülések.

 

így van a buszoknál is.

 

Amint a fentiekből látszik a Kravtexnél nem egészen így van.

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (19626)
Takszi55 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 19631

Én meg arra következtetek, hogy a 2013-as képek nem arról a buszról készültek, ami végül az MNY-915-->NBF-102 rendszámot kapta.

Előzmény: Chefman (19629)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 19630

A megrendelő, tender kiíró kérheti akárhogyan.

 

Nekem most a REGIOJET magán cég új emeletes SETRA-inak székezése tetszik.

Most rendelték csak meg.

Felül csak 2+1 széksorok lesznek.

 

Nem újdonság, volt már ilyen más márkáknál is, de ahogy látható ha így kérik, így szállítják.

Győrtől is kérheti, kérhetné a megrendelő a másfajta székezést.

 

A székezésnél van valamilyen szabvány előírás.

De az a minimumot határozza meg nem a maximumot.

 

Tehát Credo is készülhetne 2+1 soros kivitelben 810 mm-es széktávolsággal.

Előzmény: Bombaló (19628)
Chefman Creative Commons License 2023.11.01 0 0 19629

Az egyik 2013-ban gyárott Credo Inovell-t a gyártó forgalomba helyezte akkor még MNY-915 forgalmi rendszámmal.

Akkoriban piros üléshuzattal és a gyártó által megálmodott székezéssel.

 

Ez a busz közel két év állás után(raktárra gyártás), csak 2015-ben került Volán Állományba akkor már NBF-102 forgalmirendszámmal és kék színű ülésekkel.

 

 

Azóta is így közlekedik. Ebből arra következtetek, hogy a Volán kérhette a kocsi átszékezését. ( Fotók forrása: NISZ Zrt. Jármű Szolgáltatási Platform)

Előzmény: Bombaló (19628)
Bombaló Creative Commons License 2023.11.01 0 1 19628

"Olyan üléstávolsággal szerelik/szállítják ahogy megrendeled."

Gondolom informálisan előre egyeztetésre került az ülésdarab, mert tender nélkül több száz busz esetén ritkán találod el a megrendelő igényét.

Kicsit olyan érzésem van, hogy így akartuk, ezt fogjátok megvenni. Tudjuk, hogy igazi piaci megrendelés nem nagyon volt/van ezekre a buszokra. 

Előzmény: trizs77 (19626)
retek2 Creative Commons License 2023.10.31 -1 0 19627

ZF AS TRONIC LITE van bennük ,egykori kollégákkal rengeteg 1000 dbot gyártottunk,furcsa mód az alap programmal elég keveset (ezt a járató padon is hallottuk ,láttuk stb ) ,pl pont a kravtex által vásároltak...

Előzmény: Bombaló (19622)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 19626

Harmadik pont. Ülések és lábtávolság.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Olyan üléstávolsággal szerelik/szállítják ahogy megrendeled.

 

Amikor kijött az AIRBUS-320-as repülő, több légitársaság 124 üléssel rendelte meg a röpüllőt, mások 180 székkel.

Ugyanazt a gépet.

 

így van a buszoknál is.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az Econell-nél is van/lehet különböző üléstávolság.

 

De legjobban más gyártók 15 méteres vagy az emeletes buszainál éred tetten ezt  ma is.

Azonos típusú busz +/- 20 ülés különbséggel is székezhető.

 

 

 

Dante001 Creative Commons License 2023.10.31 0 1 19625

Illetve a PIG-eghez képest a későbbi szériákon már állítólag jobban hangolták a váltókat, de a Nextnél már nagyon időszerű volt hálistennek az Ecolife váltó.

Előzmény: Ikarus 120e (19624)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.10.31 0 1 19624

Szerencsére a next-ben már teljesen automata váltó van szóval ezt a problémát már orvosolták. 

Előzmény: Bombaló (19622)
Mr. SziD Creative Commons License 2023.10.31 0 0 19623

Minden váltás majd 1 másodperc, ennek köszönhetően a busznak esélye sincs a forgalom dinamikáját lendületesen felvenni.

 

Robotizált váltó van bennük, szóval ez a hosszú idő úgymond nem bug, hanem feature. Működését tekintve kb egyezik a kézi váltóval, csak a kuplungolást és a fokozatváltást is automatán csinálja.

Előzmény: Bombaló (19622)
Bombaló Creative Commons License 2023.10.31 0 0 19622

Úgy alakult, hogy a héten autóbuszos bejárásra szántam a fejem és most ismerkedek meg igazán a Credo buszok lelkivilágával.
Hozzánk a PIG széria darabjai közlekednek, ezen széria alapján írok három pontot. 

 

Az első pont, a kávédaráló. Lehet, hogy a motor hangszigetelése gyenge és/vagy ilyen az alaphang, de nagyon kerreg szegényke.

 

A második pont a sebességváltó. Nem tudom a mechanika mit dolgozik, de minden (felfelé) váltás olyan hanghatással jár, mintha a féltengely ki akarna esni a helyéről. Minden váltás majd 1 másodperc, ennek köszönhetően a busznak esélye sincs a forgalom dinamikáját lendületesen felvenni.

 

Harmadik pont. Ülések és lábtávolság. Az ülésekkel alapjában véve nincs gond. Én viszont a 185 centimmel eléggé be vagyok szorítva egynémely helyeken. Lehet az, hogy van egy szabvány a lábtérre, amely minimális mértéket ad meg, s jó gyártó részére ennek érvényt is szerez. Akkor is, ha a mai utasok átlagosan centikkel magasabbak, mint akár 30-40 éve. Külön élmény, hogy a partvist a vezetőfülke mögött kell tárolni, ezzel is elvéve a csekély lábteret. 

 

Végeredményben nem kellene sok, hogy teljesen szerethető legyen. De tudom, hogy az előzetes raktárra gyártás ritkán segíti a vevő kívánságainak teljesítését...

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!