Azt azért ne felejtsd el, hogy a Cee'd 1.6 CRDI LX 3919e, az extra és kényelmi csomaggal együtt is megáll 4069e-ből és az már egy igen jól felszerelt darab (ülésfűtés,fűtött szélvédő, fényezett tükrök,ködlámpa,6 hangszóró). Az aurisnak viszont nem lesz olcsó dizele, az 1.4 D4D 200Nm-el meg szerintem kicsit gyenge egy több mint 1,2 tonnás kasztnihoz. A Cee'd-del nem személy szerint egy bajom van, hogy eléggé jellegtelen. Ja 3 ajtós Auris alapára 3725e. Az 1.6-s benzines felára meg 410e, ami azért kicsit durva.
Nézegettem a Kia Cee'd-et. Formavilágra egy-az-egyben ugyanaz, természetesen nem azzal a know-how-val, mint ami a Toyotában van, plusz magátó értetődően sem a minőség, sem a megbízhatóság, sem a tudás nem lesz ugyanaz, a motorválasztékról már nem is beszélve. Az ugye 3-tól indul, a normálisan felszerelt modellek 4-4,5 körül állnak meg dízellel. Innentől már van némi alap a találgatásra, miszerint az Auris jó esetben 3,5-ről, inkább 4-ről fog indulni alapmodell szintjén és a 2,2 D-4D fullextrásan (már ami ugye idehaza fullextra lehet, mert a teljes üvegtetőt és a nagytft-s középkonzolt itthon senki nem fogja +1 milláért megvenni) 6-6,5 körül fog megállni...
No, annyi újdonság van, hogy kértem és kaptam katalógust Aurisról. Magyar nyelvű, a már rég ismert fekete alapú sajtófotók vannak benne szép kiállítással a már ismert marketingszöveggel. Amolyan kedvcsináló. Kaptam még az új Corolláról és a Land Cruiserről is. Előbbinél meglepő, hogy nincs 2,2 literes D-4D motor, utóbbinál sincs, viszont ez cseppet sem meglepő. Annál inkább az első és hátsó terepszög és a bakhátszög. Meg a zárhato torsen (sajnos nem lockolható mind a három differenciálmű).
Szóval az autó menthetetlenül közeledik. Kértem tőlük lehetőséget és időpontot tesztvezetésre, ismerve a hozzáállásukat, alighanem ebbéli kérésemet teljesíteni is fogják, az eredményekről értelemszerűen beszámolok.
Elvileg lesz most egy nagyobb európai bevezető egy autókiállítás kapcsán valamelyik német-ajkú országban, onnan elvileg kapok majd ilyen katalógusokat.
Ennyire mélyen nem látok bele az autóipari és -kereskedelmi ügyködésekbe. Amíg nincs itthon kitéve a bemutatótermekbe, felesleges feltételezéseket és összeesküvéselméleteket gyártani arról, hogy mennyibe fog kerülni. Olyannyira, hogy én még azt a fogadást sem tartom feltétlen vesztesnek, hogy a Corolla alá fogják belőni árilag (tekintve, hogy itthon most az újautó piac nem éppen a hasítós korszakát éli).
A Corolla annyira ki lesz váltva, hogy már most tolják ki a készleteket: egész mókás árakon lehet majd az utolsó darabokhoz hozzájutni.
Ez igaz, mindenestre kint az alap 1.4 ugyanannyi mint a Corolla 1.4, kiváncsi vagyok, nálunk a Corolla mostani árához képest milyen lesz az eltérés. Ha jól tudom a Corolla nem marad tovább gyártásban, igy elvileg akár ugyanannyiért is adhatnák, na majd kiderül. Egy kinti fórum szerint a Kia Cee'd miatt sietnek az európai bevezetéssel mivel az pont betett nekik (is) rendesen.
Én nem számolgatok így előre. Régi tapasztalás, hogy a kinti (bármelyik nyugat-európai) ár és a hazai ár a legtöbb esetben beszélőviszonyban sincs egymással. Ennek sok oka van, többek között az is, hogy ami kint alapmodellnek számít, az itthon már egy extrás változat. A Ford magyarországi vezérképviseletének beszerzésért felelős embere mondta egyszer, hogy pár éve gondban voltak, mert annyira fapados volt az autó, hogy azon gondolkodtak, a kormányt is beírják extrának.
Szóval szerintem a nagy örömködéssel vagy a nagy szomorkodással várjunk inkább a hazai bemutatóig!
ár és felszereltségi lista franciául: http://www.forum-auto.com/marques/toyota/sujet146-560.htm
A fapad kint 4m-ról indul. Igaz, a Corolla kint 400e-el kerül többe mint itthon tehát remélhetőleg itton is olcsóbb lesz. Mondjuk nem csodálom, hogy kint mindenki dizelt vesz: az 1.4 D4D felára kint Ft-ba átszámolva csak 300e Ft, itthon meg felszámítanak érte 490e-et. 300e felárat bőven megéri a dizel...
Hosszú távú meghibásodási statisztikában általában a japán gyártók, és a Toyota még e fölött is egy picivel nagyon jók. De ez messze nem jelentkezik költségek tekintetében egy személyautónál olyan mértékben, hogy az árdifferencia fedezné.
Egy barátom Toyota Hiace-szel szállít (Európa-szerte, elsősorban embereket, felszerelést). 700 ezer km van a kisbuszban (dízel motor, pontos típusát nem tudom), a szokásos szervizeléseken túl talán egyszer kellett vízpumpát cserélni, meg volt valami galiba a zárral, de kb. ennyi. Fogalmam sincs, hogy ez mennyire általános a Toyota háza táján. Alighanem ilyet bármelyik másik gyártó termékéről is el lehet mondani, ahogy az abszolút ellenkezőjét is. Engem nem elsősorban ez győzött meg, bár azért nyom valamennyit a latban. :-)
Ha lesz ár, vagy információ, nyomban nyomom fel ide. Van ígéretem profi sajtóanyagra is (brutálnagy, egyedi képekkel, filmekkel), de ez áprilisban lesz aktuális a berlini (?) autószalon idején.
Nem. Óvatos becslésem szerint márciusban--áprilisban lesz itthon bevezetve. Árára nem merek tippelni, de az ugye köztudott, hogy a Toyota minden, csak nem olcsó.
Nekem már a Corolla is szerelem volt (majdnem) első látásra. Node az Auris az szépen betöltötte az űrt.
2,2 l 4D4 motor... :-) Nagy-nagy, de amit tud... :-)
Nekem egyedül azzal lesz bajom, hogy az extrák legnagyobb része jó japánosan csak csomagban lesz megvásárolható. Így alighanem a fedélzeti navigációhoz kell majd a teljes üvegtető (nonszensz), meg millió más bárgyú dolog.
Én BMW e30-ból fogok átülni, úgyhogy marhára nagy lesz az elvárásom motorikusan is és futóművileg/fékileg különösen...
Kíváncsi leszek, a kapcsolat már megvan a tesztvezetésekhez szerencsére.
A hazai Toyo oldalon még csak pár fotó van, de mivel a japánok Netz néven már forgalmazzák ezért készítettek hozzá egy elég design-os 3D-s bemutatót:a http://www.toyota.co.jp/netz/lineup/auris/index.html oldalon a bal alsó 3D-s ikon alatt. Kivülről nem egy nagy szám a kocsi, de a belseje elég jól néz ki.