Hát igen egyáltalán nem olcsó az biztos. Utánna kérdeztem egy szerelőnél aki azt mondta originál Nissanos lánc plussz szerelés 1000euró. A kilométer ami benne van az biztos. Láttam már szétszedve pathfinder motrot darabokra hát nem volt jó látvány. Akkor már a kocsi nálam volt egy hónapja. Azon ketté volt törve a bütykös tengely és a szelepek elgörbültek. A helyzet az hogy szeretek sportosan járni néha egy kicsit túlságosan is nagyon jól húz tetszik de nem szeretném ha megadná magát egy 13000eus autó
Ebben a típusban láncos vezérlés van, amit elvileg (elvileg!) nem kell cserélni. DE: sokan elővigyázatosságból dupla sorosra cserélik a vezérműláncot. Ez nagy macera, és drága is, de még mindig sokkkkal olcsóbb, mint ha az elszakadó vezérműlánc miatt atomjaira hullik a motor.
Én nem cseréltetem ki dupla sorosra, mert nekem azt mondták a a márkaszervizben, hogy a lánc nem azonnal szakad, hanem előbb megnyúlik, és akkor hidegindításkor csörög a motor, illetve fehéres füst jön a kipufogóból, de ezek a jelenségek a motor melegedésével elmúlnak. Azt mondták hogy ha ezeket észlelem hidegindításkor, akkor kell kicseréltetni a vezérműláncot. Amíg ezek a jelenségek nem jönnek elő, addig nem kell aggódni.
Én elhiszem ezt a mondást, és figyelem ezeket a jelenségeket.
xxxx
Ha csak 40 eKm-ig volt vezetve a szervizkönyve az autódnak, akkor szerintem ne nagyon hidd el a futásteljesítményt... Inkább nézesd át az egész autót valami hozzáértő szerelővel. Én viszont ilyet csak Bp-en tudok ajánlani.
Köszönöm szépen a tanácsot! Sajnos videót nem tudok feltölteni. Nagyon sokat olvasok róla. 145000 km van benne az nem lehet hogy vezérlést kellene cserélni? Szlovákiából írok, 40000km ig volt vezetve a szerviz könyv Pozsonyba hordták a Nissanba utána az Ivecoba. Meg tudná nekem valaki mondani mikor kell vezérlést cserélni? Esetleg egy profi szerelőt ajánlani Győr környékén?
Hát, a "kalapálás" lehet normális is, meg rendellenes is. Ezt így/ennyiből nem lehet megmondani.
Ha feltöltesz videót - persze hanggal - egy hidegindításról, akkor az alapján talán tudunk valamit mondani.
Egyébként a youtube-on találsz hidegindítós videókat sokféle autóról, dízel Pathfinder-ekről is. Talán azzal beljebb vagy, ha azokat megnézed/meghallgatod.
Általánosságban annyit tudok csak mondani, hogy a Pathfinder nem egy kifinomult/prémium valami (mint pl. egy BMW X5 vagy egy ML Mercedes). Ez hangos, darabos, rázós stb., mint egy munkagép. Cserébe lehet ütni-vágni, nem úgy, mint egy X5-öst vagy egy ML-t.
Két hónapja vettem egy pathfindert 2008 as gyártmány 145000km van benne első tulaj. Az autó nagyon tetszik de van egy kis gondom ami idegesít. Hidegen nagyon hangos , és ha gázt adok akkor mintha a szelepek kalapálnának. Azt szeretném kérdezni hogy ez normális vagy nem nektek mi a tapasztalatotok ezzel.
Azért gondold meg a gyári sín felrakását. Egy csomó helyre (mélygarázs, parkolóház) pár centi híján nem tudok bemenni miatta. Ha nem lenne rajta az a nyavalyás tetősín, még beférnék... De hát én utilitáriánus vagyok. Nem érdekel mi hogy néz ki, csak az, hogy mennyire használható.
A tetőkorlát felrakása karosszériás munka. A tetőkárpitot is biztosan le kell szedni... szóval macera.
De minek szívatod magadat a gyári tetőkorláttal??? Jól néz ki, ez igaz, de sokkkkkal kevésbé használható, mint mondjuk egy Thule keresztrúd. Én szabadulnék a magam gyári tetőkorlátjától, ha nem lenne karosszériás munka a leszedése.
Vásároltam egy 2013-as 190 pacis Pathfindert 103000 km-el de nem volt rajta fellépő és tetősín sem ezért kerestem a neten bontottan.
Találtam is mind a kettőt a fellépővel nincs is semmi gond a felszereléssel hiszen a vázon ott van az összes tőcsavar, viszont a tetősínnek nincsenek kifúrva a lyukak a csavaroknak.
Az lenne a kérdésem, hogy utólagosan fel lehet-e szerelni a sínt?
Egyébként életem egyik legjobb döntése volt ez az autó, főleg, hogy egy Opel Merivából ültem át ebbe.
Bár én az utóbbi egy évben folyamatosan szívtam vele, mégsem bántam meg, hogy annó megvettem. Szeretem ezt az autót. Nekem se a képességeire volt szükségem (bár most már azért nem sajnálom kihasználni), hanem a szélességére a gyerekek miatt.
Ha tényleg csak napi 2x10 km-re vennéd, akkor arra készülj, hogy a folyamatos hideg üzem miatt egy csomó problémád lesz. És a fogyasztásod - ha számít - közelebb lesz a 15 literhez, mint a 10-hez.
Ha sokat cuccolsz (tetőn), akkor inkább ne tetősínes kivitelt vegyél. Ámbár a jelzett felhasználási mód alapján valszeg nem cuccolsz sokat.
Nem tudom, hogy fellángolás vagy mi ez nálam, de 2 hete nézegetem használt autón ezt a típust. Fórumot is végig olvastam párszor! Igazából semmi szükségem a kocsi tulajdonságaira, csak valamiért megtetszett. Egyszer ültem egy Navarrába és tetszett a magas ülés pozíció meg a biztonság érzet. Jelenleg egy sima benzines személy autóval elvagyok már 3 éve. Napi 2x10 km-t utazom. Tudom, hogy teljesen felesleges lenne anyagilag egy ilyen autót vennem de a szívem mást diktál. :)
Kérdésem lenne, hogy van itt olyan aki megbánta a vásárlást? Ha igen akkor miért?
Ha esetleg van olyan eladó példány aminek ismeritek az elő életét, be tudnátok linkelni?
Fekete színben, tető síneset néztem eddig. Manuális váltóval, 2,5 motorral. Nem fontos a 7 személyes kivitel.
Igen,a motor és a mechanika is teljes mértékben működik. szerencsére .
Alapban ez a funkció be volt állítva csak én miközben próbálkoztam az ülés pozíciók beállításával,programozásával kicsit valamit elnyomtam és ezt kikapcsoltam.
Bár már a leírás alapján vissza tudnám csinálni,egyenlőre nem tettem meg mert annyira nem létszükség és azért úgy tényleg folyamatosan igénybe lenne véve a mechanikai rész.
Papírforma szerint 2007. Igaz az évnek a végén ,de nem tudom így ez már talán átmeneti időszak lehetett. Minden eredeti rajt ,nem utólagos átépítés ,de ennyire nem vagyok még képben,hogy ez szemet szúrt volna az autóval kapcsolatban. :D
Ez jól hangzik. Lehet, hogy meglátogatom ezt a nagykovácsi szakit.
Egy barátomnak van Disco-ja, ő nagyon szereti, de az övében még az életkorához képest hihhhhetetlenül kevés km van. (Lassan 20 éves lesz, és csak 150 eKm körül van benne, merthogy csak hobbiautó.) Eddig semmi baja nem volt, de - mint tudjuk - 200 ezer környékén kezdenek csúnyán öregedni a dízelek...
"Ha nem szeretném ennyire a képességei miatt, isten bizony eladnám a francba. De nem nagyon van a piacon olyan új autó, ami ennyire pont azt tudja, amire nekem szükségem van."
Na igen )
Ez nekem is nagy fejtörés, anyagilag nem látom a végét az egésznek.
Land Rover Discovery lenne az amibe átülnék,de szerintem az még ennél is nagyobb szívás.
Nagykovácsiban valóban főleg a lánc dolog megy,de neki is ilyen autója van. Nincs olyan hiba amit ne tudna megoldani.
Én azt a stratégiát követem, hogy egy helyre megyek mindennel, remélve, hogy így ismerik az autót (és engem, mint ügyfelet).
Ez a Kelgmen Kft tejes körű szervizelést végez? Vagy ez inkább egy olyan gépműhely, ami ráállt a vezérműlánc cserére, illetve a motor generálra? A gugli szerint van ilyen gumiszerviz, meg alkatrész áruház is, de autószervizt ilyen névvel nem találtam. Honlapot se.
Lehet, hogy az elmúlt egy éves szerviz kálváriám miatt kialakult bennem egy paranoia, de a Keglemen esetében is felmerült bennem a gyanú, hogy azért (csak azért) ajánlja a vezérműlánc cserét/apgrédet, merthogy van ilyen megoldása/szolgáltatása, így alapvető érdeke, hogy keresletet támasszon a szolgáltatására. De biztos, hogy kell ez? Nekem eddig két szakszervizben (egy márkaszervizben és egy függetlenben) is azt mondták, hogy A) a szakadás olyan autókban szokott előfordulni, amelyekben csak az előírt 30 eKm-enként cserélték az olajat, nem pedig sűrítve, illetve hogy B) a szakadás nem hirtelen következik be, hanem vannak előjelei.
Az én autómban amúgy 75 eKm-nél a köztes olajcsere során garanciában cserélték a láncot megelőző jelleggel. (Ezt amúgy már akkor gyanúsnak találtam, mert ha "nem szokott szakadni" 15 ezres olajcsere periódus esetén, akkor minek vállalnak be egy több százezres költségű műveletet önként gariban, 25 eKm-rel a garancia megszűnése előtt??? Ennyire szerettek engem ott a márkaszervizben? Nem hinném...)
Borzasztó, hogy egyetlen év alatt így átbillentem, az "abszolút megbízom a szerivzben" elmeállapotból a "senkiben nem bízom, mindenki át akar verni" elmeállapotba, de most, ha ránézek a Pathfinder-re, autó helyett inkább egy szopórollert látok, amit csapágyasra hajtottam az elmúlt 12 hónapban. Ha nem szeretném ennyire a képességei miatt, isten bizony eladnám a francba. De nem nagyon van a piacon olyan új autó, ami ennyire pont azt tudja, amire nekem szükségem van.
Látom Te se sajnálod a pénzt az üzembiztosság fenntartására. Ez így helyes.
Ámbár a vezérműláncot én pont nem piszkálnám, mert a milliós motorkár nem előjel nélkül / hirtelen következik be. Szakadás előtt megnyúlik a lánc, aminek jól észlelhető tünetei vannak. Az viszont igaz, hogy a tünet jelentkezését követően nem nagyon mernék vele menni. Amikor jelentkezik a tünet, azonnal irány a szerviz, és akkor jöhet a dupla soros láncos upgrade.
Fura... épp most gondoltam rá, hogy meg kéne írni, mert megígértem. Belépek, és lám, épp rákérdezés. :-)
Röviden: Elbizonytalanító volt a szerviz "élmény". Az autóm pont ugyanolyan hibamentes (értsd: semmiféle hibára utaló tünetet nem produkál), mint a szerviz előtt, csak éppen 600 kiloforinttal könnyebb vagyok. Tényleg szar volt a turbó? Tényleg ki kellett cserélni azokat a futómű és kormánymű alkatrészeket? Nem tudom. Lehet. Vagy nem? Át lettem verve? talán igen, talán nem. Nem vagyok autószerelő. Azt tudom, hogy az autóm pont olyan most, mint 600 eFt-tal ezelőtt.
Részletesen:
- Az autómat a 195 ezres köztes szervizig egy márkaszervizben (nullkilométertől végig ugyanott) szervizeltettem.
- 190 eKm körül tavaly ősszel volt egy nem tervezett szerviz: a bal hátsó kerékagy széthullott, épp hogy el tudtam menni a szervizig. Kicserélték amit kellett (kerékagy + ennek kapcsán a már elkopott, de még eredeti féktárcsák, betétek, belső fékdobok és betétek), mindezt nagyjából negyed misiért.
- 195 eKm-nél idén januárban az esedékes olajcserével/szervizzel összekötve TMK jelleggel cseréltettem a JH kerékagyat is, valamint cserélni kellett már az első féktárcsákat/betéteket, illetve vizsgázott is az autó. Vagyis nem kis műsor volt, no de hogy mindezért 460 kiloforintot kérjenek, az azért durva, különösen, hogy ezen összegen belül a JH kerékagy cseréért (anyag+munka) bő másfélszer annyit kértek, mint a BH kerékagyért pár hónappal azelőtt. Pampogtam, de persze papíron fillére kijött a matek, úgyhogy természetesen kifizettem, de levontam a következtetést: máshova kell vinnem az autót innentől kezdve.
- A 195 eKm-es szervizt követően ráadásul olajszivárgás jelei mutatkoztak: hetente 1-1 csepp olaj az autó alatt a garázsban, illetve égett olajszag is jelentkezett, mert az olaj nyilván valami forró dologra csöpögött.
- 200 eKm: Az automataváltó olajcserét (teljes átmosással - 15 liter olaj csak erre!) már a kiszemelt új Nissan szakszervizben végeztettem el. (Ez már nem márkaszerviz, csak simán szakszerviz, jó típus ismerettel.) Emellett kicseréltettem a hátsó ólajtón mind a négy gázteleszkópot, mert az üveget tartó kettő már teljesen elgyengült, a fém ajtót tartók meg nyikorogtak, mint a fene. Mindez 330 kiloforint volt, csereautóval. Az olajszivárgást is jeleztem, de azt mondták, hogy annyira dzsuvás alulról a motortér, hogy esélyük sincs behatárolni a szivárgás helyét.
- A 210 eKm-es szerviznél kértem teljes motormosást is, hogy majd látszódjon a szivárgás. Megcsinálták, és azonnal jelezték, hogy nem is kell már sokat kutakodni: a turbó nyomja ki az olajat, illetve főleg be az intercooler-be menő levegő csőbe. És hát a turbó mellet esedékes lenne egy kormányösszekötő gömbfej csere, meg a kormánymű axiál csuklójának cseréje. Jelezték, hogy a gömbfej cserénél kockázat, hogy lejön-e a lengőkar. Ha nem, akkor le kell vágni, és új kell. Persze a szükséges futómű állítás miatt mindkét oldalon el kell végezni ugyanezt. Csak úgy röpködtek a költségbecslésben sok tízezres tételek... A turbóra is olyan mondás volt csak hogy 80 és 450 ezer között bármi lehet. Végül úgy adtam le a javításra az autót a javításra, hogy A) a leghalványabb segédfogalmam se volt arról, hogy mennyibe fog kerülni a dolog, B) semmiféle hibára utaló jel nem volt olajszivárgáson kívül. El kellett döntenem, hogy bízom-e a szervizben, vagy nem. Vettem egy nagy levegőt, és igennel szavaztam magamban. Leadtam az autót, és egy héttel később készen átvettem 600 eFt-ért cserébe.
Mindent megcsináltak (elvileg). Adtak csereautót (nyilván nem ingyen, de adtak). (A márkaszervizben 8 év alatt egyszer se kaptam, pedig többször is szükségem lett volna rá.) Az autó jó. (De az is volt.) Mintha egy picivel gyengébb lenne, de lehet hogy tévedek, illetve a turbóba beszerelt cuccoknak nyilván össze kell kopniuk.
Nem tudom mit gondoljak...
Az autóban meginogott a bizodalmam. Nagyon rendesen karbantartottam, így azt reméltem, úgy 300 eKm-t el kell menjen nagyjavítás előtt. Ez nem jött össze.
nekem meghalt anno, a szervízben 400ezer (!!!) forintot mondtak a cserére, kiderítettem, hogy egy külön valóban nem kapható műanyag kerék tört el, amit utángyártva azt hiszem szállítással együtt 25 dollárért rendeltem meg az USA-ból. a szerelőm beszerelte és utána tökéletesen működött.