Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

marczi123 Creative Commons License 2018.05.15 0 0 1044

Sziasztok,

 

A következőkben szeretnék némi segítséget kérni. Nemrég vettem egy 2007-es Kia Carens 2.0 CRDi-t, ami lassan időszerű lenne szervízelnem.

Tud valaki egy megbízható, korrekt szak, vagy márkaszervízt ajánlani (elsősorban Bp északi részén)? Vagy van olyan, amit érdemes kerülni?

Nekem a 13. kerületi (kárpát u.) szerviz lenne legközelebb, de vegyes véleményeket hallottam innen.

 

Mivel nem vagyok járatos a gépkocsikban, szintén megköszönöm, ha az alábbi problémákra tudtok tippeket adni:

 

 

-   városban használom a gépkocsit, így sajnos sokat ülök dugóban. A fogyasztást sehogy sem tudom 10-11 liter alá szorítani. Vegyes használatkor kb 8 litert eszik. Ez mennyire normális. Van valami, amit érdemes megnézetni magasabb fogyasztásnál?

 

 

- induláskor gyakran rángat az autó eleje. Ez főleg lassabb kuplungfelengedéskor tapasztalható. Nem tudom kuplung, vagy féltengely probléma-e. Volt esetleg másnak is hasonló gondja?

 

 

Köszönettel

P.

fetrenberger Creative Commons License 2018.04.27 0 0 1043

Sziasztok!

 

A segitsegeteket szeretnem kerni, valoszinuleg tobb tapasztalattal rendelkeztek nalam :)

 

A paciens: 2007-es Kia Carens 2.0 CRDi

Tunetek: Check Engine lampa eg es P2113 hibakodot ad (torles utan is azonnal visszajon a kod).

 

A hibat autoszerelo olvasta ki es azt mondta hogy valoszinuleg a "gazpedal pozicio szenzor" (elnezest, Nagy-Britannia-ban elek es nem tudom hogy magyarul mi a pontos neve) lehet a hiba, de azt csak szemmel tudta megnezni.

Alkatreszt nekem kellene szereznem, ezert utana olvastam hogy mi lenne a konkret alkatresz, de olyanokat talaltam, hogy erre a hibakodra nem feltetlenul csak a fenti alkatresz csereje lehet a megoldas.

 

Telepatikus vagy tavszereloi kepessegeitek biztos nincsenek (habar ...) ezert csak azt kerdeznem, hogy esetleg tapasztalat alapjan mit javasolnatok?

Ennel a hibakodnal meg lehet konkretabban allapitani a hiba pontos okat?

Vagy ez egy egyertelmu jelzes hogy az emlitett szenzort kell kicserelni?

Esetleg ennek a cserejenek kell lennie az elso lepesnek?

 

Minden segito otletet megkoszonok!

 

Udv:

Z

Winaty77 Creative Commons License 2018.04.24 0 0 1042

Sziasztok !

Túl vagyok az injektor felújításon! :D Gondoltam megosztok pár gondolatot veletek .Az Én Carens-em 2004 -es 113 lovas Bosch injektorokkal .A szaki azt mondta,hogy csak a 140 lovas injektorokat kell újratanítani a kocsihoz .A kisebb lóerősöknél (a gyári) injektorokat bárhova vissza lehet tenni a felújítás után. Nálam nagyon rossz értékeket mutattak már a csúcsok ezért lett a felújítás . Viszont most sokkal egyenletesebben jár a motor és a fogyasztásom is vissza esett majdnem 0,7 literrel. Most vegyes használatban elmegy 7,3  7,5 literrel. amúgy 290 ezer van a kocsiban és semmi baja ! A négy porlasztó teljes felújítása 160 ezer forintba megállt . saját magam vettem ki és raktam vissza a helyére, ami nem volt bonyolult. Berohadni nem nagyon tud,mert az olajtéren megy keresztül.

Zaz007 Creative Commons License 2018.04.23 0 0 1041

Azt mondják, hogy az ördög, mindíg az apró betűs részben lakozik! :))

Igen, elmennek ezek a vasak így is. Ugyan úgy, ahogy ha felraknak egy kereket, gurul...

De ha centírozzák, szebben fut. :) A tulajok nagy százaléka nem tudja, és/vagy nem is érdekli

ez a borzalmas szőrszálhasogató precizitás brrrr... :) Az elvárás annyi, ha fordítja a kulcsot akkor menjen.

 

 

Előzmény: balzo56 (1037)
quad4 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 1040

Kiaparts.hu oldalon kérj ajánlatot. Elég jó áraik vannak. Én Sachs kuplung szettek vettem náluk 52ért.

Előzmény: Jani 1975 (1039)
Jani 1975 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 1039

Sziasztok! Van egy 2004-es KIA CARENS-em! 2.0crdi motoros kombi! Szeretnék venni egy bal hátsó lengéscsillapítót! Sajnos csak gyárit találtam nagyon dúrva áron! Valakinek valami jó ötlet, hol keressek vagy mit javasol? 

Jani 1975 Creative Commons License 2018.04.09 0 0 1038

Sziasztok! Én egy KIA CARENS 2.0 CRDI 2004-es autótulajdonos lettem! 

balzo56 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 1037

Ez olyan mint szerződésen az apróbetüs rész.

Van de ennyi, ilyet a Mercinél sem a BMW-nél nem csinálnak.

Megrendelik az alkatrészt berakják és mehet, ez márkaszervizben.

Folyamatosan szerzünk be alkatrészeket, ilyen jellegű kérdés fel sem merült.

balzo

 

 

 

  

Előzmény: Zaz007 (1033)
Zaz007 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 1036

Szivat ez a szar....

Előzmény: Zaz007 (1035)
Zaz007 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 1035

na mégegyszer :)

Előzmény: balzo56 (1032)
Zaz007 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 1034

 megtaláltam a képet is.

Előzmény: balzo56 (1032)
Zaz007 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 1033

Szia!

 A common rail injektorok mindegyike egyedi azonosítóval, kóddal rendelkezik. A kód azonos típuson belül az adott injektor működési jellemzőit tartalmazza. A kóddal történő illesztés révén az egyes injektorok szállítása kiegyenlítődik, így a hengerek üzeme azonossá, a motorjárás egyenletessé válik.

Szigorú tűréssel készült, méretláncot alkotó szerkezeti elemeink gondos gyártás és méretellenőrzés ellenére sem lesznek tökéletesen azonosak. Különösen azok az alkatrészek mutatnak eltérést, melyeken folyadék áramlik át, tehát az átfolyási jellemzőknek kell, kellene szigorúan azonosnak lenniük.

Mikronos illesztés

Napjaink CR injektorainak illesztése néhány mikron, ezen a pontosságon már nincs mit fokozni. A szelepeken, belső fojtásokon való átáramlás jellemzőit a geometria határozza meg, gyártásuk méretpontossága a lehető legpontosabb.

Mégis az a helyzet, hogy egy névleges működtetési input vezérlőjel hatására az injektoron, egyedről egyedre más és más az átfolyó mennyiség. Ennek nem csak szerkezet geometriai okai vannak, hanem a beavatkozó (elektromágnes vagy piezo) saját jellemzői is. Tetézzük még azzal a dolgot, hogy az injektor széles tartományú dózisa (0,1 … 100 mg/löket), ugyancsak tág határú tápnyomása (150 … 1800 bar) és működési frekvenciája (motorfordulatszám), ezt jellegmezővé, jellegfelületté szélesíti. Minden pontjában a szállításnak névleges értékűnek kell lenni. Ezt a szállítási azonosságot a gépészet, azaz az injektorok darabról darabra, a legszigorúbb tűrések mellett sem tudják hozni. A mérések azt mutatják, hogy ± 5 mg/löket eltérés hamar összejön.

Elektromos korrekció

Kézenfekvő tehát az elektromos vezérlési korrekció. Egy adott jellegmező pontban az alap adat a szállítási mennyiség. Az injektor egyed vezérlő jelét, inputját, kell úgy meghatározni, hogy a kívánt dózist szállítsa az injektor. Ez az injektor kódolás. Az injektor egyedi kód az ECU számára összetett információ, azt mutatja, hogy a névleges vezérlési értéktől – villamos vezérlő jeltől – mennyivel térjen el a működési jellegmező résztartományaiban azért, hogy az injektor az alapadatnak, a „kell” értéknek megfelelően szállítson. Természetesen nem mindenpontos a korrekció. Van, ahol az egyes szállítási karakterisztikát befolyásolja, van, ahol ezeket szakaszokra bontva is korrigálja.

A CR injektor gyártója minden egyes injektort kóddal lát el, az injektorra ezt felírja. A motorgyártó a kódot a motorirányító egységbe beírja. Vannak gyártók, akik a kódokat címkére is felírják és a címkét valahová a motorra felragasztják.

Örök érvényű-e a kód?

Nem, mert az injektor tulajdonságai a használattal – kopással, belső lerakodásokkal, az elektromos egység fáradásával – megváltoznak. Jelenti-e ez azt, hogy adott üzemidő, futásteljesítmény után ajánlatos újra kódoltatni az injektort? Vannak rendszerek, mely képesek a változásokat észlelni és a kódolást automatikusan módosítani. Ezek az ún. adaptív rendszerek. Ha nem ilyen a rendszer, akkor talán igen, de erre a luxuskiadásra nem lehet és talán nem is kell rávenni a dízelautó tulajdonosát. A használtautó gazdája, még ha tud is a dologról, legkisebb gondja is nagyobb ennél…

Amikor az injektort megbontják, porlasztócsúcsot vagy egyéb alkatrészt cserélnek benne és beállítják, feltétlenül szükséges új kód generálása.

A kód mérése

A kódoláshoz szükséges információk nem egy önálló próbapadi injektormérésből származnak, hanem az injektor valamennyi szállítási, tömítettségi tulajdonságát felmérő, komplex méréssorozatból. Az állapotvizsgálat injektor-próbapadon (régen adagoló próbapadnak mondtuk) teljesen automatikusan fut le, akár több óráig is tart a vizsgálat. Ennek eredményét egy állapot lapon összegezve kapjuk meg, melyen a kód is szerepel. Az lehet, hogy megtartja a régi kódot, többnyire azonban újat kap. Nincs kizárva, hogy a próbapad szoftvere megállapítja a teszt alapján, hogy az injektor már olyan rossz műszaki állapotban van, hogy kódot nem kaphat. Bosch injektorok ún. harmadik lépcsős javítása (alkatrészcsere és beállítás) lehetővé teszi, hogy a beállítást a megengedett tűrési mezőn belül eltolják, és ezek után újramérve az injektor-próbapad - az esetek többségében - már tud kódot adni. Érzékelhető, hogy mindez sok időt, főleg drága próbapadi időt igényel, tehát nem olcsó művelet, mely közelítheti az új injektor árát.

Bosch CR injektorok méréséhez az EPS708 vagy EPS815 típusú padok alkalmasak EPS945 rendszerszoftverrel.

Bosch kódok

A Bosch CR injektorokat kezdetben osztályba sorolták. Az osztályba sorolás az ún. emissziós munkapontban adta a szállítás korrekciót, tehát itt hozták azonos befecskendezési értékre az egyes injektorokat. A próbapadi vizsgálatok után kapott kód a lehetséges három osztály egyikébe rendelhette az injektort.

Az osztály azonosító jel lehet 1-2-3, vagy ABC, vagy XYZ.

 

Osztálybasorolt (2 és Y) Bosch CR injektorok

Az autó/motor gyártótól függött, hogy milyen nevet kért a kódnak.

Ahogy fejlődött a technika, a korrekció finomsága is egyre jobb lett. Megjelent az IMA kód, vagy IMA jelzés.

 

IMA kód egy Bosch CR injektoron

Az IMA a német – Injektor Mengen Abgleich rövidítése, injektor mennyiségi kiegyenlítésnek, összehangolásnak fordíthatjuk. Angol nyelvű megfelelője az IQA (Injector Quantity Adjustment). A karakterszám függ, hogy a motor melyik EURO emissziós generációhoz tartozik.

A próbapadi mérésnél, ha beadjuk a mérendő injektor IMA kódját, a Bosch próbapad ennek helytállóságát ellenőrzi egy viszonylag szélesebb, ellenőrzési tűréssel. Ha ebbe belefér a műszaki állapot, akkor visszakapja az injektor az eredeti, gyári kódját. Ha nem adjuk be az IMA karaktersort, akkor szigorúbb tűréssel újrakódol, természetesen új kódot ad.

Mi a helyzet a piezossal?

Maradjunk még a Bosch injektoroknál. A piezo injektor kódja szintén 7 karakterből áll. Az első 6 karakter az IQA (IMA), az utolsó, a hetedik, mely mindig betű, az IVA (ISA) kód, mely a feszültség illesztésre utal. Ez alapján az „agy” a feszültséget 4 Voltos lépcsőkben növeli. Az IVA az angol Injector Voltage Adjustment rövidítése, német megfelelője az ISA – Injektor Spannung Abgleich. Egy példa: IQA: 8ZR28S, az IVA: G

 

IMA (IQA) és ISA (IVA) kód egy Bosch piezo injektoron

Delphi injektorok

Természetesen a Delphi injektoroknak is van kódja, illetve alkatrészcserés javítás után újra kell az injektort kódolni.

 

Egy Delphi injektor feliratai

A Hartridge CRi-PC próbapad alkalmas gyári technológiával a vizsgálatra és annak eredményeként a kód megadására.

A Delphi először a C2I injektor kódot vezette be, ez 16 karakterű, hexadecimális.

 

C2I 16 karakteres kód egy Delphi CR injektoron

A korrekcióval a befecskendezési karakterisztikákat egy paraméterben, az adott karakterisztika meredekségében módosítják.

A Delphi később bevezette a C3I már 20 karakterű, alfanumerikus kódot (lásd a címképet). A korrekcióval a befecskendezési karakterisztikákat három szakaszra bontva a szakasz meredekséget módosítják.

A C2I a Correction Individual Injector (egyedi injektor korrekció) rövidítése, a C3I pedig a Correction Improved Individual Injector, azaz a tökéletesített egyedi injektor korrekciót jelöli.

A gyártási szórásból eredő szállításkülönbségek legnagyobb eltérése a névlegestől 5,5 mg/löket. C2I korrekcióval az eltérés lecsökken 3,2 mg/löketre, C3I korrekcióval  pedig gyakorlatilag 1 mg/löket alá.

Gyakorlati tanácsok

Mivel a korszerű rendszerek adaptívak, az alap kód adta műszaki korrekciós adatok a motorműködés közben módosulnak. Ha tehát az IMA, vagy az IMA-ISA, vagy a C2I, C3I kódot változtatni kell, újat beírni az ECU-ba, akkor vagy az új kód eleve törli az adaptív memóriát, vagy azt külön kell törölni. Kódbevitel injektor vagy ECU cserénél szükséges.

Ha egy injektor üzemben van, akkor ne töröljük az adaptív memóriát! Van azonban kivétel: ha a CR rendszerben paraméter-befolyásoló elemet cseréltünk, például nyomásadót, akkor célszerű törölni az injektor adaptív memóriáját.

Az ECU-ba a kód bevitelnél tudni kell, hogy az adott injektor melyik hengerben van, azaz a motor hengereinek számozását. Még soros motornál is meg kell nézni a dokumentációt, hogy vajon a váltó, vagy a másik végen van-e az egyes henger. Ford TDCi motoroknál az 1-es henger a váltó felől van.

Másik probléma, hogy a motorra ragasztott címkén az injektor kódok fizikai hengersorrendben vannak-e feltüntetve vagy gyújtási sorrendnek megfelelően.

Előírás lehet az is, hogy csak környezeti hőmérsékletre lehűlt motornál lehet a kódbeadást megadni.

A lényeg, mint mindig „Nem rutinból, hanem kottából!”.

Vigyázzunk, hogy ne keverjük a beírásnál a nullát és az O betűt!

Az új kód bevitele után néhány gyártónál még szükséges rövid országúti menet, hogy például a pilotbefecskendezés is helyreálljon.

Mit eredményez a kódolás?

Ettől lesz finom a motorjárás, kedvezően hat a fogyasztásra, dinamikára, füstölésre. Autószerelők mondták korábban, az első kódolási előírások megjelenésekor, hogy nincs érezhető hatása, nem rabolják az idejüket a kódolással. Igazuk is lehetett, lásd az egypontos „emissziós illesztést”. Mára nagyot változott a világ: a kódolatlanság, félrekódolás érezhető motorjárási rendellenességet von maga után. Csak kódolással lesz járóbetegből jó motor.

 

 

Előzmény: balzo56 (1032)
balzo56 Creative Commons License 2018.04.01 0 0 1032

Elsőre Kia Carnival 2.9 CRDI-ről van szó? Ha igen milyen adagolóról írtok, közös nyomócsöves a rendszer. Van egy nagy nyomást előállító pumpa. A nagynyomású csőben van a kb? 2000bar nyomás, ebből adódik, komputer vezérli elektronikus befecskendezést nyitást majd lezárást. Ezen mit lehet tanítani hacsak bele nem avatkozol a rendszerbe elektronikusan és megváltoztatod azt. 

Informáljatok miről maradtam le, szakmailag. Segítsetek megérteni. 

balzo 

Előzmény: claas patrol (1030)
Zaz007 Creative Commons License 2018.04.01 0 0 1031

Szia Patrol Papa! A csúcsokat tanítani kell, ha csere van. Viszont ha csak felújítás van és ugyanoda kerül vissza, akkor nem kell. A szenzor és az ü.a.nyomás értékébe még nem ástam bele magam. Bár vadászok a teljes gépkönyvre, eddig csak a kubotámhoz sikerült letöltenem. 

Használd egészséggel a gépet :) Én nagyon szeretem ezt a nagy batárt. Megy ha kell, és nagyon kényelmes hosszú távon is.

Előzmény: claas patrol (1030)
claas patrol Creative Commons License 2018.03.30 0 0 1030

Szia Zazoo7, most barátkozom ezzel a 2.9 -es koreai motorral. Kérdésem lenne, miszerint a csúcsokat be kell tanítani, vagy cserélhetőek hengerfüggetlenül ? A főtengely szenzora, vagy szenzorai vannak. ill. csak egy lent, és a vezérműtengelyen a másik ?  Esetleg az alapjárati és a közép fordulati ü.a. nyomást is megtudnád mondani ?  Nem találok adatokat rolla. Gondolom nem hadititok már. Előre is köszi minden infó. Húsvét után itt lesz a vas, és semmit nem tudok rolla még.   üdv. Patrol papa

u.i. Az egerszegi szagg-service nem tudott mondani érdemben sokat, mert leadják adagolósnak.. stb. (legalább nem mondtak rosszaságokat)..  xDD  :-))

Előzmény: Zaz007 (1012)
quad4 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 1029

Üdv mindenkinek.

Mitől lehet erős remegés alapjáraton, valamint 1500-2000 közötti fordulaton?

A kocsi egy 2004 évjáratú 2.0crdi Carens, Vadi új kuplung szerkezet és kinyomócsapágy van benne.

Makrai Csaba Creative Commons License 2018.03.26 0 0 1028

Sziasztok!

 

Frissen vásárolt Carensem (2009 évjáratú 2.0 Crdi 140 Le) üzemanyagszivattyúja hangos, az utastérbe behallatszóan zúg. Kerestem cserealkatrészt, da a tizen pár ezer forintos Magneti Marelli sehol sem elérhetö

A kérdésem az lenne, hogy ezzel a jelenséggel találkoztatok-e már, amennyiben igen mennyire befolyásolja ez az üzembiztonságot (nem nagyon merem használni mivel egy halott szivattyú egyenlö tréler)?

Esetleg tudtok nekem ajánlani valamilyen helyettesítö terméket az elérhetelen Marelli uzemanyag szivattyú helyett?

 

Segítségeteket elōre is köszönöm,

 

Makrai Csaba

budaine Creative Commons License 2018.03.21 0 0 1027

Köszi a választ. Nagy baj nincs az autóval, csak egy állandó, jó szerelőt keresek. Az izzítólámpa villog egyfolytában, azt mondta egy szerelő, hogy az izzítópanel rossz. Nem kapunk ilyen panelt sehol,de üzemképes az autó. 

Előzmény: Zaz007 (1025)
TomikaT Creative Commons License 2018.03.20 0 0 1026

Sziasztok. 

 

Autó vásárlás előtt állok. Nagyon tetszenek a 2014es Carens modellek.

Az 1.7 crdi motorosokat néztem.

Van itt valakinek hasonló évjárat, motor?

Mi a véleményetek róla?

Várom válaszaitokat

Zaz007 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 1025

Szia! Nem vagyok pesti. Az ország déli régiójában lakok. Nem ismerek fenti jó szerelőt.

Ha elméleti vagy gyakorlati kérdés van, amennyiben tudok, szivesen segítek.

Helyi viszonylatban nincsennek jó tapasztalataim a szerelőkkel kapcsolatban.

Tisztelet a kivételeknek. Ezért szoktam magam szervizelni az autóimat.

 

Előzmény: budaine (1020)
balzo56 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 1024

Nekem s 2004-es Carensen volt, 115 lovis abban nincs kettőstömegű lendkerék. A 140 lovis egyes darabokban van.

balzo

Előzmény: quad4 (1021)
quad4 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 1023

Ok. Kösz. 

Előzmény: fecskea1 (1022)
fecskea1 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 1022

Az enyémben már volt kuplungcsere (2003-as évjárat), nincs benne kettős tömegű.

Előzmény: quad4 (1021)
quad4 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 1021

Üdv. Segítségre lenne szükségem. Adott egy Carens 2.0crdi 2004 évjárat. Kuplungcsere előtt vagyok vele, de ahány helyről kérek ajánlatot annyiféle verzió van arra hogy van-e benne egyáltalán kettőstömegű lendkerék. Az ár miatt persze nem mindegy. Hol és hogyan tudnám biztonsággal megtudni hogy ebbe az alvázszámú kocsiban van-e kettőstömegű?

( A 23.kerületi kia-mazda alkatrész bolt szerint nem kell bele, mert ebbe nem szereltek)

budaine Creative Commons License 2018.02.25 0 0 1020

Heló, érdeklődöm, hogy budapesti e. Nekünk is Carniválunk, ugyanez a típus, évjárat van, autószerelőt keresünk. Nem tudna segíteni ebben?

 

Előzmény: Zaz007 (1012)
Norbi goldi Creative Commons License 2018.02.12 0 0 1019

Köszi szèpen.

Előzmény: Zaz007 (1017)
Winaty77 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 1018

Sziasztok!  Meg tudná valaki mondani valaki, hogy az injektor rögzítő csavarjának fekete műanyag elfordítós kupakjának a pontos nevèt?  Vagy hogy hol tudnèk beszerezni olyan?  Ugyanis kiszereltük az injektorokat mert mennek felújításra ès az egyik takaró kupak eltört. Gondolom anèlkül nem egészséges összerakni.  Köszönöm előre is. 

Zaz007 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 1017

Menj ki valamelyik szupermarket parkolójába, és szedd alá a kormányt, és menj körbe körbe. Amelyik oldalra

kanyarodva kattog, az az oldali rossz. A kérdés az, hogy a belső vayg a külsö csukló. Bár a belső ritkán szokott

elromlani. Bár menet közben városi közlekedésnél lehet hallani, hogy melyik oldal a ludas.

Előzmény: Norbi goldi (1016)
Norbi goldi Creative Commons License 2018.02.09 0 0 1016

Csak azt nem tudom melyik oldal.

A szerelök meg itt Zegen szarnak mindenre.csak a pènzt veszik le.

Előzmény: Norbi goldi (1015)
Norbi goldi Creative Commons License 2018.02.09 0 0 1015

Köszi .Csak akkor recseg amikor kanyarodik.

Előzmény: Zaz007 (1014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!