Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 64
elenyészó lehet a jelentőségük az összes lógóshoz viszonyítva.

Igy van, leginkább azért, mert azok a buszok többnyire amúgy is mennének.
Kis túlzással minden egyes fizető utas tiszta nyereség.

Csúcsforgalomban ez nem igaz, nappal pont annyi jármű megy, amennyibe a tömeget még éppen be lehet sajtolni -- a 20% lógós közel ugyanennyi többletköltséget jelent.
Előzmény: Intelligencs (62)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 63
úgy híják, hogy taxi :)
Előzmény: Bimbum (56)
Intelligencs Creative Commons License 2007.05.30 0 0 62
Kizártnak tartom, hogy a bliccelő ifjúság populista ajándéknak tekintené az éjszakai járatokon a bliccelés lehetőségét, sejtésem szerint ez rajtad kívül senkinek sem a vesszőparipája. Úgy látom, Téged valamiért roppantul bosszant az éjszakai ingyen bliccelők tömege, pedig elenyészó lehet a jelentőségük az összes lógóshoz viszonyítva.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (55)
Becherovka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 61
Ne azon görcsöljön senki, hogy az a 300-400 ember hétvégeken milyen állapotban utazik. Jobb lenne ha 300-400 "részeg" kocsival közlekedne a városban? Ja és az a 300-400 embeber egy hétvégét ha számolom ca. 84.000 HUF !!!! Kemény összeg ugye?

Előzmény: Transylvanianmixedgrill (55)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 60
látom, egyik füleden be, másikon ki.

az éjszakai buszok megszűnésével megtakarítás nem sok keletkezne, de minden használó sokat vesztene, akár buliba megy, akár melóba, akár máshova.
a város vesztene vele, így persze a mindenkori polgármester is, ez így van.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (55)
pert1 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 59
Barcelónában biztos sokkal magasabbak az ellenőri fizetések, a beléptetőrendszer meg ugyanannyba kerül. Nálunk valami 30 milliárdba kerülne csak a csipkártyás rendszer meg a metró és pár villamos beléptetővel való felszerelése, és akkor még ott van vagy ezer jármű amin továbbra is ellenőrök kellenek. A rendszer bérleti díja és fenntartása biztosan belekerülne évi 8-10 milliárdba. Évi 4-5 milliárdért meg alkalmazhatnak plusz ezer ellenőrt beléptetőrendszer helyett, ezekkel ugyanazt az eredmény el lehet érni.
Előzmény: Becherovka (52)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.05.30 0 0 58
,,Jegyeket, bérleteket! - mondom,
és kabátom lazán kibontom..."
(Belga):)))
Előzmény: topfloyd (51)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 57
A hatékony ellenőrzés bármilyen formája megoldás lenne.
És egyik fajta ellenőrzés sem 100% hatékony.
A kapuk általában csak a metrónál működnek, de nehogy azt higgyétek, hogy ott abszolút nincs lógás!
A buszokon az elsőajtózás Budapesten nem működne, legalábbis nem mindenhol/mindig (hetes busz, reggel fél nyolc) .

Az arányos díjszabás igénye tök jogos. De ez nem BKV hatáskör, és nem is igazán tartozik ide. (Nem feltétele a csipkártyarendszer, ahogy a főváros állítja)
Előzmény: topfloyd (50)
Bimbum Creative Commons License 2007.05.30 0 0 56
Akkor lehetne annyi járatot indítani, hogy mindig kényelmesen utazzál, ha a mai jegyárakat felemelnék a kétszeresére, megszüntetnék a kedvezményes bérleteket,  s persze mindenkin be is hajtanák az árát.
Előzmény: Törölt nick (20)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 55
Namost megmondom én, hogy mi itt a haszon: lehet hogy ez gazdaságilag hasztalan, de jó kis populista ajnándék ez, mert hát a 18-24 éves korosztálynál tagadhatatlanul népszerű ez a fajta rendszer, Demszky úr egy sor biztos szavazót vesztene, ha ezek az ingyen bulijáratok egyik napról a másikra megszünnének...
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (49)
topfloyd Creative Commons License 2007.05.30 0 0 54
Én jártam ott, valóban így és jól működik a dolog, nálunk mennyi idő alatt tennék tönkre?
Előzmény: Becherovka (52)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 53
Meséld már el nekem, mi a haszon abban a városnak, hogy 3-400 részeg ember ingyen utazik az adófizetők pénzén minden pénteken és szombaton este 8-tól hajnal 5-ig korlátlanul? Milyen közgazdaságtani titok lappang itt, amit én nem látok?

Spec nem közgazdaságtan, hanem várospolitika. :)

A szolgáltatás biztosítása, mint említettem, gyakorlatilag nem kerül semmibe.
(Valójában nyilván kerül: többet kell takarítani, stb. De nem nagy tétel)

A bérletesek a pénzükért egy sokkal jobb szolgáltatást kapnak -- kiterjedt üzemidő, nagyobb mobilitás. Többet ér u.az a bérlet, vonzóbb a tömköz. (Mielőtt megjegyzed: nem, az éjszakai utazás nincs ingyen, csak könnyű lógni. De sokan vagyunk azért, akik nem lopnak valamit el csak azért, mert nem őrzik eléggé)

Akik éjszaka jönnek/mennek munkába, könnyebben megtehetik. Ők az összes éjszakai járatot nézve nincsenek ám olyan kevesen! A legtöbb járatnak csak miattuk is érdemes lenne indulnia.

A város esti programjai, kulturális eseményei több ember számára lesznek elérhetőek (mert nem csak részeg disznók utaznak ezeken a buszokon)

Végül senkinek sem hiányzik még egy halom félrészeg autós az utcákról, mert az éjszakai töm.köz.nek ilyen előnye is van.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (49)
Becherovka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 52
Aki járt már Barcelonában az láthatta a KI-BE léptető rendszert. Jegy autómata minde állomáson (még a kicsiken is) 5 nyelven kijelzi az infókat, szakasz, napi, HETI, HAVI bérlet válltási lehetőséggel!!! Papír és fém érme elfogadással - ja és folyamatosan működik, me' karbantartják

Ez által kevesebb az állomány a közlekedési vállalatnál, mindenki fizet (mert különben be sem tudsz menni a peronra, egyes helyeken ki sem tudsz jönni jegy nélkül :) ) mi meg itt szarozunk az ellenörhaddal, a pénztáros nénikkel, a mit tudom én milyen egyébb adminisztrációs személyzettel...

Van légkondi a buszon a metrón, a közlekedési cég üzemelteti a városnéző járatokat... írjam még!

Mi meg itt szarozunk és várjuk a csodát
topfloyd Creative Commons License 2007.05.30 0 0 51

A hatósági jogkör kb.arra lesz jó, hogy ha a 15 éves diáknak fordítva van lebélyegezve /saját szememmel láttam/ a diákigazolványa, lehessen rajta

erőt fitogtatni. Remélem, nem kerül rá sor!

topfloyd Creative Commons License 2007.05.30 0 0 50

A beléptető-kiléptető rendszer lenne a megoldás, egy arányos díjszabással,

lehet, hogy ezért ódzkodnak a bevezetéssel?

Egyszerűbb a még fizetőknek folyamatosan emelni?

Hol is láthatunk erre még példát? Ja, az adóknál....

Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 49

Meséld már el nekem, mi a haszon abban a városnak, hogy 3-400 részeg ember ingyen utazik az adófizetők pénzén minden pénteken és szombaton este 8-tól hajnal 5-ig korlátlanul? Milyen közgazdaságtani titok lappang itt, amit én nem látok?

 

Ja és az éjszakai külvárosi járatokról nem is beszéltem, ahol a hazafelé igyekvő részeg banda ugyanígy ingyen utazik, ellenőrt szerintem emberemlékezet óta nem látott senki ezeken a jáartokon.

Előzmény: vrobee (46)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.05.30 0 0 48
Marseille-ben 1999-2000 ugyan olyan rendszer volt, mint itt, németben, ahol lakom.
Ezek szerint megváltozott...
Előzmény: vrobee (45)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.05.30 0 0 47
Itt, Göttingenben (Hannover) a buszokra csak az első ajtón át lehet felszálni. (A többi ajtó leszállásra, illetve gyermekkocsival, tolókocsival, vagy biciklivel, állattal közlekedők számára vannak.
A bejáratnál vehetsz jegyet a sofőrtől, vagy felmutatod az okmányaidat (utazásit). A jegyet már a buszban érvényesítheted).

Hasonló rendszer működik Dél-Franciaországban, a Balti államokban és pl. Moszkvában.

Furcsa, de alig akad bliccelő! Ki érti ezt?
Előzmény: Törölt nick (44)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 46
1. Ez a belvárosi járatokon péntek-szombat este így van. De vannak azért más utasok is.
2. A BKV-nak gondoskodni kell a saját dolgozói be- és hazaszállításáról. A mai rendszer gyakorlatilag úgy alakult ki, hogy a szolgálati járatokat átszervezték és megnyitották a nagyközönség előtt -- szinte többletköltség nélkül.
3. Nem vitás, hogy ha a BKV-nak közvetlenül nem is, a városnak nagyon megéri, hogy vannak ezek a buszok.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (43)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 45
nézd - normális helyeken(Németország, stb.) már rég bevezették az áteresztő kapukat a buszokon. néhány városban talán, azért ez nem hinném, hogy jellemző.

Elmesélem, hogyan ellenőrzik Lyonban a buszokat.
Tudni kell, hogy néhány peremkerület lakossága kb. 95% fekete vagy arab másodgenerációs bevándorló. Szóval annyival nem jobb a helyzet, mint a pesti bulijáratokon :)

Nincs elsőajtózás, sem kalauz. Elektromos lyukasztó van, mint nálunk sok járaton.

Namost busz halad az úton, csapat "hatósági" leinti. Vezető lyukasztókat kikapcsolja, ajtót nyit. Minden ajtón felszáll olyan 5 marcona ellenőr, ezután ajtó zár. Kb. 5 perc alatt végeznek az egész buszon, de onnan nem lóg meg senki, akinek nincs jegye.
Előzmény: Zicherman Istvan (41)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 43
Megmondom neked mi gátolja: 3-400 bulizós részeg buszjáratonként, aki haza akar jutni, vagy elmenni a másik buliba INGYEN!!! Szerintem ez igen nyomós érv...
Előzmény: Zicherman Istvan (41)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 42
Jogos, bocs.

Előzmény: Zicherman Istvan (39)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.05.30 0 0 41
nézd - normális helyeken(Németország, stb.) már rég bevezették az áteresztő kapukat a buszokon.
Mi gátolja a jónépet abban, hogy ugyan ezt bevezessék Magyarországon? He?
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (38)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.05.30 0 0 39
Nem nagyon ,,sírok", mindössze nem értékelem a ,,szüntessük be" javaslatokat.
Előzmény: vrobee (37)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 38
Na ja, csak a bulijáraton ilyen ember mint te utazik 10, a másik 300 meg sörösüveggel a kezében ordítozik, és a buszjáratot ennek a 300 emberkének az adófizetők finanszírozzák. Semmivel sem másabb a helyzet, mint azoknál a megszüntetett vonatjáratoknál,ahol max 10 fizető utas utazott. Erre felesleges fenntartani buszjáratokat az éjszakában.
Előzmény: Zicherman Istvan (34)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 37
Azért az éjszakai közlekedés miatt nem nagyon sírnék, szvsz. a világon nem nagyon van sok hely, ahol ennél jobb hálózat lenne.
Előzmény: Zicherman Istvan (34)
vrobee Creative Commons License 2007.05.30 0 0 36
de a BKV egyre elmebetegebb.. .o( Ez az ország ebbe fog belepusztulni

Mint ahogy Franciaország és Németország is belepusztult a hatósági jogkörrel felruházott ellenőrökbe, ugye.

---

Fax kivan azzal, hogy én fizetem mások jegyét is.
6-10 milliárdról van szó. A bliccelők egy átlagos állampolgárt évi 600-1000 forinttal lopnak meg. Nyilván a zalai csecsemőt kevesebbel, a pesti bérletest meg ennek sokszorosával.

Ennyi pénzből lehetne évente 100-150 zsírúj autóbuszt venni (tehát 10 év alatt lecserélni a teljes buszparkot csak ebből! Ma meg futnak 20 év fölötti buszok is...).
Előzmény: kizsgé (16)
SchiSa Creative Commons License 2007.05.30 0 0 35
igen. és a bemenőknek ellenőrzik a jegyét.
Előzmény: Zicherman Istvan (32)
Zicherman Istvan Creative Commons License 2007.05.30 0 0 34
Kösz.
Elég gyakran járok vidéken, és későn este (szinte éjszaka) érek haza, amikor már csak az éjszakai járatok járnak. Taxira nincs pénzem. Még így is három átszállás és k.b. másfél óra az út hazáig. Van úgy, hogy fordítva, hajnali háromkor kell indulnom(régebben pl. munkába is).
Nem lennénwek ezek a ,,bulijáratok" - nagyon nagy bajban lennék.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (33)
Transylvanianmixedgrill Creative Commons License 2007.05.30 0 0 33
Ez a probléma gyakorlatilag megoldhatatlan. Épp ezért mondjuk én a BKV helyében nem ellenőröznék, hanem felmérném a "bulijáratokat", és megszüntetném az összeset, mert gyakorlatilag az adófizetők pénzén "taxizgat" így buliról buliura ingyen a pesti fiatalság pénteken és szombaton és éppen azért mert tudják, hogy megoldhatatlan a helyzet.
Előzmény: Transylvanianmixedgrill (30)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!