Szia! A kétsebességes tornado; az csak robogós formájú, de elektromos kerékpár! Mint kerékpár, nagyon jól megállja a helyét! Igények és lehetőségek összhangját kell megteremteni! Akinek egy 5-6 éves japán robogó is elég, az közlekedjen azzal! Az elektromos közlekedés az egyik legjobb dolog a világon! Van üzembiztos benzines robogóm is és szeretem is, de ahova lehet: szívesebben megyek elektromossal! Magamnak építettem és folyamatosan fejlesztgetem is, ahogy időm engedi! Ez a masina 1kW-s agymotorral 55km/ó sebességgel tud haladni. A hatótáv több tényezőtől függ! Ezek nagy vonalakban: akksik típusa és kapacitása, mekkora terhet kell vinnie a masinának, milyenek a domborzati viszonyok és milyen a vezetési stílus! Az elektromos kerékpár (és az elektromos autó) index fórumon megjelent, hogy nálunk két és félszer olcsóbban kapható a cseheknél a Lítiumos akkumulátor! Ha ez nem kacsa, akkor tőlük kell venni! Napelem: feltöltené az akkukat, amíg dolgozol, de félő, hogy a megőrzése nem megoldott! Üdv.: Béla
egyszer láttam egy elektromos kütyüt, amit átalakítottak és egy böszme nagy autó akku szerűségről üzemeltettek csak akkor nemigen érdekelt még ez a dolog......
ismerős régen simsonnal kevert, az kb le is amortizálódott, utánna vett valami 2 sebességes tornádót de hát ez a tornádó egy langyi dolog :D most agyal.... de ha jól nézem 5-7 ezer euro nem kevés zseton egy 5-6 éves japán robogó bőven 100 alatt van, 4-5 literes fogyasztásával hosszú évekig üzemelne furcsállom a dolgot, mert nem túl régen láttam pár elektromosra átépített dolgot a tv-ben (egy régi porsche, versenymotor, stb) ott azt bizonygatták egyre elérhetőbbek/olcsóbbak a líthiumos akkuk, vagy ez még csak amerikás téren igaz???? az igazi az lenne hogy egész héten jár vele az ember és pár kisebb napelem feltöltené amíg az ember dolgozik esetleg otthon izmosabb napelem, és töltené hétvégén..... szóval beruházna az ember 3 millát és tudna spórolni heti 3 ezret 20 év alatt már nullán is lennénk, azért ez nem olyan bíztató
Szia! Csak nem egy szelidmotorost tisztelhetünk Benned? Elképzelésednek egy Baroni felelne meg; ahhoz a megfelelő Lítiumos pakk kb. 240eFt, a rossz akukkal Tudsz Baronit fele ennyiért is venni, tehát min. 360eFt kellene egy használt gépre szánni! A Baroniról különböző legendákat zengedeznek, de sajnos a gép Lítiumos pakkra van tervezve és mindenféle elnevezéssel illetett, de valójában ólomakkukkal adták! "Snow 1" tud olyan 800W-s robogót adni Nektek, amely igazán virgoncan viselkedik! Az a gép nagyon szépen gyorsul, a kmó-ja meggyőző tud lenni, de a tényleges sebessége 38km/ó! A benne lévő 14Aó-s ólomakkuk egy feltöltéssel kb. 30km-t bírnak! Ez a hatótáv az ülés alatti tárolóba helyezett pótakukkal növelhető! A sebességnövelés módja a feszültségemelés, de ez a hatótávot drasztikusan csökkenti! További lehetőség még a saját építés, vagy átalakítás; ehhez nagyon jó partner a < gasboards.com > Üdv.: Béla
Üdv. Sajnos azt az 50km/h-t nem sok típus fogja tudni,általában 40-45km/h a limit, a hatótávolság az viszont bőven belefér egy-két cég kínálatába.Az áruk (Új esetén) 150-210ezer körül szokott lenni,használt vásárlásánál nagy gondot fordíts az akksik állapotára.
egy ismerősöm szeretne valami "izmos" elektromos robogót venni most valami hitvány tornádója van de lassú is meg örökké kell tölteni, pedig 2 éves kb milyent lenne érdemes beszerezni? 15km re jár melózni olyasmi kellene ami tudna legalább 50el menni meg ne kelljen töltögetni sűrűn lehet akár használt is, külalak kopottas, de nem idomhiányos az sem baj ha nagy autóakkuk vannak benne.....
És még csak nem is 38Aó-s, hanem feleakkora! Örülj neki; ha 36V-os, akkor jobban tuningolható, ha 18...20 Aó-s; akkor nem annyira éhes! Egészen véletlenül nem pont ilyen a géped?
Az egyik hozzászólásomban úgy írtam - más oldalon talált információkból kiindulva -, hogy 4 db 12 V-os akku van a Baroni EFV-150-ben. De akár hogyan is nézem, csak 3 darabot sikerül egymás mellett felfedeznem. Akkor most mi is az igazság? 3x16 V lenne, hogy kijöjjön a 48V összfeszültség? Valaki tudja az igazságot? Kösz előre is!
Köszönök minden információt, amit a rendelkezésemre bocsájtottál! Azt, hogy elektromechanikus a "sebességváltó", csupán abból következtettem, hogy bármelyik gomb megnyomásakor egy kis zizegő hangot hallat. Azonkívül a hátsó lengővilla jobb oldalán egy kis szerkezet látszik, tulajdonképpen egy kis méretű henger és egy rudazat, ami mozog a gombnyomáskor. Én elektromágneses működtetésű mechanizmusnak nézem.
Sziasztok! Nem értem, miért szigetelitek el magatokat!? Nekem is van egy saját tuningolású elektromos robogóm, de ehhez az elektromos kerékpár fórumról "263.10" és a Gas-Boards segítsége is kellett! Johnny 641: úgy tudom a Te robogód tisztán elektromosan vált! Tudtommal motorja duplán tekercselt, így ECO-ban a kisebb, normál üzemben a nagyobb teljesítmény leadására képes tekercseléssel üzemel! Ha ólomakkukkal üzemel a gép, akkor célszerű minden akkura egy aktivátort tenni (2000Ft/db), állítólag megháromszorozhatja az akku élettartamát! Gabor ISOO! Az a kérdésem, hogy ilyen a robogód? Esetleg Tudnál egy képet küldeni róla? Üdv.: dube
Szevasz! Ha még nem késő, szívesen megosztom veled a tapasztalataimat a Baroni EFV 150 elektromos robogóval kapcsolatban, mivel jómagam a napokban tettem szert egyre, igaz, ez használt. Kérdéseidre a magam tapasztalatából a következőket tudom válaszolni: - Sík úton 55 km/órát simán megy, de egy erősebb emelkedőre nem árt legalább ennyivel nekiindulva felmenni. - A sebességváltó 2 nyomógombot takar. Egy zöld és egy piros színűt, amelyek egy elektromechanikus agyváltót működtetnek a hátsó kerékben, feltehetően bolygóműves váltót. Menet közben működtethető. A zöld "fokozatban" nagyobb a meghajtó nyomaték, de kb. 20 km/h sebesség elérésére van lehetőség, míg a magasabb fokozatban eléri a fent említettet is. Értelem szerűen visszafelé gyakorlatilag nincs szükség visszakapcsolni, de, ha a töltésszint-ellenőrző LED-sorban a piros LED világít, akkor állítólag sokszor csak ECO üzemmódban lehet vele menni egy kis ideig. Szerintem nem sok értelme van "zöld" üzemmódban indulni és utóbb váltani menet közben, ha egyenes úton megyünk, de érezhetően nagyobb az indítási nyomaték úgy. -Az akkumulátor 4 db., egyenként 12 V-os, tudomásom szerint szilikonosnak van titulálva és 38 A/h-nak, de hallottam zselésnek is említeni. Állítólag ilyenek vannak az épület-riasztókban is. Az összfeszültség így 48 V, ami a motornak kell, de a világítási rendszer tudomásom szerint 12 V-os (nekem még nem kellett izzót cserélni. A töltés maximum 6-8 óra, de kevés használat esetén arányosan kevesebb, akár a töredéke. Először ad egy 5 A-es (kb. 250 W) "teljesítménytöltést", azután, amikor tele van a telep, átkapcsol csepptöltő funkcióba (2-3 W). Teljesítménytöltéskor a töltőegység saját hűtőventillátora bekapcsol, csepptöltéskor ki. Semmilyen trükközést nem kell végezni vele, a töltőcsatlakozó 3 pólusú. -Az oldalsztender nem olyan vészes, de tényleg nem 100 %-os. De csak azért, mert szerintem túl erős a visszahúzórugója és a motor saját súlyát is le akarja győzni és visszaugrani a saját helyére. Nekem még nem dőlt el. Viszont, van egy igazán stabil nagysztendere. -Nagyon halk, olyannyira, hogy meg kell szokni, hogy váratlanul kilépnek eléd, hiszen semmilyen erős hangja nincs, ami a közeledését jelezné. Talán ezért is tettek a kormányra mindkét oldalra kürt-nyomógombot, igaz, a jobb oldali a benzines változatnál az indítógomb lenne, eszerint is van piktogramozva, de mondom, ez is kürt. -Műanyag burkolóidomok vannak, nekem semmi rendellenes hang nem jött ki belőle, semmilyen alkatrészre nem volt szükségem, tehát árakat sem tudok mondani. Az én információim szerint lehet egyesével cserélni az akkukat, feltéve, ha pl. az egyik zárlatos, és ténylegesen megvan a rossz akku. Elöregedés esetén viszont tényleg célszerű mind a négyet cserélni. A teleszkópok több fokozatban állíthatóak, de szerintem alaphelyzetben is elég kemények. Ha kérdésed van, nyugodtan tedd fel, szívesen válaszolok, ha tudok. Szerintem írj a johnny641@citromail.hu címre, úgy könnyeben tudunk értekezni. 30-50 km. körül van a hatótávolsága, én viszont 25 km-t mentem vele a legtöbbet, tehát az 50 km-ről nem tudok nyilatkozni. ECO-ban tudtommal többet is kibír egy töltéssel.
Légyszi segítsetek a Baroni EFV-150-nel kapcsolatban.
Sose láttunk még élôben, nem próbáltuk ki, és meg csak kevés tényleges tapasztalati infót tudtunk összeszedni. Szóval a kérdések:
1. Ténylegesen mennyivel megy, ezt valaki mérte már, vagy mindeki a saját órája szerinti km/h-t mondja? Valóban eléri az 50 km/h-t sík terepen hátszél nélkül?
2. Ez a "sebességváltós" dolog hogyan mûködik pontosan? Vagy csak van egy kapcsoló, amivel beállítható, hogy ECO vagy rendes módban menjen? Menet közben is át lehet kapcsolni, van ennek értelme?
3. Valóban bizonytalan az oldal-kitámasztója? Sík, egyenletes, kemény felületen valóban eldôlhet?
4. Jelentkezett-e bárkinél bármilyen zavaró szintû nyikorgó/csikorgó hang (pl lengéscsillapítóból, fékbôl)? Vagy valóban csendesen viselkedik?
5. Hogyan van ez az akksi töltés? Hogyan lehet kétféle képpen tölteni (soros/párhuzamos töltés)? Mindkettô módot tudja a töltô alapból, vagy trükközni kell vele?
6. Milyen akksi van benne, zselés? 4 darab van benne, igaz? Külö-külön is lehet cserélni ôket, vagy ennek nincs értelme? Valóban kb 17e Ft 1 zselés akksi, vagyis 4 esetén kb 68e FT a csere? Litiumosnál pedig még ennél is jóval több?
7. Bárki vett-e már hozzá alkatrészt utólag, az akksin kívül? Lengéscsillapító, töltô, akármi.. Mi mennyibe került és hol?
8. A burkolata mûanyag vagy vékony fém lemez?
9. Rozsdásodás, vagy bármi hiba elôjött már akárkinek?
Már van egy -amúgy a maga szintjén egész jó- kínai 500W-osunk, ami egész jól bevált, városban van használva, napi <10km-t. Csak ici-picit lehetne gyorsabb (ez kb 40-nel megy autóból mérve), és sajna elôjöttek rajta nyikorgó/csikorgó hangok (talán a lengéscsillapítóból), ami elég kellemetlen, mert nem nyomja el ugye a benzinmotor hangja..
A kerékpár hibátlanul működik,fékek,motor stb tökéletes állapotban van.Rozsda nincs rajta,így egy takarítással és egy kis szilikonozással széppé lehetne tenni a gépet.
Szia! Gratulálok az első helyezéshez! Tulajdonképpen miért volt problémás az első kerékbe tenni az agymotort? Úgy láttam; a GAS-Boards kínálatában erre alkalmas kiképzésű motor is szerepelt?! Elindulásodkor úgy értelmeztem, hogy egy motorhibás Vespát Alakítol át, de ez a hibrid igazi telitalálat! A sárvédőt ugye Felteszed? Nem lepődnék meg, ha a Vespa gyártói megkeresnének Téged! Szerintem az elektromos kerékpároknál Bemutathatnád a Vespádat! További sok sikert az elektromos meghajtású járművekhez: dube
A Vespát megcsináltuk a GASBoards-szal, kint is voltunk vele a Széchenyi futamon Győrben.
Az első kerékbe tettünk egy 2.5KW-os agymotort, és kapott mellé 4 csomag Li-Po aksit. A nehézséget a felfüggesztés okozta, a Vespa eléggé speciális ebből a szempontból. Ezt sikerült legyártatnunk, tehát ha valaki más is Vespa átalakításon gondolkozik úgy, hogy az első kerékbe akarja rakni az elektro motort, akkor keresse meg a GASBoards-ot.
A Vespa leginkább azért izgi, mert hátul megmaradt a benzines hajtás, így igazából nem is elektromos robogó, hanem hybrid. Külön-külön vagy akár egyszerre is használható, utóbbi esetben öszkerék meghajtású robogóról beszélhetünk.
Miután full elektromos üzemmódban mentem vele egy órát, nem lehetett levakarni a vigyort a fejemről.
Szia! A VESPA eleve egy csodálatos gép, kétüteműben volt nekem is, anyagi okok miatt kellett megválnom tőle, különben még mindig meglenne! Most egy GAS-Boards-os 1kW-os 10"-os felnibe épített kerékagymotorral meghajtott elektromos robogóval közlekedek, szerintem ilyen hajtóművet érdemes beletenni, mint az enyém! Bár csábító kihívásnak tünik, de ne a főtengely helyére gyártott tengelyt meghajtó motor beépítésével Oldjad meg a meghajtást, mert egyszerűbb és megbízhatóbb, ha kevesebb alkatrészből Készíted el, s lehet, hogy nem is drágább! Nagyobb teljesítményűt egy segédmotoros (v. kerékpáros) kategóriájú járműbe felesleges építeni! 3"-os gumival megy 45km/ó sebességgel és emelkedőn is gyorsítható! Ha 20Aó-ás Lítium-akkumlátorokkal Használod végig teljes terheléssel 30km hatótáv várható tőle (nekem régi 10Aó-ás ólom-akkuim vannak, kb. 8Aó-ra tehető a kapacításuk, így 30-as tempót tartva 15km-t biztonságosan meg tudok vele tenni). Mivel többnyire csak 8km-t megyek naponta, így nem tervezem nagyobb kapacítású akku beszerzését, ha a meglévő készletem tönkremegy, akkor a 10Aó-ás Lítium-Polymer készletet szándékszom megvenni hozzá, az nagy terhelésen alapból kétszer annyit tud, mint ezek az ólmok! Kezdetnek ennyit, üdv: dube
Boccs a zavarásért, egy apró kérdésem lenne. Hol tudnék akkumlátor beszerezni(Bp-en)? Jelenleg egy Enduring CB 12-12 (12V12AH/20HRS) sealed-acid battery aksi van benne. Esetleg kb. árat tudnátok mondani? Egy vacak praktikeres tákolmányba kellene(a nagymamámé:) ) Nem is tudom minek hívják:robogó,scooter??? Valamilyen bicikliüléses elektromos izé,amit kerékpárnak nem mondanék mert nincs rajta pedál,mechanikusan nem hajtható ,de gondolom hasonló akkumlátor kell bele.
Nemrég csináltam elektromos kerékpárt a bringámból átalakítással, úgyhogy amikor olcsón hozzámvágtak egy motorilag totálkáros Vespát, akkor arra gondoltam, milyen jó lenne belőle elektromos robogót csinálni. Igyekszem visszafele olvasni a fórumot, de ha valakinek van néhány jó tippje, akkor megosztaná velem?