Jóllehet esetedben más okoz problémát, de a beázásról jutott eszembe, hogy mindkét első kerékjárati burkolat mögött érdemes időnként megnézni, tisztítani a gumis kifolyót.
Költői kérdés: mindenki elkurvul ? Hihetetlen, ami itt az autószervizekben zajlik - most épp a Suzuki szervize kért véleményt, hát, nem tették zsebre. Lassan ott tartunk, hogy két autó mellett megérné egy kb. fél milliós emelőt venni, és a kisebb- közepes munkáknál elfelejteni a szerelői közreműködést. Tisztelet a kivételnek - mert van olyan - a többit meg el kellene zavarni valahova, ahol értékelik a hozzáértés nélkül, ügyvédi óradíjjal végzett munkát. Bocs a morgolódásért, de nagyon elegem van az említett hozzáállást mutató tapasztalatokból.
A monogram stimmel. Itt csak a 30+ perces várakozás a napon, meg egy rövid diag volt. Meg jól lepadkázta a kocsit a százméteres parkoló végén (a tünetet nem is lehetett produkálni ezen a távon). De megállapította hogy a turbóm az kuka, meg az i.cooler is, de ne aggódjak mert amikor cseréli, esetleg a befecskendezôket meg a kettőstömegűt is, majd utána olyan lesz mint új korában.
-
Nyilván vagy valamit összekevert, vagy tudta jól mit-miért, és cserélt. Ezt már sose tudom meg, ha csak nincs valami adatbázis hogy mivel szerelték a kocsim eredetileg (beszerelt alkatrész sorozatszámok). De utána nem volt meg a gyári ereje többet,, és a computer szerinti átlagfogyasztás köszönőviszonyba se volt a valósággal, (előtte tizedeket tért el csak).
" ahol a szerelő közölte, szerinte kifúj egyik porlasztó, kéne cserélni a rézkarikákat. Mondom jó, biztosan ért hozzá. "
"Visszamentem hogy b.meg. Sajnos egyáltalán nem tudta feltanítani a porlasztókat, "
" mi van ha ebben a szervizben egyszerűen kicserélték a 4 porlasztót valami sokat futott "épp hogy élek" darabokra? "
Ebben valami nagy csavar van, mert a porlasztó tűzkarika cseréje után nem kell a porlasztókat tanítani. (minek is kellene, ha ugyanaz kerül ugyanoda vissza, mint ami eddig volt)
Nyilván vagy elcseszték a cserénél a sorrendet vagy valóban lehúztak 4 csúccsal.
"amiről valami TC cikk is volt hogy hú de értenek hozzá. Ott egyeztetett idôpont ellenére durva megvárakoztatás, borzalmas stílus, diaggal gurulás után: a fél motort cserélnék "
Sziasztok! Régen nem írtam már ide, most azért írok, hogy hátha másnak is megtörténik. Szóval, tavasszal megállt az egyik porlasztócsúcs sztrádán (szerencsére pont egy pihenőbe be tudtam gurulni), így irány trélerrel szervizbe. Ott gyári felújítottra cserélték, az az egyet. Ezek után jól is ment, ameddig nem közelítette a 2000 körüli fordulatot, itt egyre durvábban egyenetlenül járt a motor, gyakorlatilag sztrádán használhatatlanul rázott. Szervizbe vissza, hogy hát ez lett. Ott tanácstalanok, érezték, de nem mutat hibakódot a gép, járjak vele így tovább. Majd jöjjek vissza vele ha rosszabb lesz, vagy ha hibakód van, vagy valamikor. (Még az elején megvettem a FAP appot, de semmi kirívót nem láttam.) Óvatosan lehetett vele közlekedni, városban tulajdonképp szinte ki se jött a hiba, ha nem nyomtam neki. Elmentem másik szervizbe, amiről valami TC cikk is volt hogy hú de értenek hozzá. Ott egyeztetett idôpont ellenére durva megvárakoztatás, borzalmas stílus, diaggal gurulás után: a fél motort cserélnék (turbo-i.cooler, kettôst.lk., befecskendezőket, stb.). Megköszöntem az ajánlatot... Harmadik szerviz, még egy próba, hátha nem egyforma a porlasztók alatti rézkarika (volt benne logika), újra tanítás. De ez nem oldotta meg. Hibakód továbbra sincs, csak a rázás. Tanakodás, cserélnének féltengelyt, hátha. De nem mentem bele, mert nekem nem logikus, hiszen nem sebesség függő a hiba. Végül kötöttem az ebet, hogy beméretem a porlasztókat valahol. Úgy is lett, kivették 3. szervizbe, onnan futár bemérőhöz, bevizsgálták: elektromosan tropák a 3 régiben a piezok (új porlasztó jó, kontrollnak jó volt). Küldenek újakat (a régieket nem lehet felújítani, visszaküldik azokat is) meg jegyzőkönyveket, gari-jegyet. Szervizbe futár vissza, ők beszerelték, feltanították, azóta jó! Tünetnek nyoma sincs, újra jó erőben a motor. Mindhárom szerviz Bp. Citr-Pg. márkára szakosodott szerviz.
Ennek némiképp előzménye: két éve pechemre elvittem egy közeli zugszervizbe a kocsit olajcserére, ahol a szerelő közölte, szerinte kifúj egyik porlasztó, kéne cserélni a rézkarikákat. Mondom jó, biztosan ért hozzá. Nos, csere után kocsi nem ment csak 80-al (másnap vettem észre sztrádán, miután csurig pakolva cuccokkal segítettem havernak), cserébe tizen-sok literes fogyasztása lett. Visszamentem hogy b.meg. Sajnos egyáltalán nem tudta feltanítani a porlasztókat, így (a fenti első) szakszervizbe kellett elvinnem erre a műveletre, ott kb. pikk-pakk megcsinálták. Viszont ezután hiányzott kocsiból vagy 10-20 ló.
És most hogy az egészen túl vagyok, gondolkoztam el azon, mi van ha ebben a szervizben egyszerűen kicserélték a 4 porlasztót valami sokat futott "épp hogy élek" darabokra? És ezek adták meg magukat idén. A kocsiban 170e km van, és jó ideje én hajtom. Van valami dátumkód ezeken? Ja, a vas: 1.6 HDI, manuál, 2012. C4GP.
Igazad van, hogy több szereplős, a szabadonfutó szintén nagy esélyes az ilyen hol van hol nincs töltésnél, én csak azt írtam le amivel nekem legtöbbször dolgom volt, a szénkefék kopása a beépített fesszaboknál, de nyilván van egy csomó más lehetőség is.
Nem biztos, hogy ilyen egyszerű a dolog, mert ezen az autón már van külön töltésvezérlő áramkör is az akksinál és a kábelek állapota is tudja befolyásolni az eredményt. A generátor szabadonfutóról és a kettőstömegű ékszíjtárcsáról még nem is beszéltem.
Először át kell nézni a dolgokat, esetleg méricskélni, azután jöhet a csere. ;-)
Úgy néz ki a gyári szíj volt benne legalábbis annak látszik így vagy a számla kamu vagy átverték az előző tulajt bár szerintem az előbbi és így akkor kiderült mennyit bír egy gyári, 376000-et.:)
Nekem is 500 körülire mondták még veztengely nélkül a gond csak annyi, hogy ezek már nem fiatal és nem túl drága autók és egy ilyen 5-700 körüli javítás nem tűnik túl értelmes dolognak, az enyém viszonylag szép szakadásmentes full bőr és szinte minden gyári extrával, de így sem ér többet működőképesen 1.5 millánál, ha el tudnám adni 6-700-ért így azonnal adnám, de gyanús, hogy a kutyának sem kéne, de mintha a fogamat húznák érzéstelenítés nélkül. Majd a szétszedés után kiderül, hogy mi van.
Még nincs szétszedve, de az kiderült, hogy a veztengely nem forog így vagy a szíj szakadt el vagy leforgott valamelyik tárcsa elvileg kb 80000-el ezelőtt cserélték számla szerint amit vételkor kaptam az eladótól a gond az, hogy a szerelők szerint biztosan összeakadtak a szelepek és a dugók így hengerfej felújítás minimum lesz vagy bontottat próbálok szerezni akár komplett blokkot is bár a szétszedést megvárom viszont a motort-váltót egyben veszik ki és nem csak a hengerfejet. Nem lesz olcsó.
A gond melóbamenet pályán 120-al egyszercsak depollution hibát írt és, hogy 100-ra korlátoz és ahogy lassult egyre gyengébb lett és leállt a motor akkor már kiírt váltóhibát is gondolom mert eltűnt a hajtás, persze nem indult így autómentő és szervizbe szállítás és azt mondták valamikor a jövő héten megnézik így még én is erősen kiváncsi vagyok mi lesz és főleg mennyibe fog kerülni? Nem akartam hazaszállíttatni mert ugyan kiolvasom, de tapasztalatom nincs benne, hogy némely hibakódnál biztosan az-e a baj amit ír, de főleg ha olyan helyen kell bontani ahol minimum akna kell vagy célszerszám akkor úgy is szerviz lett volna a vége.