Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ikarus44 Creative Commons License 2024.04.02 0 1 1994

Köszönöm a válasz!

 

A Gdi akkor vissza is került a listára, (A videóért külön köszönet, mert próbáltam megkeresni, emlékeztem még, hogy Hyundai-Kia csoportos motorról volt szó csak nem találtam meg :) örülök hogy Göbi-t találta meg Bódi Zoli a témával)

Az Mpi-re jellemző a kokszolódás? Vagy egyáltalán nem?

 

Ha eljutok oda hogy meglesz érkezik a kép biztosan! :)

Előzmény: misinator (1985)
zoltán w Creative Commons License 2024.04.01 -1 0 1993

Köszi. A bátyám pesti vezetési stílusa, hogy az utolsó pillanatban fékez egy erőset.(Pl piros lámpánál álló sor végén) Mi van ha éppen akkor nem fog a fék? Már jártam úgy, hogy a fék munkahenger nem ment vissza és kicsit szorult a fék. Kiszedtem a fékpofákat, kombinált fogóval forgatva visszanyomtam egy kicsit a dugattyút. Elfelejtettem az összeszerelés után benyomni a féket, hogy a dugattyú ki jöjjön amennyit kell. Másnap amikor kellett volna a fék, hopp, nem fog. Meg kellett nyomni még egyszer hogy fogjon a fék. Használt neki a megmozgatás, már nem szorult. 

misinator Creative Commons License 2024.04.01 0 0 1992

Dögösek!

Előzmény: sure (1988)
misinator Creative Commons License 2024.04.01 0 0 1991

Na..., legalább nálad végigjártak a dugattyúk a rendelkezésükre álló helyükön ;-)

 

Azért ez akkor is meglehetősen jó átlagfogyasztás!

 

Mindig 100-ast tankolok: Én ennyivel tudok segíteni az ezres Big Blocknak ;-)

Előzmény: sure (1987)
misinator Creative Commons License 2024.04.01 -1 0 1990

Utólag kívánom viszont az ünnepi jókívánságokat; két napja rokoni kapcsolat ápolási üzemmódba kapcsoltunk, szerencsére eredményesen.

 

Pl. hazajött a lányunk az Albeával. Volt egy "kis" izgalmuk; elgyengült rajta a fékhatás az autópályán sokadik araszoláskor.

Kézifékkel megoldották, majd vissza is hűlt és utána nem volt már vele probléma.

Eleve új (márkaszerviz által forgalmazott) féktárcsákat, betéteket kapott (utóbbi ráadásul a minőségibb és drágább, Lanciákba szerelt kivitel és természetesen csereszabatos) no és természetesen a szokásos módon kétévente új fékfolyadékot.

 

Mentem egy kört az Autóval (még mindig imádom vezetni) és jól megterheltem a féket; egy kilométert a féken állva tettem meg vele kettes fokozatban.

A felnik hidegek maradtak. Krokodilemelővel villámgyorsan megemelve egy kicsit tapadósabban forognak az első kerekek, mint lehetne, de annyira nem, hogy ez indokolná (mindenesetre elviszik majd egy régi kapcsolat Alfa szervízbe a párjával egy tisztításra).

 

Aztán összeraktuk a probléma hangsúlyosabb okát. A lányom (friss jogsis) eddig még nem szokott le az eddigi javaslatom ellenére sem arról, hogy túl gyengén kezd fékezni, emiatt sokáig fékez, s a végén, a megállás előtt tapos rá erősebben...véletlenül sem fordítva, nehogy hűlni tudjon az a szerencsétlen tárcsa...S persze így túl sokáig fékez. (majd pont a hivatásos apjára fog hallgatni; a mindenre IS van oktatási jogsija oktató unokatesóm lánya sem hallgat az apjára, de a szintén friss jogsis fiújára igen...).

 

Természetesen nem véletlenül írtam ezt le, hanem azért, mert ezután a két Autóval együtt mentünk tovább.

Az Albea után beülve, kiállva gázadás nélkül az udvarról a Hyundai-al jött a döbbenet a gázadáskor: Nem történt semmi! Nem lódult meg az autó!

Egy végtelennek tűnő idő után lódult meg, igaz akkor már úgy, ahogy az Albea nem tud normális körülmények között.

Semmi olaszos, Euro4-es, kézi váltós közvetlenség...

 

Hja; ez egy gyárilag befőttesüveg gumival közbeiktatott gázpedálmechanizmusú Euro6-os motor,  egy - nyugodt körülmények között - induláskor óvatosan kuplungoló automatával...

 

 

 

Előzmény: zoltán w (1986)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.31 0 0 1989
sure Creative Commons License 2024.03.31 0 0 1988

A háttérben a "nagy tesó" N-nek is nagyon jól áll az a világosabb piros szín!

Előzmény: sure (1987)
sure Creative Commons License 2024.03.31 0 0 1987

Frissen lemosva a hétvégi berlini kiruccanás után. Ez volt az első "éles" németországi út, abszolút meg vagyok elégedve a kocsival. Se péntek délután, sem tegnap délelőtt nem volt nagy forgalom, tempomat a cseh részen 130-ra, a német no limit szakaszokon 160-180-ra beakasztva, de persze nem hagytam ki, hogy megnézzem, tudja-e GPS szerint is a gyári végsebességet (tudja :)  ), 6.9-es átlagfogyasztással (tankolt literek vs megtett kilométer, nem a fedélzeti kamugép alapján) jártuk meg a majdnem 700 kilométert. Persze ebbe a rengeteg 120/100/80-as korlátozású szakasz is segített.

zoltán w Creative Commons License 2024.03.30 0 0 1986

Üdv mindenkinek, és boldog húsvéti ünnepeket. Megnéztem a videót, tehát tanácsos lambda szonda tisztítót is használni tankoláskor. Talán minden második tele tankoláskor ,vagy nem is tudom. Eddig csak 95-öst tankoltam, legutóbb amikor félig volt a tank, rátankoltam 95 w- powert a (talán) tisztító hatása miatt. Gondoltam hátha jobban érzi magát az autó, hiszen rövid utakra használom.

misinator Creative Commons License 2024.03.30 -1 1 1985

Üdv!

 

Fogadatlan prókátorként szólok hozzá, hiszen nekem PD van.

Sanszosan nem is mondok semmi újat...

 

Azt gondolom, hogy nagyon ismeretlen problémák nem várhatók a típussal kapcsolatban.

 

Egy volt kolléganőmnek volt GD-s I30-a.

 

Meg volt vele elégedve, de a kormányművénél jelentkezett probléma, így beszámítatta egy új Korandoba.

Azt viszont minden szerelő, akinek megmutatta, elmondta neki, hogy az nagyonnem használt, hogy külterületen lakik és meglehetősen rossz minőségű föld/murvás úton használta nap, mint nap.

A mai autók közül szerintem egynek sem használ...

 

1.6GDI motor.

Szerintem az egy szenzációs motor!

Egy kollégámnak vettünk két éve ezzel a motorral egy akkor hét éves, 70000 kilométeres Kia Ceedet egy nyíregyházi kereskedőtől - aki nem engedte kipróbálni, csak ő vezethette. Igaz, szívbaj nélkül elforgatta, vágta vissza a váltót, rángatta a kormányt, vitte bele gödörbe.

Mutatta a falon az okleveleket, tanúsítványokat, elmondta, hogy ő 25(?) éve ott árul, nyugodtan kérdezzünk meg Nyíregyházán bárkit, hogy mi a vélemény róla.

Megkérdeztünk ottani ismerősöket; tényleg korrekt.

Elmondta, hogy Hyundaiokat, Kiákat bátran behoz, de Mercit, főleg BMW-t be sem számít...

Ő volt az a kereskedő, aki azt üzente nekem - amikor a barátomék mentek átvenni a lepapírozott autó - hogy hoz ő be nekem szívesen 4-5 éves automata Hyundai-t, Kiát, de (mivel az első alkalommal elég jól elbeszélgettünk az autókról, autós előéletemről, stb.) én vegyek inkább újat.

Megmutatta, hogy melyik német kereskedésbsel van kapcsolata, onnan hozatja az autókat, ki lehet menni nélküle is...

Megmutatta, hogyan javítják az esztétikai hibákat, készítik fel az autót átadásra, a kiszemelt példányon is megmutatta, hogy milyen ujjbegynyi benyomódás van a küszöb alján, amit átadásig ők kijavítanak. Csak néztünk, hogy ilyen nepper nincs is...

 

Az autó mostohán van használva (Kétszer 2.6 kilométer városban naponta) és eddig még bírja, a közeljövőben lesz dióhéjtisztítva.

Már jó párszor vezettem. Az nekem egy élmény motor. Olyan akarat van benne, szerintem annyira szeret forogni, hogy nekem egy spontán vigyor.

Nyilván nem szabad tőle turbós tolásokat, erényeket várni, de szerintem szerintem az országút az élete...

 

Igen, sok rosszat hallottunk már róla:

https://www.youtube.com/watch?v=e7CHYnxPHDM

 

https://www.youtube.com/watch?v=1nd2AP2WxdY

 

De ahogy a második videóban is elmondják, az egyik ok az akkori túl hosszú gyári olajcsere intervallum.

 

Szerintem (összeírtam, vagy harmincféle autót vezettem az elmúlt 35 hivatásos év alatt huzamosabb időkig, most is van hogy egy nap 4 féle autón dolgozok) a 15000 kilométeren túli olajcsere ugyanúgy egyszerűen túl sok, mint az éven túli.

 

S itt jön be a lényeg: Csak olyan autót vegyél, amit hagynak elvinni egy másik szervizbe alapos átvizsgálásra.

Ha nem, akármilyen felhasználóbiztosnak is ismert, el kell felejteni... (Pl. pont az ismert előéletű - akár rokontól, baráttól vett - autókkal szokott lenni, mert miért ne - a legkínosabb problémahalmaz...)

 

Próbáld ki mindegyik általad kiszemelt motorral, hogy melyik a legszimpatikusabb, nézesd át, te vagy a vevő, te otthagyhatod, lesz másik.

Legyen szerencséd!

..aztán írd meg nekünk, hogy mit vettél!

 

Előzmény: Ikarus44 (1984)
Ikarus44 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 1984

Üdvözlök minden kedves fórumozót!

 

Egy I30 GD vásárlásán gondolkodok (Mazda 3 Bm-nel "verseng") 5 ajtósban. Szeretnék tanácsot, ill. észrevételt kérni, hogy mikre figyeljek esetleg. 

Kb. 80 % országút, maradék város a használat 14-1500 km havonta.

Az 1.4-esek problémáról sokat olvastam, így ők kizárva. ill. a GDI-ket is igyekszem kerülni. Az 1.6 Mpi, és 1.6 Crdi vonalon gondolkodok.

 

A segítséget előre is köszönöm! 

misinator Creative Commons License 2024.03.28 0 1 1983

Van jó pár videó az "enyémről", én ezt néztem meg számtalanszor a megrendelés előtt, meg a végtelennek tűnő 8 hónap alatt, amíg leszállították:

 

https://www.youtube.com/watch?v=c9_YLvmHCGA

 

misinator Creative Commons License 2024.03.28 0 0 1982

Kickdown: Nekem azonnal visszavált, de úgy, hogy  - mint írtam - ha kell hetedikből másodikba, s olyankor nincs semmi téves váltogatás. Úgy pakolgatja a fokozatokat, mint egy versenyző.

Előzmény: motorbubus (1979)
misinator Creative Commons License 2024.03.28 0 1 1981

...na; még az előzőhöz:

Szoktam én is ilyen eljárásokat használni régebben.
Mostanában nem, aminek haszna, hogy újragondolom a hozzászólásokat.

 

Jól emlékeztek, az enyém lágyhibrid mentes, több okból választottam ezt; ez volt a legolcsóbb automata a típuson belül, no meg csak ehhez lehetett rendelni pótkereket, még ha csak vészt is. Régebben írtam erről (nem elvárható, hogy visszaolvassatok éveket, én sem tettem két éve pár hónapnál régebbre), hogy a (hivatásos) harminc évnyi négy defektemből négy volt olyan, hogy a helyettesítő eszközökkel (kompresszor, defektjavító) ott maradtam volna.

 

Videók a típusról.

Nem szeretem a beszélős videókat; időarányosan túl kicsi az információsűrűségük az írott anyaghoz képest.

Pláne Vályi Pistánál...

Szerettem vele beszélgetni, jókat dumáltunk a Totalcar Belsőségtalálkozóin, mi több, ott még szimpatikus is. De a videói...(persze van kivétel, pl. arról a Citroen DS-ről készült mestermű, amit a videó elkészítése előtt magam is kipróbálhattam - pont egy ilyen találkozón.)

 

https://www.youtube.com/watch?v=qbiV-8UYsPQ

 

Ahogy Csikós Zsolt barátom is tudja, hogy nem a videóit nézem, hanem az írásait olvasom. (úgy szóltak egy másik fórumon, hogy megemlített az egyik videójában)

 

Viszont annál inkább szeretem a POV videókat, amiket figyelve, fülelve sok minden lejön.

Így mertem elég nyugodtan megrendelni az I30 1.0 DCT-t, aminek a három elemét (karosszéria, motor, váltó) csak külön-külön tudtam kipróbálni.

 

Ezekről a DCT anomáliákról én is láttam videókat (pl. pont Vályi szidta mint a bokrot egy Kia Stonicban).

Eleve gyári leírás szerint az első 1500(?) kilométeren betanul a rendszer. Na most megkapja szerencsétlent egymás után pár "szakújságíró", s szerencsétlen azt sem tudja, hogy mit tegyen.

 

Annak idején - mondhatni real-time - beszámoltam az első napokról-kilométerekről, amikor is jó pár barátom, ismerősöm kipróbálhatta.

Ezek után rendre meg volt zavarodva a váltó egy darabig, amikor újra én vezettem.

 

Valóban néha bizonytalan visszaváltáskor, de ha kanyarban a legnagyobb kormányszögnél kezdem adni a gázt, akkor nem hibázik.

Ha korábban teszem, akkor előfordul, hogy téved.

Ha tempomattal vezetek autópályán (márpedig a bokatörés óta ösztönösen még a városban rendre használom), akkor valóban visszább kapcsolgat egymás után időnként, de ez engem nem zavar.

S valóban hajlamos alacsonyabb fokozatban magasabb tempóra állítva a tempomatot magasan pörgetni a motort (3500-4000!) felváltás előtt.

De:

1, Ez engem kifejezetten szórakoztat

2, Nagyon finoman teszi

3, Ezt lábbal vezérleve nem lehet utánozni (ha kímélettel gyorsítok, akkor felvált 2000-nél, ha meg intenzívebben gyorsítok, akkor pörgeti, de megnöveli az átlagfogyasztást is), viszont ha a gép gyorsít (kiforgatva a motort), akkor nem emelkedik az átlagfogyasztás!...

4, Szerintem ez a lassan, de magasan pörgetett motorral gyorsítás a környezetvédelmi normákra tekintettel történik, de tippem szerint leginkább a részecskeszűrőre...

Könnyen megteheti, hiszen rá van bízva és beosztva, s nem a vezető pillanatnyi hangulatát kell ugrásra készen várni, készségesen kiszolgálni.

 

 

Amúgy meg hét fokozat. Egy három sebességes automata nem tud hibázni :-)

 

A fokozatok számának növekedésével szorzódik a nem a legoptimálisabb fokozatok választásának esélye.

Előzmény: sure (1976)
misinator Creative Commons License 2024.03.28 0 1 1980

Megtisztelsz.

De attól még nem biztos, hogy mindenki így gondolja, s ez így van rendjén.

Előzmény: sure (1975)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.28 0 1 1979

De az enyém igen.... 

 

Egyébként a kollégáim arra panaszkodtak,hogy pl egy sarkon befordulva kicsit összezavarodik, nem tudja éppen fel- vagy le kéne váltania, illetve kickdown esetén nagyon lassan reagál(t). 

Azt is említették, hogy pl autópályán amikor lassítani kell, majd visszakapcsolod a tempomatot, olyankor is szükségtelenül vált vissza, vagy túl sokáig forgatja a kisebbik fokozatot...

 

Na ezek a kollégák nem vezették az enyémet de ültek mellettem, és adták az instrukciókat..... ezek alapján viselkedik másképp az MHEV az újraprogramozott DCT-vel...

Előzmény: sure (1978)
sure Creative Commons License 2024.03.28 0 0 1978

Mintha misinator azt írta volna korábban, hogy az övé nem MHEV

Előzmény: motorbubus (1977)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.28 0 0 1977

Ebben a váltóprogramozásban biztosan van valami. Több i30-as is volt/van a cégnél, közülük néhány DCT. Mikor megjött az enyém, több kolléga is felhívta a figyelmem a váltó fucsaságaira... amiket viszont én egyáltalán nem tapasztaltam. 

Biztosan közrejátszik a hybrid rendszer , de nagy valószínűséggel ez a szóban forgó szoftverfrissítés is.... 

Előzmény: sure (1976)
sure Creative Commons License 2024.03.28 0 0 1976

"Én örülök, hogy a facelift előttit tudtam még megszerezni"

 

...de szerintem annak is örülj, hogy már a 2021-es első facelift után vettél automatát; a 2017-ben indult generációnál a DCT váltóval több tesztben is láttam, hogy nem voltak teljesen elégedettek, valószínáleg a '21-es faceliftnél pont az automata váltó programozásán javítottak, hangoltak kicsit.

 

pl. Vida Jani tesztjeit kedvelem, általában lényegre törő, mind a pozitívumokat és negatívumokat igyekszik megmutatni, de nem 30-40 perces meg 1 órás terjengős-öntömjénezős videókban (mint pl. Vályi Pista), ez itt pl. a 2017-es, akkor új i30 DCT-s modell bemutatója, a legtöbb dolog, amit elmond, szerintem egybe vág azzal, amiért e topik követői is az i30-at választották, kivéve pont a DCT váltót, ami a facelift után - legalábbis a te elmondásod, és több külföldi tesztekben látottak alapján - már sokkal jobb a '21 utáni faceliftes változatban:

https://youtu.be/Sx30FWt0Fjc

 

Előzmény: misinator (1974)
sure Creative Commons License 2024.03.28 0 0 1975

OFF

 

Nincs szerencsénk, én legalábbis csípem, hogy nem kétszavas böffeneteket írsz...

Taktikai tanács: Időkorlátja van a fórummotornak, hogy meddig "lebeg" a szerkesztés alatt levő új hozzászólás. A hosszabb szösszeneteket vagy írd meg mondjuk a jegyzettömb progiban, vagy mielőtt elküldöd, szöveget kijelölni és CTRL+C-vel memóriába bemásolni, majd oldal frissítése, és akkor a hozzászólásba bevágni a szöveget.

 

ON

Előzmény: misinator (1973)
misinator Creative Commons License 2024.03.27 0 0 1974

...a másik hozzászólás a faceliftel elgyengülő motorokról szólt.

Itt annyit írtam le részletesen, hogy az ezres háromhengeresnek számtalan verziója volt eddig is; 100 és 120 lóerővel, a régebbi Kappa, majd 2020-tól a Smatstream verzióval (de az előbbivel is gyártották mostanáig pl. a kézi váltós I30-at), lágyhibriddel és anélkül, D-CVVT vezérléssel vagy CVVD-vel...

 

Így, hogy az 1.5 DPI és az ezres motor között lesz vagy négy lóerő különbség, ha valaki nem akar automatát, akkor csak egyéni preferencia kérdése, hogy ki melyiket választja...

 

Én örülök, hogy a facelift előttit tudtam még megszerezni; nekem nem hiányoznak a további hárombetűs segédletek, a LED lámpa, az érintőképernyő, stb.

misinator Creative Commons License 2024.03.27 0 1 1973

Köszi a linket!

Szorgalmas az úriember, figyelni fogom a blogját.

 

Szerencsétek van; az elmúlt két napban két hosszú hozzászólást is írtam, de az első nap én töröltem már majdnem befejezve egy véletlen mozdulattal, tegnap pedig  - más témában - elküldéskor dobott ki a fórummotor.
Így nem kezdtem újra (felásni a kertet) az egészet.

 

Most csak "röviden"az első a devizahitelről szólt.

Szomorú, hogy "zoltán w" így megjártátok.

Mi azon a napon vettük fel 2006-ban, amikor a forint a leggyengébb volt a svájci frankhoz képest az ERM-II rendszerben (erre több, mint két hónapot vártunk...).

A hitelt a bank egyik régióigazgatójával kötöttük (kiváló barátommal), így nem terhelte jutalék se ő részéről, sem a kereskedő részéről...

A már csak pár nap műszakival rendelkező 18 éves Nagypolszkit ténylegesen beszámították negyedmillió forintba az akciósan kétmilliós Albeába.

 

Még én vittem köszönetképpen bort a szalonvezetőnek...

 

A kezdeti törlesztő 20000 forint volt, de utána két évig, ahogy erősödött a forint ("Dübörgött a Pannon Puma...khm...) általában 15000 alatt törlesztettünk...

Majd ahogy borult a bili (a bankos barátom is majdnem beleragadt egy balatoni hétvégi ház hitelével, ebből látszott, hogy Magyarországon mennyire nem tudták még a bennfentesek sem, hogy milyen pénzügyi árhullám készül Amerikában) úgy kaptunk egy levelet, hogy átköthetjük változó futamidejűre.

Állítólag nem túl sokan kaptak ilyen levelet a banktól, úgyhogy informálódva gyorsan aláírtuk.

 

Annak tükrében, hogy milyen mellbevágó visszafizetéseket vasaltak be azoko, akik akkor vették fel a hitelt, amikor a forint a legerősebb volt, mi ahhoz képest minimálisan fizettünk többet, mint ami eredetileg ki volt számolva.

 

 

Most is tűrhetően szerencsésen vágtunk bele, az a fix 70000 forint, amilyen törlesztővel elkezdtük a lízinget, az jóval kevesebbet ér, és jelent terhet, mint a kezdéskor...

Az más kérdés, hogy más dolgok drágultak meg brutálisan.

Tán egy év múlva az új ára már több volt, mint nekem a hitelkamattal számolt teljes bekerülési költség.

 

Ami kockázat van, az ugye a lízing jellegzetességéből fakad.

Reméljük a legjobbakat.

 

 

Előzmény: lala1961 (1965)
lala1961 Creative Commons License 2024.03.26 0 1 1972

Üdv ! Kössz ,megtaláltam és van benne az a funkció(FCA) ,csak még nem volt olyan szituáció ahol aktívnak kéne lennie ! Kb ilyen a visszagurulás funkció ,ami szintén nem érzékelhető ,vagy meredekebb domb kell hozzá !:DDD 

 

 - Az 1,5 Dpi változatlanul ajánlott autó nálam! Addig vegyetek míg a 110 lovast árulják! Amúgy gondolom szoftveresen csökkentik "csak " a lovak számát a ráncfelvarrott verzióban! Ha lesz módom kipróbálom a gyengébb I 30 kombit is, már csak az összehasonlítás miatt! Annyi szent amire/ahol Én használom az Én I 30 Sw -t oda minden tekintetben megfelelő, egyetlen lóerő sem hiányzik belőle, fogyasztása meg tökéletes (5,5 l/100), igaz még mindig úgy bánok vele mint a hímes tojással (ha már húsvét) !:-)

Előzmény: zoltán w (1971)
zoltán w Creative Commons License 2024.03.26 0 1 1971

Lala1961. Hyundai Magyarország,- Modellek,- i30,- Árlista,katalógus,- Árlista. ra kattintva megjelenik a PDF fájl, le görgetve a felszereltségi szintek, műszaki paraméterek is.

sure Creative Commons License 2024.03.26 0 0 1970

Nem én készítettem a videót, nem is értek egyet a krumplizással a végén, csak jobb összehasonlítót nem találtam

(látom ám smileykat, nem vettem magamra)

Előzmény: misinator (1969)
misinator Creative Commons License 2024.03.26 0 1 1969

Szóval krumpli...jól van...jól van...csak kóstolgassál...

:-) :-) ;-)

 

Csak a jegyzőkönyv kedvéért; 1 perc 04 másodpercnél még úgy néz ki a történet:

1.4: 80km/h

1.5: 91

2.0: 98

1.0: 82

S 1:06-nál  is csak 1 km/h-val lassabb az 1.1, mint az 1.4!

 

Nyilván - ezek szerint száz felett - már kijön a 400 köbcenti mínusz, de addig a "régi" 1,4-es motorral pariban van!

(Ami számomra is meglepő!)

 

Szóval tud ez kotorni, rendre meglep, írtam már nektek:

 

"...De mint írtam; ez nem azt jelenti, hogy ne tudna meglepően kilőni határozott gázra ésponttá zsugorítani a mögöttes forgalmat. A váltó visszadob vagy hármat(iíígen, egyszer tudatosan kipróbáltam; pont vissza tudom váltatni hetedikből is másodikba, ha csak villanásnyi időre is ;-)

...s a kis lendtömegű motor pillanatok alatt meglódul a turbóval ugye rendesen megfújva..."

 

Nagy-nagy köszönet a videóért!!! Ment a könyvjelzőkbe.

 

 

Előzmény: sure (1968)
sure Creative Commons License 2024.03.26 0 0 1968

A gyakorlatban, hétköznapi használat során valószínűleg semmi jelentősége nincs, inkább pszichés dolog csak, hogy "nem néz ki olyan jól" papíron, cserébe megint egy jó "indok" a (feltételezhető) drágításra egy újabb facelift.

 

A korábbi 1.4 vs 1.5 T-GDI fej-fej mellett 0-100, a végén bónusznak összehasonlításképp a 2.0 meg az 1.0 is :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rC5ut48MyGs

Előzmény: motorbubus (1967)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.26 0 0 1967

Ez azért mindenesetre fura... esetleg jobb lett a környezetvédelmi besorolása...? Vagy miért csippentettek le a teljesítményből...? 

Még a végén valami ritkaság lesz a 160lovas 1.5 T-GDI.... :-)

Előzmény: lala1961 (1965)
lala1961 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 1966

Üdv ! Hol tudok utána nézni ,hogy van-e pl ez:(FCA) az Én 2024 -es 1,5 Dpi prime autómba ??! Amúgy magyar 1,5 Dpi Prime felszereltséggel várároltam ! :-) Ezen adatoknak hol tudnék utána nézni ,mert mintha ahány ország annyi fajta felszereltség !:-)

Előzmény: lala1961 (1965)
lala1961 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 1965

Üdv ! Hát ....,ráncfelvarrás ,ami igazán baj ,hogy megjósolták a Le csökkentést ,bejött !:-)

 

-https://hyundaihirek.blogspot.com/2024/03/a-hyundai-i30-megkapta-masodik.html?m=1&fbclid=IwAR2hud_L9-lmjMvrLp6qfhynQoTgfcoJMwr3Seyz8BysLpHMd0BGqZjH6IA

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!