Csak hogy egy nagyon más témát hozzak fel, akad valakinek egy használaton kívüli XM kerékkulcsa amitől megválna? Az se baj ha már szét van kopva a hatlap, sőt még talán jobb is...
Ha a hidraktiv ecu mar nem tapolja a hidraktiv szelepet (szelepeket, ez meg HI, igaz?), akkor csak az aktualis golyalabon levo gomb nyomasatol/szelepetol/stb fugg a rugozas. Szoval ha kemeny akkor azon a golyalabon/lengokaron rossz a gomb.
"... a racionalitást félre téve locsolod bele a pénzt."
Hát, szerintem minden gépjármű, ami nem közvetlenül termeli a pénzt, kvázi munkaeszköz, az ilyen. Vagy, mint az ismert vicc csattanója mondja: "Azt már tisztáztuk, hogy Ön micsoda. Most már csak az áron vitatkozunk!" És ugye, a legdrágább, az meg a feleség... :-)
Öhm... Ha már ilyen büszkén eldicsekedtem vele, hogy milyen jól is működik az autóm.... khm... Az mitől lehet, hogy az elejét sokkal hamarabb leengedi, mint a hátulját? A fékszelep cseréje előtt éppen fordítva viselkedett, most melyik alkatrész lehet a ludas? A másik érdekes jelenség, hogy járó motornál van elöl rugózás, bár szerintem keményebb, mint kellene, és menet közben is lehet érezni, hogy a két oldal másként viselkedik. De ha leállítom a motort, vagyis megszűnik az állandó hidraulika-nyomás, akkor egy percen belül a bal oldal úgy beáll, mint a szög. Ugrálhatok rajta, meg sem moccan, miközben a másik oldalon van rugózás és csillapítás is. Ez vajon mechanikai probléma, vagy megint a Hidractive elektronikája pusztult be...? Úgy tudom, a két oldal csak a Xantia speciális modelljein működik külön-külön.
Sajnos az asszony miatt kombi Focus lett,neki nem tetszett annyira az Xm kombi,èn meg a családi béke miatt beadtam a derekamat. Amúgy még nem tettem le róla,mert sajnos vezettem 2 eladót,ès rohadtul tetszenek.Kényelmes nagy hajók.Egyszer még biztosan veszek.:)
"XM. Igényes mestermunka. Saját fotó. Talán látszik a felirat: Audi 100."
Hehehe, hát ez az én autóm, Béla! :-) De van híresebb kép, illetve videó is róla: Híradó - 2020.08.27. - Csütörtök - Sopron TV - YouTube A konkrét hír 07:44 és 10:55 között van, az autó 09:26-tól látható, igazán előkelő társaságban. :-)
Nagyon felpörgött a fórum! Kedves Nozomi, a hozzászólásaidat olvasva teljesen magamat látom, négy évvel ezelőtt pontosan így jöttem ide én is. És ssn kolléga hozzám is ilyen kedves volt... meg akart óvni a csalódástól. :-)
Én végül vettem egy XM-et, mert akkoriban megengedhettem magamnak. Akkor már több éve nem volt semmilyen autóm, és nem is hiányzott. Csak veszettül tetszett. Azután leginkább a pandémia miatt hirtelen úgy alakult, hogy átlagosan napi 100 kilométereket autózom vele már egy éve.
Viszonylag nagyon drágán vettem, de innen a fórumról vissza lehetett követni, hogy az előző tulaj mit és hogyan javított, újított fel rajta. Xmbéla szerint kár belé minden forint... de azért a klímát végül mégiscsak ő csinálta meg... :-) Kellett még egy komoly lakatolás, néhány hidraulikus alkatrész, cső cseréje. Én is szervizbe viszem a komolyabb munkákhoz, és igen, mostanra bőven millió fölött van a költség... Cserébe az elmúlt 49 hétben 32 ezer kilométert autóztam vele. Beülök, elindítom, megyünk, megállítom. Visszafelé ugyanez. 2,1 TD, Bosch, stabilan 6,6 l/100km. Dögunalom... :-)
Volt nekem is 1,2-es Classic Swiftem, de az XM jobban tetszik. :-) Ha mégis rászánod magadat, itt a fórumtársaktól minden problémára kapsz segítséget. Vagy már kaptál is az eddigi 33500 hozzászólásban...
Van valakinél egy kis maradék Hidraurincage? Talán fél-egy liter kellene a boldogsághoz.
Egy kedves márkatársnak köszönhetően picit (3 decivel) közelebb kerültem a célhoz, de sajnos a gonosz piros STOP szemű szörnyeteg továbbra is ott terpeszkedik a műszerfalon.
Matuzsálix feltámad poraiból! Több mint négy évnyi pihenés/keresés/javítás/várakozás/hegesztés/várakozás/javítás/várakozás/szerelés/várakozás/stb. után járó- és forgalomképes.
Azért természetesen nem tökéletes, de nem is az volt a cél! :)
Viszont egyúttal egy kis segítséget is szeretnék kérni: a sok javítgatás közepette a benne levő Hidraurincage kicsit megfogyatkozott, így ha van valakinél elfekvőben fél-egy liter mosófolyadék Budapest környékén amitől különösebb szívfájdalom nélkül megválna, akkor legyen olyan kedves és jelezze, "nem ingyen kérem" jeligére.
Szia! A Fehér XM-hez van kontaktom, régi Citroenes és ha nem a kereskedőtől veszed meg, hanem a tulajtól 200EFt-ért megkapod, esetleg, ha jól tudsz alkudni, olcsóbban.
Én meg már azon is agyalok,hogyha bármi mást veszünk,mint Citroent,akkor lehet megnézem az olcsó fehér XM kombit,és ha nem tűnik teljesen menthetetlennek,akkor meg kéne venni hobbiautónak.
Lehet,hogy nem szólnak a lakkhiba miatt,csak a forgalomba helyezős ember tudta/gondolta rosszul. Ez jó!:)) Igen kettőt kéne venni,az lenne a praktikus.:) Mostmár ott tartunk,hogy mást is néztünk.Tegnap egy 307 kombit,ma meg egy Octavia kombit.... A végén lehet,hogy ezres Swift lesz az XM kombiból.:)
Szerintem nem oldtimer-vizsgára viszed, hogy a lakkhiba miatt bármit szólhatnának, eleve definiálni kellene ezt a lakkhibát. Másik, hogy szerintem vegyél egy C5-öt is, és egy XM-et is, nem értem mi ez a szőrözés. A c5 pont jó lesz ütni-vágni való autónak, az XM pedig az operábajáráshoz alkalmas, és a füredi Anna-bálra.
Nem hiszem, mert mikor ott voltunk, előttem felhívta a barátját,aki külfödi autók forgalmoba helyeztetésével foglalkozik, és ő mondta, hogy az ilyen "öreg" autókat már nagyítóval nézik meg a műszaki vizsgán,ami pont egybe vág a Mozaik utcai letartóztatásokkal, meg az az utáni szigorításokkal, különösen a külföldről behozott autók esetében. Amúgy meg neki nem lenne tök mindegy, hogy én elbontom,vagy forgalomba helyeztetem?Az már az én bajom lenne miután kifizetném neki, nem az övé.
Az a baj a szürkével, hogy lakkhibás, és azt mondta ugye az ember,hogy amiatt le is kell fényeztetni,mert így nem engedik át a vizsgán. Az meg nem két forint. :(