Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KecskemétiRobi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 2299

Sziasztok egy kérdésem lenne cruiser 150 és széria hátsó csomagtartonal van egy racs mögüle folyamatosan sípoló hangot hallok mi lehet az mi van mögötte köszönöm barki is válaszol

Udv robi

szabolcs0916 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 2298

Sziasztok!

Úgy nézz ki nemsokára én is Land Cruiser tulaj leszek! Kereső fázisban vagyok még, ha valakinek lenne 2003-tól megbizható állapotú (lehetőleg 3 ajtós kivitelben )érdekelne a dolog.Esetleg valaki tudna valamit infót erről az autóról környéken jár és megnézné megköszönném:https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_d_executive_automata-12273733 

hacsabi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 2297

Sok oka lehet a kattogásnak. Én a kormány oszlop rudazatra tippelnék elsőorban. van benne egy csomo kis kardánkereszt, gömbfej, valószínűleg lóg valamelyik. Az enyémbe a pl. a fülkén belűli rész volt kikopva. Én mindenképpen ezt is végignézném. Persze lehet gömbfej probléma is.

Előzmény: egina210 (2292)
gepszerszam.hu Creative Commons License 2019.01.28 0 0 2296

Festve van. Le lett szedve az összes műanyaga szélesítés és ki lettek javítva az ívek. A bal hátsó dobbetétnél kellett lakatolni egy 5cm-es részt, de azt is igényesen csináltam meg nem kókányolással. Valahogy az ember mindig a saját munkájára a legbüszkébb. :) Szeretem ezt a kocsit nagyon is nem is szívesen válok meg tőle, de egy pick upnak több hasznát tudom venni. Ezért is maradnék a Toyota vonalnál, mert nagyon bevált a gép.

Előzmény: egina210 (2295)
egina210 Creative Commons License 2019.01.27 0 0 2295

Sajnos  nem mint vevő jelentkezem, de meg kell jegyeznem nagyon szép a kocsi kívülről.  érdekelne hogy a sárvédő szélesítéseken festék vagy valami fólia van? 

 

Előzmény: gepszerszam.hu (2294)
gepszerszam.hu Creative Commons License 2019.01.27 0 0 2294

Sziasztok srácok!
Eladóvá vált szeretett Land Cruiserünk. Elég sok minden fel lett benne újítva vagy újra cserélve. Pick upra váltás miatt eladó. Ha valaki cserélni akar azt is meghallgatom. Telefonon mindent elmondok.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_td_special_kj_90-13909924

Khan01 Creative Commons License 2019.01.27 0 0 2293

Így látatlanban nehéz biztosan mondani, de szerintem inkább a dió lesz a pattogás oka, és ha nem veszitek komolyan, valahol kerék nélkül fogsz maradni. Kell majd futószöget állítass utána, és lehet, hogy be kell nevezz két kormányösszekötő gömbfejre is, ha nagyon berozsdáztak.

 

Most olvastam újra a fogyasztásmérésed körülményeit, hát 400 km még nem olyan egetrengető táv, főleg ha nem egyhúzamban tekerted le, és ha autópálya is van benne, a leírt tempóval, akkor szerintem nincs mit csodálkozni. 100 fölött már nagyon zabálnak ezek az autók, mert a súlyuk nagy, aerodinamikájuk meg konvergál a nullához. 

Előzmény: egina210 (2292)
egina210 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 2292

A kormánymű ugye egy éve lett felújítva, akkor csöpögött rendesen, hetenként kellett utánatölteni. Most nem csöpög, csak kattan a kormány. Azt nem tudom hogy cserélhetett e diót, amikor kiderült hogy a bal kerekem beleér a kasztniba, mert akkor ott aztán excenteres csavaroktól kezdve minden ment bele, gyáriból, mert be volt rohadva, és érdemben nem lehetett futóművet állítani. Ezt majd megkérdezem, és mindenképp felhívom a figyelmét. Sajnos keveset jutok el a palihoz, de még mindig Ő a legjobb az itteni piacon.....hamár itt tartunk van valakinek tapasztalata a magyarországi landcruiser bontó és szerviz-ről? szentendreiek....

 

A fogyasztással nem nyugtattál meg de legalább bölcsebb lettem. Most lesz hároméves a kapcsolatunk, és emlékszem mielőtt megvettem,  volt itt a forumon egy bejegyzés az előző tulajtól, aki a leírtak szerint autópályán használta, Prágába járt vele, és 9 literre emlékszem amit leírt.... Igen a körülmények azért fontosak, tudod a téli gumim a BFG All Terrain KO2, gyengéd voltam hozzá, amit tudtam megoldottam a gázpedállal ( nem mondhatod hogy nem figyelek Jedi mester) , direkt nem itthon hanem kúton tankoltam (silver diesel),és azért nem volt ugy megpakolva mint amikor Ti útra keltek. De hát ha a kolléga is megerősítette akkor ennyi. Nyáron fogok mérni a Conti Cross Contac-tal is. 

 

Ja az injektor, igazad van, utánanéztem, senki nem születik úgy hogy úgy ismeri a kocsiját mint a tenyerét, de Én erre törekszem. Van még mit tanulni. Meg keresni is valami olyan dolgot a szakirodalomban,  amivel jobb az 1KZ-TE :-)

 

 

 

Előzmény: Khan01 (2291)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 2291

Tartok tőle, hogy a nehéz kormányzás nálad is a lengőkar dióból jön, és ha nem jön rá a szerelőd, akkor te is keréktöréssel végzed valahol. A kormányművek - legalábbis a KZJ/KDJ 95-ösöknek tudtommal mind felújítható, itt nálunk a képviselet is elküldi felújíttatni egy szakosodott cégnek, senkivel nem vetették meg az újat, ha volt más alternatíva. A lengőkar dió elhasználódás sokkal gyakoribb, és elemibb probléma ennél a típusná, mint a kormánymű, és inkább erre gyanakodnék... Én a saját esetemből kiindulva megvenném a legolcsóbb alsóra és felsőre (!) diót egyaránt (ezek egy évet tartanak kb. ), és ha nem oldódik meg a kormányzás, még mindig ráérhetsz a kormányművet cserélni. Másik dolog, hogy ha a kormánymű bibis, akkor kéne masszívan szivárogjon, tudtommal.

 

Ami a fogyasztást illeti, hát lehet, hogy elfogadható a 12 liter, az 1KZ-TE vagy 2-3 literrel többet szeret enni, mint az 1KD-FTV (egy KZJ-s barátommal összemértük egyszer), felpakolva sok csomaggal, +öttagú család hosszúban 9-10 liter körül van. Nagyon sok múlik az útvonalon, az aszfalt minőségén (!!), a gumi recézetén/állapotán/nyomásán, a gázolajon (!!), és a lábadon. 

Tavaly nyáron lementünk a tengerre családdal, OMV-s gázolajjal 8,7 volt az átlagom kb. 2400kg-val megpakolva, útközben csak Petrom gázolajat volt lehetőségem tankolni, a második Petromos tankolásomkor már 9,2-s átlagom volt, hazaérve 9,7!! Ráadásul úgy, hogy arrafele menet a 8,7 ellenszélben és sok csomaggal volt, a 9,7 hátszéllel és egyheti kajával/sörrel kevesebb!! 

 

Szóval egy mérés még messze nem irányadó!

 

Ja, és injektorod van neked is, csak nem elektronikus vezérlésű, hanem mechanikus, ezért nem lehet a működését úgy nyomon követni, mint az elektronikusnak. Személy szerint én ezért is jobban kedvelem az 1KD-FTV-t mert mifelénk tele van a hely "hallom, hogy a második injektor rosszul működik" rekordhallással megáldott szerelővel, akik már rég a 77.-ik bőrt lehúzták volna rólam, ha nem volna az a kis ügyes kijelzős kütyű, amit úgy hívnak, hogy teszter! :)

 

 

 

Előzmény: egina210 (2290)
egina210 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 2290

Elkerültem megint a szerelőhőz, a kormány kattanásra, ami egyre hangosabb és gyakoribb azt mondta hogy egyértelműn eddig bírta az egyéves kormányműosztó felújításom. Szerinte sokkal könnyebben kellene kormányozni, bár még nem emeltük fel az autót, egy kör után volt ez a vélemény. Ha tényleg ez a baja, és nem a lengőkar diója, akkor valószinű hogy kell bele a gyári cucc, amire elsőre bemondott 400 e Ft-ot. Meglátjuk hamarosan......Sajnos eddig lustaságból sohasem mértem a Piroska fogyasztását ( 1KZ-TE, 125 le), de múltkor olvastam amikor erről volt szó a fórumon, hát szóval elmentünk a családdal egy hétre (teli volt a kocsi), 404 km, főleg autópálya 120-130km/h, és 52 litert tankoltam utána amikor hazaértünk. Az nálam 12,8 liter. Szerintem ez így sok, mert akkor simán van 15 is a városi fogyasztásom, vagy rosszul gondolom? 

Az 1KZ-TE motor más mint a tiéd, jól tudom hogy ebben nincsenek injektorok, tehát nincs is mit nézni rajta, egyrészt, másrészt pedig emlékszem amikor múltkor leírtad a Tiéd fogyasztási értékeit, mintha kedvezőbbek lettek volna....Mint amatőr kérdezem hogy szerinted is sok e az a 13 liter, mert szerintem ilyen körülményekkel 10-nek kellene lennie, vagy inkább alatta. Mit érdemes megnézni, kicserélni? 

Előzmény: Khan01 (2052)
lowpici Creative Commons License 2019.01.25 0 0 2289

Sziasztok! Van egy gyári automataváltó olajszűrőm, ami a 5 gangos 120-ashoz is jó. Nekem sajnos nem jó, mivel az enyém 4 sebességes és ahhoz másik típus kell. Az ára 15 e pénz, csere érdekel a 4 sebességeshez valóra.

Erről típusról van szó: https://www.roughtrax4x4.com/automatic-transmission-fluid-filter-strainer-35330-60050.html

LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.24 0 0 2288

Azta, köszi a részletes leírást:)

Előzmény: Levente.hu (2287)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.23 0 0 2287

Az első generációs Prado a 70-esre épült, de nagyon sok műszaki dologban eltérnek. Azon túl, hogy az orra más(amire egyébként kicsit hasonlít a J9-es széria, a lámpáival), ez egy "Light Duty" széria volt akkor, míg az eredeti J7-es a "Heavy Duty". Amin persze ma mosolygunk, mert simán besoroljuk a masszív terepjárók közé az első Pradot is, nem véletlenül.

 

Főbb eltérések a J7 és az első J7-es Prado sorozat között(amik így eszembe jutnak):

-az első elöl-hátul tekercsrugós LC

-gyengébb hidak (semmi gond nincs vele, csak ugye ami az eredeti J7 alatt van, az brutálisabb cucc, ez meg méretezésre kb. olyasmi mint ami a J9, meg a Hilux alatt van)

-volt belőle automataváltós

-1HZ motor helyett L sorozat, egész pontosan 2L-TE (Hilux, Hiace, 4Runner motorja), később pedig 1KZ-TE motor, a benzineseket nem tudom, de ott a wiki

-alapvetően jobban felszerelt, és komfortosabb, mint a korabeli sima J7-esek

-LJ78, és KJ78 verzióban volt 7 személyes is. (egy az egyben a J95 elődje)

-a kereklámpás orra is eltér a sima J7-estől, nem szűkül úgy a motorháztető, a lámpák is távolabb vannak

-lehet az alváz is gyengébb valamivel, de erről most nem találtam infót.

 

Ugyebár a J7-esből szokták emlegetni az ENSZ specifikációs modelleket, erősített hajtáslánc, erősített hidak, duplatank, növelt hűtő-fűtő kapacitás, de igazából nem tudom pontosan mit takarnak, egy sima HZJ78 alá nem tudok vastagabb hidat elképzelni, mint ami van neki. :) Jó, nyilván belső alkatrészben is lehet eltérés.

 

Amúgy az első generációs Prado-ból ami ritka, az a balkormányos, hosszú verzió (LJ78, KJ78), mert szinte mind jobbkormányos, esetleg átépített.

Itt egy "térkép", de nem biztos, hogy hiánytalan: http://www.buschtaxi.de/fileadmin/daten/history/lc_history.jpg

 

Nincs közöm hozzá, de nézegettem ezt a hirdetést, lehet már linkeltem is, nagyon ritka cucc: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=268575702&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelDescription=78&makeModelVariant1.modelId=19&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=25b5ddf0-0f64-b37d-e8a7-848b50b77c1a

 

Kár, hogy nem 1KZ motoros, akkor lenne igazán menő, de ez így "jó hogy van" kategória. Az ára más kérdés, de egy hosszú LC J7-es az mindig drága, kor nem számít, csak az állapot. (HZJ76, HZJ75, HZJ78)

Előzmény: LC8Sumi (2285)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 2286

Van a kereklámpás és a kockalámpás. A wikipedia szerint az előbbi csak előd, ez utóbbi a Prado első generációja.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser_Prado

Előzmény: LC8Sumi (2285)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.23 0 0 2285

Hogy van ezeknél a 70-eseknél? Melyik a Prado és melyik a rendes Land Cruiser?

Előzmény: Khan01 (2284)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 2284

Az autó!

Előzmény: LC8Sumi (2283)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.23 0 0 2283

HZJ73-ról mik a vélemények?

LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.17 0 0 2282

Köszönöm, válaszoltam is:)

Előzmény: Janusz1979 (2281)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 2281

Akinek kellett, annak küldtem az adatlapon lévő mail címére képeket.

Előzmény: Janusz1979 (2280)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 2280

Igen, az is fekete volt. Valóban, az enyém manuálisan elől kapcsolható az első kerekeknél. Majd ma lövök pár képet és mailban elküldöm.

Előzmény: spooner (2276)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2279

Én értem mindkettőtök érvelését, és részben egyet is értek vele, mert ez jellemzi a mai autó piacot. De azonban, amit kihagyunk a számításból, az az, hogy igenis a vevőnek (az újautó vevőjére értem) igenis számít a vételnél, hogy mennyiért tudja eladni használtan az autóját!! Magamból kiindulva nekem is számítana, +két olyan eladóval volt már dolgom - egy 120-asra, meg egy 95-ösre alkudva -, hogy az akkori piaci árat megtudva, mindkettő elsőre azt mondta "túl drága volt ez ahhoz, hogy ennyiért eladjam!!" Mindez úgy, hogy rozsda, +egyéb téren kivetnivaló nem volt az autókban. 

 

Tudjuk azt, hogy kisautóknál 5-6 év a jelenlegi "belőtt" élettartam, de azért itt egy LC-ről beszélünk, ami újan 65e-70e euró, és kevesen vannak azok, akik 5 éves periódusban gondolkoznak benne, amikor kinyitják a pénztárcájukat. Ha mi, SH vásárlók, 8-10 éves távlatban gondolkozunk LC-ben, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy az új LC vásárló is minimum ennyiben gondolkozik. 

 

És ezt jól tudják a Toyotánál is! Tehát ha rozsda elleni kezelésről beszélünk, nekik be kell kalkulálniuk azt is, hogy ha nagyon spórolnak ezen, és 8-10 évesen csak úgy adható el, hogy van benne még 2-3 év, akkor akkora veszteséggel adható el csak a SH piacon, hogy a vevő következőleg biztos nem ilyent fog venni! 

Előzmény: Levente.hu (2278)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2278

1. Az LC95 lemezvastagságáról nem tudok nyilatkozni, én a Hiace/Hilux-ból indultam ki, kétezres évek eleje. Messze nem rohadnak már úgy, mint a 80-as évekbeli Toyoták, igazából nem kimondottan rosszak, de ennyi idő után már rohad, és a lemez az épp olyan vékony(nagyon), mint sok más japán autónál. (ha igaz, Japán nyersanyaghiányos ország, és főleg az oroszoktól veszik az acélt)

 

2. Ezzel nagyon nem értek egyet. A lekezeljük dolog alatt azt értem, hogy a még ép és rozsdamentes karosszériának adunk minőségi védelmet, ezzel annyit tehetünk, hogy kitoljuk min. +5 évet(de akár többet) az első lakatolni valót. Olajfújás helyett már sokkal jobb dolgok léteznek szerintem, az ilyen bitumenes dolgok felejtősek, megkeményedik, alámegy a víz és rohad. Viszont vannak az ilyen hőre olvadó speciális zsírok, viaszok, amiket forrón fújnak be, és közel tíz év után sem válik rideggé, sőt, nagy melegben egy kicsit megindulnak. Jó vastagon van, szinte sose tud alámenni a nedvesség. Az is további szempont, hogy a gyári(nem túl komoly) üregelés is elöregszik idővel, így érdemes frissíteni.

 

Ami az autógyártókat illeti... Minden lehetőségük megvan rá, hogy kezeljék az autókat, tessék lássék adnak is egy kis védelmet a nagyon kritikus helyeken. De hülyék lesznek komoly védelemre költeni. Az összes sorozatgyártott terméknél megy a fillérezés, mert ha 1€-t spórolnak/db, akkor az 1 millió autónál 1 millió €. Ez az utolsó csavarig mindennel így van. Ha az első tulajt nem érinti a probléma, akkor nekik tökmindegy, az meg, hogy használtan mi van vele, nem igazán számít. Van olyan, hogy az extralistán lehet kérni plusz korrózióvédelmet, ami eleve elárulja a szemléletet, ami meg külön vicc, hogy még az ilyen kezelést kapott autó is sokkal gagyibb védelmet kap, mint amit ma tud a technológia. További dolog, hogy környezetvédelmi okokból elkezdtek vizes-bázisú felületkezeléseket használni, ami sajnos nem tud annyit. Hol vagyunk már a 90-es évek horganyzott karosszériáitól! (lásd kocka Volvo V70-850) Ezzel nem azt mondtam, hogy a mai autók mind szarok lennének és hamar rohadnak, de az nagyon nem igaz, hogy ott tudják a tutit, és mindent megtesznek érte.

 

Egy másik példa: családtag tervezőmérnök, dolgozott autóipari beszállító cégnél is. Európai gyártóknak fejlesztettek kormányműveket. Az egyik gyártó egy eurocentes értékű kormányvégpont ütközés-csillapítót szedetett ki velük a sorozatgyártásra készülő termékből, mert hogy az sok. Mondták, hogy jó, de a usernek se lesz jó, meg előbb utóbb tönkre is fog menni valami. Osztottak szoroztak, mondták nem kell.

Na ennyit ezekről. De Toyotánál is sorolhatnám, van pár személyes tapasztalatom.

Előzmény: Khan01 (2273)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2277

Hát ha így gondolkozik a gyár - esetünkben a Toyota - akkor nagyon elrontottak valamit! :)))

 

Komolyra fordítva, most olvastam valahol, amikor valami itt elhangzott probléma után kutattam, ha valaki írta (azt hiszem valamelyik román fórumon, de már semmi sem biztos), hogy egy "rozsdagyilkos" csodaszeres kezelése után évek múlva alváztörése lett, a kezelt részeket nem lehetett heggeszteni!! Az egyenlő azzal, hogy vagy kapsz az alvázon egy olyan pontot, ahol elvághatod, és belepótolhatsz, vagy kuka az egész! Az említett esetben ez utóbbi lett!!

 

És sokszor dícsérem a lakatosomat, mert egy nagyszerű, és nagyrabecsült szakember három évtizedes++ múlttal a háta mögött, de beismeri: a legdrágább, és legprofibb vegyszerekkel, festékekkel, lakokkal sem tud olyan rozsda elleni kezelést, vagy festést csinálni, amilyent a gyár!!

 

Ja, és amióta hozza járok, ismerve/lakatolva az összes autómárkát, ő is benevezett egy  70-es LC-re! És vallja, hogy nincs a Toyotánál jobb!

Előzmény: offroadgangster (2275)
spooner Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2276

Ha egy fekete volt, azt én is voltam megnézni anno. Akkor említette édesapád, hogy van egy másik is, de az hzj, nem hdj, mert kapcsolható összkerekes. Képet én is kérhetek esetleg a gerit30@gmail.com-ra ?

Előzmény: Janusz1979 (2263)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2275

Nem kukacoskodni akarok, de sajnos a gyártónak nemnagyon érdeke, hogy sokat bírjon az autó rozsdásodásvédelme. Ahogy a doki is megmondta: "az a lényeg, hogy egészség legyen, na és jó sok beteg".

Előzmény: Khan01 (2273)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2274

Olajcserénként, az egy év vagy max 15000 km. Ez számomra nagyon hihetetlen (persze nem vonom kétségbe). Én az utolsó kb 3 évben azt csinálom, hogy az előző évekről felgyülemlett használt de még 2-3 mm hasznos vastagsággal bíró (be van vágva a kopóréteg egy vagy két helyen, a bevágás mélysége ha megvan a 3mm) fékbetéteket rakom vissza.

Eleinte ha cseréltük őket, mert lekopott valamelyik a 4 közül, akkor cseréltük mindet, ahogy a nagykönyvben meg van írva, persze a "jóleszazmégvalamire" elvet követve megtartottuk a használtakat is. Azokkal gazdálkodúnk most, az FJ Cruiserre is jók.

Az így visszarakott betétek kibírnak kb minimum 10000 km-t, de volt amelyik 20-at is bírt még. Ja és ezek csak az első fékek, a hátsók bírják "akármeddig". Pontosan meg sem tudom mondani, de 60-70000 km-t mondanék, amikor cserélni szoktuk, többet nem merek :D . Számomra ezért is meglepő az általad írt csereidő. Nem lesz ott valami más gond is a fékrendszerrel?

 

Közben gondolkodtam, mi volt még ami romlott az autón. Mi elfogyasztottunk 6 vagy 7 szimeringet az osztóműben, az első kardán kivezetésénél sorra elkezdett szivárogni az olaj. Egyszer megesett, hogy betettük az újat és kb 2000 km után megint szivárgott és közben mégcsak terepen sem volt az autó, hogy esetleg ott kerülhetett sok sár belé. Eredetit raktunk mindig, nem utángyártottat.

Előzmény: Khan01 (2270)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2273

A rozsdáról még annyit hozzafűznék, hogy rossz irányba tapogatózol!

 

1. A kocsiszekrény lemeze is meglehetősen vastag, jóval vastagabb, mint pl. a régebbi Toyotáknak, sőt, talán a Hiluxnál is, és jóval vastagabb, mint bármely Opel lemeze. Ezt saját tapasztalatból írom, mert párhúzamosan évekig volt mindkettőm. Na, ha valami rohadt, az az Opel volt, és mindig ki lehetett lakatolni, és olajfújással többet azokkal a részekkel azon sem volt bajom! A LC-is van egy belső részem, ami "kivirágzott", de zsírral és olajjal kontrol alatt tartom már évek óta.

 

2. Engem mindig megmosolyogtat, amikor hallom, hogy "lekezeljük" rozsda ellen, ilyen-olyan üregvédelem, aztán 10 évig nem lesz bajom vele!!

 

Gondolj/gondoljatok csak bele: a gyárban nem tudták úgy lekezelni ipari szerekkel, hogy ez megvalósuljon, hogy akarja ezt valaki megcsinálni otthon, kereskedelemben kapható szerekkel?? (ezt a lakatosommal is eltárgyaltuk...)

 

A legjobb rozsda elleni módszer az olajfújás, erről is sokszor esett már szó. Tél előtt, vagy esetleg év közben is a lefújod/lefújatod olajjal, az alvázat is kívül/belül, annál jobban nem tudod megvédeni! 

 

 

Előzmény: Levente.hu (2271)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2272

1-2 képet azért én is szívesen fogadnék, hátha.. :))

Előzmény: Janusz1979 (2263)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2271

Nem állítottam, hogy lehetetlen de záros határidőn belül megoldást kell találni a problémára, max. fél évet lehet még húzni a dolgot. Eredetileg egy Hiace 4WD volt az elképzelés, de le kellett mondani róla, mivel egyszerűen elfogytak a piacról. Nem egy komoly terepes, de kis faragással nagyon sok helyen elmegy, elvisz 1 tonnát, van benne 5,5m3 hely, és szükség esetén embereket is lehet szállítani vele. (a legjobb, ha multifunkciósan lehet variálni). De nincs, így jött képbe az LC. (a Hiluxot hagyjuk, a helykihasználás katasztrófa, persze megvan a helye, de nem nekünk) Mint írtam, autó kell A-ból B-be, nem projektautó, hanem lehetőleg 100%-os rendelkezésre állás.

 

Ami a rozsdát illeti, az alvázkeret, futómű rengeteget elbír, pont ahogy te is írtad, mivel vastag anyagból van. Viszont minden más lemez pillanatok alatt lyukad, és lakatolás után már töredékét bírja, mint gyárilag. 5-10-15 év után hogy fog szerinted kinézni egy olyan példány, mint a tied? Tudom, fel lehet újítani, le lehet nyalni, de néhány évente mindig lesz rajta valami lakatolni való. (úgy kétévente biztos, pedig a Hiace is egy szép példány volt alapból, de a végén minden műszaki előtt ment a lakatoshoz) Szóval alapból ép kellene, egy minőségi üregvédelmet neki, és 10 évig ez ne legyen kérdés.

 

Az injektor átfedés nagyobb, elvileg csak 2000-ben volt az az injektor, ami neked, utána már csak az, ami a korai 120-asokban is. (ettől még lehet jó, fogalmam sincs)

 

Ami az egész motorproblémát illeti: Elég régóta olvasom a fórumot, de ilyen szinten nem emlékszem, hogy kiveséztétek volna, ha összerakom a kirakódarabokat, akkor nagyon sok hasznos dolgot leírtak itt a napokban. (még egyszer köszönet érte mindenkinek, még neked is) Lehet, hogy te már unod, de nekem sok volt a homályos részlet, és mielőtt ráállnánk valamire, szerettem volna pontosan belőni az irányt.

 

Na, lezártam a témát, ennyivel bőven el lehet indulni, aztán majd kiderül, mit találunk.

Előzmény: Khan01 (2266)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2270

Van egy alkatrészforgalmazó haverem, egy közeli rokonának van 120-asa, terepre nem jár vele, és olajcserénként kell cserélje a fékpofákat is! Évjáratot nem tudok.

Előzmény: offroadgangster (2268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!