Igen, írnak 2 év 30 e km, de az is ott van a kezelésiben hogy ha "fokozott" üzemmód van, akkor gyakrabban kell. (mást is) És leírja, mi számít fokozott használatnak. Ilyen pl. a taxi üzemmód. De pl. az ovis, boltbajárós még rosszabb, mert hideg motorral csinálja ugyanezeket a rövid utakat, amit a taxi esetleg melegen.
Úgy néz ki szerencsém lesz a kiválasztott géppel,mert rendszeresen 15 alatt cserélte az elöző tulaj az olajat!De amúgy a KIA oldalán is néztük ,hogy 2 év vagy 30 ezret ír elő.Nem tudom hogy vannak ezek hogy valahol meg normálisan kezelik valahol meg ekkora periódussal.Köszi a jó tanácsot valszeg néha tolok bele 100ast.Amúgy nagy valószínűséggel ment ez hosszútávon is.10 év 170 ezer km.Ezért is hezitáltam mikor azt gondoltam hogy 30 ezrenkén volt olaj cserélve.
Én tavaly vettem egy új szívóbenzines Sportage-t, a márkakereskedő is a 15 ezer km-enkénti olajcserét javasolt, ők azt is megcsinálják. Ha hosszabb időtávon akarod használni, akkor célszerű betartani a 15 ezres ciklust. A rendszeres rövid távolságú használatot egyik típus sem szereti, de a benzines jobban viseli, mint a dízel. Ami még gond lehet a közvetlen befecskendezésű motoroknál, az a kokszosodás, állítólag 50-150 ezer környékén jelentkezik. A márkaszervizes azt javasolta, hogy néha hosszabb távolságot is kell menni az autóval, és időnként célszerű prémium benzint tankolni. Dízelnél ne tudom, mi a helyzet.
No kicsit elgondolkodtam erről a Kia , Hyundai vonalról. Alapvetően szerintem újat lenne érdemes vásárolni. Problémának látom hosszútávon a garanciálisan előírt olajcseréket amik 30 ezer km vagy 2 évre vannak kiírva. Hát én biztos nem húznám eddig, max. 15 ezrenként megjelennék olajcserén. De ugye sokan betartják ezt és nem hiszem hogy sutyiban márkaszervíz mellett megkerülik ezt. Több szaki is mondta, hogy gyakorlatilag 10 év vagy 200 ezer km-nél már lehet zsebbe nyúlós hiba ami erre is visszavezethető. Dízeleknél még ez a periódus rendben van de benzinesnél nagyon soknak tűnik. A piac meg kb. ezekkel az autókkal van tele 10év + vagy 200ezer km +.Pont ezért most nagyon pesszimista lettem a használt Kia vásárlás terén. Ki hogy látja ezt?
"Lehet, de ilyet inkább nem vennék. Benzinesben sem."
Miért is nem?
Nekem a peugeot 307-esem ilyen volt, újonnan vettem, s az általam leírt módon használtam, s csak 17-éves korában "hagyott el" (más hibájából totálkár) :-(. A legkomolyabb dolgok, amiket cserélni kellett rajta, az egyszer egy befecskendező volt és egy lambdaszonda (utóbbi kiderült, hogy téves diagnózis alapján történt, mert végül az előtte említett befecskendező volt a probléma oka).
Vajon meddig is kéne egy "ilyen" munkábajárós gépnek bírnia? 17 év nem elég?
Mivel tudott volna ugyanez a kocsi többet/mást nyújtani nekem, ha nem rövid távokra, hanem mondjuk több tíz kilométeres távokon használom naponta?
Nos szinte 99% ,hogy Sportage lesz a befutó.Holnap 4 db-ot nézek meg az 1,6 benzin GDI-ből.Annyit szeretnék még kérdezni,hogy tapasztalatok alapján ,mik lehetnek a típushibák,mire figyeljek,mit nézek meg nagyon ha megnézem bármelyiket is?9-11 éves gépekről van szó.
Amint tehetem és időm engedi természetesen visszaolvasgatom a fórumot is de ez tizenóra alatt lehetetlen vállalkozás lenne.
"Nekem 2008-as van, most 100 000 km, nehezen fogsz ilyet találni. Én sem hinném el."
Pedig az ilyen "futásteljesítmény" azért nem annyira ritka. Vidéki városokban kisebbek a távolságok, s még ha valaki naponta használja a kocsiját, akkor sem kerül bele évi pár ezernél több.
Számoljunk csak egy kicsit!
Mondjuk munkába járásra használa valaki a kocsit, s a munkahelye 5 kilométerre van a lakásától: 250 munkanap x 5 km x 2 (mert oda-vissza megy :-) = 2 500 km
Azaz évi 2 500 km mindössze. 10 év alatt ez 25 000 km. Ismerek nem egy ilyen embert.
Ha a fenti "példaember" havonta egy budapesti utat is megenged magának, akkor egy Budpesttől átlagos távolságra (100-120 km) lévő települést figyelembe véve adjuk még hozzá azt havi cirka 250 km-t, ami éves szinten 3 000 km.
Így 10 év alatt már 55 000 km-re nő a megtett táv. Bőven belefér abba a "hihetetlen" kategóriába.
De ha "hősünk" mondjuk nyaralni is elmegy évente egyszer, például valamelyik (nem tengerentúli :-) tengerparta, akkor adjunk hozzá még évi egyszeri 2 500-at.
Így cakumpakk, a munkábajárást pesti utakkal és nyaralással megfűszerezve az évi 8 000 km-ből 10 év alatt lesz 80 000 km.
15 alatt 120 ezer kilométer. Simán létezik ilyen.
A 2014-es Picassomban még most lesz csak 43 000 km.
Az előtte lévő Peugeot 307-esembe 16 év alatt 130 ezret sem sikerült beleraknom.
Ja igen azt nem irtam ,hogy benzines,de köszönöm szèpen.Amúgy amiket nèzegetek azok èpphogy 200 alatt ill. felett vannak.Vagyis inkább ezek vannak a piacon.Valamint határt szab a keret is.
Nekem 2008-as van, most 100 000 km, nehezen fogsz ilyet találni. Én sem hinném el.
Azt mondják átlagban, hogy a dizelek jobb, ha 200 felett vannak, esetleg egy lendkerék csere számlával spékelve. Bár az sem ördögtől való, mert 250-ből kijött.
Nekem 60 000-nél, más topictársnek meg 120-nál, tehát a 200 000 sincs kőbe vésve.
De ez is csak egy vélemény. Az üzemanyagrendszerről nem hallottam semmi rosszat.
Nézegetem a használt Sportageket.A kérdésem az lenne hogy 9-10 éves autót mennyi futott kilométerrel érdemes még megvenni?Tudom naiv a kérdés,de nincs tapasztalatom ebben a témában.
2016-os 1.7 CRDI -hez kellene nekem akkumulátor. Annyit tudok, hogy jobb+ meg "ázsiai" kivitel kell, de nem találok méreteket, csak ezért kiszerelni nem szeretném.
Sokkal fontosabb. hogy milyen a tetőcsomagtartó és a Box hossza! De nem csak a terhelhetősége miatt. A Sportage-nek integrált tetősínes a felfogatási pontja. A gyári tetőcsomagtartó belső oldalán vannak kis pöckök, melyek a sín belső oldalában lévő furatokba illeszkednek. Ez azt jelenti, hogy az ilyen csomgtartót csak oda lehet feltenni ahol furat is van. Ez meghatározza a két keresztléc távolságát ami egyébként általában 70 cm a legtöbb autó esetében és a Sportge esetében sincs másképp. Tehát ilyen esetben a csomagtartó fix és csak a box felfogató furataival lehet módosítani, hogy előbbre vagy hátra kerüljön a box. Az újabb boxoknál fokozat mentesen lehet ezt a távot állítani, ez lényegesen jobb, de nyilván ez típus és ár függő is. A lényeg tehát, hogy ha fentiek miatt a box túl hosszú és sokat nyúlik hátra akkor nem nyílik fel a csomagtér ajtó. Nekem "gyári" (talán Atera?) a csomagtartó és 175 cm hosszú a box, fokozatmentesen állítható kivitel és a csomagtartó még akadálytalanul felnyílik. A 195 csm hosszú box már vagy belógna az ajtóba vagy elől nyúlna nagyon túl a szélvédő fölé. Az univerzális csomagtartókkal lehet ezen kicsit javítani mert azt előbbre - hátra lehet állítani a furatok figyelmen kívül hagyása nélkül, csaerébe a felfogatásuk nem tűnik túl stabilnak. Volt ilyenem (is) tapasztalatból mondom. A Thule szettje is pöcök mentes ha jól tudom, az nyilván erőssebb megoldás.
Van egy szalonbol kihozot 2021-es Kia Sportagem (2016-2021 gyartott)
Szeretnek ra tetoboxot venni. A kerdesem az, hogy a dobozok urtartalma szamit, tehat az auto teteje mennyit bir?
Ha jol tudom 50-75 a terhelhetosege a tetonek igaz? szoval mind1, hogy 400 vagy 520literest veszek csak az 50-75kg figyeljek.remel erthetoen tettem fel a kerdest.
Segítséget kérnék. Kia Sportage 2014. évj. alufelnit akarok 7,5x17 45 ET számmal. A gyári ugye 6,5x17 35-40 Et számmal. Jelenleg 7,5x17 38 Et számmal van fent felni. Kérdésem, hogy fel tudom -e rakni amit akarok. Köszönöm.
Hát ez szubjektív.Én azt mondanám, azt tartanám népautónak, amiből naponta, a munkahelyem meg az otthonom között ingázva (kb.60 km.) látok vagy nyolcat- tízet.(Bár sose számolom, inkabb ez amolyan érzet.)
Némiképp ellentmondok az előző kommentemnek, de a "népautóság" nem is mindig az ár kérdése (bár az előző Sportage-ok jó ár-érték aránya miatt volt aránylag sok belőlük).
Pl. hiába olcsó a Mitsubishi Colt, vagy a Dacia Sandero, azért olyan sok valamiért nincs belőlük. Ellenben Vitara, Duster, SX, meg kisebb mértékben az előző Tucson, Sportage azért eléggé meghatározói az utcaképnek.Ezek olcsónak mondható SUV-ok (voltak.) A nép meg ezt akarja....
Az előző 1.6Tgdi motoros automatát se mondanám éppen zajosnak, nekem ezzel sose lesz bajom.
Amire viszont itt többen is rávilágítottak- az illesztések eléggé elnagyoltak voltak (az enyémen is az) a lámpabúra párásodik, illetve személy szerint nekem a fogyasztás is soknak tűnik.
Biztos hogy minőségileg sokat ugrott, de az ára is..:(
Sőt, tesztvezetés is volt. Elsőként egy manuális váltós, 150 lovas silver volt az alany, a másik pedig egy palitinum 230 pacis HEV. Az ezt megelőző sportage és a mostani között azért van "némi" minőségi ugrás is, kellemesen csendesebb lett most már az utastér, a futóműre is ránézhettek, mert nagyon szépen bólogat a kátyúkra. Itt vált egyértelművé, hogy talán érthető, miért tettek magasabb árcédulát már az alapmodellre is. Bár azért ami azonnal feltűnt, a silver ajtóborításának a költségvetésébe nem fért bele a puhább borítás, kemény műanyag az egész felülete, másrészről azonban minőségi lett a silver belső környezete. A 150 ló sem gyenge, de egy pici dinamizmus már éppen érezhetően hiányzott, legalább olyan 10-12 lóerőt hozzácsaphattak volna.
Én, az alig éppen most 3 éves CEED-em, az akkori eredeti vételárához mérten, 200ezer forint mínusszal száltam most ki belőle. Ehhez a szerencséhez a mostani használt autópiac helyzete is kellett. Jelenleg, a párom Picantója a családi autónk 😉 de ezt a helyzetet nem akartam kihagyni, a 7 év garancia, csak 7 év...
Egyelőre az árgarancia addig érvényes, míg a model nem frissül (gyanítom, azért a frissítés előtt leszálítják) Esetleges gazdasági hatások begyűrűzött hatása miatt lehet árváltozás. Nyilván a meglévő szerződések a szalonok árpolitikájától is függ, de mint harmadik KIA autóvásáló teljesen más "elbírálás" az én esetem. Viszont február 1-től, a visszatérő KIA vasalók, 100ezer forinttal kevesebb egyéni kedvezmènyben részesülnek a sportag modell vásárlásakor. Szóval ha így nézzük, már volt is árváltozás.
Lehet.:) Az én szintemen a Kia Sportage volt a max. amit ki tudtam préselni a lehetőségekből.Pedig 2020 májusban az enyém elég jó felszereltséggel került annyiba, mint most a legolcsóbb 150 lovas benzines.Tehát most már nem férne bele, mert nekem kellett a 4WD, DCT.Ez nem panaszkodás, ezek tények....
Állami alkalmazottként amit Te mondasz, az felejtős...de nem gond, jo ez így, csak rosszabb ne legyen:)