Igen-igen, a folyamatát ismerem. Viszont engem az érdekelne - hogy az eredeti kérdésemre visszatérjek, hogy honnan találja ki, hogy épp most van koromégethetnékje.
Azt figyeltem meg, hogy ha éjjel fűtött helyen parkolok, majd elindulok úgy, hogy kinn 4 fok alatt van a hőmérséklet, először normál üzem szerint működik. De pár perc múlva, amikor észhez tér hogy 4 fok alatt van a hőmérséklet, elkezd kormot égetni. Na persze nem mindig, de ha már egy ideje nem csinálta, és megtörténik a számára hirtelen lehűlésnek érzékelt esemény, az beindítja a koromégethetnékjét. Szóval milyen csillagzat együttállása kell ahhoz, hogy csinálja?
Úgy látom, ez a kérdés túl általánosra sikerült. :)
Akkor azt kérdezem, hogy tudja e valaki, hogy mit csinál az autó amikor 750 rpm helyett 950 körüli az alapjárati fordulat, és ez hogy függ össze a hőmérséklettel?
Egy érdekes feature-t fedezett ma fel a feleségem a 3-as Superb-ben: az autómata kézifék tolatáskor csak akkor oldd ki, ha be van kötve a biztonsági öv. Ha nincs, kézzel kell kioldani. Előre elindulva nincs ilyen megkötés :)
Készen lett, a szétmálló fogantyú és az ajtókárpit tetején lévő deformálódásra hajlamos rész bebőrözve mindkét ajtónál. Kicsit passzentosabb a bőr vastagsága miatt, illetve a fogantyú lehelletnyit világosabb. Amúgy mint az új, csak immár bőrből.
A "tennék egy próbát ezzel a térképpel" nehezen kivitelezhető, a térképek alvázszám alapján tölthetők le, szóval akinek nem mutat semmit, az letölteni sem tudja, és ha valaki "kölcsön is adná" az alvázszámát, az autó nem fogadná el.
Colombus esetén a neten egyszerűen fellelhetőek a legfrisebb térképek, az Amundsen esetén nem láttam ingyenes frissítési lehetősége, 100EUR környékén árulják félig legálisan - ha jól tudom, a gyári megoldás 200EUR.
Előszöris megnézed,hogy most melyik térképváltozat van fent.Ott kiírja,hogy ECE2015/2016 (nekem ez volt).
A most letölthető ECE2016.Ezt csak simán letöltöd a felajánlott downloader.exe programmal a számítógépre.Ha lejött a cucc,rámész a kicsomagolásra,de előtte bejelölöd,hogy az SD kártyára csomagolja ki.
Ha ezzel végez akkor benyomod a kocsi SD foglalatába,rámész a navira majd változatinformációk,ott aktualizálás,ezután meg kell hogy találja és rányomsz a frissítés gombra aztán működik is.Nekem 1 óra alatt fel is tette,de lehet még gyorsabban is.
Eddig én is úgy tudtam,hogy fizetős a frissítés,sőt azon sem csodálkoznék,ha pár szervízben ezt pénzért csinálnák meg...
Amúgy nem reklámozzák ezt az update portalt,én még tavaly decemberben tudtam meg,hogy létezik,de eddig nem foglalkoztam vele.Szóval nyugodtan csináljátok,nem lesz gond!:)
Az a véleményem, hogy kerülöm a márkaszervizt. Van egy jól bejáratott családi vállalkozásban működő szervizem, diagnosztikai műszerekkel, fanatikus csapattal, ennyi. Jövő héten lesz kész a szétmállott ajtófogantyúm és a könyökléstől kitört (műbőrös anyag a kilincs felett ugye) kárpit cseréje. Ha valakinek hasonló baja van, segítek, baráti pénzből megvan. Ellenben a tisztelt márkaszerviz javasolta a teljes kárpit cseréjét, 150.000ft plusz munkadíjért. Csak azért kérdeztem meg őket, mert kíváncsi voltam. Vezérműszett csere nekem az említett megoldással 120-ba fájt munkával, igaz nem szíj, hanem lánc volt (1.8tsi) Ja, ebben benne volt még két szelepnek az ára is. Erről meg annyit, hogy a hármas golfban (!) ugyanez a szelep van....
Kiderült 210.000 km nél kellene vezérműszettet vízpumpát és a járulékos dolgait cserélni. (végül is a szervízkönyvemben is be van írva, de azt néztem meg legkésőbb)
Kértem jó pár Skoda márkaszervíztől ajánlatot a vezérműszett cseréjére. Hat helyről kaptam kiértékelhető választ.
Elsősorban nem is az árak érdekeltek, amelyek szórása 156.000 - 290.000Ft ig terjed, hanem az anyagok ill. cikkszámok, miket is használnak fel, szeretek tisztában lenni mindennel, mielőtt szervízbe megyek.
Amin megdöbbentem az az, hogy minden márkaszervíz különböző anyagokat tett bele az árajánlatba.
Ugyanaszt a szoftvert használják, de a felsorolt anyagok ill azok cikkszámai nem minden esetben egyeztek meg, pedig azt gondolnám a VW konszern azért mindent egyértelműen előír.
Szépen kigyüjtöttem egy excel táblázatba mik azon anyagok amelyeket minden szervíz belevett az árajánlatba és mik azok amiket csak néhányuk.
Elég nagyok a különbségek annak ellenére hogy ugyanazt kell végrehajtani minden szervíznek egyazon előírt technológia szerint.
(Volt aki 2013-as seat ba való vezérműszíj (bordásszíj) cikkszámát írta bele valamiért, volt aki más motorkódhoz való alkatrészt tett bele, pedig ott volt az én motorkódom is az anyaglistán)
Bizonyos szervízek belevettek az ajánlatba G13-as hűtőfolyadékot, mivel vízpumpa csere is van, mások meg nem. Van aki desztilláltvizet is belevett az ajánlatba van aki nem.
Ja, és ha már letöltöttem, tapasztalat: nekem Amundsen navi van, az adatok SD kártyán tárolódnak. Nem írják le egyértelműen, de a rajta lévő adatokat törölni kell (előtte azért mentsd le), és az üres kártyára másolja fel az újat.
Volt kis para, mi történik, ha mégsem sikerül az új telepítése, de ment simán. Csak bedugtam a kártyát és működött (Amundsen-nél nincs telepítés)