Vagy frissíted ahogy az előttem lévő írja, vagy rákeresel Leslie Navi-ra(facebook, vagy net) és ő kb 18000 ft körüli áron küldi a legfrissebb verziót SD kártyán, csak bedugod és kész. Ha esetleg saját magad frissíted ha jól emlékszem van olyan verzió is ami kb 10euróval drágább és tartalmaz 4 db ingyenes frissítést egy bizonyos időn belül.
Olyan navid van, amiben a kijelző mellett van a kivehető SD kártya a térképekkel? Carminat, vagy hogy hívják ;-)
Ha nagyon rég nem frissítetted, akkor ha jól tudom újra meg kell venni a programot, legalábbis nekünk ezt mondták a Renault kereskedésben - én meg megvettem. Ausztriában élünk, "németül" €59,95 a program + a frissítés egy évre, és negyedévente van hozzá frissítés.
Regisztrálni kell a TomTom oldalán, beépített navigációk, Carminat vagy Carminat Live, megveszed.
Kiveszed a kártyát a navigációból (a menüben kell "eltávolítani") , letöltöd a TomTom Home progit, bejelentkezel a felhasználói fiókoddal, bedugod a gépbe az autó SD kártyáját, kiválasztod, hogy mit vettél meg, és telepíted.
Kb. ennyi ;-)
Aztán elég utána évente a frissítést megvenni, az €49,95 egy évente, szintén 4 frissítéssel.
Nem kevés, de szerintem sokkal jobb a beépített navi...
Van egy Garmin is itthon élettartam frissítéssel, de nem használom, inkább megveszem ezt. A Garmin kicsi is (5") , ha a az autó hangszóróin akarom hallgatni, akkor nem lehet mellette rádiózni, kezelni is egyszerűbb a könyöklő előtti gombokkal, nem tekereg az ölemben a töltőkábel, és a tapadókorongos tartójával együtt nekem mindig akkor esik a pedálok közé, amikor fogalmam sincs, hogy merre kellene mennem egy nagyvárosban ;-)
Egy órát késik a kocsimban az óra, akárhány videot megnéztem azt motatja hogy a settings menüben lenni kellene lenni egy time beállítási pontnak, nekem ez nincs, vagy eltünt.GPS van gyárilag a kocsíba ott van ugye a jobb felső sarkában az óra.
Tud valaki segíteni, vagy autómatikus az álítás GPS-en kerestül?
Nincs esetleg a tartályon valamilyen repedés? Egy Opellal jártam úgy, hogy ha felmelegedett a hűtőfolyadék akkor a tartályon lévő apró repedésen, ami a meleg miatt kitágult folyt ki a hűtővíz. Ezt könnyen ellenőrizheted.
Én úgy vagyok az autóval, hogy újat nem veszek mostanában, az szinte biztos, mert egyszerűen nem éri meg. Nekem nem hiányzik az "új illat", és amíg egy 4,5 éves, keveset futott a harmadába kerül, mint az új ára volt... Addig nem én akarom kidobni 4,5 év alatt azt a kb. 20.000 Euro-t ;-) Főleg, hogy az újra is kell költeni, a fék stb. azon is kopik, olajat stb. abban is kell cserélni, szóval az sem nulla fenntartási költségű.
Megbízható, nem megbízható... Az autókhoz, főleg a használthoz szerencse is kell, ennyi ;-) Nem lát bele senki, és kevés kilométerrel, megkímélve is előjöhet egy ennyi idős autónál valami rejtett, akár gyártási hiba. Egyszerűen nem kell vele foglalkozni: amennyire lehet, át kell nézetni műszakilag szakemberrel (ráadásul én idekint eddig még minden autót kereskedésben vettem, 1 év szavatossággal) , kívül tetszik, belül tetszik, az ára jó, meg kell venni aztán nem kell utána nézegetni a használt autós oldalakat egy ideig, hogy hol mennyiért milyen lett volna még ;-)
És mi is nagyon megszerettük a franciákat a családdal :-) Azt azért hozzá kell tennem, hogy a 2011-es egy Grand Scenic volt, Bose Edition, ez meg most nem grand, és Limited. Ebben teljesen mások az ülések - nem mondom, hogy nem olyan kényelmesek, mert ebben is rendszeresen ülünk órákat, és nem kell megállnunk tornázni ;-) , csak mások. Szerintem a zajszigetelése sem olyan jó, mint a réginek volt, egyszerűen ugyanolyan gumikkal hangosabb az autópályán. Fejlesztettek ők is (=kitalálták, hol lehet még egy kicsit spórolni a gyártáson úgy, hogy ne legyen rögtön látható ;-)
De valahogy a belseje, meg az egész autó tetszik, szeretjük őket. Utálja a franciákat, aki akarja, nekem mindegy: de használtam már ilyen-olyan céges autókat, a legutóbb pár éves Caddy-k voltak, utáltam a legtöbbet. A lányaimnak a múlt tavasszal vettünk egy 2008-as Peugeot 207-et: én egy szép nagy állat vagyok, a Caddy 30 kilométeren is gyötrelem volt nekem (meg sok más autó is, amikkel ismerősök visznek néha) A 207-ben meg volt olyan, hogy 4 órát eltöltöttem kiszállás nélkül, amikor a lányokat vezetni tanítottam, és még teljesen kényelmesen elvoltam benne...
A 6 éves Scenic most kb. pont annyiba kerül, amennyibe 1,5 évvel ezelőtt a 4,5 éves került, ezt hozta a piac... Szóval annyiért, vagy inkább többért el tudnánk még mindig adni, mint amennyiért akkoriban vettük. Az előzőre kellett volna már költeni szerintem: úgy döntöttünk, hogy inkább arra költünk, hogy lecseréljük egy olyanra, ami 5 év múlva lesz annyi idős, és lesz benne annyi kilométer talán, mint abban akkor volt ;-) A kereskedésben, ahol a régit is vettük, pont volt egy olyan, amilyenre cserélni akartuk, ez nagyon le is egyszerűsítette a dolgot :-) Az árak is teljesen jók náluk, sz*rt nem is árulnak, így egyszerű az élet ;-)
Egyébként kb. 2,3x annyiba került az új, mint amennyiért beszámították a régit. De az eladással is úgy voltam, hogy itt magáneladóknál is komolyan veszik a szavatosságot, nem akartam, hogy akár egy helyi, akár egy keleti-déli nepper az eladás után engem zaklasson... Otthagytam a régit, azzal kapcsolatban minden balhét a kereskedés visz el ;-) , az újra meg ott volt az 1 év szavatosság. A legkényelmesebb megoldás.
Ugylátom teljesen egy a nézetünk a karbantartással és a márkával kapcsolatban, mindezeken tul ez egy nagyon kényelmes, praktikus és megbizható konstrukció.Elmondanám én Renaultból ültem át Bmw-be és 6 év után ujra Renaultba mert a Francia kényelem nagyon hiányzott. Én szeretnék találni itt Debrecenben egy igazi Renaultra szakosodott szerelőt a szakszervizen kívűl, de még nem síkerűlt, ha valaki tud ajánlani megköszönöm.
Nem tudom kint mennyi az ára egy 6 éves scenic-nek de az ithoni árakat nézve kétszer háromszor annyi mint egy 2010-es model.
Az én autóimban is eléggé biztos a kilométer (ugyanabban a jó hírű Renault kereskedésben vettem mindkettőt itt Ausztriában: mindkettőt ott vette az előző, amúgy első tulajdonosa, végig ott szervizeltette, és végül ott számíttatta be új autóba is ;-)
Hát igen, nem is a lóerő, hanem a lökettérfogat, és annak minden előnye hiányzik ezekből a motorokból sajnos... De ez van, még mindig inkább egy 1.5 dCi, mint valami 990cm3-es, 3 hengeres kis turbós benzines. A Scenic-ek előtt egy Mazda Premacy-m volt, 2.0 DiTD motorral, 100 lóerővel: azzal alapjáraton simán el lehetett indulni, és akár harmadikig felkapcsolni ;-)
Azért sík terepen ezzel is lehet alapjáraton manőverezni, és kicsit megpörgetve, úgy csúsztatott kuplunggal elindulva (emelkedőn) is kiderül, hogy ráz, vagy nem.
Bár az, hogy csúsztatás közben ráz a kuplung, az pont lehet szerintem csak kuplung hiba is, és nem a kettős tömegűé, stb.... Az utóbbi inkább alapjáraton, üresben ráz, esetleg durvább esetben már hangja is van (kattog, csilingel ;-)
Ha kétségeid vannak, a legjobb egyébként elmenni vele egy normális szerelőhöz.
Már csak azért is, mert már megint az jön, hogy ha jól tudom (...nem vagyok szakember ;-) rázkódós alapjárat lehet befecskendezési hibától is, ami meg kinyírhatja a kettős tömegűt! Kényes vackok ezek.
Szóval egy kis szakértő hibakeresés lenne a legjobb... Mert ezeknél az autóknál egy kisebb, esetleg olcsón javítható hiba, ha nem foglalkoznak vele, szépen lassan egy-két rohadt drága hibát is előidézhet :-(
Az előzőben (2011-es volt) "sok" kilométer volt már: 170.000 körül amikor lecseréltük, és 110.000 körül volt benne, amikor vettük. Abban már a megvételkor is egy kicsit rázkódott a motor alapjáraton, aztán egyszer valami kábelcsatlakozó hiba miatt nem ment benne egy henger, de a feleségem hazajött vele a városon belül 1-2km-t... Utána még jobban rázkódott szegény. A kuplungja is vacak volt, ha nem figyeltem, még rázni is tudta magát elinduláskor :-(
A mostanit (2016-os, "fészliftes") kb. 60.000km-el vettük, most olyan 95.000 van benne: amikor megvettük, akkor sem rázkódott, és most sem ;-) Ennek a kuplungja is nagyon finom, szuper simán el lehet vele indulni, és menet közben kapcsolgatni.
Szerintem a kuplung - kettős tömegű csinálja... Ha jól tudom, az a motorral együtt forog akkor is, ha ki van nyomva a kuplung.
Mennyi km van az autóban? A kuplung jó? Ha csúsztatod, szépen "mászik" az autó, vagy rázkódik?
Én az előző, rázkódós autónkkal úgy voltam, hogy ez ilyen, de annyi pénz lett volna a javítás, hogy szóba sem jöhetett. Inkább becseréltem kereskedésben egy újabbra, legyen az ő gondjuk ;-) Amúgy lehet, hogy még volt benne 100.000km, vagy több, sohasem lehet tudni: ha van már km az autóban rendesen, de amúgy rendben van, én nem foglalkoznék vele, had rázkódjon ;-)
Az 1.5 dci motor alapjáraton mennyire rázkódhat? Rázkódhat egyáltalán? Amugy kuplong kinyomással nem változik, belsőtérben minimálisan érződik.Ha valamelyik motortartó van ki gázadásra billen a motor? A motortartók amik látszanak újnak tünnek.
A Scenic nagyon jó családi autó, nem tudom mekkora motorral akarod venni, anno én is benzinest akartam, de 1,5 dci lett belőle 110 lóval, és nem bántam meg, mert a fogyasztás nem mindegy.
Ismerősöm 1,4 benzinese nyáron tizet eszik elenben én 6,5 literrel járok, télen 7,5.
Az 1.2 benzin szerintem kicsi, de ez az én véleményem.
Karbantartást mindegyik igényel, ha odafigyelünk nem kell nagy összeget othagyni a szakiknál csak midig egy kicsit.
91 615 kg kerekenként, GS 7 személyes 2250 összsúllyal bír, nekem 94 van gyerek 5 személyesén 92 már az is éppen hogy, szerintem, ha leülésig pakolják határeset
Sziasztok, van egy eladó zárható gyári csomagtartóm. Segítenétek légyszi, hogy mennyit érhet? Scenic 3-hoz 20-es 50 ezer közt vannak. En ezt ha jol emlékszem 70ert vettem szalonban.
Én cseréltem akksit már a sajátomon kívül másik is van itthon de nem zavarta a startstopot, lehet csak véletlen nálad, ráadásul bogarásztam sokat, nem találkoztam még kupak/biztositék nélküli vezérlővel. DE az a lényeg megoldódott