Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Joebetya Creative Commons License 2019.12.08 0 0 1044

 

 

Kérdésem: Ehhez van már magyar hang a navi- hoz?

 

Gáborka75 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 1043

Ismerősöm 4,2 TDI Q7 8 éves Audijában is van ACC jól működik.

Előzmény: sr1 (1042)
sr1 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 1042

A Touaregnek azért szereltek fel a kettős érzékelőt, mert az erőss motor nagyobb utazósebességet tesz lehetövé, így a fékút is nő és messzebbről kell észlelje az akadályt.  

Szóval teljesen logikus a két érzékelő beépítése, csak jó lenne, működne is. 

 

 

Előzmény: aas (1041)
aas Creative Commons License 2019.12.02 0 0 1041

Nekem nyárig Golf VII volt, szintén ACC-vel.
A Tiguan valahogy érzékenyebben és ügyesebben reagál a történésekre.

A Golfban lent volt az érzékelő a rendszám alatti hűtőrácson, legalább kb. 30 cm-rel lejjebb.

Ilyen Touareg-féle kiakadás nem volt még vele, pedig amikor megjött, rögtön egy 3200 km-es kiránduláson járattuk be, sok autópályával Németországban és Ausztriában.

 

  

Előzmény: sr1 (1040)
sr1 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 1040

A Touaregen egy olyan radar van a kocsi első maszkján, ami két egységből áll és interferenciával működik, hogy 250 méterre lássom. Ezt a két egységet egy softwer folyatosan kalibrálja. 

Ha nagyon hosszú autópályás etapon használom az ACC, az idulástól kb. 5-6 óra elteltével a radar kiakad és vagy 5-6 nap múlva reseteli magát. Ilyenkor nincs Front assist sem. Ez mindig megtőrténik, esőben, napsütésben mindegy. Pluszban egy elég nagy sárga háromszög is vírit ilyenkor a műszerfalon.  

Megtanultam pontosan 2000 fordulaton tartani gázból a motort. :) Beállok valaki után, aki tempomáttal halad és 200km megyek utánna szabad pályán, ugyanazt  követési távolságot tartva. 

 

A Tiguánon, amin egy radaregység, van ez soha nem tőrtént meg. 

Előzmény: Gáborka75 (1039)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 1039

Jó messzire vagyunk az önvezető autóktól.

Előzmény: sr1 (1038)
sr1 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 1038

Az aszisztenesek szenzorok és szoftawere. Amit lát a szenzor azt feldolgozza a szoftware, le van írva a használati utasításba, hogy milyen feltételek melett működik. Amikor átadták a Touareget, kaptam egy három oldalas másolatot a használati uatsításból, amibe le volt írva, hogy miként kell kikapcsolni a sávfigyelőt és milyen feltételek melett működik. Bekapcsol minden begyújtásnál és olyan agresszív reakciója van, hogy életveszélyes.

A helyén kell kezelni az asszintenciákat.

 

OFF

Szopok a térképek fríssitésével a Touaregnél. Discovey pro gen.2-

Le lehet tőlteni ingyen a VW szerveréről egy 24 G-ás csomagot (Európa), amit fel kell telepíteni egy SD kártyára, de a letőltése 4 óra, a kibontása 2 óra, az átmásolása még 1.5, beteszed a fejegységbe és nem indul el. 

Van egy Becker navim, azt fríssiteni lehet kb. 10-12 perc alatt, egész Európát persze pénzért.

 

 

 

Előzmény: Lakker (1037)
Lakker Creative Commons License 2019.11.30 0 0 1037

Érdekes dolgok ezek az asszisztensek. Bár 2 éve használom, de nekem is tud még újat mutatni. Én tervezem letesztelni egy nagyméretű pilates labdával vmi kihalt úton, parkolóban. Csak ehhez kellene egy szabad délután meg még valaki, aki kigurítja elém a labdát :)

Ami engem nagyon idegesít, hogy ha araszolok a dugóban kb 30-al, 60-ra van állítva a tempomat, majd átsorolok a belső sávba, hogy balra kanyarodjak, de ott állnak az autók, akkor látván a szabad ~50 m-t képes felgyorsítani 60-ra az autó, és nem is állna meg, próbáltam, éppen sikerült lefékezni. Szóval jó dolog ez, de még bőven van mit csiszolni rajta. 

Gáborka75 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 1036

Igazad van nekem is így működik minden. De ebbe kellene legyen városi vészfék funkció gyalogos felismeréssel.Na ennek a hatását nem nagyon érzem. Másik példa városban nyár 35 fok kb 30-40 megyek és a figyelmem a buszmegállóban várakozókon ragadt megállt előttem a sor így vész fékeztem centiken múlott,hogy nem lett csattanás. Ekkor sem történt semmi . Ha nem lett volna a meleg miatt olyan jó a tapadás biztos hogy belé csúszok az előttem lévőbe.

Előzmény: sr1 (1035)
sr1 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 1035

A front assist a radarral működik és talán 3okm/h sebesség felett használja a szélvédőre szerelt kamerát is.

De ebbe nem vagyok 100%-on biztos, mert ez beállítás kérdése is.

Nekem van egy 2017-es Tiguanom és egy 2018-as Touaregem, mindkettővel városban tudok ACC-bel 

úgy haladni dugóban, hogy megállit és elindít magától és be tudom állítani a sebességet, amire felgyorsít valamint a távolságot, amire megállít az előttem levő járműtől.

Közúton akkor is felvillan, ha közelről inditok egy előzést és mindig felvillan ha kell, fékez is. 

 

A Touaregnél előre figyelmeztett, ha túl közel haladok az előttem haladó autóhoz (egy kis ikon van a maxidot jobb oldalán). Az is biztos, hogy a Front assist az sebességfüggő, gyorsabban haladva, hamarabb jelez. 

Ha a front assist működése közbe megmozgatod a kormányt vagy rálépsz a gázra, akkor azonnal kikapcsol. 

 

Sajnos a  radar nem mindig látja az előtte levő akadályt, ha az nem egy masszív test és a kamera nem mér, 

azaz 3okm/h sebesség alatt vagy.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Gáborka75 (1034)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 1034

Sziasztok! Van már esetleg valakinek tapasztalata a városi vészfék asszisztens el kapcsolatban?Elém már vágott ki biciklis 10 cm el álltam meg semmit nem csinált. Se sípolás sem fékpedál behúzás.De több hasonló esetem is volt már. Azt már megfigyeltem ha előttem áll a sor tudom hogy majd fékeznem is kell de van még néhány másodperc addig és nem az utat figyelem hanem elnézek oldalra akkor sípol és fékez.

Lakker Creative Commons License 2019.11.15 0 0 1033

Nem akartam mindig én okoskodni, bíztam benne, hogy jobban pörög ennél a fórum. Nekem is DLA-s fényszóróm van, nem párásodik, de ez lenne az utolsó utáni magyarázat, amit esetleg meghallgatnék, hogy "ez egy sajátosság". Menjenek az anyjukba! (már bocs!) Ez nem lehet sajátosság. Élj a szavatossági jogoddal, és cseréltesd ki. ...bár bízom benne, hogy azóta már megoldódott az ügy.

Előzmény: timbookedtwo_ (1030)
szné.andi Creative Commons License 2019.11.15 0 0 1032

Szia,

Nekünk "sima" Comfortline-unk van, DLA-val. Elég sokat mentünk mostanában ebben az esős időben. Nincs semmi gond, nem párásodik.

Én személy szerint nem hiszen, hogy ez valami sajtosság. Ne hagyd annyiban, találjanak rá valami megoldást.

Előzmény: timbookedtwo_ (1030)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 1031

Sajnálom hogy nem ír senki! Pedig több mindenkinek van mátrixos.Az enyém sima led természetesen nem párásodik. ÉS szerintem nem is szabadna. Elektromos alkatrész folyamatos nedvességben?? Mindenképp kérj tőlük Írásos állásfoglalás hátha komolyabban veszik.

Előzmény: timbookedtwo_ (1030)
timbookedtwo_ Creative Commons License 2019.11.07 0 0 1030

Sziasztok!

 

Másfél éves Allspace-em LED mátrix fényszórói belülről bepárásodtak ebben az esős, nedves időben. Tapasztalt már valaki hasonlót? A szerviz szerint ez egy sajátosság, nem kell vele törődni.

 

 

semmiho Creative Commons License 2019.10.29 0 0 1029

8000 km-t tettem az autóba elég sok autópályázással alig 3 hónap alatt és a fogyasztásomat alig akarom elhinni. 6.4-6.6 liter / 100 km, persze a sebességhatárokat betartva. Motor a 130 lovas 1.5 TSI EVO benzines, amit direkt a 150 lovas helyett választottam az ígért kedvezőbb fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt. (Tudom, tudom, ne SUV-ot vegyen, akit zavar a károsanyag-kibocsátás, de ha egyszer ez volt elég tágas, de azért nem annyira batár és feltűnő, s mindeközben legtöbb igényemnek megfelelő, ugye, akkor SUV. Kész.)

 

A téli gumik is fent vannak már 3 hete, mert mindig időben átszereltetem, sokat járok az Alpok felé. 1 decivel ment feljebb a fogyasztásom.

Ez így idáig meglepően jó! :-)

 

Az autó továbbra is szuper. Egyedüli szívfájdalmam, hogy az ajtókárpiton már 1 hónap után ott volt a könyököm helyén egy benyomódás, ez szerintem valamilyen minőségi probléma, a korábbi VW-emnél 4 év után nézett ki így. Apróság, de akkor is!...

azao Creative Commons License 2019.10.07 0 0 1028

Köszi!

Előzmény: Gáborka75 (1027)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1027

 Nagyobb autóalkatrészbolt ,robbantott ábra alapján kiválasztjátok.Nem márkaszerviz 200% áron dolgoznak! Gázolajszűrő 21900 náluk. Máshol ugyanúgy gyári 9500.

Előzmény: azao (1026)
azao Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1026

VW Tiguan 2.0 diesel

azao Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1025

azao Creative Commons License 2019.10.05 0 0 1024

Sziasztok!

 

tudja valaki, hogy találom meg boltban, neten ezt a csövet?

nyest megrágcsálta.

 

Gáborka75 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 1023

Én könyv formájában kaptam egy részletes leírást.

Előzmény: jlmp (1022)
jlmp Creative Commons License 2019.09.19 0 0 1022

Sziasztok!

 

Szeretném megkérdezni, hogy valaki át tudná-e küldeni a Tiugan magyar nyelvű leírását? 2016. novemberi, 4 kerék meghajtású, dízel, automata váltós.

Előre is köszönöm!

Sze321 Creative Commons License 2019.09.02 0 0 1021

Profi vagy: tényleg a vákumcsövet rágta meg, azt cserélték ki a szervízben.  Utánanéztem a KEMO-176-nak, tényleg jó választásnak tűnik, köszönöm a tippet. 

Előzmény: Bundi3 (1020)
Bundi3 Creative Commons License 2019.08.27 0 1 1020

 

Nyest ellen :

KEMO M 176 nekem bevált 

egyebkent mindig a vakum csövet ragja meg ,amit Te is meg tudsz  javítani akár a

helyszinen is több ismerősnel is mindig ezt rágta . Motorburkolat le és hozza is lehet férni .

 

Le kell rövidíteni és kész  a hibát tárolni foglya de a vissza jelzőlámpák kb 30-50!km múlva automatikusan eltűnnek .

Sze321 Creative Commons License 2019.08.27 -1 0 1019

Balatonalmádi erdős részén éjszakázott a kocsi, másnap indulnánk a veszprémi piacra, bár beindult és el is indultunk, de két sárga kijelző is felgyulladt a műszerfalon a kocsi meg nem gyorsult (Trabant korszakomat idézte). Tempomat is hibát jelzett. 

Nyesttámadás volt (azért nem részletezem, mert mindeninek máshol rágna)... 

Felhívtam a segélyszámot. Rögtön 2 márkaszervízt ajánlottak: Veszprém vagy Balatonfüred. Oké Veszprém. Pár perc és hívtak a veszprémiek: küldik a trélert (nem kocáztatták, hogy én guruljak be vele) beviszik és hétfőn megnézik, mi a hiba. Ez is flottul ment, a trélerrel én is odamentem és kaptam egy újszerű Seat Ibiza csereautót addig is... Akár haza is utazhattunk volna vele (autópálya matricája azért nem volt), de megvártuk a hétfői diagnózist. Hétfőn kb. 14 órakor hívtak, kész a kocsi, nyesttámadásra nincs garancia (gondoltam) 26500 a számla. Természetesen a csereautó és a beszállítás ingyenes. Elégedett vagyok (ne csak a negatív példákat emlegessük), korrektnek és szinte gyorsnak tartom az eljárást (hogy ez külföldön hogy működne???) Egy kis reklám a cégnek: Ring Autó Veszprém. 

Ez volt eddig a blabla, viszont a kérdés sokakat érinthet:

TI HOGYAN VÉDEKEZTEK A NYESTEK ELLEN??? (az interneten egymásnak ellentmondó ötleteléseket olvasni... jobb híján és is vizespalackokkal kezdtem az első éjszakát..., megúsztam...)

Lakker Creative Commons License 2019.08.16 0 0 1018

Nekem biztos nem. A garancia lejárta után nem fogom márkaszervizbe vinni. Ezt a lehúzósdit (ha csak nem kényszerítenek rá valahogyan: pl. szoftverfrissítés, amit csak gyári cuccal lehet megcsinálni stb.) én messzire el fogom kerülni.

Előzmény: Madkill (1017)
Madkill Creative Commons License 2019.08.16 0 0 1017

Az első szerviz 30.000 kmnél van az nekem 80-90 között volt. Utána évente kell elvinni, de az éves az csak egy ellenőrző szerviz 10-15k körül fizettem érte valahol. A következő olajcsere 2 év vagy 60000 kmnél van.

Az a drága szervíz, dsg 4x4 autód van. Nekem a 60000 km az 235000 Ft volt. Motorolaj, dsg, terepváltó olajcsere meg a szokásos apróságok + kicserélték a szélvédő lapátjaim. Minden 60000 km-es szerviz ennyi lesz!

Előzmény: Lakker (978)
Semmi Cicó Creative Commons License 2019.08.16 0 0 1016

Nagyon köszönöm a valaszod! 

 

A szakszerviz azt talalta, hogy egy bizonyos testeles nem volt rendben, es ez lehetett az oka, ennek az egyszer-egyszer fellepö hibanak. 

ök ezt a megoldast a VW tudasbezisabol astak ki (ha jol ertettem) es az a bizonyos testeles (amelyik a valtora csatlakozik) valoban nem volt rendben. Ott a mühelyben sem a javitas elött, se utana nem jelentkezett a hiba, jelenleg ez igy is marad. 

 

üdv 

 

sc.

 

 

Előzmény: Gáborka75 (1015)
Gáborka75 Creative Commons License 2019.08.15 0 0 1015

Ez egy tipikus dízel  üzemanyagellátó rendszer kopásából adódó probléma    IS!!!! lehet.A gázolaj felmelegszik így felhígul és már a kissé kopott szivattyúk már nem képesek a megfelelő nyomás előállítására.De mielőtt a diagnosztikai műszerek eredményeire hivatkozva felújítanák az egész rendszert érdemes néhány dolgot kipróbálni. Legyen tele a tank ugyanis az 50-60 liter gázolajat nem képes a motor úgy felmelegíteni mint az 5-6 litert. Cseréld ki a gázolajszűrőt akár több márkájút is próbálj ki mert az egyiknek nagyobb az ellenállása mint a másiknak( gyártótól függetlenül)pár ezer forintos dolog.Más kúton tankolt gázolaj, annak reményében hogy nem hígul el annyira mint idáig.Próbáld kiszűrni hogy tényleg csak akkor csinálja amikor hosszabb út során minden át van forrósodva és a külső hőmérséklet is magas, vagy bármikor előfordulhat.

Előzmény: Semmi Cicó (1014)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!