Keresés

Részletes keresés

JLW-470 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 41731

Állandóan ezeket a kisbuszokat erőlteted...Mit nyernénk velük?A fogyasztása minimálisan kisebb,speciális forda kell rá,a gyenge forda miatt sofőr se biztos,hogy lenne rá stb. stb. Az EC11-ek is megbuktak az Ormánságban, Somogyból is fokozatosan vezetik ki a kedvenceidet.

Előzmény: trizs77 (41726)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 41730

köszi.

SÁSD-n van még Volán telephely?

Van ott üzemegység is vagy valahová tartoznak az ottani Volán autóbuszok ?

 

más

 

Ha Baranya megye kis falvas térségét kérdezték volna nem SÁSD környékére gondoltam hanem inkább a Sellye-Szigetvár alatti területre .

 

Előzmény: FOMA (41729)
FOMA Creative Commons License 2024.05.09 0 0 41729

"Ott jellemző a kisfalvas település szerkezet"

 

Sásd környékén egy 300 fő feletti település már metropolisz.:-)

Előzmény: trizs77 (41728)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 41728

köszönöm.

Ott jellemző a kisfalvas település szerkezet vagy csak azért járnak ott Credo 11-es buszok mert azok már öregek és az útjuk vége ?

 

 

Előzmény: matteo14 (41727)
matteo14 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 41727

Sásd környéke például hagyományosan kisebb (Credo EC11) buszokkal kiszolgált rész. 10 új ekkora midibusznál talán a legkézenfekvőbb először ott cserélni és utána megnézni, hogy Baranyában hol lehet még elég hasonló méretű busz.

Előzmény: trizs77 (41726)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 41726

elsősorban Vadparaszt olvtárstól kérdezem, de bárki válaszolhat.

 

Amennyiben lehetőség nyílna arra, hogy Baranya megyében üzemeltessenek 10 db új, kb.  9,5-10,0 méter hosszú helyközi kivitelű autóbuszt, (nem szétszórva mindenfelé) akkor azt hol lenne célszerű üzembe helyezni ?

 

Ugye ez a kis falvas térségek kiszolgálásának ideális járműve ahogy azt már Somogy és Borsod megyében az elmúlt 10 évben láttuk.

 

1./ Mohácstól nyugatra Siklóstól délre ?

2./ Szigetvártól délre a nyugat Ormánságban ?

3./ Sellyétől délre ?

4./ Máshol ?

Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 41725

Egyelőre a szakaszon 3 közbenső helyen van megállás az eredeti 9-ből. 

Hogy mi lenne igazán jó megoldás, jó kérdés. A falvak egy része a vasúttól kicsit messze, a két város közötti főúton. 

Valahol a település egy része leér a vasútig, ezért ha van megálló vonat, a környező résznek távolsági forgalomban, illetve Kaposvár felé jobb (figyelembevéve azt is, hogy a vasút itt gyorsabb a busznál). 

Aztán olyan falu is van, ami nem a főúton van, a buszoknak oda kitérő bemenni, ami meg nem megy be, ahhoz képest a vonat is közelebb van. 

 

A felújítást itt a MÁV a saját projektjében csinálta meg, részben bontott anyagokból. A megállóhelyek felülvizsgálata ekkor ugyanúgy nem történt meg, mint egy állami beruházás keretében végzendő nagyprojektnél, így mindenhova épült új peron, ez egyes helyek esetében megspórolható lett volna.

Vannak helyek, amik annyira kiesnek, hogy ott csak abban az esetben lenne értelme személyvonatot utasforgalmi okból megállítani, ha busz egyáltalán nem lenne - akkor viszont át kéne gondolni, hogy közelebb lehet-e tenni a megállási helyet a településhez.

 

Egyes megállóhelyek esetében felmerülhet feltételes megállás bevezetése, de ahhoz részben megfelelő jármű kellene, részben ekkor is csak kezelhető mennyiségű megállás, ami mellett nem lesz indokolatlanul laza, sem túl kevés a menetidő.  Állomások esetében jelenleg fel sem merülhet feltételes megállás.  

 

 

Előzmény: trizs77 (41723)
vadparaszt18 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 41724

Négy darab forda átkerül Pécsről Mohácsra június 1-től,, statisztika javítás céljából.


LLM-307 

MNL-975 

NVF-222 

SSM-724(?)

 

trizs77 Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 41723

Ilyenért volt értelme annak (ha még mindíg így van  ?), hogy Dombóvár és Kaposvár között a vonatok, vagy a vonatok többsége nem áll meg.

 

A falvak felépültek a gerincre a vonat meg lent megy a Kapos völgyében.

A falvak se nagy létszámúak a buszok meg elhordják az embereket.

ráadásul a buszok mindkét végállomása, Dombóváron is, Kaposváron is, a vasútállomáson van.

Így aki messzebbre utazik könnyen átszáll.

Klasszikus ráhordás.

 

Előzmény: Fizolti (41722)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 41722

Csugar, Pusztapó az a szint, hogyha a környezetében lévő összes lakónak saját személyautót, adott esetben jogosítványt, vagy akár saját, belterületi házat finanszíroz a beruházás, olcsóbban kijött volna a történet, mint a nagyprojekt keretében százmilliókból hosszú, de legalább véletlenül sem akadálymentes peronokat építeni. 

És akkor még ott a dilemma, hogy e jó esetben napi pár utast megmozgató megállókban a 160 120 Km/órával haladó IC-ket fogjuk meg, vagy járassunk miattuk külön személyvonatot külön személyzettel, meg mindennel. 

 

Ugye ilyen nagyprojekt a Dél-Dunántúlon eddig nem nagyon volt, viszont ha egyszer eljutunk a 41-es vonalak komolyabb átépítéséig, akkor Pl. Porrogszenkirály, Zrínyitelep kérdéses, megszűnik-e, vagy megkapja a 300 méteres térköves peront. 

 

Nyilván némileg más kategória egy alapból 60-80 Km/órás egyvágányú vonalon egy Bz/Desiro motorvonatnyi hosszúságú peron, feltételes megállással, annak adott esetben lehet értelme akkor, ha ugyanakkora településen fővonalon már nem. 

Előzmény: trizs77 (41721)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.07 -1 0 41721

Ezzel egyetértek.

 

Anno tizensok éve kiküldtek a Pusztapó, Kétpó és Csugar  "főpályaudvarok" műszaki átvételére mint az átvevő bizottság huszadik senkijét.

 

Nem volt rossz amit oda építettek, de .......................................

 

Mondjuk Kétpó még csak-csak

 

 

Előzmény: Fizolti (41719)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 41720

Logika vizsgára - még - ne jelentkezz be .............................:-))

 

Honnan tudod (látnok vagy ?)   hogy Csing-Csung-Csang olvtárs holnap nem olyan projekteket terjeszt elő, melyben a hazai vasútvonalak:

       - részleges átvételét,

       - esetleg korszerűsítését,

       - vagy vasúti járművek szállítását hitelből

jelenti be.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (41718)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.06 0 1 41719

A vasútba, közútba évek óta ömlik a pénz, és régóta tervben van a légi közlekedésbe is ezermilliárdos nagyságrendű pénzt önteni. 

A probléma továbbra is az, hogy pár, max. pártíz milliárdok hiányoznak a fenntartásból, meg kisebb projektekből. 

 

Előzmény: trizs77 (41717)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41718

Akkor szűnjön meg minden és maradjon a busz, mert akkor neked is minden szép és jó lesz?

Előzmény: trizs77 (41717)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41717

Holnapután jön a megváltó.

Ömleni fog a vasútba a pénz.

 

Előzmény: bendeguz90 (41716)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41716

Amúgy mikor lesz az a pont, amikor már az EKM-nél belátják, hogy tűzoltásként (még annak is minimális) kellene legalább 10 használt motorkocsi?

Előzmény: FOMA (41714)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41715

TV Híradó mutatta.

A karosszéria lakatosoknak lesz vele munkájuk bőven.

Nem egy hónap alatt áll talpra.

 

Előzmény: FOMA (41714)
FOMA Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41714

Lesz még ilyen, mától egy újabb Bz-vel kevesebb, egy teherautósofőr jóvoltából.

Előzmény: bendeguz90 (41696)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41713

A helyi zuhanyhiradó azt mondja, én nem tudom, hogy országosan 3 csuklósra lehet pályázni, szóval ha Pécsnek sikerül az csoda lesz. Állítólag Uránváros a terv. 

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41702)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 41712

Kampány van ;)

Előzmény: trizs77 (41706)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2024.05.05 0 2 41711

Okos ember nem kérdez butaságot.

Előzmény: trizs77 (41710)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 41710

A kormánypénzből vett/kapott három csuklós busz kapcsán, farvizén a kormány kiépíti Pécs városa számára a kb. 100 db elektromos busz (távlati cél) töltéséhez szükséges infrastruktúrát is ?

 

 

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41709)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2024.05.05 0 0 41709

"Komolyan 3 db buszról megy most a gondolkodás?"

 

 

Felületes gondolkodónak biztosan.

 

 

Három akkumulátoros, csuklós autóbusz teljes kiszolgálásáról - egyenlőre. Azért egyenlőre, mert a jövőben majd 100-120 darab akkumulátoros városi autóbuszt kellene kiszolgálni Pécs zavartalan helyi közlekedéséhez.

 

Ehhez jelenleg nincsen meg a végállomásokon a megfelelő számú magas áramleadásra alkalmas töltőberendezés, sem ezek táplálását biztosító elektromos vezetékhálózat: hiszen azt egykor a végállomások térvilágítására és a pihenő áramellátására méretezték. Nem kevés áramszükségletről beszélünk, hiszen ma már 300-600kW teljesítményű oszlopos, pantográfos töltőoszlopok léteznek- és hosszútávon a végállomásokat akár 6-10 akkumulátoros busz együttes "villámtöltésére" kellene méretezni. Ezek mellett vannak olyan gazdasági és környezetvédelmi elvárások is, hogy a nappali töltést lehetőleg helyben termelt zöldárammal történjen, napelemparkokból - Tüskésréten már van ilyen. Pécsnek jelenleg 10db BYD, és 8db MB e-Citaro szólótípussal vannak tapasztalatai. Így nem csupán három akkumulátoros csuklós autóbuszról beszélünk, hanem az elektromos hajtással beköszönő teljes szemléletváltozásról. A gondolkodást és különböző szakágak együttműködését Pécs, az igencsak szűkös anyagi lehetőségi miatt nem spórolhatja meg.

 

Előzmény: trizs77 (41706)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 41708

Igen.

Előzmény: trizs77 (41706)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 41707

Majd az lesz, amire a kormány engedélyt ad.

Előzmény: DUB-096 (41705)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.04 -1 0 41706

Komolyan 3 db buszról megy most a gondolkodás?

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (41704)
DUB-096 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 41705

Na vajon ebből mi lesz, eCitaro G, esetleg Lion's City 18E..? :) 

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41702)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 41704

Szerintem Kertváros lesz a befutó.

Előzmény: krisz768 (41703)
krisz768 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 41703

Ha jól emléksze, akkor a Tüke Busz tervezi a töltők kiépítését kertvárosban és a főpályaudvaron. Ez a pályázat is tartalmaz egy töltőt, de szintén uránvárosban lesz elhelyezve. Ebből következtetek, hogy ezek a buszok szintén uránvárosi vonalakra fognak kerülni (1-2-2a). Remélem a következő beszerzésnél már kertváros is kap végre...

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41702)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2024.05.04 0 1 41702

https://www.pecsma.hu/rendkivuli-kozgyules-dont-az-ujabb-e-busz-palyazat-beadasarol/

 

Ez igazán jó hír, bár kétségeim vannak az őszinteségét illetően - így a választások előtt.

 

Bárcsak láttam volna a serénykedést- és a buzgalmat az elmúlt években. A tartós tesztek igazán nem kerültek volna pénzbe: most lenne tapasztalat hidrogéncellás, és (vagy) akkumulátoros csuklósokkal. Hiányolom a töltőpontok kiépítését kertvárosban és a főpályaudvaron. Legalább tervek születtek volna, de nem. Az uránvárosi végállomáson lévő kábeles töltők a semminél többek, de kevesek. Egy akkumulátoros csuklós esetén éppen a rövidebb, hurok viszonylatok (3, 6) esnek ki a kertvárosi végállomás töltés hiánya miatt. Így majd garázsmenetbe lehet küldözgetni a kocsikat a telephelyre, vagy uránvárosi végállomásra. Esetleg a hosszú kelet-nyugat tengelyen futhatnak a ki kültelki meseerdőbe a mézeskalács házakig és vissza, a darabonként úgy egymillió eurós technikával.

Előzmény: E N V I R O 500 (41693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!