Tudom, van mar kamionos topik. De szerettem volna ha lenne egy olyan is, ami ugy mukodik mint egy nyilvanos forum. Ahol barkinek szabad hogy akar eltero infoja vagy velemenye legyen, nincs nemkivanatos hozzaszolas, nem elfogadott az hogy sertodesekkel es fenyegetesekkel lehet barmikor szamolni. Majd elvalik hogy kellett-e egy ilyen.
Ne panaszkodni járjunk már csak és csupán ide , (arra nekem sincs kedvem!) ... meg lett 'ugyi' mondva (!) ... ,hogy érintettlenek kik -kicsodák , és a *mínuszolgatók meg* ... kit érdekelnek (?)
Öreg vagyok lassan én is (!) ... , öreg a kocsi is ... , hááát' a lányok legyenek akkor fiatalok hozzá (!) xDD :-))
Nem érdemes szomorkodni egy arctalan, névtelen kritikus miatt. Szerintem nem is innen van. Esetleg valaki jelzi neked, hogy rossz irányba tendálsz! De, továbbra is állítom, hogy leszarandó! Maradjunk annyiban, hogy ha mínuszol, én plusszolok!😁
Így működik ez itt is,csak nincs akkora " reklámja"........
Illetve a saját tapasztalatom szerint inkább a KKV köreibe (: kis és közepes vállalkozások) tartozó és kb 5-6-8-9-10 járművezetőt / járművet foglalkoztató/ üzemben tartó szállítási vállalkozásokat b@sztatják.
Minden e fölött lévő él mint marci hevesen....🤬🤬🤬🤬🤬
Amikor Trump kampanyol es beszedet mond, azt mindig egy vele rokonszenvezo, nagy tomeg elott teszi. S barmennyire is nagy az egyetertes, megis elofordul, tobbszor, hogy a hallgatosag duhosen pfujjol, duborog, lehurrogja, Trump kenytelen leallni, elhallgat egy ideig, olyan nagy az ellenszenv, a duhkitores. De mindenki tudja, a pfujjolas nem neki szol, hanem annak, akirol vagy amirol beszelt. Pfuj, levele, monnyonle! ---------- Ne vedd magadra, :) Nem neked szol a minusz. :) Szaza szazalek! :) --------------
Igen, barmi szabalysertesrol legyen szo, a vallalatot is buntetik, pontokkal, penzbirsaggal, s ha tobbszori visszaeso vagy sulyos az eset, akkor felfiggesztessel vagy kitiltassal. Es ez igy van rendjen, ket okbol is: 1. Sok eset van, amikor a sofor nem hibaztathato, egyertelmuen a vallate a felelosseg, pl muszaki hianyossagok, lejart gumik, elkopott fekbetetek stb, vagy ervenytelen papirok, hianyzo engedelyek, stb 2. A vallalat felelossege, hogy szabalykoveto, jo soforjei legyenek, az allam addig bunteti, , amig eszhezter a ceg, s bevezeti a rendszeres soforkepzest es utankepzest, elbocsatja a remenyteleneket, s minden modon partnere lesz az allamnak - mert kulonben fizethet, millios teleket, dollarban, Egy sulyos baleset ha tortenik, az sok millio dollarba kerul a cegnek, a birosagok hazai szemmel nezve elkepeszto nagysagu karteriteseket itelnek meg az elhunyt szeretteinek, nem ritka a tobb tiz-, sot szazmillios tetel, s a biztosito csak egy bizonyos elore meghatarozott felso hatarig fizet, affolott a a vallalate a kifizetes gondja, Az en biztositasom egy millio dollarig fizet, nem kerult ra sor eddig, lekopogom. De amikor Leo, egy fulop-szigrtekrol jott soforom megcsuszott egy csillagfenyes teli ejszakan Oregonban egy hegyi uton, s szankazott lefele egyenesen egy kupac szemelyauto fele, s csak az allitotta, meg, hogy nekiment a hegyoldalnak, o meguszta egy 4-500 dollaros birsaggal, nagy szerencse, hogy senkit nem utott el, jott a vontato, elvitte a gepet, 3 nap alatt megcsinaltak es kesz, de en, mint vallalat 3 evig nyogtem a buntetopontokat es a megugrott biztositasi dijakat, mert a teli vezetesre oktato vallalati kepzesen Leo nem vett reszt, kideritettek, hogy nem volt ott az alairasa a tananyag minden lapjanak aljan, hogy o azt latta, tudja, megcsinalta es atment a vizsgan, Akkor majdnem kivettek a bizniszbol, ugy megbuntettek a kepzes hianyossagert, nagyon megtanultam a lecket. De megtanultam. :)
Es ez igy helyes. Csodalkoznek, ha nalatok a cegeket nem buntetnek, s csak a soforrel fizettetnenek egy-egy gyorshajtasert, kopott gumiert, stb ...
Köszönöm a mínuszokat. Bár Katana olvtárs azt mondta mindenkit szívesen lát,de kiszállok,mert egy idétlen kolléga minuszol és erre én nem vagyok kíváncsi. Minden jót nektek!
Az érdekes hogy a cég is kap pontot Nálatok. Akkora sofőrhiány van nálunk ha bünteted a sofőrt átmegy a szomszéd céghez,aztán részéről lerendezve. Viszont nálunk ha hibázik valaki /nem szándékosan!/ akkor a büntetése a fizetése nagyobbik részét elviszi. Szóval itt simán dobálják a 100,200,400 ezres bírságokat.
:-)) Konnektort és hosszabbítót viszünk magunkkal . xDD :-))
De vicc ide vagy oda (?) ...ez is egy pol. döntés ..., mind oly sok más ,és sajnos nem szakmai (!) koránt sem , ... vélelmezgetem , persze ...
A fantasztikusan hatékony és környezetbarát Dieselek tovább lesznek gyártva , ... mondjuk Koreában ... , vagy 'monnyuúk' a kincses szigeteken ...
A lényeg , hogy itt a mi kontinensünk IGEN KOMOLY TRADICIONÁLIS autóiparága , így adja le a még most is több évtizedes előnyeit (kutatás terén) !!! ... a belsőégésűeknek ,amit nem tudnak csupán olcsóbb előállítással behozni , sőt kiváltani .
Az ELO -motorosok , már más lesz , bár ott is érezni némi előnyt , sőt (!) azért a vázoltak szerint mérhető ,de azért konkurálható könnyen (!) Sokkal könnyebben , mint a belsőégésnél ... stb .
Ez csak egy szerén vélemény lenne , vagy meglátás csupán ... (Hmm ?? ...nem vagyok én olyan makacs még , hogy ne fogadnék el pl. más megközelítést ...) ,-)) :-))
Én , ( izzé...szóval szerénységem) pl. annyira hiszek a szabad *pinnyac versenyes elméletben* , mint a boóráti országok *tessvéériségében* . xDD :-))
Nem baj ,... csak a rakomány maradjon csábító ... :-)) :-)) Ilyenkor nincs gond , hogy "bemászik" a ..., meg nem tudok pisilni sehol sem ... ect . xDD :-))
Hello , ... erre a Kalifornia-i tesztekre mintha emlékeznék még . Bár a Deimler és német nyelvű *szaggirodalma* van most elsőre képben , de ez nem változtat a lényegen ...
Elton Musk a Tesla igen csak nagy "manitulja" jelentette be jó bő három éve az első teherkocsival kapcsolatos újdonságokat .
Aztán akkor még úgy Mikulás elött valamikor bemutatták a várva várt teherautót .A vezetési értékek meglepőek voltak valóban (még most is , így hosszú évek után mellbe faxnak a meglepetés miatt !!) , mert még ha ez viszonylag jelentéktelen is nem beavatottaknak (?) pl. egy teherautó számára , Elon Musk élő előadásában hangsúlyozza az az nyomatékosan kiemelte , hogy a félig - meddig öt másodperc (!!!) alatt gyorsulhat 100 km / órára . (ezért emeltem ki , hogy ettől igazán csak a teherótoós társadalom billen le a hokedliröl . ,-))
Ezenkívül ca.800 kilométeres hatótávolságot kell létrehoznia még teljes terhelés és 40 tonna súly mellett is .
Musk májszterünk ... nem említ semmilyen árat (akkor még) , de többször hangsúlyozza , hogy egy kilométer az e - teherautójában körülbelül 20 százalékkal olcsóbb , mint egy hagyományos Diesel teherautó .
A várható élettartam is viszonylag gazdaságos : Akár másfél millió millió kilométer nem jelenthet problémát (!!) ,-)) ,-)) A "Thor ET-On" viszont késöbb ugyan de alig 20% feláron kivánja előállítani majd az új teherautókat stb ... ) Ez csak úhy mellékesen gondoltam ide , hiszen csapongtam 2-3 mad4 években , tehát az utóbbi kb. négy évben) .
Ha , és amennyiben kiépül majd ,akkor tölthető lesz az úgynevezett *Megacharger* ... a már jól ismert *Supercharger”* erősebb változata .
A nagymester Musk így aztán vélhetőleg hosszú távú tervei vannak , mert megcsillanlak a háttérben az önvezető teherautók teljes flottájának felépítése , ill víziója (!) ...úgye , ahogy mondtam ez olyan bő , tehát nagyon bő 3 éves infó már ...
Az olvasatban kiderült , hogy a felsoroltak mellet az az így aztán ,ezenkívül minden teherautó rendelkezik autó pilot funkcióval (!)
Ami megfogott még (átvitt értelemben is) ... pl. a vezető középen ül .Ez nemcsak az áldott McLaren szupersportkocsi emlékeit idézi fel , hanem nagyon pragmatikus oka is lehet ( ?) igen sőt ... a bal és jobb oldali közlekedés menetirány különböző változatai már nem állnak rendelkezésre .
Igyekeztem a mondatszerkezettel (!)... és még a külalakkal is , hogy ne 'báncssaa senki szemét' a T. Forum társak között sem . Mert , ugye (?) ... mégsem írhatom a "külsősöket" ... xDD :-))
Itt is, harom ev. A kulonbseg annyi, hogy nemcsak a sofor, de a vallalat is kap pontot, ugyanannyit, s igy erosen motivalt, hogy figyelje, kepezze, jutalmazza/buntesse a soforjeit, legyen nagyon aktiv resztvevoje a kontrolnak es a regulacionak is! A fuvarozasi szabalyok, rendeletek meghozatalaban vagy valtoztatasaban minden sofor es minden vallalat resztvehet, egyutt a szovetsegi Kozlekedesi Miniszteriummal (DOT a rovid neve), es tobb mas civil szervezettel. Bonyolult folyamat, minimum 2-3 evig egyetlen pici kis reszlet valtoztatasa is. Minden erdekelt beleszol, en is beirtam a magam velemenyet, amikor a vezetesi es pihenesi orakrol volt szo. Kapjuk az emaileket, mit szolunk ehhez vagy ahhoz, s a valaszok alapjan a DOT kidolgoz egy elso valtozatot, vitara bocsajtja, s a visszajelzesek alapjan kidolgoz egy masodik valtozatot, ujra kozzeadja megvitatasra, aztan a harmadik valtozat, es igy tovabb mindaddig, amig egy konszenzus kialakul. En meg emlekszem a korabbi 10 oras napi vezetes szabalyokra, legalabb 10-12 evig tartott, mire a most ervenyes oraszabalyok megszulettek, es ezzel a nagy tobbseg mar elegedett.
Megtortent. Kaliforniatol New Yorkig ment a Tesla kamion, tavaly vagy tavalyelott, es mas rovidebb-hosszabb utvonalakon is,tobbszor. Nem elesben meg, ezek teszt utak voltak, ott ult a kabinban egy megfigyelo, beavatkozasra keszen. A navigalas tobbe-kevesbe megoldott, ami meg hatravan es hianyzik, az az orszagos toltoallomas halozat kamionok szamara, es a felrakok/lerakok atalakitasa a robotkamionok fogadasara. Erzesem szerint nem egeszen tiz ev, s mehetunk nyugdijba.
"Akinek túl sok balhéja van, azt tanfolyam elvégzésére kötelezik és addig elveszik a jogosítványt. A számhatárokat nem ismerem"
18 pontnál veszik el,közben elmehetsz utánképzésre és vesznek le a pontokból. Ha nem mész,akkor fél évre ugrik a jogosítvány. A pontok elévülése nálunk három év.
Szia , köszi jól megy, most keltem. Itt hajnali 6 óra van :)
Ez a tachográfos dolog amit leírtál nagyon dúrva lenne itt európában. Itt ha lejárt a max 10 órád vezetési időben ami kétszer lehet egy héten nem mehetsz nemhogy boltba hanem még egy métert sem. Ilyen, hogy kihúzod vagy átállítod... :) Lassan nyílvános kivégzés jár érte a parkoló közepén és akár az eset után ha megszeged 1 évvel is jár a bünti ha a hatóságnak rossz napja van.
Mondjuk ha nem lenne a szigor szerintem "zombi kamionok" lepnék el európa útjait!
A főnökség hajtaná a népet, azok meg mennének amíg rá nem borulnának a kormányra vagy le nem csúsznának a pedálsor mellé!
Milyen volt a kisebb autora valtas? Mit fuvarozol? Van egy kollegam egy kozeli varosban, Horvatorszagbol jott, itt lakik mar sok eve, tervezi a hazakoltozest, mint en is meg tavaly.
Hello, es koszonom. Erdekes vilagban elunk, itt vannak koruluttunk a sztorik, ketlabon jarnak, ketto, negy, vagy akar 18 kereken furikaznak. ;) Hogy megy a napod ...? :)
Ja, kevesebb fiatal jon a palyara. Asszem azert is, mert erzik vagy tudjak, hogy hosszu tavon nincs jovoje a szakmanak. Lehet, hogy mi vagyunk az utolso buffalok, utanunk mar csak elvetve lesz kamionsoforre szukseg. Meg kb 10 ev, es a Tesla/Volvo/GM atveszik a kamionozas nagy reszet, mindenki mehet haza. :)
Igen, itt eleg egyszeruen es szervezetten mennek a dolgok, biztosan belejonnel hamar. Dehat nem is lehet bonyolitani, hiszen minden resztvevonek egy a celja: menjen az aru, de hamar! Ezert van, hogy az emailvaltasban csak egy szamot kerek en is, ok is: mennyiert. Ennyi a lenyeg.
Volt kerdes arrol is, mit csinalok, ha utepiteskor, csucsforgalomban, vagy barmi mas lehetetlen helyzetben lejar az oram. Nincs gond. A telefon applikacion ketto megoldas kinalkozik, mindketto legalis. 1. Personal convenience (szemelyes ugy) Erre klikkelve megyek tovabb, az az ora nem ketyeges abban a pillanatban megall, a gep nem meri mennyit megyek es hova, teljesen maganugy. Egy feltetel van: az engedelyek kozott papiron kinyomtatva legyen a munkadotol (esetemben sajat magamtol), hogy naponta mennyi merfold maganugy utat engedelyez. Kenyelmes es egyszeru, legtobbet ezt hasznalom, pl amikor leterek bevasarolni, vagy ejszaka mennem kell meg 50-100 merfoldet egy jo parkolohelyig, vagy ha meguntam a dolgot, s megyek haza uresben barhonnan, tavolsag nem szamit. 2. Adverse conditions (nehez utviszonyok) Ez lehet hofuvastol kezdve csucsforgalomig akarmi. Erre klikkelve az ora nem all le, es a megtett utvonal tovabbra is lathato marad, de a napi max 11 ora vezetest asszem 14-re noveli. Nem szoktam hasznalni. Nemely kollega a harmadik utat valasztja, rakattint hogy piheno idore all at, es kihuzza a meroeszkozt, nemtom mi a magyar szo ra, itt ELD a neve. Ez persze nem legalis, de nagyon kicsi az esely, hogy barki firtatna, mi es hogy tortent. Elsikkad az adatok kozott.