Tolass valami nagyobb tárgy - esetleg fal - felé. Ha közelítesz és a távolság csökkenésével egyre sűrűbb sípolást hallasz, akkor van működő tolatóradarod. Ha már folyamatos sípolást hallasz, akkor állj meg, mert már túl közel vagy.
jó régen vettem egy autót, amihez egy kulcs volt. márkaszerviz az immobilizerből törölt mindent, majd a meglévőt és a +vásároltat összeházasította. Így az "elveszett kulccsal max nyitni lehetett volna, indítani nem.
Autovill szerelő, dacia/renault szerviz, vagy itt a fórumon "loganos" kollega esetleg.
Egyébként pont ilyen számlákkal rendelkezem a Bosch szervizben elvégzett beavatkozásokról. Pl fékfolyadékcsere, üzemanyagszűrő csere, olajcsere és társai...
Az utolsó idézetem ebben a témában, és egyben kívánom, senkinek ne legyen problémája az autójával a jótállási idő alatt!
"mivel a garancia igény a nem megfelelő karbantartás esetén elutasításra kerül, kérjük, mutassa be a gépjárművön addig történt beavatkozásokról a jogosultsággal rendelkező gépjármű szerviz által kiállított számlát (számlákat) és így igazolja, hogy a gépjármű karbantartására vonatkozó ajánlásokat a gyártó által meghatározott mértékben és időszakonként, az összes gyártói műszaki és technológiai utasítás betartása mellett teljesítették"
Mint írtam, jelezték, hogy visszahívás van motorvezérlő sw frissítés miatt.
Megkérdeztem, a régebbit is érinti (2018-as) őt már nem márkaszerviz kezeli.
Hátha van más is akit érint azért szólok, érdemes rákérdezni.
Esetleg nem tudod, mit jelent az, hogy "kék" visszahívás? Valami színskála, ahol mondjuk a vörös az azonnali mert kigyulladsz, meghalsz a kék meg csak olyan jó, ha van?
Ma megvolt a 2 éves szervíz 16123 km-nél, olaj, olajszűrő csere, és "átvizsgálás" történt, az autóval minden rendben nem találtak semmi rendellensséget, ca. másfél órig tartott a kötelező szervízelés.
Azt nem tudják ők sem, hogy a világoszöld hűtőfolyadékból hogyan lett rózsaszín.
Az utántöltögetésre sincs magyarázatuk, nem találtak semmi szivárgásra utaló jelet, nyomot, én pedig mondtam, hogy ahol az autó áll mindig csontszáraz a beton alatta.
ui: azért szerződéses, mert az importőr/forgalmazó felelős a gk-ért, a márkakereskedés jogilag viszonteladó. Ugyanaz mint a sarki teló bolt. A hibás mobilt gari alatt a kiejelölt (szerződött) partner javítja.
Autó esetében a szerződött partner a márkakereskedéssel egybenőtt márkaszerviz.
Én csak vagy a 30 ezer km (long life olaj), ill. a másik opció a 15 ezer km-es ( 5W30 olaj) olajcsereperiódus közül választhatok, persze az ezidáig megtett km-ek nem városi körülmények között történtek, ezért ilyen még mindig az autó/motor állapota.
Nem teheti, EU-s direktíva. Oda viszed, ahova akarod, ha szakszerűen és mindenre kiterjedően elvégzik a karbantartást, a gyári előírásoknak megfelelően.
Kérdés persze, hogy KisPista honnan fér hozzá a gyári előírásokhoz? Ha menet közben mondjuk a második évben kitalálnak új dolgokat, hasalok valamit: 40e-nél a főtengelyszíjtárcsarögzítőanyameghúzásánakellenőrzése45 Nm-el... Kimarad, elromlik, mutogatnak - gari oda, mert nem végezték el.
Bosch pl azt mondja magáról, hozzáférnek ezekhez az adatokhoz - nyilván pénzért veszik.
150 ezer km-ig márkaszervízben ( garanciaidő ) 30 ezrenkénti olajcsere, utána 15 ezrenként ( több 100 ezer km ), olajcserék között nem kell utántölteni, nincs olajfogyasztás.
Tény: a 150 ezer km-ig történt 30 ezres olajcsereperiódus nem volt negatív hatással a motor élettertamára, semminemű káros hatását sem lehet észlelni mivel olajcserék között még mindig nincs olajfogyasztás.
Mindez közel az 500 ezer km-hez.....
Tehát az nem szentírás, hogy megöli a motort a 30 ezres csereperiódus....ezek már nem a 70-80-as évek motorjai, és motorolajai.
Biztosíték nincs a motor élettartamának növelésére, csak a hibamentes működés valószínűségének mértékét lehet megnövelni. Szerintem az előírtnál sűrűbb karbantartás azért több, mint a puszta reménykedés.
" Ezen nem fogok spórolni, ha meghosszabbíthatom ezzel a motor élettartamát (az első nagy javításig), ennél sokkal több az egyéb kiadás. Az autóm magamnak tervezett élettartama alatt (tehát eladásig) nem fogok annyit olajcserére költeni még így sem, mint pl. egy turbó felújításra. "
Mi a biztosíték arra, hogy ezzel jelentősen megnöveled autód élettartamát, kitolod az első "nagyjavítás" időpontját?
Honnan lehet(ne) ezt előre is tudni?
Persze reménykedni lehet, hogy a gyakoribb olajcserékkel évtizedekig semmi gond nem lesz az autóval.
Családi autón betartom a gyári csereintervallumot, az autón/motoron minden originál, kettőstömegű, kupplung, DPF, turbo, motor sosem volt megbontva....majd 500 ezernél.....éppen ezért eszem ágában sincs megválni tőle.
Ez a pontos megfogalmazás. Ami nem kötelező, azt amúgy bárki megcsinálhatja, legyen akármilyen mechanikus, villamos, karosszéria vagy fényezési munka az autón. Garanciát abban az esetben, vagy csak adott részegységre bukja a tulaj, ha valami nem szakszerű volt.
Az biztos, hogy az elmúlt kb. 20 évben sokat fejlődtek a kenőanyagok, de fizika nem cáfolja meg önmagát. Kopás volt, van, lesz a motorban, csak a mértéke csökken. Véleményem szerint annyit nem javultak a kenőanyagok, hogy 20 év alatt a 3x-osára ugorjon az olajcsere periódus. Ez inkább csak marketing fogás, mert csak így adható el a "zöld" elveknek is megfelelő autó. Az, hogy a tulajdonosnak ez kárt is okozhat hosszútávon, az már senkit nem érdekel. Elvégre fogyasztói társadalomban élünk: vegyen mindenki másik autót!
Az olajcsere anyagáron kevesebb, mint 20eFt-omba kerül (RN17 olajjal). Ezen nem fogok spórolni, ha meghosszabbíthatom ezzel a motor élettartamát (az első nagy javításig), ennél sokkal több az egyéb kiadás. Az autóm magamnak tervezett élettartama alatt (tehát eladásig) nem fogok annyit olajcserére költeni még így sem, mint pl. egy turbó felújításra. Szerintem a számok önmagukért beszélnek, de ezt a döntést mindenkinek magának kell meghoznia.