Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ozigabi Creative Commons License 2020.08.06 0 0 6547

SZia, Mi lett végül a problémával, megoldódott? Sajnos én is hasonló cipőben járok!

Előzmény: István Bencsics (6442)
néhai0 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6546

Még jó, hogy nem főzted meg a motort, én biztosan nem mertem volna vele menni ha a hőfokjelzők "megbolondultak volna", ezek szerint azoknak semmi bajuk nem volt, egyszerűen csak elfolyt a hűtővíz? A z508-ban nagyon kicsi a kiegyenlítőtartály, amikor az alján van éppen csak pár dl megy bele és már szinten is van

 

Mentem már lyukas hűtővel, az 5literes desztvízet csak úgy nyelte, pár kilométerenként megálltam ellenőrízni, mert pár perc után már világított a vízszintvisszajelző és akkor már porszáraz volt a kiegyenlítő tartály, mázlim volt, hogy nem jártam messze és haza tudtam evickélni, húzva magam után egy víz csíkot. Gábornál mindig jókora a előjegyzés.

Előzmény: -= aTTi =- (6545)
-= aTTi =- Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6545

Köszönöm a tippet!
Sajnos komolyabb baja lehet, a tartály ép. Ha töltök bele, akkor azonnal kicsorog, de a motor jobb oldalán hátul. Mintha az utastér fűtés körül lenne valami cső szétesve. Remélem, a motorba nem jut belőle... Gáborhoz aug. közepén tudom vinni, addig pihen az autó. :(

Előzmény: raider (6544)
raider Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6544

Tartály elrepedt? Érdekes, hogy a tartály szintjelzőjét lespórolták az újabb PSA modelleken, régen ezen nem spóroltak. A C5-nél is oda kell figyelni, és néha megnézni a szintet.

Előzmény: -= aTTi =- (6542)
-= aTTi =- Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6543

Jujj... az ember azt gondolná, hogy nem visszafelé fejlődik az autóipar... Családban van egy 13 éves Citroen C4, fél évet állt a vírus miatt, mert nem használtuk, csak az 508-ast. Fél év után beülve pöccre indult, nyekkenés nélkül...

Előzmény: Alex099x (6541)
-= aTTi =- Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6542

Köszönöm szépen a tippeket!

A hűtőfolyadékot tegnap néztem, fura volt, mert volt a tartályban, de ma jobban megnéztem, és van "min" jelölés a tartályon, viszont jóócskán alatta volt a szint, az alján volt csak egy kicsi. Nem tudom, hogy ok, vagy következmény, de utántöltöttem, és amit beleöntöttem, az ugyanazzal a lendülettel kifolyt alul. Valahol elfolyik, durván, és remélhetőleg nem a motorba... :(
Szóval ez lehet az oka annak, hogy túlmelegedett, és lehet a következménye is, ekkor viszont az igazik ok még nincsen meg...

Előzmény: néhai0 (6540)
Alex099x Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6541

Igaz, nem az 508-al de az egyik Passat-al így jártam. A hiba az volt, hogy a hűtőfolyadék szivattyú lapátkerekei egyszerűen elfogytak. Nem eltörtek, hanem eltűntek. A gyár elismerte, hogy sajnos úgy tűnik, hogy a műanyag nem szereti a hűtőfolyadék anyagát.....Nem egyedi hiba, előfordult többször is, azóta már cseréltek beszállítót. Tudom! Én is röhögnék és röhögtem is kínomban. De álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen megtörténhet. Egészen addig, míg a GOLF IV eseken úgy cseréltük az ablakmechanikát, mint a zoknit. Az meg az automata mosók valamelyik anyagát nem bírta. De az legalább engem nem, csak az ügyfeleket érintette. Aztán nem hiszitek mi történt. Szétmálott a kartergáz elvezető cső. Az meg az olajat nem szerette...Nem tudom mit gondoltak, hogy mi fog átmenni rajta.

Szóval szerintem járd körbe a hűtőrendszert kicsit. Az, hogy a vízzel együtt az olaj is melegszik, gyanús és lehet, hogy nem tisztán csak elektromos gond van. Egyébként ilyen jelenséget, hogy minden megbolondul még enyhe testzárlat is okozhat.

Előzmény: -= aTTi =- (6538)
néhai0 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 6540

Érdekes ez akku dolog, elég sokan panaszkodnak ismerős körben, mindegy milyen tipus(ra).

 

Nekem volt Bannerem is az is tönkrement télen 1.5év alatt, legutóbb Exide-ot vettem még sosem próbáltam, két és fél évet kibírt egy 3.0 V6 ban, nem volt szívem megválni tőle amikor vettem a 508GT-t, megcseréltem a két akksit, most van benne lassan 4 - 4.5év és még télen sem kellett kiszednem tölteni. Az 508 ból még valahogy ki tudom bányászni egyedül, de betenni esélytelen mert kell valaki aki a "helyet csinál" berakáskor, elég szűkre szabták a tetején lévő táblát és kábelezését, vagy van valami trükje? Gáboréknál is szívott vele a szerelő, ott lett átcserélve az akku és ő sem tudta egyedül kicserélni, azóta nem nyúltam hozzá.

Előzmény: raider (6539)
raider Creative Commons License 2020.07.20 0 0 6539

Tudom, hogy triviális kérdés, de hűtővízszint rendben volt?

 

Ami a bosch silver-t illeti, én most már a második varta silveremet nyúzom (a kettő ugyanaz, csak a címke más, a kisbetű szándékos), és egyáltalán nem vagyok vele megelégedve. Elhangzott korábban, hogy érdemes OGM/AGM akksit vásárolni, legközelebb azt fogom megpróbálni, mert kb másfél év után nekem is gyengélkedni kezdett a varta. Családban másik autóba Banner-t használunk, semmi baj nincs vele, 4-5 éveket stabilan bírják.

Előzmény: -= aTTi =- (6538)
-= aTTi =- Creative Commons License 2020.07.20 0 0 6538

Sziasztok,

Segítséget / tanácsot kérek az iméntiekkel kapcsolatban, nem nagyon tudom, hova tenni a dolgot. 2014-es 2.0HDi kombi 163LE, automata váltó, a GT alatti legmagasabb felszereltség 170.000km-rel.
Az autó rendszeres használatban van, jó minőségű anyagokkal lett szervizelve. Az autmata váltó kb. egy éve rendetlenkedett, Gáborék átmosták, olajat cseréltek benne, azóta jó.

Az automata váltóval kezdődött kb. 1,5 hónappal ezelőtt. Párszor előfordult, hogy indulásnál rántott, néha kellemetlenül. Majd. kb. 2 hete abbahagyta, néha döccenget alig észrevehetően indulásnál. Tegnapelőtt vidéken voltunk, ott aludtunk, tegnap reggel nem indult az autó, teljesen megkergült minden elektronika, tipikus akkumlátor hiba (Bosch Silver 77Ah, nem volt olcsó, 1,5 évet bírt. :(). Akksi csere megoldotta, kb. 250km-t tettünk bele tegnap hiba nélkül, zömmel pályán.

Ma mentünk Bp-en, egyszercsak ok nélkül visszaváltott hármasba, majd kettesbe, ott ragadt. M-be téve kézi váltásra nem reagált. A víz és olaj hőfok elkezdett emelkedni, majd mindkét műszer kiakadt, piros "túl forró, állj meg hibaüzenet", megálltunk. 10 perc alatt üzemi hőfokra hűlt, elindult, autó rögtön hármasba felvált, melegszik, visszavált kettesbe, forrósodik, majd hőmérők kiakadnak, hibaüzenet. Hazafelé vettük az irányt, így haladtunk pár kilométeren keresztül, sűrű megállással.

Támadt egy ötletem, autó megáll, akksi lehúz 5 percre, visszatesz, az autó megjavult. Rendesen váltott, normál tempóban haladtunk. A melegedés viszont megmaradt (olaj akadt ki először), lassan mindkét hőmérő kiakadt, hibaüzenet, megállás... Már csak pár km-re voltunk otthonról, amikor stabilizálódott a helyzet. Az autó jól ment, mindkét hőmérséklet stabilizálódott piros alatt kicsivel (víz kb. 125-130, olaj 100 fok) körül.

Hazaértünk.

A túlmelegedéskori hibaüzeneten kívül "check" gombra "no fault" üzenet. A váltóhiba valószínű (azzal kezdődött, előtte is rendetlenkedett), valami hűtési gondja is lehet, de az is lehetséges, hogy az akksi csere miatt szoftveresen kergült meg.

Valaki esetleg járt így? Vagy van valami tipp? Köszi előre is. :)

raider Creative Commons License 2020.07.19 0 0 6537

Nem, a FAP life left nem a folyadékra vonatkozik (a folyadéknak nincs élettartama). Ez nem hivatalos PSA-szoftver, egyébként pedig minden teljesen magától értetődő rajta.

Előzmény: néhai0 (6536)
néhai0 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 6536

A FAP life left az szerintem nem a szűr élettartamára vonatkozik hanem a folyadékra, hogy még ennyi kilómétererre elegendő (szertintem). A FAP distance travelled pedig a feltöltés óta megtett út hossza, Nem ártott volna azért mellékelni a szofverhez egy leírást, hogy mi mit is jelent és ne kelljen találgatni, ha már elérhetővé tette a PSA.

Előzmény: raider (6535)
raider Creative Commons License 2020.07.19 0 0 6535

Tisztítást nem tudom sajnos sem megerősíteni, sem cáfolni, több szerelő javasolta. Esetleg megéri megpróbálni, ha már nagyon az élettartam vége felé jár a szűrő. A FAP-nál egyébként ha megfigyeled, kiírja a hátralevő km-ben mért élettartamot is.

Előzmény: néhai0 (6534)
néhai0 Creative Commons License 2020.07.19 -1 0 6534

Értem, a vízhőmérséklet mérés az pontos az olaj mutat mást, de mindegy voltaképpen, mert ahogy nézem 100C fok fölé csak kánikulában megy autópályán 140körüli tempóban, mondjuk ez nem túl magas fordulatszám.

 

A FAP-ot már jól átlátom, százalékos értéket csak a korom-hamu mérték mutat az jelenleg 11% regenerálás után (ez az ami megmarad örökre a szűrőben), nem tudom ez mennyire lehet valós 200eKm után, elég jónak tűnik az érték de talán nem kell aggódnom, hogy gondom lesz vele.

 

A tisztításól olvasni vad dolgokat, hogy pár kilométer után olyan mint volt, szóval ezek elég érdekesek, ha egyszer valami ki van tiszítva akkor annak jónak kellene lennie megint sok 10e Km-en keresztül, emiatt félek az ilyen ellenőrizetlen beavatkozástól, elég sokan kínálnak manapság ilyen szolgáltatást.

 

A FAP adalékolásról olvastam egy PSA fórumban, hogy ~50literhez nyom 5ml-t, 10-15liter tankolásnál meg 2ml, tehát akkor nagyjából valóban kevésbé fogy a FAP folyadék ha kevesebbszer tankolunk többet. Már ha ez igaz amit leírtak.

Előzmény: raider (6533)
raider Creative Commons License 2020.07.18 0 0 6533

Volt erről egy cikk régebben, úgy csinálják meg pl. a vízhőfokjelzőt az új autókban, hogy fixen mindig 90 fokon áll üzemmelegen, a kisebb kilengéseket nem jelzi, csak a nagyobb eltérést.

 

A FAP programban látható, hogy mennyit használt el a szűrő az élettartamból (%-os értéket mutat).

 

Mosást érdemes csináltatni állítólag, és a gyakori rövid városi használat csökkenti az élettartamot, a pályás használat kedvezőbb (feltéve, ha nem állandóan padlógázzal mész).

Előzmény: néhai0 (6531)
gabesz19840413 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 6532

Sziasztok! 2013.12 havi 1.6 HDI 508- asba milyen szervó olaj megy, tudja valaki? Köszönöm

néhai0 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 6531

Köszönöm az infót, tehát akkor az nem még nem magas, ez a lényeg. Mit értesz az alatt, hogy "szándékosan", nem a valós értéket kellene mutatnia? Alacsonyabb tartományban 80C olyan 5C fok az eltérés ahogy nézem, ha melegszik följebb akkor meg majdnem 10C al mutat kevesebbet, tudom ez igazán kit érdekel dolog, csak foglalkoztat az oka.

 

Amit még hiányolok, illetve nem tudom, hogy valamelyik adat erről tájékoztat-e, hogy a DPF szűrő milyen állapotban van, ha jól tudom a legéteresztés ill. annak visszatolródó nyomásából lehet erre következtetni? Amikor vettem az autót rátették gépre és ott egy szoftver mutatta, már nem emlékszem az értékre de a szakember szerint kiváló volt az állapota. 

 

Olvastam itt-ott, hogy 100eKM-ként tisztíttatni kellene a szűrőt, mi ebből az igazság? Valóban szükség van rá? Szeretném ha nem égne szét mondjuk, elég sokat járok városban is, rövid távokat (emiatt is vettem a diagot, hogy lássam mikor regenerál és hagyjam dolgozni), meg kérdés az is, hogy mitől függ a FAP hőmérséklete, mert azt látom, hogy regenerálásnál fölmegy 500C fölé, de ezt akkor is megcsinálta ha álltam alapjáraton, nem lett melegebb autópályán sem, pedig próbáltam "segíteni" neki :) Szeretném ha hosszú élettartamú lenne és gyári maradna a szűrő benne.

Előzmény: raider (6530)
raider Creative Commons License 2020.07.06 0 0 6530

Az órád mutat (szándékosan) kevesebbet. A 100 fokos olaj egyébként nem is rossz, annak 100-110 fok közötti az üzemi hőmérséklete.

Előzmény: néhai0 (6529)
néhai0 Creative Commons License 2020.07.06 0 0 6529

Az lehetséges, hogy az FAP app. többet mutat mint az óra a műszerfalon? A víz hőmérséklet az megegyező értéket mutat.

 

Tegnap a kánikulában az autó kinn állt a napon és kb. 1óra autóút után az app. 100°C olaj hőmérsékletet mutatott a műszer meg 90°C -nél volt ahol szokott tanyázni, az órám mutat hibásan? 

néhai0 Creative Commons License 2020.06.29 0 0 6528

Csak gyújtáson nem próbáltam. De sem kikapcsolni nem lehet járó motornál, sem bekapcsolni. AMikor leállítom akkor még van egy darabig tápfesz a obd csatlakozón mert világít a piros led rajta, de az eco amint bekapcsol, kinyom minden és onnan már nem lehet bekapcsolni csak ha lehúzom és rádugom. Mindegy ez van, csak furcsa, hogy neked meg működik.

 

Most autópályán regenerált, kb 2Km alatt megcsinálta, lényegesen gyorsabban végzett mint álló helyzetben, de persze menetközben nem lehetett hallani, hogy regenerál, csak pont akkor néztem rá mert sanszos volt elindulás előtt, hogy nemsokára kellene neki.

Előzmény: raider (6527)
raider Creative Commons License 2020.06.29 0 0 6527

Gyújtás levétele és ráadása után sem kapcsolható be?  :-O

 

Előzmény: néhai0 (6526)
néhai0 Creative Commons License 2020.06.27 0 0 6526

Van egy orosz video a youtube-on, ott is azt írja a feltöltő, hogy az autó alvás funkcója után nem kapcsolható be és több autón is tesztelték, a helyzet ugyanez, érdekes nálad miért működik még is.

Előzmény: néhai0 (6525)
néhai0 Creative Commons License 2020.06.27 0 0 6525

Ez érdekes, nálam nem, pedig én is a narancssárgát vettem, ugyanazt a verziót és a bekapcsgomb nem kapcsolja be csak ha lehúzom, bosszantó.

Előzmény: raider (6524)
raider Creative Commons License 2020.06.26 0 0 6524

A bekapcsolás működik, kikapcsolni nem kell, magától pár perc után lekapcsol.

Előzmény: néhai0 (6523)
néhai0 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 6523

Nem nézegetem vezetés közben, csak ha megállok az út végén :) Ma sikeresen megvolt az első eset, nem értem még el a 6g-ot valahol 5g/liter környékén (bár fogalmam sincs az az érték mit takar) lehetett, megálltam ránéztem és pontt villogott pirossal a "regen" és szépen melegítette föl a FAP-ot ahogy írod olyan 500C fok fölé kicsivel, aztán lesüllyedt 2gramm/l alá és olyan 1.5g/liter környékén állt meg a csökkenés a "regen" felirat jóval korábban ki kapcsolt akkor már le lehet állítani a motort? Végzett?.

 

Ami a lényeg, hogy mivel pont megálltam a regenerálás alatt hallani lehetett a morgó hangot az autó alól, ami meg is szünt ahogy végzett gondolom. menet közben nem hiszem, hogy ezt észrevettem volna.

 

A másik dolog, neked a adapteren a ki-be kapcs gomb működik? Mert nekem eco mód bekapcs után nem kap tápot csak ha lehúzom és visszatolom sajnos, meg kikapcsolni sem lehet magát az eszközt a gombbal.

Előzmény: raider (6521)
FeZ_ Creative Commons License 2020.06.21 0 0 6522

Sok vagy nem sok, minden relatív. Szerintem se kevés, de egy szemölcs lefagyasztásáért 10e-t kértek tőlem és 13 mp-nél nem tartott tovább, ráadásul még menni kell többször, mert jól látható helyen van és egy menetben nagyon csúnya lesz. A végére lesz vagy 30e-ben az összesen fél perces művelet.

A műszert meg kell venni hozzá, ami azért nem olcsó, plusz a munkaerő hozzá, plusz a sarcok, még akkor is, ha nem adott éppen számlát róla, stb.   

Előzmény: raider (6520)
raider Creative Commons License 2020.06.21 0 0 6521

Természetesen látod, amikor regenerál, és ha aktív a program (előtérben fut), akkor pittyeg is hármat vagy négyet. Megbízható előjele, hogy elkezdi emelni a FAP hőmérsékletét (a program szerint 5-600 fok környékére). Javaslom, hogy vezetés közben ne nagyon nézd sokáig, nehogy balesetet okozz.

Előzmény: néhai0 (6518)
raider Creative Commons License 2020.06.21 0 0 6520

Nekem a szelepfeltanítás tavaly 5e volt, idén 7e-ért csinálja a gumis. Amikor rákérdeztem miért (szerintem az 5e is sok), akkor csak vonogatta a vállát.

Előzmény: FeZ_ (6519)
FeZ_ Creative Commons License 2020.06.21 0 0 6519

"Szerelőnél meg nem olcsó ki-be kapcsoltatni,"

 

Hova jársz te szerelőhöz és mennyiért "kapcsolja" ki neked ezt a funkciót ?

 

Előzmény: néhai0 (6516)
néhai0 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 6518

Értem ez nagyszerű, tehát akkor sok értelme nem volt megvennem, hiszen azt szerettem volna ha látom mikor regenerál és nem állítom le amíg nem végez, de akkor ezek szerint, 4g fölöt minden leállítás előtt néznem kell, hogy éppen regenerál-e, mert semmi hallható jele nem volt eddig, majd megpróbálom elkapni egyszer regenerálákor és figyelek. Néztem a váltó olajhőmérsékletet tegnap ugyan nem volt meleg az idő és egy 100Km után a motorolajjal megegyező 88°C-os volt, 40fokban ez simán lehet 100°C fölött.

 

Nem fogok vacakolni ahogy megérzem a váltónál ez első jelét, hogy szükséges, megy olajcserére.

 

A defektérzékelőre meg akkor rákérdezek a gumisnál, köszi.

Előzmény: raider (6517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!