De, ahol az első műszakjában Kerekharaszt fantasztikus útjain megadta magát az addigra már szarrá rohadt hátsó futőmű, meg kiderültek a kocsiról egysmások is és többe került forgalomba adni, mint amennyiért (amúgy drágán) megvették Egertől. Hatvanban annyit jelentett a forgalomba adás, hogy lekenték zöld csíkokat sárgára, meg felraktak pár matricát, oszt uccu neki!
ez is egy "sikeres" EU (és elődjének) projektje volt, rádásul úgy kapott rá pénzt a magyar állam, hogy még nem is voltunk EU tagok. Amolyan felzárkóztatási pénz volt ez is..... Ma is élő projekct, csak ma már "Tiszta levegőt"-nak fordítják.
Akkor arra kapta az állam, hogy az elöregedett még szívó dízel buszokat (egy részét stb) lecseréljék modern dízelekre, amelyek EURO1 normát hoznak. Na ez úgy nézett ki, hogy pár 5-6 éves egyébként is motorcserére szoruló 260/280 kapott D10-es motor, pár volán vásárolt 415/435 Ikarusokat és a vízfejű ország feje a széesfőváros kapta a támogatás majd' 90%-át és vásároltak számos 415/435 típust. A támogatás keretén belül vásárolt/felújított buszok ismertető jele az ilyen és hasonló zöld csík volt.
BKV, cSUDApest
Pécs
Zöld csíkok a legtöbb Volános kocsira fel sem kerültek és vagy elég hamar eltávolították őket.
Az egyetlen cég az Agria Volán volt, amely becsülettel elvégezte a motorcseréket (pár kocsinál váltócserével eggyütt) és a támogatás felételeinek majdnem megfelelően kidekorálta a buszait. Majdnem, mert az utastérben az a kis mondatocska kimaradt, hogy "Támogatta az EU vagy valami hasonló"