A 0 pontosok között felőlem aztán olyan sorrendet állítanak fel, amilyet akarnak!:P Mondjuk nálam Cerruti lenne a tök uccsó, mert ő neki 4 versenyből sikerült nulláznia:P
Az autóipar kezdeti éveiben a megbízhatóbb elektromos járművek nagy népszerűségnek örvendtek - itt egy 1904-es modell díszeleg a Formula-E versenyautója mellett Buenos Airesben.
Ez az egész csak arra jó, hogy a "piac" által kialakított erősorrendet megbolygassák, és hogy a kedvenceik felé tereljék a pilótákat, így növelve a saját, és csökkentve mások bevételét, hiszen így az, akinek az F1 a célja és pénze is van el fogja kerülni az ilyen szempontból zsákutcává váló DTM-et, és hogy ha választania kell mondjuk a WSR-GP2-F2 között, akkor első körben az F2-t válassza, és csak a legutolsó esetben a WSR-t. A többi sorozatról nem is beszélve...
"A világ legjobbjai nem csak a GP2-ből kerülhetnek ki. Egy ex-IndyCar, ex-LMP1, ex-DTM bajnok nem elég jó a Forma1-hez?"
De jó...viszont ezen esetekben semmilyen pontozásra nincs szükség, hanem e nélkül is be kellene jutniuk (mint ahogy eddig is bejutottak) a F1-be.
Továbbra is azt mondom, ezt a pontrendszert csak a formulaautós neveldékre szabadna alkalmazni, így kiszűrve a tehetségtelen vagy nagyon fiatal versenyzőket. Egy jó (és megfelelő open wheel tapasztalattal is rendelkező) IC, WEC, DTM vagy bármilyen más felsőkategóriás sorozatban szereplő pilóta meg ugye automatikusan indulhatna a F1-ben mindenféle pontozás/megkötés nélkül. (Nyilván a szuperlicensz megszerzéséhez (akinek még nincs) nekik is meg kellene futniuk a megfelelő mennyiségű kört F1-es autóval, de ennyi és nem több.)
Nem nevelősorozat, és? A Forma1 nem a világ legjobb pilótáinak versenysorozata (papíron)? A világ legjobbjai nem csak a GP2-ből kerülhetnek ki. Egy ex-IndyCar, ex-LMP1, ex-DTM bajnok nem elég jó a Forma1-hez?
Abból a szempontból mindenképp jó a dolog, hogy Markus Ericssonból kevesebb lesz az F1-ben. De hogy egy Lotterer miért ne ülhetett volna be tavaly a Caterhambe, azt nehéz megmagyarázni. Az IndyCar menői miért ne jöhetnének át az F1-be? Ráadásul ezek olyan dolgok, amit kb 10 évente 1x fordulnak elő, szóval még érthetetlenebb, hogy miért ne történhetne ilyen. Csak színesítené az F1-et. Nem beszélve arról, hogy egy többszörös világbajnok 3 év kihagyás után nem térhet vissza? Ez valami vicc? Nem tudom hogy gondolták ezt. Aztán majd nyilván jönnek a "külön engedély"-ek. Külön engedély helyett olyan szabály kéne, amivel nincs szükség külön engedélyre.
Jó, de a Formula E vagy éppen az IndyCar...és a WEC meg aztán semmiféleképpen nem nevelősorozata a F1-nek.
Tehát azt a pontrendszert szigorúan csak az európai neveldékre szabadna alkalmazni...esetleg bele lehet még venni más kontinensek neveldesorozatait is, de aztán ennyi.
Nem értek vele egyet. Egy open-wheeler széria győztese mégiscsak alkalmassá válik valamilyen szinten az F1-re, innentől valamennyi ponttal jutalmazni kéne.
Minél többet olvasok erről a pontrendszerről, annál kevésbé tetszik. És bonyolult.