Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2024.03.19 0 2 4723

Sőtt maga a reptér is, ahol milyen meglepő repülők járnak éjszaka is, nappal is. Ott is rendszeres, hogy az oda költözöők vinnyognak, hogy jajj a a repülők hangosak és zavaró, éjszaka ne repüljenek, de ha lehet nappal sem, vagy csak halkan osonva. Miközben a reptér 1950 óta ott van, a lakók meg csak max. 10 éve mikor látták, hogy ott olcsók az ingatárak, igen azért lehet ott olcsóbban családi házat venni, mert ott a repülőtér és az hangos. Lehet messzebb is költözni csak ott drágább, mert ott nincs reptér. Vasút mellé költözés dettó, igen a vonatnak van hangja és megy este is, ezért az ingatlan ára is olcsóbb.

Előzmény: H_CS (4722)
H_CS Creative Commons License 2024.03.19 0 0 4722

Ferihegynél még ott van egy stroad is a vasút mellett, szintén zajforrás. Nagyobb zajt okoz, mint egy 30-50 km/h-ra engedélyezett 2x1 sávos út, ami 300 m-enként jelzőlámpás csomópontokkal van megszakítva.

De az a zajárnyékoló fal biztosan nem 3 m magas, inkább 8-9 m magas lehet. Magasabb a vasúti űrszelvénynél, és nem a sínkoronaszinten kezdődik.

Előzmény: Törölt nick (4720)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.19 0 0 4721

Kirchenbaum András-ok sosem értik meg azt, hogy a fejlődés nem állt meg, lásd. kelenföldi villamos végállomást, ahol a lakók tiltakoztak ,hogy az utcájukban legyen átkötés az 1-es és a 19/49 között, merthát régen is voltak ott sínek és hangos volt a villamos. Igen 1995-ben még UV-k jártak arra az elhanyagolt pályán és csikoroktak a kerekek, most meg modern CAF villamosok mennének amik 10-ed anynira se hangosak.  Újpalotaiakat leszoktatták a hangos a villamos vinnyogásról anno, mikor több éjszakán át ment ki panaszok után a páskomi ívbe a síncsiszoló éjszaka és az aztán tényleg hangos volt, ahhoz képest az UV az ívben semmi.

Előzmény: H_CS (4717)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.19 0 0 4720

Zajvédő fal esetén az is meg van határozva milyen magasra kell építeni? Balaton déli partján pl. ott a jó példa, hogy csak a kb. a tengelyig ér így a kilátást nem teszi tönkre. Ellenpélda Ferihegy környékén, ahol a hátsó kertek végébe épült egy ronda kb. 3 méteres fal tönkretéve a kilátást. Szívesen laknék ilyen helyen, ahol a porta végén ott a vasút, de ha zajvédő fallal tönkrevágjá ka kilátást akkor nem, vasutat nézném inkább mint egy ronda beotnfalat.  Nem a kocsiszkerény hangos pláne, modern motorvonatoknál, hanem a tengely.

Előzmény: Zugbegleiter (4716)
H_CS Creative Commons License 2024.03.19 0 0 4719

Az önkormányzat által vízionált felszín alatti változat létezik. Amit nem tervezett meg senki, és nem is fog mert semmi értelme.

Előzmény: Zugbegleiter (4718)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.18 0 2 4718

Nem létezik felszín alatti változat. Fejlesztésellenes változat van csupán. Épp ezért hazugság az egész, az első betűjétől az utolsóig. 

Előzmény: H_CS (4717)
H_CS Creative Commons License 2024.03.18 0 7 4717

Az önkormányzati hergelőoldal, a https://142vasut.hu/ sok hazugságot tartalmaz.

ad1.) Az önkormányzat véleménye szerint a tervezők rosszul gondolkodnak, és úgy építenének infrastruktúrát, "mint a kommunizmusban". A mérnökök pedig "infrastruktúrában, sínben, vasban, betonban, vezetékekben gondolkoznak".

ad2.) "Tóth Mihályné"-t kérdezem, hogy ő azt szeretné, hogy bárhol át lehessen bandukolni a síneken - ez az igénye, és most is ezt a sportot űzi?

ad3.) "Kirchenbaum András"-nak valószínűleg nem mondták el, hogy a vonal fejlesztése és villamosítása után nem dízelvontatású, 50+ éves mozdonnyal húzott/tolt, és szintén 50+ éves kocsikból összeállított ingavonatok közlekednének.

ad4.) "Farkas Nikolett" szerintem nem jó csatornát néz, hiszen nem a "Déli Körvasút" épülne Pestszentimrén. Ez a beetetés tényleg arra vall, mint ha azt gondolná "Nikolett", hogy óránként több tehervonat közlekedne, mint személyszállító. Ez az Antidélikörvasút propagandája. Megjegyzem, a 142-es vonal mentén jelenleg is vannak olyan iparvágányok, amiknek van vasúti forgalmuk - ezeket ki kell tudni szolgálni, így nem akadályozható meg, hogy egyáltalán ne közlekedjen tehervonat a 142-es vonalon. 

ad5.) A vasútnak kettévágó hatása csak akkor van, ha az emberek alapból a vágányokon átmászva közlekednének az erre kijelölt útátjárók helyett. Mint ahogyan "Tóth Mihályné" teszi.

ad6.) A költségek a többszörösére is megnőhetnek, ha a föld alá kellene vinni a vasutat. Csak a weboldalt működtető politikusok nem látnak be a föld alá, hogy mennyi minden van ott, amit máshová kellene rakni ahhoz, hogy a föld alá lehessen építeni egy "betonszörny"-et, amiben vonatok mozognak. (Feltéve, ha van rá megoldás, például egy csatorna kiváltásra) Egy ilyen elképzelést is nagy eséllyel elkaszálhat bármelyik közműszolgáltató - és akkor nem lesz vasútfejlesztés úgy, ahogyan a "Pestszentimreiek" elképzelték. És akkor bizony maradnak a "büdös, zörgő, berregő dízelek".

Előzmény: Zugbegleiter (4716)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.13 0 1 4716

Ugye ehhez az kéne, hogy legyen végig drót. Egyelőre viszont csak Dabasig lesz. Dízellel bármikor mehetne a terhes, most is. Aki fél a tehervonattól, ne költözzön vasút mellé.

A zajvédő fal pont azért épül, mert nagyon szigorú az éjszakai zajhatárérték. És ez nem tárgyalható téma, hanem jogszabályi előírás. Tehát se a beruházó, se a település nem tehet ellene semmit. A jogszabályt persze meg lehetne változtatni, de akkor meg azon menne a sipákolás.

A fal amúgy vasúti területen épül, ami a közvélekedéssel ellentétben nem közterület, tehát az önkormányzatnak jogilag az égvilágon semmi köze hozzá, szemben a különszintekkel, ahol értelemszerűen érintett a közterület is.

Előzmény: talpfa (4713)
H_CS Creative Commons License 2024.03.13 0 0 4715

Amúgy érdekes a diskurzus, és az is, hogy akkor most lehet, vagy nem lehet keresztezni villamossal a villamosított nagyvasutat, vagy hogy a villamos projekt éppen arra vár, hogy majd a nagyvasúti projekt megoldja, hogy a legolcsóbban lehessen átvezetni a villamost a 142-es vonaltól délre.

 

Azon fog elbukni mindkettő, hogy a két, eltérő megbízó nem tud döntést hozni arról, hogy

1.) melyik projektben oldják meg a villamos és a vasút keresztezésének problémáját

2.) melyik projekt épüljön meg előbb/melyiknek kell előbb megépülnie.

Előzmény: Il Leone (4714)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.13 0 0 4714

OFF

 

Inkább operatív jelleggel, de elég rossz olvasni az egész beszélgetést úgy, hogy Lovrin összes hozzászólása törlésre került.

 

ON

 

Amúgy érdekes a diskurzus, és az is, hogy akkor most lehet, vagy nem lehet keresztezni villamossal a villamosított nagyvasutat, vagy hogy a villamos projekt éppen arra vár, hogy majd a nagyvasúti projekt megoldja, hogy a legolcsóbban lehessen átvezetni a villamost a 142-es vonaltól délre.

Előzmény: Fizolti (4708)
talpfa Creative Commons License 2024.03.13 0 0 4713

A tehervonatoktól való "félelemben" talán az is benne lehet, hogy emlékeim szerint sok-sok évvel ezelőtt olyan is elhangzott, hogy a vonal, felújítás után jó alternatíva lehet a "Mercedes vonatoknak".

Előzmény: Adamis Gusztáv (4711)
H_CS Creative Commons License 2024.03.13 -2 1 4712

Erről a honvédséget kell megkérdezni. A NATO háborúra készül, mindenhová katonai rakodókat csináltat.
De könyörgöm! Ez nem napi 200 pár tehervonatot jelent, mint amit hisznek az ott lakó, behülyített proletárok...

Előzmény: Adamis Gusztáv (4711)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2024.03.13 0 0 4711

A tehervonatoktol valo felelem onnan jon (johet), h meg a Vitezy prezentalt terveket, ahol egy csomo allomashoz plusz sok (honvedsegi?) rakodovagany volt rajzolgatva.

Előzmény: H_CS (4710)
H_CS Creative Commons License 2024.03.13 0 3 4710

A kerület, meg a bérbirkák véleménye szánalmas. A "Ez a zajvédő fal viszont butaság! Hol lehet azon átmenni majd?"-ot nyilatkozó trollt megkérdezném, hogy ő SZABÁLYTALANUL szokott átmenni a vágányokon, ott ahol éppen kedve van neki? A másik trollnak pedig elfelejtették elmondani, hogy villamosítanák a vonalat, nem menne ott "büdösítő, berregő, zörgő dízel". Azt meg ki és mikor mondta, hogy  tehervonatok fognak ott közlekedni?

 

A Magyarországon dolgozó infrastruktúra tervező kollégák nevében is kikérem magamnak, hogy a pestszentimrei polgármesteri hivatal, és az ott lakók lekommunistázzanak minket, és azt mondják, hogy rosszul gondolkodunk. Nem ártana a fejüket rendbe tenni, hogy a tervező nem azt tervez amit jónak lát, hanem azt, amire megbízzák. Ha a megbízó berlini falat akar látni a terveken, akkor azt kell tervezni. + A jogszabályokat be kell tartani, amik miatt az a zajvédőfal-szörny oda lett tervezve.

Előzmény: Magyar NaBA (4705)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.03.08 0 1 4709
Előzmény: Fizolti (4708)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.08 0 1 4708

Pontosan. Ugyanúgy az átépítés utáni 142-es mellett a 140-135-136 reménybeli kecskési villamos (szabadkai TT) keresztje sem annyira hangzik jól szintbeli keresztezésként, oda kelleni fog aluljáró. 

 

Ellenben ha e Hungexpo visszakapná a havi pár hétvégés villamost az évi pár alkalommal járt királyvágány keresztezésével, oda inkább az OVSz vonatkozó része alól kéne felmentés. 

Előzmény: Lovrin (4707)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.03.08 0 4 4705

A kerület álláspontja világos: a vasutat azért kell kitenni az autópályához vagy akárhová, hogy a felszabaduló területen elegendő parkolóhelyet lehessen létesíteni a vasút hiányában szükségessé váló személyautóknak. 

 

Az "Jobb lesz a vasút, ha oda visszük, ahol nincsenek utasok" végződésű okfejtések logikailag érvénytelenek. A vasúti személyszállítás a nagyvárosi régiókban közérdek.

(Nem tudom milyen színű önkori van Pestimrén, de ha ellenzéki, akkor elég csak elolvasni a hőn rajongott EU vonatkozó irányelveit. Ha pedig kormánypárti, akkor olvassák el a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiát, abban másról sincs szó, mint az elővárosok vasúti fejlesztéséről.) 

Fizolti Creative Commons License 2024.03.07 0 0 4704

A 4355-es hsz alapján Kispesten magasvezetésben menne a vasút. 

Szerencsétlen 42-es villamos meg ez után lenne hosszabbítva - ennek az újbóli megtervezése szintén mostanában kezdődhet el. 

 

(Itt be kell vallanom, az idők során változott a véleményem. Eredetileg nem volt szimpatikus a szintbeli átvezetés, ma már azt mondom, hogy legyen minél hamarabb megcsinálva szintben, aztán ha átépül a vasút, az hozza magával a különszintesítést), addig meg úgysem lesz 3 vonatnál több óránként.) 

 

Előzmény: Törölt nick (4701)
Dreamy Creative Commons License 2024.03.07 -6 0 4703

Pedig a részleges bevágásba helyezés lenne a legelfogadhatóbb megoldás. A második a magas vezetés, amit a kerületi vezetők a családi házas környék miatt nem tud elképzelni. Ezért inkább a vasút áthelyezését támogatnák.

Egyébként nem biztos, hogy olyan rossz az, bár akkor Kőbánya - Kispest és Ócsa között kellene felszámolni a 142-es vonalat, és Ócsáról a régi 5-ös és jelenlegi 5-ös út mellett Soroksár állomásra könnyen beköthető lenne (Kispest állomástól M5-ös autópálya vezetés őrült nagy ökörség, főleg hogy az Kispest és Pestszentlőrinc problémáját nem oldaná meg, pedig azok is elég népes kerületek). Ekkor a sehol nincs vége 150-es vonal része lenne, valószínűleg Kőbánya-Kispestre járnának a lajosmizsei, illetve talán egyszer kecskeméti vonatok.

Viszont ezek szerint Kőbánya - Kispest és Ócsa között kellene olyan villamos - vasutat vezetni, amely a települések területén közúti járműként viselkedik, majd Gyáltól Ócsáig vasúti biztosítása van, 550V-tal, mert Gyáltól Ócsa még néhány betáplálással jobban megoldható, mint több áramnemű kocsit vásárolni. Vagy Gyál - Ócsa és KöKI - Nyugati pu. 25 kV, és akkor kell két áramnemű kocsi, alacsonypadlós villamos egy jó nagy transzformátorral.

Már csak az a kérdés, hogy Ócsa és Kőbánya - Kispest között mennyi lenne az időveszteség a vasút és a villamos között a jelenlegi  vasút 40 km/h-s és a későbbre tervezett 80 km/h-s végsebesség esetén?

Előzmény: Lovrin (4702)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.07 -2 0 4701

Kökitől elkezdve a süllyesztést nem lehetne az egész vasutat levinni kéregbe? Akkor nem kéne aluljárót építeni Kispest állomás mindkét oldalán és a Nagykőrösi út melletti egyenesben Imre felsőig van hely szintén visszahozni a felszínre. 42-es villamos hosszabbítása is azért áll már régóta, mert várnak arra, hogy ott különszintű átjáró legyen, szintben már nem lehet úgy átvinni mint az Üllőin egy kereszteződéssel odébb.

Előzmény: Zugbegleiter (4700)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.03.07 0 1 4700

Igen, ez fog történni. Az érintett autós és buszozó lakosság pedig majd vár a sorompóknál, és minden nap elátkozza élete végéig a kiváló gyáli és pestlőrinc-pestimrei polgármestert, aki nem látott tovább az orránál, és néhány értéktelen családi ház védelme érdekében megakadályozta a különszintek megépítését.

 

De legalább lesz vasút, megmenekül a vonal, és kap a térség egy használható kapcsolatot a Köki-ig. Tovább ne is álmodjanak róla egyelőre.

 

Érdekes lesz viszont, hogy sikerül-e és ha igen, hogyan sikerül megugrani Kispesten a Derkovics-Üllői-Ady Endre sorompók különszintűsítést, nem kis falatok ezek sem.

Előzmény: Fizolti (4699)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.07 0 1 4699

Olyanokat is hallani, hogy a politikailag problémás részen maradhat valami kompromisszumos, kisebb kapacitású megoldás. P-Felsőtől Gyál végéig ez egy kb 6,5 Km-es szakasz van, jelenleg ez 11 perces menetidővel, ami azért bőven levihető 10 alá. Ha a P-felsői résztől Kispest felé két vágány van, és a mai keresztezési helyek is maradnak, akkor 12 vonat/óra nem is, 6, esetleg 8 is reális lehet. Utasforgalomban ez kb. a 2-es vonal mai színvonala. Utasvonzóbb lenne a mainál, nyilván nem annyira, mint a teljes tartalom mellett, és ár-érték arányban is rosszabbnak tűnik, mint a csak 100 Km/órásra felhúzás. Ja, és ugye jármű ide is kéne, mert jelenleg ugye a mostani vonalakra is szűkösen van. 

 

Godolloi HEV 

 

Ez az az elméleti eset, amikor legalább az egész Pestszentimre-Inárcs szakaszt, de az említett lélektani okok miatt már igazából a Kispest-Inárcs szakaszt felhúzzuk 60-ra. Ez a pályavasút jelenlegi helyzetében 2-3 évnyi pár hónapos teljes kizárásos munka (referencia: tavalyi 106-os vonali 7,5 Km-nyi 60-asra felhúzása Egész nyáron pályafelújítás a Debrecen-Nagykereki vonalon | MÁV-csoport (mavcsoport.hu) , amire ugyanúgy elmenne a pályavasút több évi átépítési kapacitása, mintha 100-as pálya épülne.  

 

És akkor nyertünk Inárcstól Pestszentimréig 10, Kispestig kb. 12 percet, és Esetleg egy órás sűrítőt délutánra. Ha maradunk annál, hogy a nagykőrösi mellett lélektani 60, akkor meg ugye ténylegesen pár percet nyertünk. 

 

És ugye onnan indult újra ez a kérdéskör, hogy mit várhatunk/nem várhatunk egy magánvasúttól, egy olyan példával, ahol a 30->50 emelést legalábbis részben az adta, hogy mozdonyos vonat helyett jött a használt motorvonat. 

Előzmény: Lovrin (4697)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.06 0 1 4696

Tartaléknak se lenne rossz, késést behozásra pl. jó lenne akkor is ha a menetrend nem változik.

Előzmény: Godolloi HEV (4695)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.06 0 1 4695

Már volt róla szó itt, hogy 60-as sebességgel a gyáli keresztet át lehetne tenni Pestszentimrére, és ezzel 10 perccel lenne rövidebb a menetidő. Szóval lenne érzékelhető haszna, ami a tervezett nagyberuházás megvalósulásához képest persze nem sok. Kérdés, hogy melyiknek van realitása.

Előzmény: Fizolti (4694)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.06 0 0 4694

Lélektanilag a 40-es vánszorgás 5-6 perc keresztre várással. vagy a 60-as vánszorgás 7-8 perc várakozással jobb? 

 

Egyébként most lehet megvalósulhat a Kőbánya-Kispest-Dabas közötti átépítés és villamosítás: 

 

IKOP Plusz-1.1.0-23 Kőbánya-Kispest–Dabas vasútvonal villamosítása és elővárosi fejlesztése ÉKM – MÁV Zrt. A Kőbánya-Kispest–Dabas vonalszakasz villamosítása, részleges 2. vágány építés, az állomások akadálymentes felújítása, P+R, B+R parkolók építése

 

Projekt indikatív támogatási kerete (Mrd Ft):  190,0 

 

https://magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/3ZcDlL2KJPNJz8Yg7ibz65d8ef79538e4/dokumentumok/8d0c67a678f8364e6557f8d7daaabe48629a619a/letoltes  65. oldal. 

 

Előzmény: f_k (4693)
f_k Creative Commons License 2024.03.06 0 2 4693

" igazán jobb menetrend, menetidő akkor se lenne, ha a 40-es szakaszok sebességér 60-ra emelnék. "

 

40 es vánszorgás lélektanilag se tesz jót, ahogy az autók lehagyják a vonatot a Nagykőrösi úton az nem szép mutatvány. A 60 km/h-t amihez nem kell külön engedély ( helyben cserés felújítás a építéskori sebességre) alkalmazni kellene persze ehhez is pénz meg akarat kell.

Ahol nem tesz keresztbe a polgármester ( Gyál , Ócsa) ott a 80-100 km/h akár 1-2 állomásközben ,ha a keresztek miatt a menetrend hobb lenne.

 

Előzmény: Fizolti (4687)
f_k Creative Commons License 2024.03.06 0 0 4692

Retró hétköznapok:

 

C50 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 4691

Holnap este megyek oda.

Előzmény: f_k (4690)
f_k Creative Commons License 2024.03.04 0 0 4690

Sajnos nem :))))

"Feltételhiányos" vagyok ehhez illetve össz vissz. 2 telephely járhat oda jelenleg ( Északi; Sg/ Kecskemét).

Előzmény: C50 (4689)
C50 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 4689

Te vitted?

Előzmény: f_k (4688)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!