Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

deltastv Creative Commons License 2014.12.01 0 0 69

Engem még sohasem zavart sem a műszercsoport közötti kijelző fénye, sem a sárga(piros) fagyveszélyre figyelmeztető lámpa fénye.
A szemből jövő autók fényszóróinak a fényereje jóval nagyobb, mint ezeké.
igaz, azok nem folyamatosan világítanak.
A saját autómon a fagyveszélyre figyelmeztetés egy darab bimbamm hangjelzés, majd, ha változik a hőmérséklet, és teszem azt, ismét fagyveszély van, valóban csak villogtat, illetve még egyszer bimbammol.
De a Fordnál ezt így oldották meg. Így van a C-Maxban, a Focusban, a Mondeoban, gyakorlatilag az összes aktuális modellben.
Ha tényleg ennyire zavaró, akkor nálad tényleg a fólia lehet a megoldás.
Bár, nálam pl erős napsütésben pont, hogy alig látható a rádió kijelzője.(Az USB-s mechanika nélküli rádiós fejegységem van).
Személyautóknál, valószínűleg pont ezért van meg a fényerő változtatásának a lehetősége.
De ezek ugye "munkagépek".

Előzmény: jocijocó (68)
jocijocó Creative Commons License 2014.11.30 0 0 68

Próbáld ki, éjjel vezess úgy hogy a kezeddel kitakarod a kijelzőt. Mi lengyelbe mentünk ki éjjel, hogy reggel 8-ra kiérjünk. Egész úton vagy jobb, vagy bal kézzel középen kitakartuk a kijelzőt. Igaz kényelmetlen volt a kormányt egész úton így fogni, de mindig jobb mintha az ember szemébe világit.

Sok gyár megoldotta a kijelző hőmérséklet számjegyének villogtatásával, vagy egy hópehely a szám mellet ami villog. Tökéletes figyelemfelkeltő, nincs szükség egy erős sárga, piros jelzésre. 

A szemem valóban rossz, na de 52 évesen már másé sem jobb. Szemüveget hordok, de ezen a problémán nem segít. Napszemüveg éjszakai használatra nem alkalmas. A légzsák lámpa is éjjel nagyon erős, de legalább kiesik a látótérből. 

Előzmény: deltastv (66)
Imi125 Creative Commons License 2014.11.30 0 0 67

Kanyarlámpa az egyik leghasznosabb dolog a kocsin.
A nappali menetfényt én sem értem hátul miért nem világít kicsit se, elől viszont egész jó fényerővel működik, szinte még volt is hogy elfelejtettem felnyomni a tompítottat kezdetben

Előzmény: deltastv (66)
deltastv Creative Commons License 2014.11.30 0 0 66

Miért kellene kikapcsolni?
Pont azért világít, hogy pl 3-4óra vezetés után is jusson eszedbe, hogy csúszhat az út.
Valóban zavaró lehet, de meg lehet szokni.
A fényerőproblémát sem értem. Valóban nem állítható, de van egy alapértelmezett fényereje(erősebb), ami akkor világít, ha nem kapcsolod fel a tompítottat, de a DRL(nappali fény) ilyenkor is világít.
Ha felkapcsolod, akkor kb felére csökken a fényerő.
Ha még így is "vakít", akkor fel kéne keresni a szemészetet, vagy napszemüveget kell húzni.

Nekem inkább az nem világos, hogy a Customon a nappali fény miért csak elöl világít, és ezzel együtt a hátsó helyzetjelző lámpák ilyenkor nem világítanak. Egyéb Fordokon, pl C-Maxon a hátulja is világít...
A B-Maxon ismét csak az eleje világít... Na, mindegy, a mostani időjárásban úgyis tompítottal megyek a legtöbbet. 
Apropó, a kanyarlámpa elég hasznos dolog, nem?!
 

Előzmény: jocijocó (65)
jocijocó Creative Commons License 2014.11.30 0 0 65

Nem tudom ki lehet e kapcsolni. Most viszem olajcserére, meg fogom kérdezni. Arra is rákérdezek, a műszerfal és a központi kijelző fényerejét hogyan kell csökkenteni. Ha nem lehet marad a sötét fólia.  Egy gyár hogy nem veszi észre hogy vakít éjszaka. 

Előzmény: Imi125 (64)
Imi125 Creative Commons License 2014.11.28 0 0 64

Hideg időszak beálltával  a km/h alá kiirja a hidegre figyelmeztető sárga háromszöget, ha még hidegebb lesz meg a pirosat az útmutató szerint ez normális,de egész téli időszakban világítani fog, kicsit fura

Előzmény: jocijocó (63)
jocijocó Creative Commons License 2014.11.11 0 0 63

Aki platóst akar venni, azt meg a sima nem érdekli. Így legalább fogyasztás tekintetében nem fog pofára esni. Egy kérdésem még lenne, az ablakmosó fúvókat hogy lehet állítani, mert ép csak a lapát fölé spriccel. 

Előzmény: doby71 (62)
doby71 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 62

a Tied sima transit itt a Ford Transit Custom- általában a téma. 

 

Előzmény: jocijocó (61)
jocijocó Creative Commons License 2014.11.09 0 0 61

Nálunk soha nem evett keveset, a régi is 12-es átlaggal szaladt, az új is e körül van. Autópályán fölé, városban alá megy, de ez nálunk a ponyva miatt érthető is. 

Előzmény: doby71 (60)
doby71 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 60

nem tudom, de a citroen multispace egy kis odafigyeléssel kevesebbet fogyaszt a prospektus adatainál. 

Előzmény: pati71 (55)
jocijocó Creative Commons License 2014.11.09 0 0 59
jocijocó Creative Commons License 2014.11.09 0 0 58

Sziasztok megjött az új csoda, a mienk platós 155 lovas, dupla kerekes híddal.  A régi 2,4-es 137 lovas. Mindkettő 2 méter magas ponyvával. Mivel platós így a dupla tömegű lendkerék elmaradt. Mivel még csak kb 1000 Km-t mentem vele csak durván tudom összehasonlítani. Induláskor olyan hangja van a hajtásnak mind egy rossz Fiat Unónak. Ezt a lendkerék hiánya okozza, ami miatt sajnos a váltásokra is nagyon kell figyelni, mert különben ránt. A motor hiába a 155 ló, kis fordulaton gyenge, a váltó meg hosszúra sikerült. Megnéztem a régi 95-nél 2250-et pörög, az új 1750-et. Ez miatt faluba beérve szigorúan vissza kell kapcsolni 60 hoz 5 be, 50 hez 4 be. Szóval számomra ez a motor váltó kuplung párosítás, egy nagy visszalépés. Na de nézzük a jót is, belül szebb személykocsisabb. Jó a sebességtartó, meg a visszagurulás gátló. ABS , kipörgésgátlóról nem tudok még nyilatkozni. A vetőülés jobb mint a régi, valahogy még sem találom a megfelelő beállítást. Jó a pakoló az utas ülések alatt. És még valami, jó a menetfény, nincs vész hogy elfelejted a tompítottat, nincs bünti. Éjjel mentem vele 6 órát, a középső kijelzőre kell valamit ragasztani mert nagyon vakít, sajnos nem találtam semmi szabályzót a fényerőre. Majd kap valami sötétítő fóliát. Majd még jelentkezek, itt egy kép a két csodáról. 

  

pati71 Creative Commons License 2014.09.26 0 0 57

Szia!

Nekem egyedileg készítették,teherautó tehát csak 3 huzat.Fel is szerelték.Heves megyében készült.

autouleshuzat@freemail.hu Ez a eposta cím.Üdv 

Előzmény: Imi125 (56)
Imi125 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 56

Hello! Custom-re keresnék üléshuzatot! Elég lenne az első 3 ülésre mivel az van legtöbbet használva. Ki milyen megoldást használ, illetve mennyire kopnak/piszkolódnak az ülések hosszútávon. Köszi

pati71 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 55

Hello!

Felesleges a fogyasztáson agyalni.Soha nem fog annyit enni mint a prospektusban.Vegyes használatnál:6.4liter.A mesében meg persze ésszel..hehe.Mikor parkol az autó nem is fogyaszt tehát 0 fogyasztás majd teszek róla fotót.

Az autó fullra van pakolva, ül szépen az uton.80% autópálya és 8.5 körül fogyaszt.Pedig Econetic,persze pályán ki van kapcsolva.(120 az utazó sebességem)

2013 decemberi az autó 27ezer km. Az akku a héten lett cserélve ,meghalt.Szervíz tapasztalataim vegyesek van ahol 7500 ft 1 liter olaj.nagyon szuper olaj direkt a fordnak fejlesztve ilyet kereskedelmi forgalomban nem kapok.Mondta a munkafelvevő-erre beleragasztották a shelles olaj matricáját.Máshol 5500 ft a Castrol. Üdvözlet

krisz975 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 54

 

Ez az autó átlagfogyasztása computer szerint. Kevesebbet mutat a ténylegesnél 3 decivel. Javarészt város, 40% hosszútáv. Persze ésszel.

deltastv Creative Commons License 2014.09.11 0 0 53

Érdemes olvasgatni:
http://www.reszecskeszuro.hu/reszecskeszuro_mukodese.html

Ja, jómagam egy másik, szintén DPF-es Transittal megtettem 156ezer, hibamentes kilométert, bármiféle misztikus hókuszpókusz, és gázolajminőség összeesküvéselmélet nélkül.
Az autó ki van rendesen találva, okos mérnökök által. Használni kell(ésszel persze), nem teóriákat gyártani mellé...

Előzmény: Imi125 (52)
Imi125 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 52

Sziasztok!

A kifurás tényleg hülyeség, ahogy az előző hozzászoló is irta. Azt hallottam hogy a megfelelő sebességváltások és az üzemanyag mínősége nagyban befolyásolja a fogyasztást és a dpf kormosodást.
Melyik benzinkutat javasoljátok? Szerintem 3 kút van ahol érdemes tankolni shell, mol, esetleg omv, többi felejtősebb föleg a bevásárlóközpontiak.

Előzmény: Csenget (51)
Csenget Creative Commons License 2014.09.05 0 0 51

Sziasztok. 

Üzemanyagkutat váltottam. Természetesen 4000 km ig nem tapostam. Bejárattam ahogy elő van írva. Jelenleg 10.7. Ami nagyon furcsa, hogy a computer 9.2 jelez. De viszont az nagyon furcsa, hogy kutak , üzemanyag  között ekkora legyen a külömbség?

deltastv Creative Commons License 2014.09.03 0 0 50

Bizonyára vicceltél ezzel a DPF "kifúrással" kapcsolatban.

Egy 5 év vagy 200.000Km-ig garanciális, Euro 5 -ös motorral szerelt autóról beszélünk.
Amiről te írsz, azt 8-10 éves, szétfingott autókkal szokták csinálni, miután a "gondos" tulajdonos a szívéhez kap az új DPF szűrő ára hallatán, és ezt a romániában is nagyon népszerű módszert választja, nagyívben leszarva a környezetet, stb...
Csenget esete elég egyedi lehet, és az is elég furcsa, hogy a szerviz így áll hozzá...
A 12L-es fogyasztást, én, ha akarnám sem tudnám összehozni az enyémmel. A DPF-től pedig nem kell ennyire tartani. Ki van az találva. Mint ahogy az egész autó egészében.
Biztosan nem véletlenül ütötték-vágták őket a gyártás megkezdése előtt.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/03/09/ford_transit_tartossagi_teszt/




Előzmény: Imi125 (49)
Imi125 Creative Commons License 2014.09.03 0 0 49

Hello!

Elég rémesen hangzik amit leírtál. Ettől én is tartok, jövöhéten fog megjönni a kocsi. autószerelő mit mond konkrétan? Hallottam valahol hogy van olyan megoldás is hogy a szűrőt kifurják ami persze nem szabályos, de ha más módszer nincs. Kezdetben bejáratosan vezetted?

Előzmény: Csenget (48)
Csenget Creative Commons License 2014.08.30 0 0 48

Sziasztok!

 

Kb  fél éve követem a fórumot. Nekem egy 155 le custom van trend. 6 hetes. 14500 km van benne. DPF ide vagy oda, regenerálás ide vagy oda 12 liter alá nem tudom kihozni a fogyasztást. 2 hetesen azt írta a computer, hogy üzemzavar. Bevittem szervízbe, azt mondja az ember, hogy a részecske szűrőben 97% s a korom koncetrátum. Sokat járok autópályán 135 tempomat. Rákötötte a gépet 3 perc múlva félbeszakította műveletet az autó és mehetek tovább. Azóta 3. csinálta. És nem engedi kiütni a hibakódot mert 10 perc 3000 fordulaton végzi műveletet. Ha tudtok valamit szóljatok.

 

Köszönet.

deltastv Creative Commons License 2014.08.28 0 0 47

Nem hinném, hogy a gyakori DPF regenerálástól számottevően megnőne a fogyasztás.

Amúgy, gondolj utána.
Üresen ~2T az autó, egy aerodinamikai szempontból nem túl kedvező forma, hatalmas homlokfelülettel.
A mostani fogyasztása is szvsz kifejezetten kedvező.
Az ECO mód, ha jól tudom annyit csinál, hogy 115Km/h-nál nem enged jobban gyorsulni.
Erről nem tudok nyilatkozni, mert mi nemes egyszerűséggel ezt nem kértük, tehát nekem nincs.
A dpf regeneráció viszonylag sűrűn tapasztalható, és sajnos sokszor nem akkor csinálja, amikor azt mi szeretnénk.
A "régebbi" dpf-es autóknál akkor kezdte el a regenerációt, ha a hűtőfolyadékhőm. megfelelő volt(meleg motor), megvolt a kellő sebesség, illetve 2000/perc feletti fordulatszám.
Na a Customnál ez nem így működik. Akár alapjáraton is elindítja a regenerációt, ami jól hallható a motor hangján.(Sportkipufogó hanghoz hasonló morgás), erre figyelmeztet is a kezelési útmutató, hogy ilyenkor nem tanácsos gyulladóképes talajra állni... Ilyenkor tényleg dől a kocsi alól a meleg.
Természetesen általában akkor van ilyen üzemben, amikor nagyon nemkéne, azaz városi szaladgálások, rövidebb távokon.
Ha pl az M1-ről lejövök Győrnél a pályáról, szinte mindig regenerál éppen, és kb még 15-20Km-ig eltart, mire befejezi. Jogos a kérdés, hogy miért nem az előző 120Km-en csinálta, 130Km/h-nál, "bőgázon"...
Állítólag a nem befejezett regenerációkat beleszámolja a rugalmas olajcsere ciklusba, szóval ha esetleg elkezdene növekedni az olajszint, gondolom "elküld" szervizbe, olajcserére.
Nálam, még minden ok az olajszinttel is, pedig már jónéhány regenerálás alatti leállításon túl vagyok.

Előzmény: Imi125 (46)
Imi125 Creative Commons License 2014.08.28 0 0 46

Helló!

 

Köszönöm a válaszokat! Nem lehetséges hogy a dpf szűrő gyorsan koszolódik és ez okoz nagyobb fogyasztást. Hivatalosan hosszabb úton nagyobb sebességgel kellene járatni a generálozás miatt. De ez nálam sem fog összejönni mivel többségében városban fogom használni. Megvárjátok rendesen mikor elvégzi az autó a szűrő tisztítást illetve használjátok folyamatosan az eco modót? Köszi

Előzmény: Procam2 (45)
Procam2 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 45

Hello Imi!

Hát igen, a pontosan azért nagy csalódás nekem  is a fogyasztás, mert a specifikációk nagyon nem ezt ígérték! Vegyes használatban finoman kezelve (a feleségem szerint "tatásan" :) ) sem tudok 8-8,5 alá menni. Egyszer csináltam egy tesztet, nagyrészt autópályán, max 90-el !!, na úgy sikerült lemenni 7 környékére... Na de ki a franc jár így... ( csendben mondom, hogy a 11 éves Vivaróm hosszú-magas(!) 1.9 110 lovas motorral kevesebbet fogyasztott, úgy hogy "kinyomtam a szemét"... ) 

Szóval szerintem erre készülj, legfeljebb ha jobb lesz akkor lesz minek örülni :)

A szélvédőm kavicsok miatt repedt be két helyen is :( (Valószínűleg csak azért esik nekem ilyen rosszul, mert ez lesz életem első szélvédőcseréje... lassan 30 éve vezetek, évi 35-40e km-t... Valószínűleg eddig szerencsém volt...)

Előzmény: Imi125 (43)
deltastv Creative Commons License 2014.08.24 0 0 44

Én, most tartok 12.000Km nél.
A fogyasztás átlagban nálam is 8,5-8,6L/100Km.
Azonban, ezt a fogyasztást 70-80%-ban autópályán produkálja az autó.
90-100Km/h környékén simán 7L környékén van a fogyasztása.
Nem véletlenül van az ECO mode is 110Km/h-ra kitalálva.
110 felett nagyon szomjas lesz.
Az enyém ráadásul magastetős-LWB, így a homlokfelület is nagyobb, az autópályás fogyasztásra ez -gondolom- fokozottan hatással van.
A szélvédőre már én is kaptam egy kavicsot, de szélvédőjavító még orvosolta a problémát.
Mondjuk ehhez hozzá vagyok szokva, az előző T300-as Transiton, 3 év alatt 4 db szélvédő fogyott...

Előzmény: Imi125 (43)
Imi125 Creative Commons License 2014.08.23 0 0 43

Procam2!

8.5 l fogyasztás? Ennél lényegesenl alacsonyabbat hirdettek. A szélvédőberepedés kőfelverődéstől van vagy spontán berepedt?  Nekem szeptemberben jön a custom azért is érdekelne. Köszi

Előzmény: Procam2 (41)
Procam2 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 42

Most megtaláltam a kérdéseid... Persze, minden le lett szerelve, az oldalcsíkok könnyen lepattinthatók, a tükörről csak a külső borítólapot kell lepattintani, amint említettem a hátsó lökhárító szegecseit le fúrtam, felszereléskor rozsdamentes csavarokra cseréltem... (Az első lökös gyárilag festett volt (Trend). ha ügyes és türelmes az ember, szépen sérülés és törésmentesen le és visszaszerelhető minden. 

Ha továbbra is érdekes, szívesen megadom a fényező elérhetőségét (privátban...).

Előzmény: Weizen (33)
Procam2 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 41

Krisz!

Most olvasom, hogy "... updates customban..."

Ez azt jelenti, hogy sikerült a "felokosítás"? Ha igen légyszi írj egy rövid privát üzenetet. (Adatlapomon van mail cím)

Előre is köszi!

Egyébként én is lassan 35e km-nél járok, a kezdeti apróbb "hibák" ( vagy inkább bosszúságok) után - és a 8,5 liter körüli fogyasztás tudomásul vétele után - nagyon meg vagyok elégedve a kocsival. (Viszont szélvédőt kell cseréltetnem még a hideg beállta előtt - berepedt, ráadásul két helyen is :(  120e alatt nem nagyon találtam megoldást... :( )

Valaki kérdezte itt a lökhárítók festését... Gödöllőn festettem, ha jól emlékszem 70e környékén fizettem, de a le-fel szerléseket magam csináltam... A hátsó lökhárító szegecselve van gyárilag (no comment...) , a szegecsek helyére rozsdamentes csavarok kerültek...

 

 

Előzmény: krisz975 (37)
krisz975 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 40

Ja! Az autóban öten ültünk, poggyászokkal, kajával kempingezéshez.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!