Kíváncsiságból az AZWA és a QXWA motorkódokra (feltéve, hogy a 2011-es facelift előtti modellekről beszélünk) pár alkatrészáruházban rákeresve ugyanazokat az alkatrészeket hozza ki. Sőt, még a turbofeltöltő is ugyanaz bennük (Garrett GTA17V), úgyhogy még az sincs, hogy csak egyik lenne változó geometriájú, merthogy mindkettő az :)
Szóval szerintem nagy eséllyel nincs lényegi különbség, de ne vedd készpénznek, ez csak a neten talált infók alapján van.
S-Maxba csak a PSA DW10 motorcsaládot teszik 2.0 TDCi-ként, a 130 lóerős verzió tudtommal a nyugati piacon volt inkább jellemző (más adókategória). Szerintem problémásság szempontjából nem valószínű a különbség köztük (elvileg ugyanaz a motor szoftveres korlátozással).
A Mondeo Mk3-ban lévő 130 körüli lóerős 2.0 TDCi viszont nem PSA motor, annak a befecskendezőrendszerével gyakori a kehesség.
A napokban tervezek betenni egy tolatókamerát az S-max omba (2012. 05. havi, titanium). A rendszámvilágító helyére.
Az lenne a kérdésem, hogy valaki meg tudná-e mondani, hogy a csomagtér ajtót hol kell kezdenem megbontani hozzá ? Onnantól már a fejegységig megy minden.
Köszönöm a válaszokat. Nekünk a Sharanhoz is elég húzós volt pár alkatrész-sajna ráadásul sűrűn is kell. Hajlok az s-maxra én is :) Előbb-utóbb szerintem megjelenik a bontott és utángyártott dömping, mert elég sokat eladtak belőle.
Ha ott a család,akkor nem használnám :) de én szeretem ha van tartalék,megnyugtat.Eddig szinte csak 200 le körüli autóink voltak,és ez egy jó kompromisszum. Családi és megy is ha kell.
családhoz meg biztonsághoz 240lóerő?? nekem az 1.8D smaxom volt, valami 110 lóerő de lehet csak 105. eddigi életem legjobb autója volt, pedig volt azóta sokkal erősebb is.
Nekem is a fő szempont a gyerek és magunk biztonsága volt,na meg a pakolhatóság és a kényelem. Benzinest szerettem volna mivel szerintem max 10e km fog menni,mondjuk azt pályán 90%ban,de itthon nincs a 240lovas változat(legalább is akkor nem volt).
Alkatrész árak szerintem mint egy ilyen korú és kategóriájú autóval megegyezik. Két első csapágy cserém lesz,kb 70e a kettő kedvezményen. Céges rönóban cserélték,és ott is 40e volt darabja. Ha költeni kell akkor mindegy mit veszel,már zsebbe nyúlós.
Ez igaz, de sajnos a jelenlegi járgány fő problémája az, hogy havi szinten az üzemanyagra kevesebbet költünk lassan a szervíznél :) Fogyasztás nálunk a biztonság-megbízhatóság-üzemköltségek után csak a sokadik.
A fő kérdés-szerintem- az ilyen autóknál nem is az üzemanyag: fékbetétet, kuplungot, kettőstömegűt, injektort, kerékcsapágyat, vezérlést tuti kell egy használt autón cserélni. Mennyire drága ebben az s-max/galaxy?
Az eves adon kb annyira jon ki. Teljesitmeny,kotelezo es casco..sot cascoval mar tobb is. Fogyasztasunk meg atlagban 8,4. Nem tudom lejjebb vinni. Betq anno szervizeltw a 607es kocsim. Tenyleg nem volt vele gond. 230e kmel adtam el es hibatlanul mukodott.
Igen, a benzinesben is van, sőt nem csak a kézi váltósokban, hanem a duplakuplungos automatákban is. A biztonsággal szerintem nincs gond, elég masszív cucc (és 1700 kiló fölött van üresen is).
Hogy 2 millió körül milyen állapotút kapsz, az már egy másik kérdés :)
Éves szintre még nem osztottam vissza, pláne évi 40-50e futásteljesítménynél, de szerintem simán 300 alatt van az...
Emlékeim szerint a 2.2-esben lévő Bosch injektorokra írta a citroen fórumban betg mester, hogy normális gázolajjal simán elmennek 3-400e km-t, az enyémben lévő siemensről nincs infóm, nekem még csak a 141000-t tapossa. (Most kíváncsiságból kiszámoltam egy 3 éves 200 lóeőrős 2.2 tdci teljesítményadóját, és valami éves 100e Ft jött ki rá :) )
Volt kollegának egy tíz év körüli C5 2.2 HDi van, már jóval 300e km fölött, az injektoronak semmi baja, lendkerék+kuplungot most kellett benne cserélni.
Nekem nagy átlagban 6-7 literre jön ki a 2.0 TDCi-vel az átlagfogyasztás (legtöbbször családdal és megpakolva, autópálya és város vegyesen).
Kollégámnak vagy benzines 2.0 turbós mondeója kétszázakárhány lóerővel, neki ritkán megy 10 liter alá (igaz, ő tolja is neki, én pl. az ő autóvjával tudtam egy budapest-balaton oda-vissza utat 4 személlyel 8.2 l/100 km-re kihozni).
Ha évi 40-50e km belemegy, akkor gondolom sokat autópályázol, esetleg külföld is van benne - én nem tudom, mennyire macera mondjuk autópálya mellett vagy külföldön LPG-t tankolni. Ilyen használatra én a 2.2 dízelt keresném (automatával :) ), de lehet, hogy neked mások a preferenciáid. Egyébként az új (2016-os modellévű) S-Maxban már van pótkerék, de az árát megnézve én csuklottam kettőt, és csendben reménykedem, hogy még jó pár évet kihúz az enyém :)
Ezen jó ideje gondolkodok☺. Ugyanis nincs pótkeréknek hely kialakítva. Viszont évekkel ezelőtt volt egy járgány /külföldi/, ahol a lökhárító rejtette a tartályt. Gondolom ez itthon meredek lenne, így hajlok a dízelre.
Az extra terhelésű gumit javallott felrakni az egyterűekre (sharanokon is illik ilyet viselni-az is rakva 2,5 tonna körüli).
Köszönöm a hasznos infókat én is; nekem nagyon bejön a járgány-csak kérdés, hogy évi 40-50 ezer km-re melyik a jobb vétel (tudom, itt már illik a dízelt preferálni, de a benzin-gáz üzem sem rossz). Éves fenntartási költség 300 ezer alatt tartható a dízeleknél is (üzemanyag nélkül)?
láttam a váltón az Aisin feliratot,kicsit meg is ijedtem :D
Eddig csak rosszat hallottam róla,lásd Opel,PSA modellek és nem utolsósorban Alfa 159,amink előtte volt. Mondjuk az manuál volt,de akinek automata volt,200 e km felett megadta magát.
Végül is nem vész a felújítás sem,kb mint egy kettős tömegű+kuplung páros :)
Valóban vállalható,főleg sport fokozatban lehet vagánykodni kicsit :)
A tolató kamerával van kis gondom,a szerviz szerint vezérlő ami 100e ft,mások szerint inkább a kamera adja meg magát. Keresek bontoban esetleg,egy próbára vezérlőt,mert akkor az kizárható lenne.
A 2.2-esekhez ha jól tudom, az Aisin-Warner féle klasszik hidrodinamikus automata van. Én egyszer vezettem olyat, teljesen vállalható volt, nem is beszélve arról, hogy ott nincs kéttömegű lendkerék (a duplakuplungosoknál van), és ha baj lenne vele, már van működő szervizhálózat. Úgyhogy szerintem a legjobb kombinációt választottad :)
Mi nem rég vettünk S-Maxot,bővült a család és a sportosabb autót nagyobbra kellett cserélni...ebben minden megtaláltam sportos futómű(főleg h állítható is),2,2 diesel abszolút jól visz,az automataváltó kicsit lassú,de végül is elfogadható. És a forma..na az mindent visz.Az alkatrészek sem vészesek hozzá.
Még a fenntartási költségekhez: gyárilag extra load-os (XL) gumi van előírva hozzá, és ez a legkisebb 16-os méretben sem olcsó (pl. simán lehet 26-30e ft egy ilyen gumi). Persze lehet, hogy ez általános az egyterűeknél, csak összehasonlítva rohangálós autónak használt sok éves Citroen Saxo-m 13''-os gumijaival, amiből 4 db-ot kapok 32e-ért... Na jó, nem egy kategória a kettő. :)
Viszont az S-max futóműve kiváló, egyterű létére baromi stabil és nagyon jó vezetni. A szívódízel Saxo után átülve ebbe mindig megvan az az élményem, mintha új autó lenne :)
A középső harmadik öv úgy működik, hogy a tetőkárpitból kell kihúzni, és két csat van rajta, egyiket az ülés egyik oldalára, másikat a másikra. Egyébként baromi praktikus, még én is beférek a két gyerekülés közé, pedig nem vagyok is darab :)
Típushibák ügyében a mondeo.hu S-maxos fórumát javaslom inkább, ott nagyobb élet van. Nekem 2008-as az autóm, 80e km-es kora óta van nálam, most jár 130-nál. Eddig a motorháztető bowdenje adta meg magát, illetve a résolaj-visszavezető egységben keletkezett némi zavar az erőben és szivárgott a gázolaj, ez az egység gyáriban 30e ft. A bowdenről hallottam már másoknál is, a résolajcső hibája talán ritkább.
A facelift előtti dízeleknél (Euro IV-es motorok, emlékeim szerint 2011 előtt) a 2.0 TDCi -ben Siemens motorvezérlő és Siemens injektorok vannak, a 2.2 TDCi-ben pedig Bosch. Bár nekem sose volt gondom vele eddig, a Siemens-ről az a hír járja, hogy nincs hozzá gyári javítókészlet, csak egyben lehet cserélni az injektort, ráadásul állítólag hidegen hajlamos becsöpögni és rossz esetben meghajlíthatja a hajtókart (helyesebben hajtórudat). Hogy ettől mennyire kell félni, azt nem tudom, nekem eddig príma minden. Esetleg a Citroen C5 indexes fórumon keress rá a Siemens kifejezésre, ott írtak pár sort róla, és a betg nicknevű úriember pedig ilyeneket javít. Ha facelift előttiben gondolkodsz, és anyagilag belefér, akkor én inkább a 2.2-est keresném (bár ennek a teljesítményadója is nagyobb lesz). Részecskeszűrővel soha semmi gondom nem volt eddig, pedig kap rövid távokat is az autó. Ha már teljesítmény, a 2.0 TDCi is gyönyörűen viszi a bódét.
A facelift utániakban lévő Euro V-ös 2.0 TDCI-kben Delphi injektorok vannak Ford motorvezérlővel. Egy ideig lehetett kapni a 2.2-eseket is, azok emlékeim szerint maradtak a Bosch injektoroknál. Ezek a faceliftes Euro V-ösök annyiban fejlettebbek, hogy a részecskeszűrő regenerációjára rásegít azzal, hogy gázolajat fecskendez be magába a részecskeszűrőbe és ennek az elégetésével emeli a hőmérsékletet. Az euro 4-eseknél még úgy működött, hogy a fő égési befecskendezés utáni befecskendezésekkel játszadozva emelte a motorvezérlő a kipufogogáz hőmérsékletét. (Ez tudtommal megvan az Euro 5-nél is, csak kisebb mértékben, így kevésbé tud felhígulni a motorolaj. Igazából szerintem ez sem para, én tízezrenként olajat cserélek és nincs gond vele.)
Összességében szerintem nem kell félni a dízeltől, meg kell próbálni egy jól karbantartott, valós kilométeres darabot szerezni (ez a legnehezebb benne :)
Még egy dolog eszembe jutott: mondeo-nál és s-maxnál is előfordulhat minimális olajszivárgás a váltónál (kézi váltós modell). Nem emlékszem, hogy pontosan mi okozta, és mit kellett cserélni (talán egy tömítést), de nem volt drága és a váltót sem kellett levenni hozzá.