Akkor vmi gagyit vehetted, mert én az obiban vettem, ha jól emlékszem, akkor Motip márka volt, 650 fokot bír, azt használtam. De láttam, hogy van 800 fokos is belőle, de amikor voltam obiban, akkor csak 650 fokos spray volt, ezüst színű.
Köszi az infókat, és a tippet. Akkor valamikor elgurulok a Csepel Car-ba.
A sípolást úgy értettem, mint figyelmeztető jelzést, tehát nem mechanikai sípolás. Amikor ez történik, akkor a piros olajnyomás figyelmeztető lámpa, és a piros töltés figyelmeztető lámpa indítás ráadásakor ég, de amikor beindul a motor, akkor kialszik. Amikor nem sípol, akkor ezek a lámpák gyújtás ráadásakor nem is jeleznek. Ami érdekes, mivel a kezelési útmutató szerint ezeknek minden gyújtás ráadásakor ki kell gyulladni addig, amíg el nem indul a motor. Amúgy olajszint rendben.
A kuplunggal kapcsolatban nekem azt mondták átvizsgáláskor, hogy mindenképpen érdemes lenne mielőbb megcsinálni, mert így esélyes, hogy útközben esik szét, és akkor tréler.
Nekem is benzinesem van, 2004-es gyártású dátum, és 2005 év végi forgalomba helyzéssel, 4éve használjuk, Csepelen a Csepel car-ba szoktam vinni, nem túl drágák, nem néznek le, lehet kérdezőskődni munka közben, vagy akár megnézni a munkálatot (ha rövid a munka). Kuplung nekem is kemény kezdettől, de nem tűnt fel addig, amíg egy másik autóból ültem vissza a kocsimba. E miatt nem cseréltem még semmit. Azt se tudom, hogy mit kell, gond ha nem foglalkozom vele?
- Kipufogó: ha csak a csővek rozsdásak, és lyukasok, akkor csak azokat cseréltesd le, nekem is lyukas volt amikor megvettem, lecseréltettem 2 csővet rajta, 30e ft volt munkadíjjal együtt. A dobok éppségben voltak, de biztonság kedvéért vettem hőálló festéket, és lefestettem, azóta semmi rozsda nyom.
- Sípolás: nekem motortérben akkor van, amikor a kulcsot bedugom, és elfordítom, folyamatosan van, de csak akkor hallom, ha a motortérben odahajolom, utastérben nem lehet hallani a hangot. Nem tudom mi az oka. Tervezem, hogy megnézetem egy villamosságnál. Motor indítás után megszűnik a sípolás. Ez a sípolás nekem úgy tűnik, mintha a motortér + utastér elválasztófal felől jön.
- Vezérműszíj: ha nem vagy biztos benne, cseréltesd le, nehogy elszakadjon, Csepel Car-nál nekem kb 85e ft volt összesen, 4 évvel ezleőtti ár volt.
Én kicseréltettem a tljes kipufogó rendszert, az elsô dob kivétel╬vel. Középsô és hátsó dobok most utángyártottak, a csöveket a szaki gyártotta le. 185 ezer volt komplett. Zörgés viszont nálam is van.
A reggeli sípolás lehet a külsô hômérséklettôl is (csak tipp). 3 °C-nál biztosan sípol.
Ha találtá csomagtér rolót , vagy inkább rácsot, szólj. kutya miatt nekem is kellene.
Kb 2 hete én is csatlakoztam a Grandis tulajok táborához, 2004-es benzines, óra szerint 220e km, tűrhető állapotú.
Voltam az autóval (persze utólag) átvizsgáláson az Avalon Car(a) services-nél (ugyanaz a hely, ami a Totalcaros MűhelyPRN-ben van mostanában), ahol megállapításuk szerint nincs komoly dolog az autóval.
Ami jó:
+ törve nem volt
+ hibakódmentes (egy hibakód volt, az akksira panaszkodott a rendszer, szóval kapott egy új akksit)
+ semmi olajfolyás, sehol
+ semmi rozsda
+ futómű szinte gyári értékek
Ami nem jó:
- kuplung szerintük kemény, cserélni kell minél előbb (ezt azért nem vettem észre, mivel előző autómban gyárilag kemény volt a kuplung)
- a teljes kipufogó csereérett. Rozsdásak és lyukasak a csövek, látszik, hogy volt már foltozva.
Amit még én vettem észre:
ha egy kicsit bemelegszik, akkor olyan, mintha egy lemez zörögne a motortérben. Valószínűleg a hővédő lemez a kipufogó kiömlő előtt, de nem biztos
Végigolvastam a fórumot, és a következő kérdéseim lennének:
1. Ha a kuplung kemény, akkor mit kell cserélni? A Bárdinál van olyan, hogy:
kinyomócsapágy (6 647 HUF)
Kuplung hidraulika főhenger (nincs készleten)
Kuplung hidraulika munkahenger (nincs készleten)
Kuplung szerkezet (62 389 HUF)
Kuplung szett (43 635 HUF)
Kuplung tárcsa (nincs készleten)
2. Kipufogónál mit tennétek? Próbáljam meg valahol megfoltoztatni, vagy új/utángyártott/egyedileg készített/bontós?
3. Budapesten (vagy Csepelhez közel) tud valaki javasolni olyan szerelőt, aki ért is a Mitsubishikhez, és nem nézi le az ilyen idősebb/olcsóbb autókat?
4. Reggelente induláskor (azaz csak akkor, ha hosszabb ideje nem mentem az autóval) gyújtás ráadásakor 6-szor sípol az autó. Ez mitől lehet? Semmi lámpa nem világít menetközben, mint írtam, teljesen hibakódmentes az autó.
4. Valami csomagtér roló megoldást keresek. Bármilyen megoldás érdekel :-)
Elszakadt a generátort hajtó szíj ... semmi jóval nem szolgált a szerelő ,lehet a motor is meghalt ,szelepek is első tippre ránézésre .El se indul :( Ma viszik el szétszedni ... azt mondta gondolkodjak el ,hogy másik autóba ölöm a pénzt :(
Igen, pontosan azt! Azt mondták még nem volt nagyon vészes, de azért ráfért. A japánok elég vékony lemezvastagságokkal dolgoznak az autóiparban, és kb 10-12 évre tervezik az autóikat, de ezzel ki lehet tolni az átrágódást. A nagyobb gond a sárvédő oldalelemekel, a kipufogóval (dízelnél kevésbé), és a felfüggesztés-elemekkel lehet, de az előbbit nem érdemes, utóbbi kettőt nem szabad ilyen módszerrel lekezelni.
Akit esetleg érdekel hogyan fest a Grandis, miután balról belefordul egy négyes Golf, az a mellékelt két képeken tájékozódhat. Sikerült mérsékelni a kárt egy jobbra rántással, de a bal hátsó ajtónak kampeca, a sárvédő padlólemezig beszakadt. Ha esetleg van valakinek megbízható kasznisa a VadKeleten szívesen fogadom a javaslatokat!
Nekem benzinem van, még nem cseréltem, de egyszer le kellett szednem a kerékjárati műanyagot (+ motor alatti műanyagburkolat 1 részét), akkor a ködlámpához szabadon tudtam hozzáférni.